Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniLegătura existentă GdN - OTP (via M700 / PO Aeroport, cu transbordare auto)

 

Topic: Discuții până la începerea lucrărilor de modernizare

39 posts, 14147 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni subway guru

Cine e 'tampit' sa dea 2 euro ca sa se 'trambaleze' cu bagajele prin Baragan???...
Toata 'povestea asta' e 'nascuta moarta'...n-are nici 'clienti' si nici 'sustenabilitate' economico-financiara...e doar o 'ambitzie prosteasca'...
Inca o data intreb...cine 'plateste' oalele sparte???
Ca atat pe lumea asta cat si 'pe cealalta'...totul 'se plateste'...

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni Mircea Hirjau

Trenul asta a fost o mare prostie inca de la lansarea din martie 2009.

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Am vazut intr-un reportaj ca faceau copertina la peronul din Otopeni.

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni Trole

subway guru wrote:
Cine e 'tampit' sa dea 2 euro ca sa se 'trambaleze' cu bagajele prin Baragan???...
Toata 'povestea asta' e 'nascuta moarta'...n-are nici 'clienti' si nici 'sustenabilitate' economico-financiara...e doar o 'ambitzie prosteasca'...
Inca o data intreb...cine 'plateste' oalele sparte???
Ca atat pe lumea asta cat si 'pe cealalta'...totul 'se plateste'...


Hmmm... Cine plateste.

Poate aceeasi institutie care din 2009 nu a facut nimic pentru ca trenul sa ajunga mai repede si mai aproape de aeroport, dar care are 'ambit' sa sape pe sub Baragan o cale ferata pentru 'trambalarea' utilizatorilor la aeroport.

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni Dominatrix

Hai sa nu o mai lungim...toata ideea asta a fost un chef a lui Berceanu pentru care tot prostimea plateste, ca initiatorilor "geniali" ai acestui proiect li se falfaie. Ba mai mult, CFR'ul este atat de incompetent incat misca un tren la fel toata saptamana, non-stop, de 10 ori pe zi sau mai mult. De parca cererea ar fi aceeasi in tot cursul zilei. Ce ar mai fi de spus? Daca s-ar fi facut o conexiune normala cu aeroportul, adica o gara noua, nefiind necesara transbordarea cu autocarul/duba, atunci poate ar mai fi de discutat, desi nici asa nu sunt convinsa de utilitatea proiectului, atat timp cat Otopeniul nu are cine stie ce trafic. Dar solutia actuala este un proiect mort in fasa.

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni George

Evident ca este asa cum spui.
Si totusi, proiectul este mort din fasa nu doar din cauza conditiilor generale - gara in camp departe de aeroport, inconvenientul a doua mijloace de transport, viteza destul de mica a trenului - ci si din cauza detaliilor mioritice specifice care releva dispretul initiatorilor fata de amarastenii pe care nu are cine sa-i duca/aduca (de) la aeroport: peronul ala penibil in camp, neacoperit, lipsa oricarui indicator, spatiu care sa te faca sa te simti intr-o capitala europeana (ori in drum spre ea), ori sa te adapostesti...
Mai ales insa, penibila DUBA, care inteleg ca a substituit un autocar (!), si in care stai cu bagajele in brate!!
Pentru ca altminteri, pentru cine pleaca intr-o zi de lucru ploioasa, cu avionul pe la ora 11, ar fi o solutie buna, ajunsul la aeroport e o loteria la ora aia.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni Dr2005

Nu aspectul staţiei e problema, ci timpul de aşteptare. Duba pleacă la 15 - 20 minute după ce vine trenul şi soseşte cu 15 minute înaintea trenului de întoarcere. Deci sunt mulţi timpi morţi... în 20 de minute ajungi pe jos de acolo la aeroport. Dar cu bagaje e mai greu.

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni George

Pai si de ce nu se coreleaza orele? Pentru ca nu sunt atatea trenuri incat sa nu se poata face asta...un interval de 5 minute e suficient. Altfel, intr-adevar, nu mai merita ca timp.

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni subway guru

Dar ca pretz/calator?
Care e 'value for money' pt utilizator si care e pt operator 'cost efficiency'??? :o  :o  :o
Acolo totul e 'poezie' si prostie...

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni Celestin Draganescu

Da, copertina se face si se lucreaza la ea intens - verificata ieri. :)

In alta ordine de idei, un mijloc de transport catre Aeroport trebuie sa aiba o cadenta regulata toata ziua, dat fiind programul variat de zbor si diversele incidente ce pot sa apara (intarzieri, anulari, etc.).

Acum, dupa mutarea low-cost-urilor, duba a devenit cam neincapatoare la anumite curse, care nu pleaca nicidecum dupa orarul afisat pe site, ci pleaca tot cand ajunge trenul si se intoarce cat sa nu se astepte mult. Cele 20min pe hartie sunt max 5-7.

Mai sunt 3 aspecte interesante de analizat:

1. Daca umpli duba de 16 locuri complet, ocupi cam 15% din tren. Deci, teoretic si legal, trenul nu ar putea sa mearga cu mai mult de 15% grad de ocupare.
2. Linia pana la Mogosoaia este sub orice critica, asa cum bine se stie. Distanta nu este mare si  o viteza de max 70km/h ar fi suficienta si s-ar putea atinge cu reparatii relativ minore. Problema este podul de peste DN1A, care are restrictie de 15km/h de cand a aparut acest tren.
3. Infrastructura exista pentru a aduce un peron mai aproape de aeroport, cu investitii de sub 1km de linie intr-un timp rezonabil. Dar noua ne trebuie tunel.  :evil:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni Dr2005

S-ar putea face trenul mai rentabil pentru CFR prin efectuarea de opriri comerciale în Mogoşoaia (oricum e oprire tehnică pentru încrucişare).
Tot apropo de lucrări, cu costuri destul de reduse s-ar putea deschide şi firul II de circulaţie (adică refăcută subtraversarea magistralei 1000, că firul II e încă în stare bună, pe sub boscheţii de pe el), ceea ce ar mai tăia vreo 15 minute din durata cursei (adică timpul cât se aşteaptă la încrucişare).
Nu în ultimul rând, s-ar putea promova cursele printre locuitorii Otopeniului, însă cum la noi liceele încep la 8 şi programul la muncă începe pe la 8 - 9, iar între 5:50 şi 8:05 nu pleacă niciun tren din Otopeni spre Bucureşti, e clar că nu se doreşte atragerea călătorilor din Otopeni, mergându-se pe ideea jecmănirii celor ce vin de la aeroport sau se duc acolo.

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni George

Cei care dau acest proiect mort din fasa vor fi probabil usor agasati.
Dar cred ca se poate gandi in etape.
Acum, pentru mine, de exemplu, trenul ala nu e o varianta, face prea mult si riscul de a nu prinde loc in "duba" sau de a sta ca o sardeluta e prea mare. Insa, in raport de ce a spus Celestin Draganescu, lucrurile pot evolua:
a) in primul rand, inlocuita duba cu un autobuz urban decent - e solutia optima, pentru ca exista spatiul de mijloc unde se pot depozita bagajele. Nu mai zic ca la Luton, de exemplu, existau autobuze lungi, cu burduf si spatii anume amenajate pentru valize!
S-o gasi ceva la mana a doua prin Germania, sau chiar mai aproape.
b) in al doilea rand, se pot face niste reparatii la linie pentru a spori viteza, mai ales daca nu sunt chestiuni prea costisitoare;
c) se poate prelungi linia cu acel km pentru ca pasageri sa poata cobori cat mai aproape de aeroport, iar transportul din gara in cladire sa dureze putin.

Toate acestea, desigur, pana in momentul in care va exista metrou, dar sa fim seriosi, asta inainte de 7 ani nu se va petrece, si cred ca pentru 7 ani nu este o investitie superflua, daca vrem sa ne numim capitala europeana.

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni Celestin Draganescu

George wrote:
S-o gasi ceva la mana a doua prin Germania, sau chiar mai aproape.


Se gaseste, chiar in curtea aeroportului. Respectiv autobuzele ce au fost aduse de pe Baneasa. Acum WizzAir si BlueAir au imbarcari si la burdufuri, si Otopeniul are destule autobuze pentru a transporta pasagerii, asa ca acele O405-uri de pe Baneasa ar fi chiar potrivite.

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Subtraversarea de sub 1000 se poate reface usor ca sina e inca acolo, trebuiesc doar indepartate ramasitele nefurate din catenara, insa nu stiu daca se poate ajunge la subtraversare daca se pleaca din Nord pe linia de Urziceni.
O alternativa mai costisitoare ar fi dublarea liniei intre subtraversarea liniei Chitila - Baneasa si podul peste Balta Chitila, asa obtinandu-se linie dubla intre Mogosoaia si Triaj.
Alte iedei de sf ar mai fii, practic cu un singur tablier metalic si cateva sute de m de linie se face linie tripla intre Triaj si Mogosoaia si linie dubla intre Mogosoaia si Otopeni, mostenire cu dedicatie de la nea nicu, prea subtila insa...

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Legătura existentă GdN - OTP (via M700 / PO Aeroport, cu transbordare auto)  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use