Pagina 2 din 4

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Vin, 12 Sep 2014, 22:18
de Icsilviu
Tramvaiele 123N au fost produse în număr de 30 de către fabrica H. Cegielski din zona orașului Poznan. Aceste tramvaie sunt unice prin faptul că fabricantul care le-a realizat nu mai are în palmares alte tramvaie, și că au fost construite high-floor și nearticulate (circulă atât în cuplu cât și solo în funcție de necesarul de transport pe linia pe care sunt alocate) în 2006-2007, într-o perioadă în care acest gen de vehicule este considerat depășit. Motivația oficială a comandării lor de către autoritatea din Varșovia a fost nevoia de înlocuire rapidă a vechilor tramvaie 13N, cât și faptul că aceste vagoane sunt din punct de vedere tehnic și al dimensiunilor foarte asemănătoare cu modelele 105N. De fapt, ele chiar pot fi considerate ultima generație de 105N.

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Vin, 12 Sep 2014, 22:23
de Icsilviu
Tramvaiele 13N au rămas doar câteva în circulație ca tramvaie utilitare.

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Sâm, 13 Sep 2014, 21:58
de Icsilviu
Cele mai interesante secțiuni de linie de tramvai din Varșovia

Podul Gdansk

Ceea ce determină unicitatea acestui pod din Varșovia ține de construirea sa pe două nivele. La nivelul superior se găsește șoseaua pentru autoturisme, iar la nivelul inferior a fost amplasată linia de tramvai. La câțiva metri la nord, pe un alt pod paralel trec trenuri normale cât și SKM (echivalentul S-bahn pentru Polonia). O adevărată atracție pentru iubitorii de vehicule pe șine.

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Sâm, 13 Sep 2014, 22:11
de Icsilviu
Capătul tramvaiului 20 de la Boernorowo văzut iarna

Strada pe care circulă tramvaiul are aspect de alee de parc, iar linia de tramvai este simplă. Până în urmă cu 3-4 ani, linia 20 era aproape izolată de restul rețelei de tramvai (echivalentul liniilor 28 sau 29 din București) și doar cele mai vechi tramvaie circulau pe aici (13N sau 105N nemodernizate). În urma reconstrucției liniei care a durat aproximativ un an, linia 20 s-a unificat cu linia centrală 13, ajungând până în celălalt capăt al orașului. Toate tipurile de tramvaie pot fi văzute pe această linie, de la 105N până la Pesa 120N Swing.

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Sâm, 13 Sep 2014, 22:21
de Icsilviu
Capătul de tramvai de la Wiatraczna

Această buclă de tramvai poate fi deservită de tramvaie din 3 direcții

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Dum, 14 Sep 2014, 20:28
de Icsilviu
Terminalul de la Huta/Mlociny

Apărut în 1961 în nord-vestul orașului, acest terminal a fost creat pentru a deservi combinatul siderurgic (Huta în poloneză) al Varșoviei. După ce în 1977 s-a finalizat și contrucția liniei de tramvai pe relația Broniewskiego-Wolczynska, a devenit cel mai mare terminal de tramvai din Varșovia constituit din două bucle așezate în oglindă, fiecare buclă fiind aferentă liniilor venind de pe unul din cele două tronsoane care ajung la Huta. În anii 80 9 din aproximativ 30 de trasee de tramvai ale Varșoviei ajung să întoarcă aici. Anii 2000 aduc declinul combinatului și reducerea graduală a numărului de linii, în aprilie 2007 când am făcut primul rînd de poze aici încă circulând 6 linii (3 pentru fiecare buclă).
La 25 octombrie 2008, s-a finalizat după 20 de ani de construcție prima linie de metrou și s-a deschis stația de metrou din dreptul Huta cu noua denumire Mlociny. S-a renunțat la denumirea Huta inclusiv la stațiile de tramvai și autobuz de la suprafață în urma închiderii combinatului. Totodată vechiul terminal de autobuz și tramvai a suferit o reconstrucție totală pentru a lua forma unui terminal nou, modern, intermodal. Apariția metroului și dispariția combinatului a însemnat însă restructurarea totală a liniilor de tramvai, râmânănd doar două trasee care întorc aici (17 și 33) și un traseu care tranzitează capătul (5 înlocuit între timp de 6). Din 21 ianuarie 2013, întorc aici și tramvaiele bidirecționale de pe noua linie 2 care circulă pe podul Sklodowskiej-Curie.

Poze ale terminalului din 2007

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Dum, 14 Sep 2014, 20:35
de Icsilviu
Terminalul modernizat - noiembrie 2013

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Dum, 14 Sep 2014, 21:01
de Icsilviu
Intersectia Babko 13N 2.JPG
Intersectia Babko 13N 2.JPG (272.47 KiB) Vizualizat de 2729 ori
Rondo Radoslawa (conoscut și ca Rondo Babko - Piața Babei)

Este una dintre cele mai importante intersecții din Varșovia, unde se întâlnesc trei importante tronsoane de tramvai (două nord-sud și unul nord-vest). Existența în imediata proximitate a Centrum Handlowe Arkadia, unul dintre cele mai mari Mall-uri din Varșovia, asigură în permanență un flux mare de pasageri.

Poze din 2007:

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Dum, 14 Sep 2014, 21:08
de Icsilviu
Aprilie 2014:

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Dum, 14 Sep 2014, 21:13
de Icsilviu
Rondo Radoslawa - continuare

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Dum, 14 Sep 2014, 21:18
de Icsilviu
Contiunuare Rondo Radoslawa

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Dum, 14 Sep 2014, 21:23
de Icsilviu
Terminal Goclawek

A se observa reînnoirea completă a flotei pe liniile de la acest terminal în 2014 față de ce exista în 2007

2007:

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Dum, 14 Sep 2014, 21:26
de Icsilviu
2014:

Re: Polonia, Varsovia

MesajScris: Mar, 16 Sep 2014, 22:16
de Icsilviu
Stații de tramvai cu afișaj electronic în zona centrală a Varșoviei: