Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționalePod peste Dunăre la Brăila spre Tulcea (DN22B - DN22)

 

Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

245 posts, 40271 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 
 

📖 Pagination options
Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului andrei11

Intentia de a construi acolo un pod a fost de foarte multa vreme, până la urma au ales sa construiască Giurgeni - Vadul Oii.  Mi-e frica sa nu rămână tot la stadiu de intentie incă foarte mult timp. Oricum ce au de gând cu A 4 ? Daca fac A 4 până la Tulcea  :lol:  ar trebui sa construiască podul de la Brăila cu  profil de autostradă.  :mrgreen:  E părerea mea.

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 shoppy

Deci nu are legatura cu santierul abandonat de langa strada Vadul Gheghetului http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=45.28...1&z=18&m=b

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 shoppy

:evil: , canalul navigabil nu este centrat pe albie, se poate sa aiba dreptate cu SF-ul...

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 shoppy

drbm wrote:
Ținută la secret. Contestație la podul de la Brăila

Ministerul Transporturilor s-a grăbit să anunțe desemnarea unui consorțiu câștigător pentru podul de la Brăila, trecând sub tăcere existența unei contestații la această licitație.

Firmele chineze de construcții, China Communications Construction Company, China Road and Bridge Corporation, CCCC Second Harbour Engineering, CCCC Highway consultants, asociate cu firma regelui asfaltului Dan Besciu (foto), respectiv Euroconstruct Trading 98, și cu firma spaniolă Eptisa, au depus o contestație la licitația pentru proiectarea și construirea unui pod peste Dunăre la Brăila.

Informația a fost trecută sub tăcere de către noua conducere a Ministerului Transporturilor. Aceasta s-a mărginit vineri să anunțe câștigarea licitației de către asocierea firmelor italiană, Astaldi, și japoneză, IHI Infrastructure, fără a informa de existența unei contestații.

Aceasta a fost depusă joi 19 octombrie cu o zi înainte de anunțul Ministerului Transporturilor, condus de proaspătul ministru Felix Stroe, privind desemnarea firmei câștigătoare. Contestația nu este semnată de firmele CCC-Euroconstruct Trading-Eptisa însă nu putea fi depusă decât de acestea deoarece în cursa finală pentru contract s-au calificat doar asocierea condusă de italieni și cea condusă de chinezi.

Modul pentru care ministerul lui Felix Stroe n-a informat publicul privind contestația este un mister. Unul din posibilele răspunsuri este că Compania Națională de Administrare a Infreastructurii Rutiere, subordonată Ministerului Transporturilor, nu a informat ministerul despre existența contestației. A doua variantă, este că informarea CNAIR a fost făcută dar că Ministerul Transporturilor a preferat să o treacă sub tăcere pentru a nu umbri măreața victorie.

Ce contestă nemulțumiții

Firmele CCCC-Euroconstruct-Eptisa contestă lipsa de transparență a CNAIR și susțin că, la cât de bună era oferta loc, nu aveau cum să fie clasată pe locul 2. Procedura licitației a presupus că firma câștigătoare este desemnată pe baza unui punctaj alcătuit în proporție de 40% din preț și 60% din un cumul de indicatori referitori la experianța inginerilor prezenți în proiect, perioada de proiectare, garanția lucrărilor. Chinezii zic că prețul lot a fost mai mic, că experții lor trebuiau să ia punctaj maxim și că, prin urmare, nu puteau ajunge pe locul 2.

Potrivit contestațiie depuse la CNSC, CCCC, Eptisa și firma lui Besciu cer suspendarea procedurii, revaluarea ofertei lor și acces liber la dosarul cauzei deschis de ei. Ei spun că nu li s-a explicat exact modul de punctare a ofertei lor, cum au primit punctajul. ”Autoritatea contractantă a refuzat să indice subscrisei motivele care au fundamentat poziția a II-a în clasament. Nicio informație, alta decât poziția în clasament , nu a fost comunicată subscrisei”, spun reprezentanții asoicerii CCC Euroconstruct.

Asocierea Astaldi- IHI Infrastructure a câștigat licitația la un preț infim mai mic decât valoarea maximă pe care o puteau prezenta. Oferta lor a fost de 1,99 miliarde lei, fără TVA, in condițiile în care valoarea maximă acceptabilă era 2,02 miliarde lei. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni, potrivit ofertei desemnate câștigătoare. Firmele urmau să construiască două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).


Ținută la secret. Contestație la podul de la Brăila
http://m.digi24.ro/stiri/economie/trans ... ila-815601
Doru-Cireaşă_avatar_1472722896
Doru Cireaşă
23.10.2017
---
News Suite bit.ly/newssuiteapp
_______
Notă: greșelile multiple de sintaxă și ortografie sunt reproduse întocmai, textul fiind citat ca atare.


Cum adica, contestatia nu este semnata,? este anonima?
:lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 Costin

Cred ca exprimarea din articol e deficitara. Nu te lasa SEAP-ul sa vezi cine a depus-o, nu ca e anonima...

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 drbm

Cam așa și este, nu ești parte implicată în derularea procedurii, nu ai acces deplin la informații.
Dar autorul pare un semianalfabet, deci trebuie înțeles ca atare, mângâiat pe creștet pentru bunele intenții și lăsat corigent. Poate o fi bun la articole cu mai multe poze, decât text.....
Scuze de off-topic.

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 andrei11

stefan_br wrote:
Cum se spera ca va arata acest pod.






Va las si o pagina de Facebook unde se pun des fotografii cu stadiul lucrarilor.

https://www.facebook.com/pg/PodBraila/p ... e_internal



Filmulețul e bătaie de joc. Cu câți bani s-a cumpărat ?

 


  • Popescu Eugen
  • Posted:
  •  

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 Popescu Eugen

Podul acesta trebuia sa aiba si o cale ferata care sa lege Braila si Galatiul de Tulcea. Un pod asemanator celui pe care l-au facut bulgarii la Calafat-Vidin. O sa regretam amarnic mai tarziu ca podul nu are si cale ferata. O dovada ca proiectul nu a fost gandit suficient pentru dezvoltarea infrastructurii nationale ci doar pentru cheltuirea de bani multi si comisioane grase. Sa dai jumatate de miliard de euro pe un pod si sa ratezi posibilitatea conectarii Dobrogei de Muntenia si Moldova este o viziune cu totul iresponsabila. Podurile de la Cernavoda sunt la peste 100 km mai la sud. Sunt date in exploatare in 1895 si 1987. Practic doar cel din 1987 functioneaza. O alta problema pe care o ridic este pretul. Pare mult exagerat (pret dublu) daca il comparam cu cel bulgaresc de la Calafat - Vidin, mai complex si care a costat numai 226 milioane de euro. Oare de ce ??? New Europe Bridge https://en.wikipedia.org/wiki/New_Europe_Bridge
Podul peste Dunare Calafat-Vidin. https://www.youtube.com/watch?v=tnv9lEjIJ9E

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 shoppy

La ce trafic (nu) este pe Medgidia - Tulcea, nici macar comunistii nu au construit Vadul Oii cu CF desi au tras CF-ul pana la el...

 


  • Popescu Eugen
  • Posted:
  •  

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 Popescu Eugen

Da-mi voie sa fiu partial de acord. Da, astazi nu exista trafic de pasageri si de marfuri suficient. Dar peste 10 - 25 -50 de ani ? Cu siguranta va fi altul. Daca Anghel Saligny facea podul numai dupa traficul de carute de la 1890 ar fi insemnat sa nu il mai faca niciodata. Problema nu se pune in a face un pod nou numai pentru traficul feroviar. Ideea e ca diferenta dintre un pod rutier si unul mixt (rutier + feroviar) cu tot cu prelungirea pana la Tulcea este de maxim 50-100 de milioane de euro. Bani cu care nu se pot face un pod feroviar nou. Plus ca pozitionarea lui este alta fata de cel de la Cernavoda. Varianta prin Medgidia nu ti se pare ocolitoare pentru cei care vin din nord ? Iti pot preciza mai exact, e de trei ori mai mare. Podul Anghel Saligny bombardat si partial distrus in ambele razboaie mondiale e doar de muzeu. Cel din 1987 e practic singurul. Ce strica sa fie construit din timp unul nou. Si daca nu acum cand se poate atunci cand ?
Pretul dublu al podului de la Braila cum se explica ? E de doua ori mai lata Dunarea la Braila decat la Calafat ?

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 survola

Cred că și din punct de vedere strategic era bună încă o traversare a Dunării cu o cale ferată.

 


  • Popescu Eugen
  • Posted:
  •  

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 Popescu Eugen

Timpul inca nu e pierdut. Sanse inca exista. Dar VOINTA din partea autoritatilor ? Daca oameni simpli pe un forum gasesc de cuviinta ca este o solutie practica si de bun simt construirea unui pod combinat (rutier + feroviar), oare cei indreptatiti sa o faca de ce nu o fac ?

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 survola

Există acel spațiu central de 3 metri probabil cu această destinație în perspectivă.
Dar la ora actuală în afară de curse Brăila - Măcin nu ar exista variante. Nu?

 


  • Popescu Eugen
  • Posted:
  •  

Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 Popescu Eugen

Imposibil in varianta prezentata. Podul incepe si se termina cu benzile strazilor lipite intre ele. Daca ar fi fost asa cum zici tu atunci ele ar fi fost despartite. Si oricum distanta trebuie sa fie mult mai mare de 3 metri. Priveste filmuletul cu podul bulgaresc si ai sa iti dai mai bine seama. Ai linkul filmuletului postat pe Youtube. Podul peste Dunare Calafat-Vidin. https://www.youtube.com/watch?v=tnv9lEjIJ9E

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pod peste Dunăre la Brăila spre Tulcea (DN22B - DN22)  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419376 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use