Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționalePod peste Dunăre la Brăila spre Tulcea (DN22B - DN22)

 

Topic: Știri și articole din presă

108 posts, 18190 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Știri și articole din presă Costin

Podul suspendat peste Dunare de la Braila - un proiect asteptat de peste 20 de ani

Lungime: 23,4 km - 1,9 km doar Podul (cu o deschidere de 1,2 km) + ~20 km drum nou

Cost constructie: cca. 445 mil. euro

STADIU ACTUAL: SF-ul a fost revizuit si aprobat in 2016. Documentatia pentru lansarea licitatie de proiectare+executie e aproape de a fi scoasa la licitatie

Evolutia detaliata a proiectului in josul paginii

---

Podul suspendat de la Braila, al cincilea pod peste Dunare in Romania, e mai aproape de realizare ca niciodata. Promis in repetate randuri de toate guvernele care s-au perindat la conducere in ultimii 20 de ani, proiectul are finalizat Studiul de Fezabilitate din 2016 si vine la pachet cu peste 20 de km de drum de legatura construiti de la zero, de-o parte si de alta a Dunarii. Costul total al proiectului? Circa 450 de milioane de euro.

----

Studiul de Fezabilitate al Podului suspendat de la Braila a fost elaborat in 2016 si aprobat in comitetele tehnico-economice din Ministerul Transporturilor si Compania de Drumuri. Realizarea podului este prinsa in Master Planul de Transport, cu surse de finantare nerambursabile aferente perioadei 2014 - 2020. Conform informatiilor din SF, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni:

- drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km ( include si lungimea podului si a viaductelor de acces (viaduct de acces la pozitia km 4+486.10, cu o lungime de 110 m si viaduct de acces la pozitia km 6+570,52 km, cu o lungime de 110m)

- drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km

Astfel, traseul incepe la intersectia DN2B Buzau-  Braila - Galati cu Soseaua  Baldovinesti (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termina la km 19+095, in DN22 Rm.Sarat ¬ Braila - Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificatie de la km 7+940, in directia sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Podul suspendat

   - Lungimea totala de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala si doua deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.
   - Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri.
   - Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00m.
   - La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand de cate 2,80 m fiecare.
   - Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri,  care se vor adauga lungimii podului suspendat.
   - Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate in teren, in afara digurilor Dunarii.
   - Tablierul este realizat din grizi casetate cu inaltime de 3.5 m. Grinda casetata din otel este alcatuita dintr-un platelaj ortotrop cu placi rigidizate de minim 16 mm grosime si saibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m si sunt rigidizate cu placi prevazute cu degajari.

Drumul principal Braila - Jijila

Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunarea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de cate 110,00 metri fiecare. Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin

Cu o lungime de  4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la  km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.

Click pe planuri pentru a le deschide mai mare, intr-o ferastra separata:









----

Cronologia proiectului:

1996 - Studiu de prefezabilitate care a avut la baza un studiu din 1986 ce a analizat trei amplasamente pentru constructia Podului peste Dunare in zona Braila

1997 - Actualizare a studiului din 1996, ca urmare a Planului de Amenajare a Teritoriului Judetean Braila

2001 - Studiul "Constructia unui Pod peste Dunare in zona Braila", elaborat de JETRO (Japan External Trade Organization), in colaborare cu S.C. IPTANA S.A. Bucuresti, in vederea obtinerii unui imprumut de la statul Japonez.

2003 - Studiul de fezabilitate elaborat de S.C. IPTANA S.A dupa normele romanesti, cu obtinerea unor acorduri si avize

18 iunie 2014 - A fost lansata licitatia pentru "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila". Valoarea estimata: 10,65 milioane de lei (fara TVA)

24 octombrie 2014 - Au fost depuse noua oferte la licitatie.

28 aprilie 2015 - A fost atribuit contractul catre ISPCF + PEGASO INGEGNERIA (loc 1) cu oferta de 5.635.643,87 RON (fara TVA).

27 octombrie 2016 - SF-ul este aprobat in cadrul Comitetului Tehnico - Economic al CNAIR

22 martie 2017 - SF-ul este aprobat in Comitetul Tehnico - Economic al MT

18 aprilie 2017 - CNAIR SA a transmis Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, Documentatia de Atribuire pentu executia unui Proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunare, in zona Braila. Dupa obtinerea validarii, CNAIR SA urmeaza sa publice Anuntul de Participare pentru lansarea licitatiei publice.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...20-ani.htm

 


Re: Știri, noutăți, perspective stefan_br

De pe site-ul Ministerului Transporturilor:

Câștigătorul pentru construcția Podului suspendat de la Brăila, cea mai amplă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, a fost desemnat astăzi!

Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. a fost declarată astăzi câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția

Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila. Lucrare cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA.  


Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție.

Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.


Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului,  două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".


