Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniRacordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Știri și articole din presă

192 posts, 71012 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă andrei11

Dacă e real, pentru că publicația îmi este complet necunoscută ( "Top de Argeș  ") ??? ( data interviului este 17 Octombrie ), dialogul mi se pare interesant...

Directorul Companiei C.F.R.,Marius Chiper vorbește despre linia de Cale Ferată ce leagă Aeroportul de Gara de Nord!

"Poziţia oficială a C.F.R

este că noi am respectat şi vom respecta întotdeauna legea şi hotărârile Instanţei privind proiectele pe care le derulăm.Într-adevăr,avem o situaţie specială cu acest proiect.Câţiva dintre locatarii din acea zonă au promovat în instanţă o acţiune pentru a...să spunem diminua sau anula efectele Hotărârii de Guvern de expropriere.Termenele de instanţă au fost destul de rapide.Din ce ştiu eu,prima şedinţă a fost în data de 7 Octombrie şi imediat,în 11 Octombrie s-a dat o decizie de suspendare a acestei Hotărâri de Guvern.Înţelegem acest demers,l-am analizat cu colegii noştri din Departamentul Juridic şi îl punem în aplicare fără nicio îndoială,doar că lucrurile sunt un pic altfel, în sensul că în timp ce se derula acţiunea în instanţă,noi am continuat procesul de expropriere conform Legii 255. Am emis deciziile de expropriere - avem decizii de expropriere emise din data de 10 Octombrie,pentru că am respectat termenul de notificare prevăzut de lege a tuturor proprietarilor şi din punctul nostru de vedere,suntem deja sub efectul Legii 255,adică după emiterea deciziilor de expropriere avem drept de construcţie pe acest amplasament.Aşa spune Legea exproprierilor şi noi ţinem cont."

"Acum suntem într-o situaţie delicată,în sensul că există o hotărâre de instanţă care spune să suspendăm efectele hotărârii de expropriere.Aşa vom face,dar din punctul nostru de vedere,această hotărâre nu are influenţă asupra contractului aflat în derulare şi asupra lucrărilor pe care noi le executăm pe un amplasament care aş vrea să clarific, nu le aparţine contestatarilor.Noi lucrăm în această perioadă în zona Aeroportului,unde proprietarul este Statul Român şi exproprierea s-a făcut prin transfer între Compania de Aeroporturi şi Compania Naţională de Căi Ferate. Deci,acolo lucrăm,nu lucrăm în partea cealaltă a DN1,unde sunt proprietarii contestatari.Lucrările noastre nu afectează sub nicio formă amplasamentele pe care contestatarii le-au supus atenţiei Instanţei,deci lucrările continuă în acelaşi ritm şi conform procedurilor legale.O completare : dintre toţi iniţiatorii acţiunii de suspendare a Hotărârii de Guvern doar două entităţi au primit răspuns favorabil din partea Instanţei.Este vorba de o persoană fizică şi o societate comercială,celorlalţi fiindu-le respinsă acţiunea.În consecinţă,sub nicio formă celor două entităţi vizate de această decizie nu le vor fi afectate drepturile şi vom aştepta,urmând calea legală,să vedem cum continuăm acest proiect."

"Noi vom face apel.Aşteptăm motivarea scrisă şi nu cred că vom avea probleme.Cu siguranţă ne vom înţelege pe o decizie de Instanţă convenabilă pentru toate părţile,întrucât toată lumea este conştientă că este un proiect de importanţă naţională,este un proiect finanţat de Comisia Europeană,cerut de Forurile Europene,fiind totodată un proiect care,practic aduce normalitate României,un proiect benefic care va contribui şi la dezvoltarea transportului local prin legătura directă cu,Capitala şi nu de a produce dezastre pentru cetăţenii din zonă.Sunt multe discuţii,le-am avut şi probabil că le vom mai avea,dar în concluzie respectăm Hotărârea de Instanţă,nu afectăm proprietăţile care fac obiectul acestei hotărâri şi intenţionăm să continuăm aceste lucrări în zona,repet - situată pe proprietatea publică a Statului Român,respectiv terenul care a fost expropriat de C.F.R S.A de la Aeroportul Otopeni pe baza formelor legale,adică a deciziilor de expropriere emise în termenul prevăzut de lege."

"Chiar aş vrea să adaug că soluţia aleasă de C.F.R S.A a fost cea mai puţin invazivă soluţie.Am ales pe cât posibil să evităm afectarea unor amplasamente,am folosit un drum existent în acea zonă - drumul Gării Odăi,care făcea legătura între DN1 şi gara noastră feroviară - venim pe un pod suspendat la o înălţime de 7-7,5 m,am venit cu tronsoane lungi de pod de 35 - 40 de m pentru a permite circulaţia nestingherită sub acest viaduct,deci nu afectăm în niciun fel accesul la vreo proprietate.Nu văd cum putem afecta funcţionarea patinoarului,pentru că noi suntem de cealaltă parte a drumului,la o înălţime considerabilă şi noi chiar am propus în discuţiile pe care le-am avut cu administratorii acestui obiectiv să înfiinţăm un punct de oprire acolo,pentru a-i creşte atractivitatea,pentru a permite călătorilor să vină şi cu trenul la patinoar şi să folosească acest obiectiv.Încă o dată,în opinia noastră,nu afectăm sub nicio formă funcţionalitatea viitorului campus,pentru că putem amenaja un punct de oprire a trenului în acest campus,asigurând astfel o facilitate,o condiţie de accesibilitate şi cu calea ferată.Înţelegem că proiectul produce un anumit disconfort pe timpul construcţiei locuitorilor din zonă,dar îi asigurăm că după construcţie efectul trenului va fi nesemnificativ.Folosim panouri fonoabsorbante pe zona de locuinţe.Folosim soluţie antivibraţie,antizgomot,deci încercăm să facem cât mai puţin vizibilă prezenţa noastră în această zonă."

"Am discutat cu ei,am explicat toate condiţiile tehnice care au fost luate în considerare când s-a gândit acest proiect,am încercat să le explicăm că acele distanţe nu sunt periculoase pentru funcţionarea lor ulterioară.Ei au ales această cale a instanţei - nu cunosc motivaţia şi sincer nu pot să mă pronunţ asupra intenţiilor pe care le au prin acest demers,dar noi suntem de bună credinţă şi considerăm că şi dânşii sunt de bună credinţă,iar dacă instanţa va dispune o măsură compensatorie,noi o vom aplica în consecinţă."

"Noi făcusem un program foarte ambiţios cu,constructorul şi să construim acest viaduct de 1,59 km în termenul de până în 12 luni,cu intenţia de a aduce mai multe utilaje şi de a lucra în mai multe puncte de lucru deodată.Cu lucrul nonstop încă putem să ne ţinem de cuvânt şi să realizăm acest obiectiv.În ultima perioadă s-au mişcat destul de repede,au lucrat în zona de fundaţie,au ridicat pilele,s-a dat drumul la uzinarea grinzilor suport ale Viaductului în unităţile care le produc,vor fi aduse cu transporturi speciale,le vom lansa,deci nu este o lucrare foarte complicată, dar totuşi,dacă aceasta a demarat nu trebuie oprită,pentru că e păcat să pierdem procesul tehnologic şi e mai greu de reluat dacă ne oprim în acest moment.Din punct de vedere al construcţiilor,iarna nu mai este o problemă.Există soluţii destul de bune şi constructorii ştiu foarte bine care sunt soluţiile ce permit turnarea betoanelor.Doar în condiţii deosebite,de viscole mari sau alte intemperii,să zicem că vom fi opriţi,dar nu cred că va fi decisivă această oprire. Deci, se poate lucra şi iarna şi dacă lucrăm nonstop şi ne mobilizăm în mai multe puncte de lucru,vom termina obiectivul."

"Nu avem de ce să ne oprim,şi aşa termenul este foarte scurt.Trebuie să recunoaştem că este un obiectiv naţional, ne-am asumat cu toţii că organizăm acest campionat european,una dintre condiţii fiind şi această accesibilitate care trebuie să fie funcţională şi orice întârziere s-ar putea să ne coste foarte mult din punct de vedere al imaginii României."

 


Re: Știri și articole din presă misterr

Anunțul făcut azi de Ludovic Orban în privința căii ferate Gara de Nord - Aeroportul "Henri Coandă"





"În zona transporturilor sunt două proiecte - proiectul aeroportului, de care ministrul Transporturilor m-a informat că va depune toate eforturile să fie finalizat la termen. În ceea ce priveşte calea ferată Aeroport - Gara de Nord, există acest litigiu care a apărut. Depindem de decizia instanţei.

Nu vreau să pun presiune asupra judecătorilor, dar cred că e necesară o judecată obiectivă în această speţă şi cât mai rapidă, pentru că nu poţi să faci traseul căii ferate într-un mod în care visează unii. Calea ferată are un anumit traseu care este prestabilit", a afirmat premierul, care a verificat stadiul lucrărilor demarate la obiective de investiţii în perspectiva găzduirii meciurilor din cadrul Euro 2020, informează Agerpres.

Ludovic Orban: "Nu am dosarul complet al situației"

Potrivit lui Ludovic Orban, constructorul care are contractul are oricum "front de lucru", deci nu poate să spună că nu poate să lucreze în zonele care nu sunt afectate de litigiul ce există în instanţă.

"În mod normal, când faci studiul de fezabilitate şi evident proiectarea, trebui să ţii cont de traseul pe care poţi să îl urmezi fără să afectezi proprietăţi private sau să afectezi alte proiecte. (...) Nu am dosarul complet al situaţiei, dar oricând ministrul Transporturilor stă la dispoziţie cu orice detaliu legat de derularea acestui proiect", a completat Ludovic Orban.

 


Re: Știri și articole din presă misterr

O discuție interesantă cu Ion Țiriac:

https://anchor.fm/sported-talks/episodes/SportED-Talks-cu-Ion-Tiriac-e8tpjt

La 1:04:55 vine vorba și de trenul nostru (prin campusul lui Țiriac).

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Burleanu cere primariei sa cumpere de urgenta autobuze pentru euro2020...

 


Re: Știri și articole din presă misterr

Ion Tiriac: "Daca nu este gata calea ferata, nu se mai tine Campionatul European?"

Click pe imagine pentru video:





Ion Tiriac a fost prezent la un eveniment care s-a desfasurat la patinoarul sau.

Omul de afaceri a vorbit despre Campionatul European din 2020, ironizand organizatorii din cauza unui proces. Conform lui Ion Tiriac, avocatii celor care se ocupa de constructia caii ferate sau ai guvernului sustin ideea ca Romania ar putea pierde organizarea turneului daca nu este gata la timp calea ferata care leaga Aeroportul Otopeni de Bucuresti.

"Nu am investit in hochei, este un mizilic. Totusi, in Bucuresti, daca ma compar cu Budapesta sau cu Sofia, noi nu avem un patinoar. Se fac proiectii aici pentru marea cale ferata.

Nu stiu daca ati aflat, este un contract inteligent facut de un guvern de acum 3 ani. O sa fie gata in septembrie 2020. La procesul de luni, avocatii constructorului sau guvernului au mentionat ca daca nu se face aceasta cale ferata, nu se mai tine Campionatul European.

Ar trebui sa ne trezim putin. Sa fim seriosi, sunt 3 meciuri. Habar nu avem cine va juca aceste meciuri. Speram sa se califice Romania sa joace unul din aceste meciuri aici, insa cand spui ca se va termina calea ferata in septembrie si apoi spui ca nu se joaca Campionatul European daca nu este gata calea ferata, tinand cont ca turneul se joaca in iunie... Despre ce vorbim? Ori ne ia toata lumea de prosti, ori putem sa luam noi prostii si sa ii dam afara de unde nu le este locul", a declarat Ion Tiriac.

 


Re: Știri și articole din presă misterr

Motivul pentru care transportul agabaritic a rămas înțepenit timp de 8 ore într-o curbă pe DN 1A

Click pe imagine pentru video:





Preț de mai bine de opt ore, Drumul Național 1A, care face legătura între orașele Ploiești și Brașov a fost complet blocat, sâmbătă, în localitatea Cheia, din județul Prahova, de un transport agabaritic, care a rămas înțepenit într-o curbă.

Incidentul s-a produs după ce mastodontul a derapat pe carosabil, iar apoi s-a produs și o defecțiune tehnică a utilajului.

Pe trailer se afla o grindă imensă, de 60 de tone şi 23 de metri lungime, ce trebuia să ajungă la Otopeni. Este una dintre piesele ce vor fi folosite la noua legătură de cale ferată dintre București și aeroportul Otopeni.

În cele din urmă, traficul a fost reluat pe o singură bandă, iar șoferii blocați pe şosea și-au putut continua drumul.

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

A ajuns la destinatie?

 


Re: Știri și articole din presă misterr

E clar că a ajuns, că altfel era și acum la televizor.
Dacă e de bine, nu mai e știre.

 


Re: Știri și articole din presă misterr

Pasajul Gara de Nord - Otopeni, în impas. Exproprierile din zonă au fost suspendate

Click pe imagine pentru video:





Pasajul de pe calea ferată Gara de Nord - Aeroportul din Otopeni, care ar trebui să fie gata până la Campionatul European de Fotbal, are din nou probleme.

Proprietarii unor terenuri din zonă au reuşit să suspende exproprierile, la Curtea de Apel, motivând că lucrările se desfăşoară prea aproape de clădirile lor. CFR susţine că va face recurs, dar până una alta lucrările vor continua acolo unde se poate.

Mai bine de jumătate din curtea Roxanei Mărișoiu a fost expropriată de statul român. În total peste 120 de metri pătraţi. Pe fostul ei teren, la aproape 7 metri înălţime, ar trebui să treacă un pasaj feroviar.

Femeia spunse însă că e mult prea aproape de casa ei, nu la minimum 20 de metri aşa cum ar spune legea. În consecinţă a contestat expropierea la Curtea de Apel.

În total, au fost 9 proprietari nemulţumiţi de exproprieri, printre care Fundaţia Țiriac dar şi un hotel din preajmă.

Doar Roxana şi proprietarii hotelului au avut însă câştig de cauză. În decizia publicată pe portalul instanţelor, se menţionează că judecătorul „dispune suspendarea executării deciziei de expropriere în ceea ce priveşte imobilele reclamanţilor Mărişoiu Roxana Gabriela şi SC Comtel Focus SA.”

Decizia este executorie, adică exproprierea este blocată, dar statul român are drept la recurs. La solicitarea Ştirilor Pro TV, CFR infrastructura a răspuns că „va efecuta toate diligentele necesare de contestare în instanță, considerând nefondate acţiunile introduse întrucât nu afectează proprietăţile reclamanţilor, fiind o măsură abuzivă care nu conduce decât la o tergiversare.”

Proprietarii spun şi că preţul primit pentru fiecare metru pătrat de teren expropriat, 30 de euro, e de 10 ori mai mic decât preţul real al pieţei. Însă nu acest fapt a dus la blocaj. Legea exproprierilor prevede că lucrările pot continua în paralel cu un proces care stabileşte cuantumul despăgubirilor.

Deocamdată se munceşte acolo unde exproprierile au decurs fără probleme.

Constructorul profită de vremea bună şi încearcă să câştige timp. Reprezentanţii CFR susţin că se lucrează într-un ritm bun şi stadiul a ajuns la 20%. Pariul ministerului Transporturilor este să termine lucrarea până în vară.

Campionatul european de Fotbal va începe în luna iunie.

 


Re: Știri și articole din presă misterr

Probleme grave la construirea pasajului feroviar de la Otopeni. Ce promite ministrul Transporturilor

Click pe imagine pentru video:





Ca să nu ne pierdem onoarea în fața Europei, pasajul feroviar de la Otopeni și aeroportul Băneasa va fi deschis până la începutul Campionatului European de Fotbal.

Pentru a fi îndeplinită această promisiune a ministrului Transporturilor, trebuie rezolvate câteva probleme grave. Să se elibereze mai multe autorizații de construcție, în timp ce judecătorii trebuie să decidă dacă pasajul feroviar nu îi va afecta pe proprietarii clădirilor din apropierea lui.

În urmă cu două luni, era anunțată, cu surle și trâmbițe, începerea lucrărilor pe aeroportul Băneasa. Dar nu s-a făcut mai nimic, pentru că nu au fost eliberate autorizațiile de construcție. Ministrul Transporturilor spune că mai e foarte puțin de așteptat.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: „Pe 21 ianuarie o să fie gata autorizațiile, iar pe 22 o să aveți autorizația de construcție de la ministerul Transporturilor. Vom fi gata până în mai”.

Pe acest aeroport ar urma să ajungă echipele de fotbal care vor juca patru meciuri în București. Pentru că în joc este onoarea României, Lucian Bode a decis pe drumul între două șantiere că directorul aeroportului Băneasa va trebui să demisioneze dacă lucrările nu vor fi gata.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: „Trebuie să avem onoare, să nu ne facem de râs. Am stabilit cine o să-și dea demisia, directorul aeroportului Băneasa”.

Până pe 14 iunie ar trebui să ajungă la aeroportul Otopeni și trenuri de la Gara de Nord. Pentru asta trebuie să fie gata pasajul feroviar de peste DN1.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: „Până la Campionatul de Fotbal vom putea să mergem cu trenul”.

Dar pasajul este în impas, pentru că doi proprietari au blocat exproprierile la Curtea de Apel. CFR a anunțat că va face recurs și îi asigură pe oameni că nu vor avea probleme.

Marius Chiper, directorul CFR Infrastructură: „O să fie trenuri silențioase, panouri fonoabsorbante”.

Ministrul Lucian Bode susține că a discutat la telefon și cu Ion Țiriac, pentru a-l asigura că șantierul nu-i va deranja pe cei care se antrenează la patinoarul Fundației Țiriac.

Constructorul a anunțat că a montat câteva grinzi de beton, dar și tablierul de metal pe pasaj. Lucrările sunt destul de avansate în această parte a șantierului. Sunt mai întârziate pe bucata cealaltă de șantier, de peste DN1. De altfel, antreprenorul va închide circulația pe șosea, dar promite să nu facă mult deranj.

Trenul ar urmă să circule cu 80 de kilometri la ora pe pasajul cu o înălțime de 7 metri.

 


Re: Știri și articole din presă andrei11

Un maimuțoi cu bani ( Ion Țiriac )
Articolul

Ziare.com
Ion Tiriac nu mai demoleaza patinoarul de la Otopeni: Intelegerea facuta cu ministrul Transporturilor
Amenintarile lui Ion Tiriac privind posibila demolare a patinoarului de la Otopeni nu vor fi duse la bun sfarsit.

Omul de afaceri s-a inteles cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, si au clarificat neintelegerile cu privire la linia ferata ce va trece prin preajma patinoarului.
Pentru ca linia ferata este prevazuta la aproximativ 20 de metri de patinoar, Ion Tiriac a amenintat ca va demola constructia.
Mai mult, el a dat statul in judecata si a obtinut un verdict favorabil la prima instanta.
Lucrurile s-au clarificat insa dupa intalnirea avuta de Ion Tiriac cu ministrul Lucian Bode. Lui Tiriac i s-a promis ca se va face o statie si la patinoar, iar conflictul a fost dat uitarii.
Redam integral comunicatul de presa al Fundatiei Tiriac:
Temele principale de discutie s-au axat pe identificarea solutiilor pentru minimizarea impactului negativ asupra proiectelor de interes public ale Fundatiei Ion Tiriac din orasul Otopeni, in special Patinoarul Tiriac-Telekom Arena, in perspectiva dezvoltarii traseului liniei feroviare mentionate anterior. In cadrul intalnirii, am constatat cu bucurie deschiderea ministrului Lucian Bode de a gasi solutii pentru continuarea functionarii patinoarului atat pe parcursul lucrarilor la linia feroviara, cat si ulterior finalizarii acestora.

Adresam, pe aceasta cale, multumiri domniei sale pentru decizia de a sprijini masurile ce se impun a fi implementate pentru mentinerea integritatii structurale a patinoarului, astfel incat acesta sa poata asigura continuitate copiilor care urmeaza cursurile scolilor de patinaj si de hockey, precum si miilor de persoane care utilizeaza patinoarul in scop recreativ. Masurile ce urmeaza a fi implementate, in perioada imediat urmatoare, vizeaza asigurarea functionarii optime si in conditii de siguranta ridicata, pe termen lung, a Patinoarului Tiriac - Telekom Arena.
Astfel, spre exemplu, se vor monta o serie de elemente constructive necesare pentru diminuarea vibratiilor si a zgomotului, precum si pentru garantarea functionarii in siguranta a facilitatii sportive. O concluzie utila ce a reiesit din discutie se refera la beneficiile construirii unei statii de tren in imediata apropiere a patinoarului care sa ofere o accesibilitate mai buna pentru sportivii care doresc sa utilizeze Patinoarul Tiriac-Telekom Arena, precum si pentru alte obiective de interes din proximitate.

Anterior, Fundatia Ion Tiriac a atras, in mai multe randuri, atentia reprezentantilor statului roman si a opiniei publice in legatura cu modul in care dezvoltarea liniei ferate pericliteaza continuarea activitatii patinoarului. In trecut, cererile noastre nu s-au bucurat de aceeasi deschidere, nefiind tratate cu interes si cu prioritate de reprezentantii Ministerului Transporturilor

 



Re: Știri și articole din presă Puss in Boots

Nu pot sa vad. E blocat proiectul sau trenul?

 


Re: Știri și articole din presă mindmasster

Pe acest traseu o sa avem desiro banuiesc,nu?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use