Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniRacordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Știri și discuții dinaintea demarării proiectului

348 posts, 86586 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 25
 
 

📖 Pagination options
Știri și discuții dinaintea demarării proiectului andrei11

Alte "Perle" :
ANTENA 3. Ro
DE S.T.   •   20 APR 2016   •   17:11
Anunț important făcut de ministrul Transporturilor: Legătura feroviară Gara de Nord – Aeroport va fi finalizată anul acesta
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, miercuri, că s-au identificat soluţii pentru stabilirea unei legături feroviare între Gara de Nord şi Aeroportul ”Henri Coandă” la costuri reduse, care va funcţiona de la finalul acestui an şi care va reduce timpul de deplasare de la 48 la 23 de minute.

Pe noua variantă, a precizat ministrul, se va circula pe un traseu mai scurt, de doar 22 de kilometri, faţă de 30 de kilometri cât este acum.

Sursa: news.ro

E clar, vine campania, feriti-va  :!:  :evil:

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou punmeister

Eu deja ma pregatesc. :twisted:
c078f660ee0dc8d95941c4180893e525.jpg (62.29 KB; downloaded 6436 times)

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Costin

Un articol complet pe care o sa il si comentez (vedeti ce e cu rosu), ca sa ii dau dreptate lui punmeister:

Ministrul Transporturilor: Vom avea legatura feroviara, in acest an, intre Gara de Nord si Otopeni si metrou din 2021

"Metroul va ajunge la Aeroportul Otopeni in 2021, dar pana atunci s-a gasit varianta unei legaturi pe calea feroviara intre Gara de Nord si zona Aeroportului Henri Coanda care va fi functionala in acest an si distanta va fi parcursa in 23 de minute", a anuntat ministrul Transporturilor, Dan Costescu, citat de Mediafax.

Ministrul Transporturilor a facut aceste afirmatii, miercuri, dupa sedinta Guvernului, cand a fost intrebat de mass-media daca Bucurestiul va fi legat de Aeroportul Otopeni printr-o linie de metrou astfel incat Romania sa indeplineasca cerintele necesare gazduirii unor meciuri ale Campionatului European de fotbal, in 2020, iar el a negat aceasta posibilitate.

"Asa cum arata programarea pentru Metrou de anul aceasta, el va fi gata in 2021", a spus Dan Costescu.

In acest context, ministrul a anuntat ca a fost gasita o alta varianta, respectiv o cale feroviara care va lega Gara de Nord de zona in care este situat Aeroportul Otopeni.

"Dupa analizarile si reformularea acestui proiect, in calea ferata s-a gasit o varianta pentru a lansa o legatura feroviara cu aeroportul. Cu suma de 220 de milioane se vor face reparatiile, pe costurile Companiei de Infrastructura, pentru iesirea din Bucuresti si se va repara podul de la Mogosoaia, nu se va mai ocoli pana la Chitila si se va merge direct la aeroport. [comentariul meu: Pai asa mergea si inainte, reparatia podului de la Mogosoaia nu se face PENTRU acest proiect. Faptul ca se face e un avantaj, dar nu o face nimeni PENTRU trenul de aeroport.] Asta inseamna ca, din aproape 30 de kilometri, vom avea de facut doar 22 pana la aeroport fara sa facem nicio investitie, fara costuri foarte mari", a spus Costescu.

Potrivit ministrului, dupa repararea caii de rulare, legatura va functiona zilnic, iar distanta va fi parcursa in 23 de minute, si nu in 48 de minute cat se face in prezent.

"La data campionatului exista varianta de 48 de trenuri pe zi, deci va putea prelua orice varf de calatori venit dinspre aeroport catre Gara de Nord", a spus ministrul.

Intrebat de jurnalisti daca UEFA va accepta aceasta varianta de transport, ministrul a subliniat ca aceasta are alte atributii.

"Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a portii, a terenului. Cu ce ne deplasam noi, suporterii, acolo e problema noastra(...) Glumim ca suntem suporteri, dar cu toata seriozitatea, ei pun restrictia la numarul de calatori pe ora/sens", a afirmat Dan Costescu.

Jurnalistii l-au mai intrebat pe ministrul daca nu este departe statia de oprire a trenurilor in raport cu Aeroportul Otopeni, dar acesta a precizat ca este o distanta de 1,5 kilometri care va fi acoperita cu autobuze care vor fi puse la dispozitia calatorilor de CFR, serviciu regasit in costul biletului de tren. [comentariul meu: Inca o data, tot asa functiona si inainte. Unde e avantajul? Unde e efortul dedicat pentru acest proiect? De ce il aduce in discutie daca nu se intampla nimic concret si explicit imbunatatirea mersului acestui tren?]

Ministrul nu a exclus [comentariul meu: sarumana, sa traiti, in sfarsit ceva concret despre trenul asta: nu exclude sa fie intr-o varianta mai buna. Super.] varianta ca pana in 2020 calea ferata sa se poata extinde pana in statia comuna cu metroul si le-a sugerat jurnalistilor sa faca "o excursie comuna" ca sa vada gara liniei feroviare care, in opinia sa, desi se afla la 1,5 km distanta de aeroport si autobuzele vor lasa calatorii la un sens giratoriu, este statie pentru Aeroportul Otopeni.

Articol initial: hotnews.ro

 



Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

Hai să citim originalul, fără omisiuni.
Pare destul de raţional...

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/declaratii-de-presa-sustinute-de-purtatorul-de-cuvant-al-guvernului-dan-suciu-impreuna-cu-ministrul-mediului-apelor-i-padurilor-cristiana-pa-ca-palmer-ministrul-fondurilor-europene-aura-raducu-si-ministrul-transporturilor-dan-costescu
Reporter: Din partea microbiştilor o întrebare: există vreo şansă ca metroul /.../ pentru ca România să găzduiască meciurile de la Campionatul European din 2020?

/.../

Reporter: Nu, oricare.

Dan Costescu: Eu m-aş adresa întâi celor realişti. Aşa cum arată programarea pentru metrou, pentru a nu face promisiuni, este gata în 2021. Vestea bună este că - ştiţi că în paralel, este una din întrebările pe care mi le-aţi adresat la învestirea mea, m-aţi întrebat ce se întâmplă cu cealaltă  legătură potenţială, feroviară; se vehicula atunci o legătură foarte scumpă, de peste 200 de milioane - ce vă spun acum poate fi considerată în lumea dvs chiar o ştire: după analizările şi reformularea acestui proiect în calea ferată, s-a găsit o variantă pentru a lansa o legătură feroviară ieftină cu aeroportul /.../ suma de 200 de milioane se vor face reparaţiile pe costurile companiei de infrastructură pentru ieşirea din Bucureşti şi se va repara podul de la Mogoşoaia, nu se mai ocoli până la Chitila, şi se va merge direct la aeroport. Asta înseamnă că din aproape 30 de km vom avea de făcut doar 22 până la aeroport, fără să facem nici o investiţie, fără costuri foarte mari, pe acea rută vor fi plasate vehicule moderne gen Desiro sau altele care sunt în programul de achiziţii al CFR Călători. Vestea bună este că la sfârşitul acestui an şi nu în 2020 această legătură cu aeroportul va fi funcţională, legătură care va permite deplasarea din Gara de Nord până la punctul de oprire în Otopeni, în 23 de minute în loc de 48 de minute, deci la mai puţin de jumătate. Ea va funcţiona la parametri normali de exploatare uzuală, zi de zi, până la data campionatului. La data campionatului există varianta de la aeroport către Gara de Nord./…/ Vor fi 48 de trenuri pe zi, deci va putea prelua orice vârf de călători venind dinspre aeroport către Gara de Nord.

Reporter: Şi aţi discutat cu federaţia, o astfel de variantă este acceptată de forul european?

Dan Costescu: Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a porţii, a terenului. Cu ce ne deplasăm noi suporterii acolo este problema noastră.

Reporter: Nu, dar trebuie să îndeplinim şi noi nişte criterii de infrastructură pe care tot ele le analizează.

Dan Costescu: Glumim, că suntem între suporteri, dar cu toată seriozitatea, ei pun restricţiile la nivel sportiv, nouă ne pun doar restricţia la număr de călători pe oră - sens, condiţie minimă.

Reporter: Pentru că nu cunosc: legătura e directă /.../ autobuz..?

Dan Costescu: Este ca pe toate aeroporturile, prin Munchen de exemplu mergem 10 minute sau 10 km cu aeroportul câteodată, aici avem doar un km şi jumătate. Călătorul nu va cumpăra două bilete, va fi un singur bilet plătit către CFR Călători care îşi angajează şi autobuzele, vor asigura transferul până acolo, un kilometru şi jumătate, atât este de la sensul giratoriu de la ieşire pe care îl ştiţi până la staţia de cale ferată.

Reporter: Deci concluzia ar fi că se pot organiza.

Dan Costescu: Anul acesta, nu că se pot organiza în 2020, da? Anul acesta această legătură va fi operaţională. Până atunci avem o altă şansă, avem şi şansa, dacă extindem investiţia, ca de la punctul de oprire să venim cu varianta de cale ferată în staţia comună pentru /.../ 2020 şi practic să ajungă călatorii, evitând acel transfer cu autobuzul, până în 2020 să vină direct în staţia subterană din faţa aeroportului.

Dan Suciu: Mulţumesc! Paul şi John după aia.

Reporter: Bun, deci când estimaţi că o să avem staţie de tren sau metrou la aeroport?

Dan Costescu: Staţia de tren există, da?

Reporter: Nu, trebuie să iei autobuzul ca să ajungi la staţia de tren.

Dan Costescu: Da, deci se cheamă exact ce am spus mai devreme, punctul de oprire Otopeni - da? - un minut şi jumătate, un kilometru şi jumătate - îmi cer scuze! - de la aeroport. Deci avem staţie.

Reporter: Direct în aeroport.

Dan Costescu: Dacă doriţi, facem şi o excursie comună, ca să vedeți.

Dan Suciu: Nu, aia e staţia deci, /la/ care se va face legătura cu autobuzul.

Dan Costescu: Da, da, da.

Dan Suciu: John!

Reporter: Domnule ministru, aş avea o întrebare la dumneavoastră. Există o Lege/ 265 din 2008 republicată, care spune că fiecare drum trebuie să aibă o inspecţie de siguranţă rutieră. Am cerut un punct de vedere de la Autoritatea Rutieră Română şi ne-a spus că nu există nici o inspecţie de siguranţă /.../ /aceasta/ să se facă din doi în doi ani, însă nu a ştiut nimeni să ne răspundă ce se întâmplă, dacă nu există această inspecţie de siguranţă rutieră.

Dan Costescu: E o întrebare foarte bună. Nu ştiu dacă cunoaşteţi detaliile. 265 este în atenţia noastră şi estimez că în maximum o lună va apărea pe masa guvernului pentru aprobare. Acolo vor fi tratate toate aceste aspecte, inspecţia rutieră, auditul rutier şi mai ales specialiştii, formarea specialiştilor care este o problemă la acest moment.

Reporter: Dar în acest moment, dacă nu există această inspecţie, se poate circula fără probleme sau prevede ceva legea în acest sens, dacă nu există această inspecţie?

Dan Costescu: Da, în acest moment, funcţiile sunt preluate de Autoritatea Rutieră. Nu sunt aşa clar concretizate şi delimitate, dar ele sunt exercitate de Autoritatea Rutieră şi parţial /.../ pentru anumite /lucruri/.

Reporter: Mulţumesc mult, domnule ministru!

Dan Costescu: Şi eu vă mulţumesc!

