⚠️ Încearcă noul forum!

Știri și articole din presă

Știri, discuții și documentații despre lucrările la noua legătură feroviară Gara De Nord - Aeroport Otopeni

Re: Știri și articole din presă

Mesajde shoppy » Lun, 14 Sep 2020, 14:18

Problema poluarii / zgomotului nu este la aeroport ci in zonele locuite, undeva la jumatate si in crestere din lungimea traseului.
Sau rame hibride electrice catenara + baterii sau diesel, n-ar fi problema pasajul, restul se poate elctrifica pana la Odai.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK
Canal YouTube reportaje lucrări de infrastructură
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9490
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Știri și articole din presă

Mesajde Livone » Mie, 16 Sep 2020, 08:08

https://www.g4media.ro/ministrul-transp ... mbrie.html

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, consideră că linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă din data de 12 decembrie.

„Eu am fost astăzi într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, a declarat ministrul Transporturilor.
Lucian Bode a apreciat că este greu de imaginat că această cale ferată include primul tronson de cale ferată construit de la zero în România după Revoluţie.

„Daca vă puteţi imagina: este primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989. Aşadar, suntem într-un progres fizic de peste 98%, vom realiza cel mai probabil săptămâna viitoare primele deplasări cu invitaţi, cu presa, aşa cum am făcut şi la metrou. (…) Noi credem că o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, a încheiat ministrul Transporturilor.
Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.
Proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.
Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).
Livone
 
Mesaje: 16
Membru din: Vin, 02 Aug 2019, 12:52

Re: Știri și articole din presă

Mesajde orex » Lun, 21 Sep 2020, 18:15

Avatar utilizator
orex
 
Mesaje: 2534
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Anterior

Înapoi la Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori