Cehia - Praga

Transportul în comun și infrastructura din Praga

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde bercenicity » Lun, 02 Apr 2012, 23:13

In afara de Příští zastávka si eventual un nume cu nămeți sau most sau ceva scurt restul era zgomot de fond :oops: :D Mi-a si luat ceva pana sa ma prind ca inainte de o statie anuntul este "Nume_statie. Statia urmatoare A_doua." Un pic altfel fata de practica bucuresteana.

Ce mi-a mai placut, tot legat de orare era ca si pentru liniile deviate erau afisate, pe hartie galbena, fata de albul normal. Cat am stat sa ma uit la un orar cel mai mult un tramvai a intarziat cca 5 minute, la un interval de 15-20.
Alt lucru, intervalele de succedare erau submultipli de o ora, adica 4, 6, 7.5, 8 (exceptie, doar la ore de varf), 10, 12, 15, 20. Nu intervale de 9, 17, 67, 98, etc minute, facute ca atata face tramvaiul cursa
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1590
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Mar, 03 Apr 2012, 00:04

Practica cu anuntarea modificarilor de trasee si a orarelor pentru liniile deviate pe fond galben este standard in toata Cehia.
Legat de anunturi, doar la Praga si Ostrava se anunta statia urmatoare in acest mod. Dezavantajul este ca daca mergi doar o statie sau te urci de la capat de linie, nu stii care este statia urmatoare, cel putin teoretic (cu exceptia vehiculelor cu afisaj interior) decat in momentul cand ajungi in ea. La Brno, Liberec, Plzeň si Most, practica este cea "clasica": adica la plecare din statie se anunta: Příští zastávka: statia_urmatoare si din nou acelasi nume la sosirea in statie. Nu stiu exact cum se procedeaza la Olomouc.
Legat de orare, la Praga, orarele la tramvaie si autobuze au fost modificate pe cat posibil pe tipar "clock-face frequency", ca urmare a Masterplanului de Transport realizat la comanda Bancii Mondiale in 2006. Citat de acolo:

The timetable might vary according to the time of the day, day of the week, month and season, but there is a trade-off between simplicity for the users, information needs, and efficiency in the use of resources.
Simple, regular clock-face frequency services are, in general, much easier for the user to understand and consequently are more effective in growing passenger demand. A passenger does not usually care about the timetable if the headway of departure is shorter than ten minutes, but he / she has to adjust trip planning according to the timetable when the frequency is longer. Not having to care about the timetable is preferable for passengers; however, such a frequent supply may well not be realistic for the whole network in small and medium-sized cities due to efficiency reasons, but is limited to selected corridors with overlapping lines.


Asta ar trebui sa bage la cap si autoritatile de la noi...dar de ce sa incurajam folosirea transportului public cand avem mult mai putina bataie de cap daca o descurajam? :(

P.S. Felicitari pentru filmare. Observ ca in afara de vagoane Tatra T3M (cu subtipul T3M-DVC) si Tatra KT8D5 nemodernizate, ai "capturat" tot parcul de tramvaie al DPP. :)
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Aron » Lun, 16 Apr 2012, 12:53

4 bucati au ajuns in Kharkov....3 x T3SUCS, 1 X T3SU....acuma nu stiu daca au fost cumparrate sau donate..

Imagine

sursa: http://gortransport.kharkov.ua/photobase/12805/
:477: :CR: :CR: :CR:
Avatar utilizator
Aron
Membru Silver
 
Mesaje: 940
Membru din: Mar, 05 Apr 2011, 21:12
Localitate: Bucuresti, Sector 6, Prelungirea Ghencea

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Lun, 23 Apr 2012, 05:46

Cumparate, cu garantie pe doi ani. Dupa ce li s-a facut echivalentul la ceea ce noi numim RG.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde bercenicity » Mie, 22 Aug 2012, 17:03

Cab view linia 11 dintr-un 15T...






Aviz celor care fac orarele tramvaielor: pot merge mai repede de 30km/h :twisted:
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1590
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde 2009 » Dum, 23 Sep 2012, 13:56

Podul Nuselský care sub benzile de circulatie in grinzi adaposteste linia metroului C intre statiile I. P. Pavlova si Vyšehrad
Imagine
Looking from New Town towards the Nuselsky bridge and Vyšehrad by one-thirteen, on Flickr

Imagine
photo: skyscrapercity.com

Cu metroul prin pod :D


,,A calatori înseamna a descoperi ca toata lumea greseste cu privire la alte tari'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde iliutu » Vin, 28 Sep 2012, 22:17

Si un tramvai istoric , precum si unul de serviciu...
Fişiere ataşate
P1000363(1).JPG
P1000363(1).JPG (186.82 KiB) Vizualizat de 3861 ori
P1000369(1).JPG
P1000369(1).JPG (142.89 KiB) Vizualizat de 3861 ori
P1000370(1).JPG
P1000370(1).JPG (164.86 KiB) Vizualizat de 3861 ori
P1000372(1).JPG
P1000372(1).JPG (155.89 KiB) Vizualizat de 3861 ori
Rabdare si tutun
iliutu
Moderator forum
 
Mesaje: 1230
Membru din: Dum, 21 Noi 2010, 22:26

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Lun, 08 Oct 2012, 07:45

Mai exact, 5521 este vagonul de masurat calea. Mai multe poze cu el, inclusiv din interior, aici:

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041228
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde 2009 » Lun, 08 Oct 2012, 19:39

pentru Dominatrix :D

http://praha.idnes.cz/vystavba-trasy-me ... zpravy_sfo

Observ ca se contureaza ideea ca linia D sa fie construita temporar doar dinspre Pankrác spre Písnice, dar cu traseu comun pe actuala linie C si cu metrouri pana la Letňany. Am si eu o curiozitate. Cum va trece V. Nusle linia D dinspre Pankrác spre Náměstí Míru in viitor? Náměstí Míru de pe linia D va fi sub actuala statie de pe linia A sau deasupra? Oricum Náměstí Míru A are deja 52 m
,,A calatori înseamna a descoperi ca toata lumea greseste cu privire la alte tari'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Mie, 10 Oct 2012, 05:38

In primul rand, linia D - daca se va construi in varianta actuala, va circula combinat cu linia C doar pe tronsonul Pankrác - Nádraží Holešovice, nu pana la Letňany. Nici nu ar avea sens sa duci un metrou la 2-3 minute pana acolo, cum de altfel si acum la orele de varf numai jumatate din trenuri ajung la Letňany la orele de varf (cealalta jumatate intorc la Nádraží Holešovice).

In al doilea rand, daca se merge pe varianta asta, ea va fi "temporara cu caracter definitiv" :twisted: adica nu se mai ajunge in veci pururi la Náměstí Míru sau mai departe. In varianta veche, o mare parte a fondurilor care se economisesc acum s-ar fi cheltuit exact la nodul de la Náměstí Míru, pentru ca noua statie de pe linia D ar fi fost amplasata cu un etaj mai sus decat statia existenta de pe linia A, ceea ce ar fi implicat printre altele si demolarea unei linii tehnologice (din cele 2 existente) care leaga linia C de linia A intre I.P. Pavlova si Náměstí Míru.

In al treilea rand, am mari dubii ca e nevoie de un nou depou separat in Písnice fiindca trenurile necesare pentru linia D scurtata ar avea loc suficient in depoul Kačerov.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde 2009 » Vin, 12 Oct 2012, 15:31

Pardon, Nádraží Holešovice vroiam sa spun si eu, dar m-am gandit la capatul liniei si m-am incurcat. Situatia e destul de complexa la Náměstí Míru. Pe de o parte era foarte buna o conexiune cu linia A la Náměstí Míru, pe de alta parte oricum A ar dubla oarecum actuala linie C. Oricum va exista corespondenta A/D la Muzeum, dar cum ai spus si tu va ramane veci pururi acolo. Asta e marele inconvenient, daca se facea pana la Náměstí Míru era o magistrala de sine statoare nu o ramura a liniei C. Oricum combinatia A/C va da mari batai de cap atunci cand linia D va mai avea o ramura si spre Modřany pentru ca mi-e greu sa cred ca pe linia c vor circula trenuri si spre Háje si spre Písnice, dar si spre Modřany. Cred ca atunci se va pune serios problema ca linia D sa devina magistrala de sine statoare pana la Náměstí Míru, pentru ca nu creed ca linia C va avea 3 ramuri. Oricum astea sunt planuri de viitor si destul de indepartate, sa inceapa ei macar linia D Pankrác-Písnice
_____________________________________________________
Statia Prosek de pe linia C. Daca ar fi si Piata Victoriei renovata intr-un stil modern asa cum e Prosek ar fi bestiala. E singura statie originala din Bucuresti, care iese din tipare (aa, sa nu uit mai e Piata Romana :lol: ) Din punct de vedere al structurii seamana bine, ma refer la balcon. Plus ca Victoriei beneficiaza de doua balcoane. Bineninteles vorbesc aiureli, Metrorex-ul are alte prioritati
Imagine
photo: www.eltodo.cz
,,A calatori înseamna a descoperi ca toata lumea greseste cu privire la alte tari'' Miguel De Cervantes
Avatar utilizator
2009
 
Mesaje: 257
Membru din: Lun, 08 Mar 2010, 20:29

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Aron » Lun, 28 Ian 2013, 23:19

#7196 si #7099 o duc bine in noul lor camin dupa 2 ani ducand traditia mai departe :D
Imagine


sursa: http://gortransport.kharkov.ua/photobase/16052/
:477: :CR: :CR: :CR:
Avatar utilizator
Aron
Membru Silver
 
Mesaje: 940
Membru din: Mar, 05 Apr 2011, 21:12
Localitate: Bucuresti, Sector 6, Prelungirea Ghencea

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde bercenicity » Mie, 05 Iun 2013, 10:15

Cu ocazia alertei de inundatie din Praga, metroul nu circula in centru (in lunca Vltavei). Astfel, acolo a fost inlocuit de doua linii de tramvai XA si XB, si o linie de autobuze XC.

Un video facut din parbrizul unui XC. Impresionant la inceput trenul de autobuze articulate





Galerie foto cu usi anti-inundatie ale metroului

http://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=tec ... G_9321.jpg
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1590
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Cehia - Praga

Mesajde Robert24 » Vin, 20 Sep 2013, 22:20

Cateva T3-uri de acum 5 ani:

6828_24_2008.jpg
6828_24_2008.jpg (603.99 KiB) Vizualizat de 3158 ori

7134_8_2008.jpg
7134_8_2008.jpg (610.49 KiB) Vizualizat de 3158 ori

7224_6_2008.jpg
7224_6_2008.jpg (619.16 KiB) Vizualizat de 3158 ori

8319_8318_23_2008.jpg
8319_8318_23_2008.jpg (611.8 KiB) Vizualizat de 3158 ori

8338_8339_17_2008.jpg
8338_8339_17_2008.jpg (619.6 KiB) Vizualizat de 3158 ori
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 30.07.2020: 4.548 mile (7.319 km) în aer / 2.980 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8601
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Praga


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori