Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniRacordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Știri și discuții dinaintea demarării proiectului

348 posts, 87813 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
 
 

📖 Pagination options
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Asta am spus-o și eu pe aici acum câteva zile, RATB - ul  să circule strict noaptea, ceva de genul 23,00 - 8,00. Cu cele două linii, de gară și de Unirii.
Deși e off topic, am să semnalez problema și aici.
Guru, problema lui M 6 este  când se va face și am să-ți spun imediat și de ce mi-e frică.
- M 6 dacă va fi gata în 20 - 25 - 30 de ani e mai bine să ne gândim la o alternativă mult mai viabilă decât M 6. Nu putem aștepta 20 - 25 - 30 de ani până când va circula M 6.
- Exemplul cel mai bun în cele ce am scris mai sus este fix Racordul M 5. Se vede de pe lună că lucrarea lâncezește. Mai e puțin ( 2021 ) și se fac 10 ani de când ne-am apucat de racord. De M 6 nici atât, deocamdată numai teorie.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Robert24

Eu am impresia ca nu intelegeti ce este la ora 1.00 la sosiri, respectiv la ora 5-6 la plecari...
Va invit sa dati niste ture pe-acolo.
Si asta e situatia curenta. Inca e loc de crestere...
Un autobuz poate prelua aprox 60-70 de pers cu bagaje, hai sa presupunem numarul persoanelor dintr-un avion (capacitate medie 150 pers).
Ce te faci cand ai 5-6 avioane intr-un interval de 30 de minute, iar autobuzul vine la fiecare 40? Cam da cu virgula, nu?

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Văd că ne învârtim în cerc. Hai să trag eu o concluzie evidentă :
Deși Otopeniul ar avea nevoie și de metrou și de linie CF deocamdată nu se întrevede nicio dezvoltare a transportului călătorilor pentru cele 2 variante.Este off topic, dar se vede CLAR că M 5 s-a înnoroiat din nou.
Deși Otopeniul ar face față traficului cu cele 2 piste, singurul  lucru care trebuie realizat ar fi noi  porți de îmbarcare / noi clădiri pentru  Check-in, noi platforme / etc, etc, politicenilor noștri le flutură mintea de a mai construi un nou aeroport în  sudul Bucureștiului.
Gândirea mea este că factorii de decizie sunt pur și simplu incopetenți.
A, să mai lămurim un aspect, la Campionatul European de fotbal din 20 - 20 nu vom avea nici metrou ( asta e clar ) nici linie CF. Poate numai improvizația aceea stupidă de lângă Balotești.
Sunt aproape sigur că nici stadioane ( de antrenament ) nu vom avea, se va improviza. Sau UEFA ( FIFA ? Habar n-am că nu mă pricep ) va apela la varianta de avarie și nu va organiza în București nici un meci, poate la Craiova sau Cluj care au stadioane omologate suficient de încăpătoare.
Robert24 wrote:
Eu am impresia ca nu intelegeti ce este la ora 1.00 la sosiri, respectiv la ora 5-6 la plecari...
Va invit sa dati niste ture pe-acolo.

Habar n-am cum e la ora 5 - 6 dar în luna asta am avut treabă cu Otopeniul de câteva ori la ora 4,00 ( la plecări ) și era FULLLLLLLLLLLLLLLL. ( NU 16:00, să fie limpede, ora 4:00 dimineața ).

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

Robert24 wrote:
Un autobuz poate prelua aprox 60-70 de pers cu bagaje, hai sa presupunem numarul persoanelor dintr-un avion (capacitate medie 150 pers).
Ce te faci cand ai 5-6 avioane intr-un interval de 30 de minute, iar autobuzul vine la fiecare 40? Cam da cu virgula, nu?

Robert, nu te supara, dar cred ca si daca se va realiza fantezista linie CF suspendata tot va fi suficient un tren/o rama la 40 de minute...
Hai sa vedem cati dintre cei 150 de pasageri/avion vor avea nevoie de tren/metrou...

1. Cei care au priteni/familie in Bucuresti (sau la maxim 2 ore de Bucuresti)  aproape sigur NU.
In ultimii doi ani nevasta-mea a avut mai multe zboruri (dus-intors, evident). Stii unde locuiesc. Am dus-o/adus-o cu masina de fiecare data, poate as fi lasat-o cu RATB daca ar fi avut zborul in mijlocul zilei (sa zicem ca as fi fost la job) dar cu siguranta NU as fi lasat-o noaptea cu RATB sau cu taximetristii smenari de Otopeni...
(Da, daca M6&M4 ar fi in folosinta pana la CFR Progresu ar fi alta discutie pentru transportul la/de la OTP ziua, dar deocamdata nu sunt in circulatie decat kariocile....)

2. Turistii in grupuri organizate.
Astia au transportul asigurat, ii asteapta microbuzul/autocarul la aeroport.

3. Oameni de afaceri/manageri din "multinationale".
Ii asteapta soferul.

Deci RAMAN asa:
3. Turisti individuali, nu foarte instariti, care apeleaza la transportul public (ceilalti vor lua taxiul).
4. Romani ale caror familii sunt prea departe sa ii astepte (gen Buzau, Sibiu sau Corabia)
5. Bucuresteni pe care chiar nu are cine sa ii "salte" din aeroport (familie/priteni)

Deci din aia 150 raman cel mult 30.
Caz in care un autobuz la 40 de minute o fi cam rar, dar unul la 20 de minute este perfect. Probabil ca toata lumea va calatori pe scaun.

PS
Tu cand te-ai dus in Portugalia nu ai fost asteptat de nimeni la aeroport?...

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Nu e problema pusă corect.
Pentru aeroport ar trebui un transport de mare capacitate care să funcționeze  non stop. A nu se confunda frecvența cu non stopul.
Metroul practic ratează tot ce sosește după ora 21,20 și tot ce decolează până la ora 8,30. Cam multe avioane !
Sunt de acord și cu RATB - ul   în acest interval, dar cu frecvența corespunzătoare. Și cu autobuze dedicate, articulate, ( spațiu special pentru bagaje )  și care să  asigure strict transportul București - Aeroportul  Otopeni.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Guru, intrebarea pe care tot te prefaci ca nu o vezi este "Daca vin in Bucuresti cu trenul de la Ploiesti, ce este logic sa iau pana la aeroport? trenul, metroul, taxiul sau autobuzul? De ce sa ma plimb prin Nord cu bagaje ca sa imi cumpar bilet la metrou sau RATB cand pot sa imi iau direct din Ploiesti un bilet Ploiesti - Aeroport Otopeni si in Nord doar sa ma mut de la un peron la altul?"
Si daca am stabilit deja ca M6 se justifica nu doar prin aeroport ci prin intreg traseul, de ce nu este asta adevarat si pentru tren? Nu sunt investitiile in infrastructura cele care genereaza investitii imobiliare?
Pana la urma nu orice avantaj care este valabil pentru metrou nu este valabil si pentru tren?

Problema este ca tu nu esti obiectiv, tie iti este frica, ca daca se face tren nu se mai face metoru, deci asa ca am impresia ca tot lauzi nefondat metroul impotriva trenului.

Ce ma deranjeaza pe mine la proiectul de tren este ca se face o gara infundata, daca erau in stare sa faca ceva faceau o gara normala in aeroport si atunci aveam traseul Odaile - Aeroport - Balotesti astfel incat toate trenurile de pe 700 sa treaca pe acolo, asa trenurile care se duc / vin de la Urziceni sunt inutile pentru aeroport si singura solutie este sa se schimbe trenul in Mogosoaia.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Că importante trenuri trec pe ruta Făurei - Urziceni - Mogoșoaia  :!:
Slobozia Veche
Este clar că dacă se  decid pentru tren M 6 e cu pass. Oricum nu știu de ce îl încurcă pe guru, nu mai e treaba lui dacă se face sau nu M 6. Proiectul e gata, banii sunt în portofel.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

andrei11 wrote:
Oricum nu știu de ce îl încurcă pe guru, nu mai e treaba lui dacă se face sau nu M 6. Proiectul e gata, banii sunt în portofel.

Pai asta il incurca.
Banii NU sunt inca in portofel.... CE nu a acceptat (pana in acest moment) finantarea proiectului.

andrei11 wrote:
Că importante trenuri trec pe ruta Făurei - Urziceni - Mogoșoaia  :!:
Slobozia Veche

Proiectul care "infige" linia Gdn-OTP in terminalul "Sosiri" va fi un "dead-end".

Versiunea initiala (cu CF si M6 paralele si suprapuse - nu mai stau sa caut, stii despre ce este vorba...) ar fi permis continuarea iniei CF nu doar spre Faurei, dar si spre Ploiesti/Brasov (evident, pe un traseu complet nou spre M300/M900/M100, dar ar fi fost posibil...
Nu spun ca s-ar fi facut, dar s-ar fi putut face.

Cu solutia "la moda" a MT, cu CF "infipta" direct in cladirea OTP Sosiri, singura solutie este "Transformers". Trenul devine avion si nici nu mai este nevoie sa cobori din el, ca "te zboara" direct la destinatie...  :lol:

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Dincolo de Faurei mai sunt niste resedinte de judet, Galati si Braila.
Proiectarea ca proiectarea, dar la executie nu mai ia Metroul nici un ban?

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

Acum mi-am amintit....
andrei11 wrote:
Robert24 wrote:
Eu am impresia ca nu intelegeti ce este la ora 1.00 la sosiri, respectiv la ora 5-6 la plecari...
Va invit sa dati niste ture pe-acolo.

Habar n-am cum e la ora 5 - 6 dar în luna asta am avut treabă cu Otopeniul de câteva ori la ora 4,00 ( la plecări ) și era FULLLLLLLLLLLLLLLL. ( NU 16:00, să fie limpede, ora 4:00 dimineața ).

Si ai fi indraznit sa trimiti sfintele personaje la OTP cu trenul?!...
Sunt convins ca cei care au plecat la ora aia nu erau "turisti ocazionali, pierduti in Bucuresti".

Andrei, cam asta este subiectul "ce facem intre ora 23 (11 PM) si ora 5 (5 AM)".
Care este procentajul celor care sosesc/pleaca pe/de pe OTP in intervalul orar "de noapte" si care sunt "de capul lor" ? Fara prieteni/familie/subordonati/etc. ?...

Iar daca presupunem ca TOT traficul de pasageri de pe OTP va folosi exclusiv transportul in comun (CFR/M6/RATB) o vom da cam rau de pereti.... Si se vor duc naibii curbele alea de "incarcare".

Heathrow are de toate (M, CF, busuri) dar degeaba aduni calatorii de pe metrou si cei de pe tren... Iesi la sub 20% din "pasagerii aerieni".
shoppy wrote:
Proiectarea ca proiectarea, dar la executie nu mai ia Metroul nici un ban?

Ba da, DACA prinde contractul de "inginer"/"consultant".
Pana acum "l-a prins" de fiecare data, dar asta nu este o garantie.
Vezi reactiile lui guru de cate ori s-a discutat despre subiect.....

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Hawkuletz

Pe scurt: un tren muta 300 de oameni plus bagaje, un autobuz muta 70 de oameni fara bagaje sau 50 de contorsionisti plus geamantane care strivesc picioare.

Pe lung:
Mie mi se pare ca aici e un cerc vicios. Transportul in comun este deplorabil deci toata lumea merge cu masina. Toata lumea merge cu masina deci nu ne trebuie transport in comun.

Problema cu sfantul bus este multipla.
1. Spre deosebire de ce-i pe la altii aici este un autobuz urban, de capacitate relativ mica, fara spatiu pentru bagaje. De acord, sunt unii care isi permit sa calatoreasca cu mainile in buzunar (sau doar cu o gentuta de mana) dar impresia mea este ca majoritatea calatorilor au cel putin un geamantan la 2 persoane. Ambele autobuze sunt destul de aglomerate oricum, daca mai punem si geamantane capacitatea scade dramatic, mai ales la cat de rar trec.
2. Autobuzul face o vesnicie si-o zi (licenta artistica), mai ales in varianta care mai are opriri in parcurs (783; eu il iau de la PPL unde ajung cu 41, si a naibii fatalitate ca am nimerit aproape numai 783)

Data fiind problema din doua parti de mai sus, cred si eu ca doar cativa masochisti se incapataneaza la transportul in comun (plus, presupun, cei care de fapt lucreaza la OTP si fac naveta) iar asta mai mult din principiu (sau ocazional pentru economie de timp). In treacat fie spus de vreo 6-7 ani am renuntat complet la ideea cu chemat prieteni/rude pentru transport. Fie RATB, fie taxi (care de cand cu automatele e rezonabil, in jur de 50 de lei pentru OTP - Prel. Ghencea)

Pe de alta parte, daca ar fi tren intre Gara si OTP (dar facut cum trebuie si cu frecventa rezonabila, cel mult la 30 de minute, mai bine 20) multi ar constata ca, cel putin in jurul orelor de varf este mai rapid de ajuns cu metrou plus tren decat cu automobil. Chiar si in conditiile actuale, in cele cateva ocazii cand am avut de plecat vineri dupa pranz am preferat autobuz+41+autobuz decat taxi, si nu pe motiv de cost. Iar sa supun pe cineva (ruda ori prieten) la a conduce pana la OTP si inapoi  vineri dupa-amiaza, ca sa ma duca pe mine insemna sa il urasc serios! Daca nu exista 41 probabil taxiul ar fi aratat mai avantajos, noroc de metrouusor! :)

Oricum, mai ales in conditiile traficului din Bucuresti mi se pare ca o legatura feroviara (fie ea tren sau metrou) este necesara, mai cu seama ca totusi se preconizeaza o crestere a fluxului de calatori. Si sunt destul de convins ca odata ce va exista aceasta legatura va fi si exploatata, in definitiv chiar si acum 780 si 783 circula pline, ma indoiesc ca nu vor migra mai multi catre transportul in comun daca acesta ofera un nivel rezonabil de confort.

In caz extrem (ca n-avem dom'le timp/bani/loc/&c) de sine, ar trebui macar niste autocare cu adevarat expres: autocar cu cala de bagaje, locuri pe scaune si care sa circule direct OTP - Unirii si OTP-GdN. (plus o oprire la PPL ca sa se lege cu 41 :D ) Chiar si asta combinat cu o frecventa relativ rezonabila (macar unul la 10minute) ar imbunatati lucrurile.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni subway guru

shoppy wrote:
Dincolo de Faurei mai sunt niste resedinte de judet, Galati si Braila.
Proiectarea ca proiectarea, dar la executie nu mai ia Metroul nici un ban?

La proiectare nu, la executie partial
shoppy wrote:
Guru, intrebarea pe care tot te prefaci ca nu o vezi este "Daca vin in Bucuresti cu trenul de la Ploiesti, ce este logic sa iau pana la aeroport? trenul, metroul, taxiul sau autobuzul? De ce sa ma plimb prin Nord cu bagaje ca sa imi cumpar bilet la metrou sau RATB cand pot sa imi iau direct din Ploiesti un bilet Ploiesti - Aeroport Otopeni si in Nord doar sa ma mut de la un peron la altul?"
Si daca am stabilit deja ca M6 se justifica nu doar prin aeroport ci prin intreg traseul, de ce nu este asta adevarat si pentru tren? Nu sunt investitiile in infrastructura cele care genereaza investitii imobiliare?
Pana la urma nu orice avantaj care este valabil pentru metrou nu este valabil si pentru tren?

Problema este ca tu nu esti obiectiv, tie iti este frica, ca daca se face tren nu se mai face metoru, deci asa ca am impresia ca tot lauzi nefondat metroul impotriva trenului.

Ce ma deranjeaza pe mine la proiectul de tren este ca se face o gara infundata, daca erau in stare sa faca ceva faceau o gara normala in aeroport si atunci aveam traseul Odaile - Aeroport - Balotesti astfel incat toate trenurile de pe 700 sa treaca pe acolo, asa trenurile care se duc / vin de la Urziceni sunt inutile pentru aeroport si singura solutie este sa se schimbe trenul in Mogosoaia.

Eu v-am invitat sa analizati nu sa va dati doar cu parerea pe aparente...
De ce ar trebui sa-i fie cuiva frica de cifre si evidente???
Tibi, contractul de consultanta e in <portofel> deja, nu mai muri tu de grija altora...concentreaza-te strict pe proiect.
:bere:
P.S.
La ora asta privesc si eu cu detasare ca si voi dar inginer voi ramane pururea...
8-)
__________________
Andrei, am si eu o sugestie pentru transportul public de noapte la aeroport...minibuze cu frecventa la cam 10minute si care sa acopere cat de cat orasul ca trasee, ca la ora aia mai nimeni nu vrea nici la gara si nici nu locuieste la Patriarhie...
:lol:

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Oameni buni, vouă nu  vă e clar că în următoarea perioadă nu se va face nimic în acest sens ? Cu trenul la Otopeni tot prin HM (  PO )  Balotești. Altceva nu întrevăd, nici măcar în fatidica vară 20-20.
_______________
Guru, asta am spus și eu pe aici sau pe dincolo, la M 6, nu mai țin minte.
Noaptea se poate apela la autobuze, nu m-aș arunca la date precum frecvența / capacitatea, dar evident corelate cu cererea.
Și în orice caz 780 / 783 ar trebui să fie strict autobuze pentru  aeroport, nu să (de)servească și alte puncte din  traseu.
______________
Ziua e clar că M 6 este  de preferat înaintea trenului, pentru că prin M 6 ajungi în multe puncte din București, inclusiv la gară.
________________
Chiar nu se poate construi un PO ( HM ) la standarde acolo ? Și  două  ( sau câte sunt necesare ) autobuze de capacitate corespunzătoare pentru transferul la aeroport ?
Pentru că nu se poate vorbi prea curând de un terminal CF la aeroport, de M 6 nici  atât.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni subway guru

Nu numai, metroul e avantajos atunci cand traficul de suprafata e sufocat.
Pentru distante medii rutierul e in avantaj si mai flexibil, nici un ploiestean nu s-ar incurca prin GdN...
Pentru lunga distanta in caz ca nu ai cursa aeriana de transfer ar trebui sa vina trenul...dar la vitezele de melc de pe liniile noastre cf e tare problematic...

 


Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420555 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use