Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATroleibuze

 

Topic: Rocar 512E (1997-2008)

13 posts, 8173 views
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Rocar 512E (1997-2008) Utilizator anonim

Acestea au fost 9 bucati si au circulat pe liniile depoului Vatra Luminoasa, au fost casate in 2008 din cauza numarului mare de defecte si lipsei de piese.

7450 (1).JPG (425.24 KB; downloaded 7326 times)


7450 (2).JPG (444.44 KB; downloaded 7316 times)


7450 (3).JPG (431.54 KB; downloaded 7333 times)


7450 (4).JPG (398.94 KB; downloaded 7314 times)


7450 (5).JPG (398.53 KB; downloaded 7330 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Rocar 512E (ex) Utilizator anonim

7449, 7450, 7451, 7452, 7453, 7455, 7456, 7457, 7458.  8-)

7449-066-02.JPG (451.5 KB; downloaded 7313 times)


7450-DEP-01.JPG (420.85 KB; downloaded 7311 times)


7451-DEP-01.JPG (379.46 KB; downloaded 7310 times)


7452-DEP-01.JPG (419 KB; downloaded 7311 times)


7453-086-01.JPG (408.66 KB; downloaded 7331 times)


7455-RET-01.JPG (476.09 KB; downloaded 7308 times)


7456-070-01.JPG (428.84 KB; downloaded 7312 times)


7457.JPG (446.22 KB; downloaded 7311 times)


7458-066-01.JPG (408.51 KB; downloaded 7312 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Rocar 512E (ex) Utilizator anonim

In 2008 inca circulau.

7449-066-07.04.08.JPG (402.44 KB; downloaded 7084 times)


7449-066-07.04.08a.JPG (347.07 KB; downloaded 7082 times)


7450-066-5.05.08.JPG (383.71 KB; downloaded 7088 times)

 


Re: Rocar 512E (ex) cris_m

Amintiri... 7458 (cred) si 7449
Sursa: http://irths.com/bildersets/bilderset_124.php
7224_terhautz.jpg (274.65 KB; downloaded 6608 times)
7449
7177_terhautz.jpg (275.36 KB; downloaded 6614 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar 512E (ex) ADK

7453 și 7455 în trecut.
Sursa: public-transport.net
8294_21.jpg (141.94 KB; downloaded 5496 times)

Sursa: public-transport.net
8289_71.jpg (130.18 KB; downloaded 5497 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar 512E (ex) ADK

7458(?) imediat după inspecția tehnică la începutul aniilor 2000 în depoul Nițu Vasile.
Sursa: arhiva RATB (STB)
2017-11-09_041755.jpg (155.7 KB; downloaded 5326 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar 512E (ex) ADK

Ca o inițiativă la subiect, de a trece și perioada anilor de circulație, troleibuzele Rocar 512E s-au ”născut” în anul 1997 și au circulat până în 2008 dar 7449, 7450 și 7453 au fost casate în 2009.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar 512E (1997-2008) ADK

7451 în depoul VL în iunie 1998, când încă era nou. Un model mult mai frumos față de 312E, dar ca design părerea mea mi se pare ca un DeSimon ”românesc”. Păcat și de modelele astea fabricate într-o serie limitată, dar care au dat-o tot în teapa DAC-urilor clasice, în ciudă că se fabricau 412-uri (DeSimon) moderne pentru acele vremuri, s-a revenit la afișajulul clasic (dar sigur :lol:), s-a revenit la catadioptriile simple (nu electrice, ca fapt-divers DAC-urile nici nu știu să fi avut vreodată catadioptrii/”ochi de pisică”, poate doar pe spate). Nu s-a continuat a se pune semnalizări mari și pe lateral, dar s-au pus porcării de lămpi cu becuri de 4w. Însă lămpile pe colț aveau dublu-rol (exact aceleași lămpi ca la Daciile 1310 fabricate în anii '80), și de catadioptru și de poziție, dar în cazul troleibuzului sigur aveau rol de semnalizare, semnal care abia îl vezi ziua. Finisajele metalice la aceste lămpi erau de cea mai proastă calitate, dacă nu puneai un pic de vaselină sau ulei (preferabil ars) la contacte să nu ruginească, trebuia să pui altă lampă. Modelele astea de lămpi le-am văzut anul trecut pe DeSimon-urile din Piatra Neamț, am avut ocazia să le văd și pe înserate și abia dacă se mai aprindeau 2 pe toată mașina (și interesul lăsa de dorit).
Sursa: hinerkduetz/phototrans.eu


 


Re: Rocar 512E (1997-2008) 1689

Designul frontal nu difera fundamental de ceea ce propuneau prototipurile produse cu mai bine de 10 ani inainte (vezi DAC-ul 211).
As putea spune ca 512 a fost o involutie tehnologica (primul “Pelican” avea parbriz panoramic curbat - la 512 au ales varianta intr-un singur plan).
Toate experimentele Rocar de dupa ‘90 sufereau parca de o “inghetare” in designul inceputului anilor ‘80.
N-am sa inteleg niciodata de ce 211-le n-a fost dezvoltat mai departe intr-o varianta low entry - macar la usa 1.

 


Re: Rocar 512E (1997-2008) PaulIP

Slabiciunea lor a fost partea electrica. Rocar n-a pus la dispozitie documentație si manuale de utilizare pentru ele, deci RATB s-a descurcat cum a putut cu ele. Acelasi RATB facea in 2008-2009 in forta tramvaie CH-PPC, deci ar fi putut sa faca un RK la aceste troleibuze si sa le echipeze cu componente precum tramvaiele amintite. Ar mai fi dus-o niste ani.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar 512E (1997-2008) ADK

Partea electrică și motorul se fac, dacă tabla, șasiul etc sunt proaste așa rămân toată viața. Ori în cel mai fericit caz când ajungi să schimbi tabla, să pui mai de calitate și mai groasă. Să înțeleg că troleibuzele n-ar fi fost o problemă, dar pur și simplu nu s-a mai vrut exploatarea lor...

 


Re: Rocar 512E (1997-2008) PaulIP

E512 impreuna cu 312E si E412 au avut ghinionul sa apara intr-o perioada in care la Vatra Luminoasa se cauta sa scape de tot ce era romanesc (deci nepasare din partea sefilor) si soferii fugeau de ele. Asa a sfarsit si 7454 (care, intamplator, a avut acelasi sofer toata viata) dupa doar 11 ani, 7448 a stat mai mult pe bara decat la strada, iar de E512 nu mai discutam. 7447 chiar incepuse sa functioneze ca lumea dupa transferul la Berceni, dar s-a luat decizia sa fie si el casat la un loc cu tot ce nu era Ikarus 415T de indata ce au venit Citelis. E512 au mai prins primavara lui 2009, nu stiu daca si vara respectiva (eu nu tin minte sa fi vazut asa ceva pe viu, desi in perioada aia umblam des in zona lor de "lucru"). 7459 si 7460 au avut norocul sa ajunga la Bujoreni, unde s-a tinut cu dintii de ele pana s-a schimbat directorul depoului si noul numit si-a bagat picioarele (pe romaneste). Ma si mir cum n-au fost casate pana acum...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar 512E (1997-2008) ADK

Aceste troleibuze nu le-am văzut deloc de când mă știu, deși erau puține dar eram des prin zona liniilor 70 și 79. Dacă le era ”greață” de ele, trebuia să le dea la Berceni că erau ceva față de DAC-uri și Saurer, la VL că circulau sau nu tot acolo era. Le ajungeau cele 100 de Ikarusuri.

 


Home page  • 
Parent forum: Troleibuze  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420788 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use