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Celestin Draganescu

Asta e ceva atat de romanesc, incat mi se face scarba! Sa incepi lucrul la un pod uzat si asa cum este normal, sa deviezi traficul pe rute ocolitoare si dupa aceea sa te lauzi cu asta de parca ai face o investitie majora in legatura cu aeroportul, este josnic!

Se pare, totusi, ca la romani merge principiul prin care faci mai prost un serviciu deja jalnic, si dupa ce revii la situatia initiala lumea te lauda ca "vai ce bine e!". Era bine daca prelungeau naiba linia cu acei 1,5 km mult laudati!

Pentru alte detalii, vedeti mesajul meu de mai sus.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Florinds

Pai si in cazul asta de ce se mai face metroul in 2021? :)))

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Robert24

Chiar crede cineva INTREG la MINTE ca se face pana in 2021?  :lol:  :lol:  :lol:  
Daca maine s-ar apuca, ar dura minim 10 ani. Pentru ca Romania.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni punmeister

Ba se poate, in 2021 avem M6 pe hartie. Hartia poate indura orice! :lol: :twisted:

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Costin

TibiV: pare destul de rational - asta e problema majora. Omul crede sincer ca a gasit solutia tuturor problemelor si i se pare absolut firesc un transfer cu duba la un automotor fara spatii special destinate bagajelor si care se taraie* pe post de "tren la aeroport".

* Marea investitie in podul de la Mogosoaia, care nu are absolut nici o legatura cu trenul la aeroport, oricat ar vrea Costescu sa creada/credem asta elimina o restrictie de 15 km/h in dreptul podului. Dar restul liniei ramane ca inainte, evident.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Florinds

@Robert, m-am exprimat gresit, trebuia sa spun de ce se mai face, daca impulsul = 0...

Ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! Dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele esenţiale! Cat de actual. :))))

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Da, aia deviaza traficul ca sa refaca un pod si dupaia prezinta ca o super-realizare revenirea pe traseul initial.
Da, autobuze care initial nici nu erau in stare sa circule pe strazile alea, si au fost repede inlocuite cu microbuze.
Asta saracu e dus cu capu.
Cand eu v-am spus acu cateva luni ca o sa se bage inapoi trenul initial si o sa zica, ca e foarte bun si ala e...

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Sava_6115-6315

Mare ti-e gradina , Doamne.... si multi  au  sarit din  ea... :popa: Sau  vorba aia: laudatul si scarpinatul nu costa bani!  
Rusine tuturor pliticienilor! Nu suntem in stare sa avem un transport public decent pana la singurul aeroport al Bucurestiului (Baneasa nu mai conteaza...) In ce tari a mai vazut ministrul transbordare  pe legaturile catre aeroport? Poate in tari gen Burchina Faso... Dar sa ma scuze locuitorii din Burchina daca ii jignesc cumva... Cred ca Romania a ajuns mai rau decat o tara bananiera. Mai bine s-ar cauta solutii pentru acei 1,5 km, distanta dintre aeroport si statia CFR. Dar nu se poate! Aeroportul tocmai  ce a fost renovat, iar calea ferata ar insemna alte lucrari....  Oricum la noi nu se face nimic cu cap, nimic in perspectiva...
Alta aberatie sunt cele 48 de trenuri pe zi... Pai cu o linie simpla , la orele de varf ce faci? Ai cateva sute de calatori intr-o ora.....(daca nu si mai multi...) Plus ca trebuie garnituri  adecvate, nu Desiro ca in prezent.
Alta chestiune la care nimeni nu s-a gandit: trenuri de la Aeroport catre Gara de Nord, Gara Obor, Gara Progresu(sau cum i-o spune) si  chiar catre Gara Cotroceni! In cazul  asta nici nu  ar mai trebui metrou.... Dar ce sa mai comentam cand  noi, in 26 de ani am distrus centura feroviara a Bucurestiului si vindem la fiare vechi km de sine?! :evil:

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni misterr

Ok, atunci, dacă metrou și tren la Aeroportul Otopeni nu s-a reușit, cred că putem să trecem direct la următoarea variantă:




 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use