După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 drbm

Ținută la secret. Contestație la podul de la Brăila

Ministerul Transporturilor s-a grăbit să anunțe desemnarea unui consorțiu câștigător pentru podul de la Brăila, trecând sub tăcere existența unei contestații la această licitație.

Firmele chineze de construcții, China Communications Construction Company, China Road and Bridge Corporation, CCCC Second Harbour Engineering, CCCC Highway consultants, asociate cu firma regelui asfaltului Dan Besciu (foto), respectiv Euroconstruct Trading 98, și cu firma spaniolă Eptisa, au depus o contestație la licitația pentru proiectarea și construirea unui pod peste Dunăre la Brăila.

Informația a fost trecută sub tăcere de către noua conducere a Ministerului Transporturilor. Aceasta s-a mărginit vineri să anunțe câștigarea licitației de către asocierea firmelor italiană, Astaldi, și japoneză, IHI Infrastructure, fără a informa de existența unei contestații.

Aceasta a fost depusă joi 19 octombrie cu o zi înainte de anunțul Ministerului Transporturilor, condus de proaspătul ministru Felix Stroe, privind desemnarea firmei câștigătoare. Contestația nu este semnată de firmele CCC-Euroconstruct Trading-Eptisa însă nu putea fi depusă decât de acestea deoarece în cursa finală pentru contract s-au calificat doar asocierea condusă de italieni și cea condusă de chinezi.

Modul pentru care ministerul lui Felix Stroe n-a informat publicul privind contestația este un mister. Unul din posibilele răspunsuri este că Compania Națională de Administrare a Infreastructurii Rutiere, subordonată Ministerului Transporturilor, nu a informat ministerul despre existența contestației. A doua variantă, este că informarea CNAIR a fost făcută dar că Ministerul Transporturilor a preferat să o treacă sub tăcere pentru a nu umbri măreața victorie.

Ce contestă nemulțumiții

Firmele CCCC-Euroconstruct-Eptisa contestă lipsa de transparență a CNAIR și susțin că, la cât de bună era oferta loc, nu aveau cum să fie clasată pe locul 2. Procedura licitației a presupus că firma câștigătoare este desemnată pe baza unui punctaj alcătuit în proporție de 40% din preț și 60% din un cumul de indicatori referitori la experianța inginerilor prezenți în proiect, perioada de proiectare, garanția lucrărilor. Chinezii zic că prețul lot a fost mai mic, că experții lor trebuiau să ia punctaj maxim și că, prin urmare, nu puteau ajunge pe locul 2.

Potrivit contestațiie depuse la CNSC, CCCC, Eptisa și firma lui Besciu cer suspendarea procedurii, revaluarea ofertei lor și acces liber la dosarul cauzei deschis de ei. Ei spun că nu li s-a explicat exact modul de punctare a ofertei lor, cum au primit punctajul. ”Autoritatea contractantă a refuzat să indice subscrisei motivele care au fundamentat poziția a II-a în clasament. Nicio informație, alta decât poziția în clasament , nu a fost comunicată subscrisei”, spun reprezentanții asoicerii CCC Euroconstruct.

Asocierea Astaldi- IHI Infrastructure a câștigat licitația la un preț infim mai mic decât valoarea maximă pe care o puteau prezenta. Oferta lor a fost de 1,99 miliarde lei, fără TVA, in condițiile în care valoarea maximă acceptabilă era 2,02 miliarde lei. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni, potrivit ofertei desemnate câștigătoare. Firmele urmau să construiască două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).


Ținută la secret. Contestație la podul de la Brăila
http://m.digi24.ro/stiri/economie/trans...ila-815601
Doru-Cireaşă_avatar_1472722896
Doru Cireaşă
23.10.2017
---
News Suite bit.ly/newssuiteapp
_______
Notă: greșelile multiple de sintaxă și ortografie sunt reproduse întocmai, textul fiind citat ca atare.

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 stefan_br

Cum se spera ca va arata acest pod.






Va las si o pagina de Facebook unde se pun des fotografii cu stadiul lucrarilor.

https://www.facebook.com/pg/PodBraila/p ... e_internal

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 abc_XC

Lucrarile incep si aici timid. Pentru inceput cu putina arheologie. Sursa este pagina de facebook DRDP Constanta:https://www.facebook.com/DRDPCT/posts/2409397082629426
Descarcare arheologica.jpg (72.12 KB; downloaded 4531 times)

Armare grinda.jpg (149.88 KB; downloaded 4529 times)

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 andrei11

Ce știți de treaba asta ? ( Preluare Antena 3 )

Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Brăila, că, la Comisia Europeană, nu a fost depusă nici până în prezent cererea de finanţare pentru Podul peste Dunăre, cel mai important proiect de infrastructură demarat în estul României după 1989.
„Am fost şi am văzut şantierul Podului peste Dunăre. Am fost impresionată de munca de zi cu zi a celor care lucrează pentru acest proiect major, aşa cum îl numim noi, pentru că este în valoare de peste 50 milioane de euro. Podul de la Brăila este inclus în Masterplanul de transport, pe care l-am adoptat, împreună cu domnul prim-ministru Ponta, în 2015 şi reprezintă unul din obiectivele propuse pentru a primi finanţare europeană prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare. Deşi domnul prim-ministru Tudose a semnat partea de cofinanţare şi, practic, s-au pornit lucrările, din păcate, nu a fost depusă nici până acum cererea de finanţare pentru Podul peste Dunăre”, a declarat Corina Creţu.

Comisarul european a mai precizat că, în aceste condiţii, există riscul ca unele cheltuieli să nu fie eligibile şi să se piardă bani europeni.

 


Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22 TibiV

Sunt semne foarte clare ca se misca ceva concret...



(Scuze, dar nu este filmarea mea si nu am avut cum sa scot cucul din cadru... ;) )

 


Re: Știri și articole din presă abc_XC

Comunicat oficial CNAIR: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-semnat-contractul-pentru-supervizarea?fbclid=IwAR3Pdnol1SU55MvT00DmeH8rQJ_3Jux8a9NdC3heh9AwRQKJad1ls4U0YUM
CNAIR a semnat contractul pentru Supervizarea Proiectării și Execuției Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila
Marți, 14.01.2020, CNAIR SA a semnat contractul "Supervizarea Proiectării și Execuției Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila" cu ASOCIEREA METROUL SA - ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL - SISTEMA INGEGNERIA SRL - AREX LIDER COMPANY SRL.

Valoarea contractului este de 35.169.010 Lei fără TVA

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient".
Lungimea totală a obiectivului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.
Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri și va fi pozitionat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).
Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.
Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de cate 110,00 metri fiecare.
Traseul include o ramificație pe directia Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin.  Cu o lungime de  4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la  km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
Contractul pentru proiectarea și execuția  Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în data de 15 ianuarie 2018  între CNAIR și Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems CO. LTD, la o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Compania de Utilităţi Publice (CUP) Dunărea Brăila, societatea care a semnat contractul de relocarea utilităţilor de apă-canal din zona Podului Suspendat peste Dunăre, a anunţat că operaţiunea se apropie de final, fiind estimată să se încheie săptămâna viitoare.

Potrivit directorului CUP Dunărea, Silviu Mangiurea, lucrările se încadrează în termenii contractuali, iar în prezent se lucrează la un cămin special, unde a fost turnat deja betonul şi se aşteaptă întărirea lui, finalizarea lucrării depinzând de temperaturile din aceste zile, scrie Agerpres.

Lucrările la Podul Suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, sunt în grafic, ele aflându-se în faza montării grinzilor de rigidizare, urmând ca luna aceasta să înceapă efectiv lansarea cablurilor care vor susţine podul, conform declaraţiei lui Viorel Eşanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor podului.

Firele de oţel care se vor împleti şi vor forma cele două cabluri de ancoraj de la Podul suspendat peste Dunăre vor avea o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cablurile cu ajutorul cărora se va realiza suspendarea Podului peste Dunăre au o greutate de peste 6.700 tone, sunt produse de o companie japoneză şi au o garanţie de 120 de ani.

Turnurile care vor susţine cele două cabluri, construite pe cele două maluri ale Dunării, în judeţele Brăila şi Tulcea, sunt gata de la finalul anului trecut şi au o înălţime de 192 metri, fiind cele mai înalte construcţii din România.

În paralel, în Şantierul Naval din Brăila se lucrează la realizarea tablierului metalic al podului, care este compus din 86 de module, de 250 de tone fiecare, care vor fi sudate între ele şi vor forma calea de rulare a podului.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

După construirea sa, la kilometrul 165+800 al fluviului, va deveni ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România și al treilea din Europa ca dimensiune.


Contractul pentru Podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila a fost semnat în ianuarie 2018 cu asocierea Astaldi – IHI Infrastructure Systems. Acesta are o valoare de 1,99 miliarde de lei, fără TVA, și cuprinde 12 luni de proiectare, 36 luni de execuție şi o perioadă de garanție a lucrărilor de 120 luni.

Sursa: Economica.net

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Joi, 04.03.2021, a fost emisă Autorizația de Construire aferentă lucrărilor de drum pentru sectoarele de drum principal Brăila - Jijila: km 2+560 - km 4+150 și km 11+980 - km 16+450 la obiectivul Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila.

În vederea obținerii Autorizației de Construire pentru partea de drum de legătură, în integralitate, CNAIR a finalizat toate demersurile necesare, urmând ca Antreprenorul să transmită documentația pentru obținerea autorizației de construire pentru restul sectoarelor de drum de legătură în cel mai scurt timp posibil.

Sursa: CNAIR

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Au început lucrările la drumul care va face legătura cu podul suspendat peste Dunăre, Brăila-Tulcea. Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat primele imagini. Este vorba despre cei 7 kilometri de drum pentru care, în urmă cu două luni, a fost emisă autorizația de construire.

Autorizația de construire a primilor 7 km din cei 23 care vor face legătura cu podul suspendat de la Brăila a fost emisă la începutul lunii martie.

Lucrările au început luna aceasta, când au fost îndepărtate obstacolele și a fost nivelat terenul, iar în perioada următoare va fi turnat asfaltul.

Deși lucrările la drum ar fi trebuit să înceapă odată cu construirea podului, acest lucru nu s-a întâmplat pentru că autoritățile de la București nu s-au implicat.

Lucrările la pod însă sunt în grafic, săptămâna viitoare este programată operațiunea de întindere a cablurilor de ancoraj.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Podul de la Brăila, al treilea din Europa ca lungime
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

Sursa: Digi24

 



Re: Știri și articole din presă orex

Podul suspendat de la Brăila: Navigaţia pe Dunăre va fi restricţionată pentru ridicarea cablurilor principale
Navigaţia pe Dunăre va fi restricţionată în zona podului suspendat de la Brăila de luni, 31 mai, până pe 19 iunie, pentru lucrările pregătitoare ridicării cablurilor principale.
Astfel, de luni până sâmbătă, navigaţia va fi interzisă pe Dunăre în zona Brăila pentru toate toate navele, convoaiele şi ambarcaţiunile de orice tip, anunţă Compania de Drumuri într-un comunicat de presă.
„În perioada, 31.05.2021 – 19.06.2021, de luni până sâmbătă în intervalele orare 08:00 – 11:00 si 13:00-16:00, e interzisă navigația pe Dunăre în zona lucrărilor Podului suspendat de la Brăila pentru toate navele, convoaiele și ambarcațiunile de orice tip. Aceste restricții de navigație pe Dunăre, instituite prin avizul emis de Aministrația Fluvială a Dunării de Jos RA Galați, sunt necesare pentru demararea lucrărilor de ridicare și montare a cablurilor pasarelelor provizorii pe deschiderea principală”, atenţionează CNAIR.
Zonele de ancoraj pentru navigația în amonte și aval sunt cele stabilite prin Avizul către navigatori nr.33 din 25 noiembrie 2020, emis de Căpitănia Zonală Galați.
Constructorul podului suspendat de la Brăila începe ridicarea platformei de lucru pe care se vor trage cele două cabluri principale din oţel, operaţiunea de lansare urmând să se efectueaze din această vară.
De lansarea cablurilor care împreună cântăresc 6.700 de tone este răspunzător constructorul japonez (n.r. asocierea italo – niponă Astaldi – IHI Infrastructure), iar două luni şi jumătate va dura ridicarea platformei.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Podul de la Brăila. Undă verde pentru construirea drumurilor de legătură, fără de care podul ar rămâne „muzeu”
Construcția drumurilor de legătură pentru Podul de peste Dunăre de la Brăila a fost deblocată, după ce a fost emisă autorizația de construire pentru ultimii 15 kilometri, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Primii 6 km fuseseră autorizați pe data de 4 martie. Fără drumurile de legătură, podul, supranumit „Golden Gate de România”, ar fi rămas „muzeu”.
„La început de mandat spuneam că, din cauza întârzierilor din trecut, exista riscul ca Podul de la Brăila să rămână muzeu. Începuse construcția podului, dar drumurile de legătură nu fuseseră începute în același timp și nu aveau nici măcar autorizație de construire. Am mai spus și că ne vom lupta ca să NU se întâmple acest scenariu nefericit. Azi am făcut un mare pas către evitarea scenariului «muzeu», prin emiterea autorizației de construire pentru cei 15km de drum nou, care fac parte din această investiție, pe baza documentației tehnice la care a lucrat constructorul în aceste luni”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.
Ministrul Transporturilor promite că, la sfârșitul anului viitor, podul se va deschide împreună cu 10 km din drumurile de legătură, respectiv relația Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin), astfel încât podul să poată fi deschis traficului din prima zi.
El a afirmat că a primit promisiunea din partea constructorului că podul nu va rămâne „muzeu”.
„Acum așteptăm ca firma de construcții să se apuce în forță de lucrările la drumurile de legătură”, a precizat ministrul.
Între timp, săptămâna trecută, a început ridicarea platformei de lucru a Podului suspendat de la Brăila. Operațiunea va dura două luni și jumătate, urmând să fie ridicate cele două cabluri principale de oțel peste pod, care vor susține tablierul.
Cablurile cântăresc împreună circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pod peste Dunăre la Brăila spre Tulcea (DN22B - DN22)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420557 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use