Știri și articole din presă

Știri, discuții și documentații despre lucrările la noua legătură feroviară Gara De Nord - Aeroport Otopeni

Re: Știri și articole din presă

Mesajde andrei11 » Sâm, 19 Oct 2019, 16:08

Dacă e real, pentru că publicația îmi este complet necunoscută ( "Top de Argeș ") ??? ( data interviului este 17 Octombrie ), dialogul mi se pare interesant...

Directorul Companiei C.F.R.,Marius Chiper vorbește despre linia de Cale Ferată ce leagă Aeroportul de Gara de Nord!

"Poziţia oficială a C.F.R

este că noi am respectat şi vom respecta întotdeauna legea şi hotărârile Instanţei privind proiectele pe care le derulăm.Într-adevăr,avem o situaţie specială cu acest proiect.Câţiva dintre locatarii din acea zonă au promovat în instanţă o acţiune pentru a...să spunem diminua sau anula efectele Hotărârii de Guvern de expropriere.Termenele de instanţă au fost destul de rapide.Din ce ştiu eu,prima şedinţă a fost în data de 7 Octombrie şi imediat,în 11 Octombrie s-a dat o decizie de suspendare a acestei Hotărâri de Guvern.Înţelegem acest demers,l-am analizat cu colegii noştri din Departamentul Juridic şi îl punem în aplicare fără nicio îndoială,doar că lucrurile sunt un pic altfel, în sensul că în timp ce se derula acţiunea în instanţă,noi am continuat procesul de expropriere conform Legii 255. Am emis deciziile de expropriere - avem decizii de expropriere emise din data de 10 Octombrie,pentru că am respectat termenul de notificare prevăzut de lege a tuturor proprietarilor şi din punctul nostru de vedere,suntem deja sub efectul Legii 255,adică după emiterea deciziilor de expropriere avem drept de construcţie pe acest amplasament.Aşa spune Legea exproprierilor şi noi ţinem cont."

"Acum suntem într-o situaţie delicată,în sensul că există o hotărâre de instanţă care spune să suspendăm efectele hotărârii de expropriere.Aşa vom face,dar din punctul nostru de vedere,această hotărâre nu are influenţă asupra contractului aflat în derulare şi asupra lucrărilor pe care noi le executăm pe un amplasament care aş vrea să clarific, nu le aparţine contestatarilor.Noi lucrăm în această perioadă în zona Aeroportului,unde proprietarul este Statul Român şi exproprierea s-a făcut prin transfer între Compania de Aeroporturi şi Compania Naţională de Căi Ferate. Deci,acolo lucrăm,nu lucrăm în partea cealaltă a DN1,unde sunt proprietarii contestatari.Lucrările noastre nu afectează sub nicio formă amplasamentele pe care contestatarii le-au supus atenţiei Instanţei,deci lucrările continuă în acelaşi ritm şi conform procedurilor legale.O completare : dintre toţi iniţiatorii acţiunii de suspendare a Hotărârii de Guvern doar două entităţi au primit răspuns favorabil din partea Instanţei.Este vorba de o persoană fizică şi o societate comercială,celorlalţi fiindu-le respinsă acţiunea.În consecinţă,sub nicio formă celor două entităţi vizate de această decizie nu le vor fi afectate drepturile şi vom aştepta,urmând calea legală,să vedem cum continuăm acest proiect."

"Noi vom face apel.Aşteptăm motivarea scrisă şi nu cred că vom avea probleme.Cu siguranţă ne vom înţelege pe o decizie de Instanţă convenabilă pentru toate părţile,întrucât toată lumea este conştientă că este un proiect de importanţă naţională,este un proiect finanţat de Comisia Europeană,cerut de Forurile Europene,fiind totodată un proiect care,practic aduce normalitate României,un proiect benefic care va contribui şi la dezvoltarea transportului local prin legătura directă cu,Capitala şi nu de a produce dezastre pentru cetăţenii din zonă.Sunt multe discuţii,le-am avut şi probabil că le vom mai avea,dar în concluzie respectăm Hotărârea de Instanţă,nu afectăm proprietăţile care fac obiectul acestei hotărâri şi intenţionăm să continuăm aceste lucrări în zona,repet - situată pe proprietatea publică a Statului Român,respectiv terenul care a fost expropriat de C.F.R S.A de la Aeroportul Otopeni pe baza formelor legale,adică a deciziilor de expropriere emise în termenul prevăzut de lege."

"Chiar aş vrea să adaug că soluţia aleasă de C.F.R S.A a fost cea mai puţin invazivă soluţie.Am ales pe cât posibil să evităm afectarea unor amplasamente,am folosit un drum existent în acea zonă - drumul Gării Odăi,care făcea legătura între DN1 şi gara noastră feroviară - venim pe un pod suspendat la o înălţime de 7-7,5 m,am venit cu tronsoane lungi de pod de 35 - 40 de m pentru a permite circulaţia nestingherită sub acest viaduct,deci nu afectăm în niciun fel accesul la vreo proprietate.Nu văd cum putem afecta funcţionarea patinoarului,pentru că noi suntem de cealaltă parte a drumului,la o înălţime considerabilă şi noi chiar am propus în discuţiile pe care le-am avut cu administratorii acestui obiectiv să înfiinţăm un punct de oprire acolo,pentru a-i creşte atractivitatea,pentru a permite călătorilor să vină şi cu trenul la patinoar şi să folosească acest obiectiv.Încă o dată,în opinia noastră,nu afectăm sub nicio formă funcţionalitatea viitorului campus,pentru că putem amenaja un punct de oprire a trenului în acest campus,asigurând astfel o facilitate,o condiţie de accesibilitate şi cu calea ferată.Înţelegem că proiectul produce un anumit disconfort pe timpul construcţiei locuitorilor din zonă,dar îi asigurăm că după construcţie efectul trenului va fi nesemnificativ.Folosim panouri fonoabsorbante pe zona de locuinţe.Folosim soluţie antivibraţie,antizgomot,deci încercăm să facem cât mai puţin vizibilă prezenţa noastră în această zonă."

"Am discutat cu ei,am explicat toate condiţiile tehnice care au fost luate în considerare când s-a gândit acest proiect,am încercat să le explicăm că acele distanţe nu sunt periculoase pentru funcţionarea lor ulterioară.Ei au ales această cale a instanţei - nu cunosc motivaţia şi sincer nu pot să mă pronunţ asupra intenţiilor pe care le au prin acest demers,dar noi suntem de bună credinţă şi considerăm că şi dânşii sunt de bună credinţă,iar dacă instanţa va dispune o măsură compensatorie,noi o vom aplica în consecinţă."

"Noi făcusem un program foarte ambiţios cu,constructorul şi să construim acest viaduct de 1,59 km în termenul de până în 12 luni,cu intenţia de a aduce mai multe utilaje şi de a lucra în mai multe puncte de lucru deodată.Cu lucrul nonstop încă putem să ne ţinem de cuvânt şi să realizăm acest obiectiv.În ultima perioadă s-au mişcat destul de repede,au lucrat în zona de fundaţie,au ridicat pilele,s-a dat drumul la uzinarea grinzilor suport ale Viaductului în unităţile care le produc,vor fi aduse cu transporturi speciale,le vom lansa,deci nu este o lucrare foarte complicată, dar totuşi,dacă aceasta a demarat nu trebuie oprită,pentru că e păcat să pierdem procesul tehnologic şi e mai greu de reluat dacă ne oprim în acest moment.Din punct de vedere al construcţiilor,iarna nu mai este o problemă.Există soluţii destul de bune şi constructorii ştiu foarte bine care sunt soluţiile ce permit turnarea betoanelor.Doar în condiţii deosebite,de viscole mari sau alte intemperii,să zicem că vom fi opriţi,dar nu cred că va fi decisivă această oprire. Deci, se poate lucra şi iarna şi dacă lucrăm nonstop şi ne mobilizăm în mai multe puncte de lucru,vom termina obiectivul."

"Nu avem de ce să ne oprim,şi aşa termenul este foarte scurt.Trebuie să recunoaştem că este un obiectiv naţional, ne-am asumat cu toţii că organizăm acest campionat european,una dintre condiţii fiind şi această accesibilitate care trebuie să fie funcţională şi orice întârziere s-ar putea să ne coste foarte mult din punct de vedere al imaginii României."
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17390
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Știri și articole din presă

Mesajde misterr » Lun, 18 Noi 2019, 18:11

Anunțul făcut azi de Ludovic Orban în privința căii ferate Gara de Nord - Aeroportul "Henri Coandă"

Imagine

"În zona transporturilor sunt două proiecte - proiectul aeroportului, de care ministrul Transporturilor m-a informat că va depune toate eforturile să fie finalizat la termen. În ceea ce priveşte calea ferată Aeroport - Gara de Nord, există acest litigiu care a apărut. Depindem de decizia instanţei.

Nu vreau să pun presiune asupra judecătorilor, dar cred că e necesară o judecată obiectivă în această speţă şi cât mai rapidă, pentru că nu poţi să faci traseul căii ferate într-un mod în care visează unii. Calea ferată are un anumit traseu care este prestabilit", a afirmat premierul, care a verificat stadiul lucrărilor demarate la obiective de investiţii în perspectiva găzduirii meciurilor din cadrul Euro 2020, informează Agerpres.

Ludovic Orban: "Nu am dosarul complet al situației"

Potrivit lui Ludovic Orban, constructorul care are contractul are oricum "front de lucru", deci nu poate să spună că nu poate să lucreze în zonele care nu sunt afectate de litigiul ce există în instanţă.

"În mod normal, când faci studiul de fezabilitate şi evident proiectarea, trebui să ţii cont de traseul pe care poţi să îl urmezi fără să afectezi proprietăţi private sau să afectezi alte proiecte. (...) Nu am dosarul complet al situaţiei, dar oricând ministrul Transporturilor stă la dispoziţie cu orice detaliu legat de derularea acestui proiect", a completat Ludovic Orban.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3713
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri și articole din presă

Mesajde misterr » Mar, 19 Noi 2019, 17:41

O discuție interesantă cu Ion Țiriac:

https://anchor.fm/sported-talks/episodes/SportED-Talks-cu-Ion-Tiriac-e8tpjt

La 1:04:55 vine vorba și de trenul nostru (prin campusul lui Țiriac).
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3713
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri și articole din presă

Mesajde subway guru » Dum, 01 Dec 2019, 00:40

Burleanu cere primariei sa cumpere de urgenta autobuze pentru euro2020...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11437
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Știri și articole din presă

Mesajde misterr » Sâm, 14 Dec 2019, 21:18

Ion Tiriac: "Daca nu este gata calea ferata, nu se mai tine Campionatul European?"

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Ion Tiriac a fost prezent la un eveniment care s-a desfasurat la patinoarul sau.

Omul de afaceri a vorbit despre Campionatul European din 2020, ironizand organizatorii din cauza unui proces. Conform lui Ion Tiriac, avocatii celor care se ocupa de constructia caii ferate sau ai guvernului sustin ideea ca Romania ar putea pierde organizarea turneului daca nu este gata la timp calea ferata care leaga Aeroportul Otopeni de Bucuresti.

"Nu am investit in hochei, este un mizilic. Totusi, in Bucuresti, daca ma compar cu Budapesta sau cu Sofia, noi nu avem un patinoar. Se fac proiectii aici pentru marea cale ferata.

Nu stiu daca ati aflat, este un contract inteligent facut de un guvern de acum 3 ani. O sa fie gata in septembrie 2020. La procesul de luni, avocatii constructorului sau guvernului au mentionat ca daca nu se face aceasta cale ferata, nu se mai tine Campionatul European.

Ar trebui sa ne trezim putin. Sa fim seriosi, sunt 3 meciuri. Habar nu avem cine va juca aceste meciuri. Speram sa se califice Romania sa joace unul din aceste meciuri aici, insa cand spui ca se va termina calea ferata in septembrie si apoi spui ca nu se joaca Campionatul European daca nu este gata calea ferata, tinand cont ca turneul se joaca in iunie... Despre ce vorbim? Ori ne ia toata lumea de prosti, ori putem sa luam noi prostii si sa ii dam afara de unde nu le este locul", a declarat Ion Tiriac.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3713
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Anterior

Înapoi la Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori