Rocar 512E (1997-2008)

Totul despre troleibuzele care au circulat în trecut

Rocar 512E (1997-2008)

Mesajde Marian Andrei » Mie, 06 Ian 2010, 22:51

Acestea au fost 9 bucati si au circulat pe liniile depoului Vatra Luminoasa, au fost casate in 2008 din cauza numarului mare de defecte si lipsei de piese.

7450 (1).JPG
7450 (1).JPG (425.24 KiB) Vizualizat de 3240 ori


7450 (2).JPG
7450 (2).JPG (444.44 KiB) Vizualizat de 3240 ori


7450 (3).JPG
7450 (3).JPG (431.54 KiB) Vizualizat de 3240 ori


7450 (4).JPG
7450 (4).JPG (398.94 KiB) Vizualizat de 3240 ori


7450 (5).JPG
7450 (5).JPG (398.53 KiB) Vizualizat de 3240 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19152
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Rocar 512E (ex)

Mesajde Marian Andrei » Joi, 08 Dec 2011, 23:04

7449, 7450, 7451, 7452, 7453, 7455, 7456, 7457, 7458. 8-)

7449-066-02.JPG
7449-066-02.JPG (451.5 KiB) Vizualizat de 3244 ori


7450-DEP-01.JPG
7450-DEP-01.JPG (420.85 KiB) Vizualizat de 3244 ori


7451-DEP-01.JPG
7451-DEP-01.JPG (379.46 KiB) Vizualizat de 3244 ori


7452-DEP-01.JPG
7452-DEP-01.JPG (419 KiB) Vizualizat de 3244 ori


7453-086-01.JPG
7453-086-01.JPG (408.66 KiB) Vizualizat de 3244 ori


7455-RET-01.JPG
7455-RET-01.JPG (476.09 KiB) Vizualizat de 3244 ori


7456-070-01.JPG
7456-070-01.JPG (428.84 KiB) Vizualizat de 3244 ori


7457.JPG
7457.JPG (446.22 KiB) Vizualizat de 3241 ori


7458-066-01.JPG
7458-066-01.JPG (408.51 KiB) Vizualizat de 3244 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19152
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Rocar 512E (ex)

Mesajde Marian Andrei » Joi, 07 Feb 2013, 22:04

In 2008 inca circulau.

7449-066-07.04.08.JPG
7449-066-07.04.08.JPG (402.44 KiB) Vizualizat de 3017 ori


7449-066-07.04.08a.JPG
7449-066-07.04.08a.JPG (347.07 KiB) Vizualizat de 3017 ori


7450-066-5.05.08.JPG
7450-066-5.05.08.JPG (383.71 KiB) Vizualizat de 3017 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19152
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Rocar 512E (ex)

Mesajde cris_m » Sâm, 09 Apr 2016, 21:29

Amintiri... 7458 (cred) si 7449
Sursa: http://irths.com/bildersets/bilderset_124.php
Fişiere ataşate
7224_terhautz.jpg
7224_terhautz.jpg (274.65 KiB) Vizualizat de 2540 ori
7177_terhautz.jpg
7449
7177_terhautz.jpg (275.36 KiB) Vizualizat de 2540 ori
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4657
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Rocar 512E (ex)

Mesajde ADK » Lun, 21 Ian 2019, 14:42

7453 și 7455 în trecut.
8294_21.jpg
Sursa: public-transport.net
8294_21.jpg (141.94 KiB) Vizualizat de 1431 ori

8289_71.jpg
Sursa: public-transport.net
8289_71.jpg (130.18 KiB) Vizualizat de 1431 ori
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09

Re: Rocar 512E (ex)

Mesajde ADK » Mie, 23 Ian 2019, 23:35

7458(?) imediat după inspecția tehnică la începutul aniilor 2000 în depoul Nițu Vasile.
2017-11-09_041755.jpg
Sursa: arhiva RATB (STB)
2017-11-09_041755.jpg (155.7 KiB) Vizualizat de 1256 ori
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09

Re: Rocar 512E (ex)

Mesajde ADK » Vin, 01 Feb 2019, 12:21

Ca o inițiativă la subiect, de a trece și perioada anilor de circulație, troleibuzele Rocar 512E s-au ”născut” în anul 1997 și au circulat până în 2008 dar 7449, 7450 și 7453 au fost casate în 2009.
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09

Re: Rocar 512E (1997-2008)

Mesajde ADK » Dum, 15 Dec 2019, 13:42

7451 în depoul VL în iunie 1998, când încă era nou. Un model mult mai frumos față de 312E, dar ca design părerea mea mi se pare ca un DeSimon ”românesc”. Păcat și de modelele astea fabricate într-o serie limitată, dar care au dat-o tot în teapa DAC-urilor clasice, în ciudă că se fabricau 412-uri (DeSimon) moderne pentru acele vremuri, s-a revenit la afișajulul clasic (dar sigur :lol:), s-a revenit la catadioptriile simple (nu electrice, ca fapt-divers DAC-urile nici nu știu să fi avut vreodată catadioptrii/”ochi de pisică”, poate doar pe spate). Nu s-a continuat a se pune semnalizări mari și pe lateral, dar s-au pus porcării de lămpi cu becuri de 4w. Însă lămpile pe colț aveau dublu-rol (exact aceleași lămpi ca la Daciile 1310 fabricate în anii '80), și de catadioptru și de poziție, dar în cazul troleibuzului sigur aveau rol de semnalizare, semnal care abia îl vezi ziua. Finisajele metalice la aceste lămpi erau de cea mai proastă calitate, dacă nu puneai un pic de vaselină sau ulei (preferabil ars) la contacte să nu ruginească, trebuia să pui altă lampă. Modelele astea de lămpi le-am văzut anul trecut pe DeSimon-urile din Piatra Neamț, am avut ocazia să le văd și pe înserate și abia dacă se mai aprindeau 2 pe toată mașina (și interesul lăsa de dorit).
Sursa: hinerkduetz/phototrans.eu
Imagine
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09

Re: Rocar 512E (1997-2008)

Mesajde 1689 » Dum, 15 Dec 2019, 17:08

Designul frontal nu difera fundamental de ceea ce propuneau prototipurile produse cu mai bine de 10 ani inainte (vezi DAC-ul 211).
As putea spune ca 512 a fost o involutie tehnologica (primul “Pelican” avea parbriz panoramic curbat - la 512 au ales varianta intr-un singur plan).
Toate experimentele Rocar de dupa ‘90 sufereau parca de o “inghetare” in designul inceputului anilor ‘80.
N-am sa inteleg niciodata de ce 211-le n-a fost dezvoltat mai departe intr-o varianta low entry - macar la usa 1.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1148
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Rocar 512E (1997-2008)

Mesajde PaulIP » Lun, 16 Dec 2019, 02:29

Slabiciunea lor a fost partea electrica. Rocar n-a pus la dispozitie documentație si manuale de utilizare pentru ele, deci RATB s-a descurcat cum a putut cu ele. Acelasi RATB facea in 2008-2009 in forta tramvaie CH-PPC, deci ar fi putut sa faca un RK la aceste troleibuze si sa le echipeze cu componente precum tramvaiele amintite. Ar mai fi dus-o niste ani.
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/roomsicorner/
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 723
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: Rocar 512E (1997-2008)

Mesajde ADK » Lun, 16 Dec 2019, 02:49

Partea electrică și motorul se fac, dacă tabla, șasiul etc sunt proaste așa rămân toată viața. Ori în cel mai fericit caz când ajungi să schimbi tabla, să pui mai de calitate și mai groasă. Să înțeleg că troleibuzele n-ar fi fost o problemă, dar pur și simplu nu s-a mai vrut exploatarea lor...
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09

Re: Rocar 512E (1997-2008)

Mesajde PaulIP » Lun, 16 Dec 2019, 12:52

E512 impreuna cu 312E si E412 au avut ghinionul sa apara intr-o perioada in care la Vatra Luminoasa se cauta sa scape de tot ce era romanesc (deci nepasare din partea sefilor) si soferii fugeau de ele. Asa a sfarsit si 7454 (care, intamplator, a avut acelasi sofer toata viata) dupa doar 11 ani, 7448 a stat mai mult pe bara decat la strada, iar de E512 nu mai discutam. 7447 chiar incepuse sa functioneze ca lumea dupa transferul la Berceni, dar s-a luat decizia sa fie si el casat la un loc cu tot ce nu era Ikarus 415T de indata ce au venit Citelis. E512 au mai prins primavara lui 2009, nu stiu daca si vara respectiva (eu nu tin minte sa fi vazut asa ceva pe viu, desi in perioada aia umblam des in zona lor de "lucru"). 7459 si 7460 au avut norocul sa ajunga la Bujoreni, unde s-a tinut cu dintii de ele pana s-a schimbat directorul depoului si noul numit si-a bagat picioarele (pe romaneste). Ma si mir cum n-au fost casate pana acum...
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/roomsicorner/
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 723
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: Rocar 512E (1997-2008)

Mesajde ADK » Lun, 16 Dec 2019, 14:46

Aceste troleibuze nu le-am văzut deloc de când mă știu, deși erau puține dar eram des prin zona liniilor 70 și 79. Dacă le era ”greață” de ele, trebuia să le dea la Berceni că erau ceva față de DAC-uri și Saurer, la VL că circulau sau nu tot acolo era. Le ajungeau cele 100 de Ikarusuri.
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09


Înapoi la Troleibuze


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori