Cehia - Praga

Transportul în comun și infrastructura din Praga

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde telvanni » Lun, 31 Oct 2011, 14:57

# cafe-tram-urile din Praga
Le-am vazut si eu.
Sunt pe bulevardul din fata Muzeului National, zona se numeste "Wenceslas Square", undeva intre statiile de metrou MUZEUM si MUSTEK.
Coordonate: 50° 4'55.25"N, 14°25'35.68"E
Avatar utilizator
telvanni
Membru Silver
 
Mesaje: 1377
Membru din: Mar, 05 Ian 2010, 12:01
Localitate: Bucuresti

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Mar, 20 Dec 2011, 07:41

Ieri, 19 decembrie 2011, ultimele doua vagoane Tatra T3 originale, ambele fabricate in 1974 si formand cuplul 6892 + 6921 s-au retras definitiv la depoul Strašnice dupa 37 de ani de exploatare.
Astfel s-a incheiat o pagina de 50 de ani din istoria transportului cu tramvaiul la Praga.

Primul T3 livrat (vagonul 6101): 3 noiembrie 1960
Prima iesire in traseu cu calatori, fiind inca in probe: 21 iunie 1961 pe linia 5 de la Depoul Motol
Ultima iesire in traseu (vagoanele 6892 + 6921): 19 decembrie 2011, pe linia 22 de la depoul Strašnice

2 scurte filmari de acum doua luni, cand erau cuplate invers, adica 6921 + 6892:
http://www.youtube.com/watch?v=xhN7NbAEi5c
http://www.youtube.com/watch?v=z6idOaKqyt0

Doua fotografii facute ieri cu ultimul cuplu T3 in circulatie (calitatea nu e prea buna, dar asa le-am primit):
© Tomáš Palyza

653198.jpg
653198.jpg (123.27 KiB) Vizualizat de 3190 ori
653614.jpg
653614.jpg (247.78 KiB) Vizualizat de 3190 ori
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Sâm, 24 Dec 2011, 06:44

Tom scrie:Accident spectaculos la Praga: http://zpravy.idnes.cz/v-praze-se-srazi ... rilohy_cen
http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=krim ... daf_c1.JPG
La cum arata, cred ca este sfarsitul pentru tramvaiul T6 8697.
Ambele vagoane Tatra T6A5 implicate in accident sunt casate, 8697 fizic, 8698 doar in acte deocamdata. 8697 era irecuperabil, 8698 s-ar fi putut repara. Dar in conditiile in care sunt in curs de livrare 250 de vagoane Škoda 15T noi, nu se mai complica nimeni.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde andrei11 » Sâm, 24 Dec 2011, 09:19

Ce reprezinta ultima poza ? ( 653614). Ma refer la macaze, sunt curioase, se intra de pe o linie in ambele sensuri ? Nu are logica decat daca este o intrare intr-un depou - asa se intampla de exemplu la noi la "Dudesti".
Referitor la ce a postat "Tom" - parca s-a mai postat odata accidentul respectiv, sau l-am vazut eu pe un link direct. Oricum mi-l amintesc, e mai de mult, nu e recent.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18742
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Sâm, 24 Dec 2011, 09:33

andrei11 scrie:Ce reprezinta ultima poza ? ( 653614). Ma refer la macaze, sunt curioase, se intra de pe o linie in ambele sensuri ? Nu are logica decat daca este o intrare intr-un depou - asa se intampla de exemplu la noi la "Dudesti".
Exact, este intrarea in depoul Strašnice. Vagoanele au fost surpinse la finalul ultimei curse (adica ULTIMA cursa), incheind astfel o istorie de jumatate de secol de exploatare a tramvaielor Tatra T3 clasice in Praga. Privitor la macaze, pun mai jos dispozitivul de cale al depoului Strašnice. Sper ca e clar acum.

vozovna_Strasnice.gif
vozovna_Strasnice.gif (14.4 KiB) Vizualizat de 3128 ori


andrei11 scrie:Referitor la ce a postat "Tom" - parca s-a mai postat odata accidentul respectiv, sau l-am vazut eu pe un link direct. Oricum mi-l amintesc, e mai de mult, nu e recent.
. Asa este, dar acum este sigur ca ambele vagoane T6 vor fi casate ca urmare a accidentului, lucru ce nu se stia la momentul producerii lui.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde andrei11 » Sâm, 24 Dec 2011, 09:54

Multumesc, e cam ca la Dudesti.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18742
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Vin, 24 Feb 2012, 01:26

Filmare din 1994, din colectia lui David Spencer.

http://www.youtube.com/watch?v=cC1JQHtf0F8



Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde bercenicity » Dum, 18 Mar 2012, 19:59

Praga, pe seara:



Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1591
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Dum, 18 Mar 2012, 22:53

Felicitari. Daca prindeai si T3SU si un 15T, aveai "colectia completa" de tipuri de tramvaie din oras. Intersectia de la Anděl e buna pentru "sightseeing", dar si mai bine te-ai fi "pozitionat" mai la nord, in Hradčanská, unde probabil ai fi avut "noroc" si de 15T si T3SU/SUCS. :)
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde bercenicity » Lun, 19 Mar 2012, 07:27

Am pe conducta un clip diurn mai lung, dar e mai mult de editat; la Hradčanská am fost in trecere (pe zi), dar era aglomerat - multa lume iesea de la metrou si continua cu tramvaiul: pietonii nu-s buni cand vrei sa faci captura la vehicul :D
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1591
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Tom » Lun, 19 Mar 2012, 15:26

Dupa schema liniilor, depoul Strašnice pare destul de vechi. Care este fluxul tehnologic in depou si ce reprezinta hala marcata cu albastru si cea cu verde?
Cum se manevreaza vagoanele spre liniile de garare. Avand in vedere ca 2xT4 sau 2xT6 inseamna aproape 30m, este suficient spatiu in curtea depoului pentru manevre? Dupa desen, pare destul de inghesuit, cel putin pentru intrarea pe liniile 6-14.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2184
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Lun, 19 Mar 2012, 16:59

Depoul Strašnice are mai bine de 100 de ani (s-a deschis in anul 1908) si intr-adevar este inghesuit, iar manevrele se fac greu in el, desi a fost largit si modernizat de mai multe ori, ultima oara prin 1980 - 1985. Gararea se face de cele mai multe ori cu spatele pe liniile infundate, dupa ocolirea depoului pe bucla din spate. Hala marcata cu albastru este statia de spalare, iar cea cu verde este hala strungului de bandaje. Din punct de vedere al capacitatii, ultima situatie certa a parcului pe care o am este din februarie 2010, cand depoul detinea urmatoarele vagoane:

T3: 14 buc.
T3SU: 12 buc.
T3SUCS: 58 buc.
T3M: 11 buc.
T3R-P: 2 buc.
T6A5: 46 buc.

Total: 143 vagoane.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde bercenicity » Lun, 02 Apr 2012, 12:40

Clipul promis





Impresia generala este ca esti mai degraba in Germania decat intr-o tara fost comunista: in fiecare statie indicatoare cu liniile care trec prin statie + orele la care trec + daca sunt accesibile carucioarelor (indiferent daca sunt T3-uri LF, KT8D5-uri LF, 14T-uri sau 15T-uri). In statiile mai rasarite sunt afisaje electronice cu timpul estimat de asteptare.

La ce pante sunt in Prage, tramvaiele au toate osiile motorizate. Marea majoritate a Tatrelor sunt chopperizate. Vatmani vitezomani... sau, mai bine zis, merg cu o viteza asa cum ar trebui :)... desi, poate e doar impresia mea, cand ma vedeau cu camera mergeau cu o viteza mai "legala" :oops:

Calea de rulare cea mai proasta se simte cam cum e cea medie din Bucuresti: sina in dale de beton, dar cu profil I, nu OT: linia nu e franta, dar este un pic valuroasa. Vezi cum se comporta 15-T-ul pe linie proasta aici viewtopic.php?f=100&p=95470#p95470

Sistemul de tarifare este la timp si integrat cu metroul: fara turnicheti la accesul in statii, doar validatoare si numaratoare de calatori infrarosii.

La primul meu contact cu un metrou facut pe tipar sovietic, in afara de faptul ca liniile sunt trasate mai cu cap (fara curbe stranse sau bucle), si statiile au vestibulul si intrarea mai prietenoase si mai bine intretinute, plus afisajele electronice din trenuri, nu am fost foarte impresionat: vagoane mai inguste, mai zgomotoase, trenuri mai scurte (5 vagoane - 100m), calea de rulare mai proasta/suspensii mai tari. Chiar si vagoanele noi nu au pasaje de intercomunicatie intre vagoane (am fost rasfatat cu Bombardiere in Bucuresti :oops: ). Per total pare eficient, dar parca un pic subdimensionat...

Cea mai lunga scare rulanta (87m) in cea mai adanca statie din Praga - Náměstí Míru (68.8m). Prima data, in alta statie, daca nu ma tineam de mana curenta ma adunau cu farasul...




mai e cazul sa ne plangem de Unirii 2 sau Universitate? :twisted:
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1591
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: CEHIA - PRAGA

Mesajde Dominatrix » Lun, 02 Apr 2012, 20:54

Legat de orare, sunt foarte bine monitorizate si in general respectate de vatmani. Probabil ca ai observat ca la intervale regulate de-a lungul unui traseu, odata cu anuntul statiei urmatoare, se anunta: Příští zastávka kontrolní bod. Adica "Urmatoarea statie - punct de control". In aceste statii vatmanul este obligat sa isi verifice consola GPS din cabina, si in cazul in care are inaintare fata de orarul stabilit, trebuie sa stationeze in statia respectiva pana la expirarea timpului suplimentar. In caz de nerespectare a orarului, penalitatile sunt urmatoarele:
Prima abatere - avertizare scrisa
A doua abatere: 250 Kč
A treia abatere: 500Kč
A patra abatere: 1000Kč
Pentru patru abateri in oricare 6 luni consecutive, reducere cu 25% a salariului timp de un an.
O noua abatere in cursul anului cu salariul diminuat atrage dupa sine concedierea.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Praga


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori