Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: DAF (1994-2012)

767 posts, 223224 views
 
Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: DAF (ex) nokia2110

Şi chiar nu mai rămăseseră 10-15 în stare bună?

 


Re: DAF (ex) Andrei98

Nu zic ca nu, ca ”din trei rele faci una buna” dar intr-un oras ca Bucurestiul, civilizatia calatorilor, mentenanta, dar vad ca nimeni numai spune si de soferi... cati nu schimbau vitezele la Ikarus/DAC fara ambreiaj... :evil: Dar asta a fost, mergem inainte, acum sunt niste conditii care impun alte norme, cum ar fi motor Euro 5-6, podea coborata, aer conditionat etc. Spre exemplu, pana prin anul 2004-2005 nu s-a pus niciodata problema transportul persoanelor cu dizabilitati, la acel moment singurul autobuz din Bucuresti cu podea coborata (din vreo 1200 si ceva) era Rocarul Autodromo #98 (retras si el in urma acelui accident prin anul 2014, desii ca fapt-divers nu e pe ”lista” de casari). :)
Tot atunci, au fost modificate acele 2 Ikarusuri si s-a inceput innoirea parcului...

 


Re: DAF (ex) nokia2110

"D.A.F."-ul #205, primul adus (cu ăsta ce au avut de l-au tăiat?) avea podeaua mai coborâtă la prima uşă. De când l-am văzut mi-am dat seama că alfel decât restul.
Cred că câteva "D.A.F." şi "Rocar" "de Simon" ar fi putut circula până în 2020, dar nu s-a mai vrut, deşi foame de autobuze era şi după cele 1000 de "Mercedes" Citaro.
Rău îmi pare că nu voi mai merge vreodată cu unul (mai ales că au fost autobuzele mele favorite).  :cry: Mai bine nu mai postam pe aici, că mă simt ca şi acum aş pierde un prieten drag. :cry:

Oare vom avea vreodată baze de întreţinere ca lumea?  :(

Un articol despre "D.A.F.-ul satanei"  :twisted: http://www.ziare.com/social/capitala/66 ... rii-487281

 


Re: DAF (ex) Andrei98

Cel mai probabil era depasit si el din toate punctele de vedere. Ca fapt-divers, era singurul DAF cu scaune originale din lemn. Da, daca se vroia se mai putea merge drept dovada Ikarusurile din Ploiesti mai vechi decat cele care au circulat in Bucuresti (dar ele pe liniile 5 si 104 ”cara” aer, deci n-au unde sa fie muncite). Normal a fost vorba, ca Rocarurile de scoala (toate inafara de 1035, adica 1032, 1036 si 1042) sa fie facute de traseu si ”bagate” pe 103, 246 etc dar au mai stat cat au mai stat prin Titan, pana prin 2014 cand au fost ”mutate” in Berceni.
Revenind la subiect, si mie imi pare rau ca nu le mai vad erau bune, daca nu pentru periferii, pentru curse speciale, conventii, inchirieri etc, d-aia spun ca aici a fost si o bataie de joc. :evil:
Ca, din cele vreo 240 de DAF-uri... 340 de DeSimon... marea parte au fost casate cu timpul, acum restul ruginesc prin garaje, sunt vai de ele, astepta doar ridicarea si valorificarea lor ca fier vechi.

 


Re: DAF (ex) nokia2110

Sper până la sfârşit în vreo minune.
Aia cu lăsatul să ruginească a fost o bătaie de joc faţă de ele, faţă de regie, faţă de banii oamenilor!

 


Re: DAF (ex) shoppy

Eu cred ca la DAF cutiile de viteze erau toate terminate ca soferii le conduceau cu trecut in N chiar si de cateva ori pe statie(mai ales pe 300 ca este traseul drept si vezi in fata).

Era si un blestem, s-ajunga pe mana lui 666 / aia de or taia DAF-ul 666, oare s-a adeverit? :lol:

 


Re: DAF (ex) nokia2110

Eu făcusem bletemul ăla. Era "D.A.F.-ul #666 a fost tăiat. Cei care au făcut-o să ajungă pe mâna lui 666".
Oricum, în R.A.T.B. sunt mulţi incompetenţi şi delăsători.  :oops: Iar lucrurile bune făcute de cei care sunt buni sau dedicaţi sunt anulate de ăia răi.
Păcat că generaţiile viitoare nu vor ştie cum arată un autobuz modern, frumos, dar simplu.

 


Re: DAF (ex) Andrei98

shoppy wrote:
Eu cred ca la DAF cutiile de viteze erau toate terminate ca soferii le conduceau cu trecut in N chiar si de cateva ori pe statie(mai ales pe 300 ca este traseul drept si vezi in fata).

Mai ales la Ferentari, tin minte ca 665 tocmai cu cutia a picat in ultima perioada de circulatie prin anul 2010, numai intra deloc in viteza. Unora le era in ”gat” opritul acestor masini ”in viteza”. :roll:
Desii, nu chiar de cand au sosit, aceasta ”manevra” cu scosul din viteza in timpul mersului se practica si la Citaro...
PS: nu stiu cati stiti, dar iarna cel putin la DAF-uri, imediat dupa ce erau pornite si aveau aer, era indicat, pentru a nu avea probleme, sa mearga cu ele 2-3 metrii in ”R” (Reverse) adica spate (daca era posibil) dupa sa plece.

 


Re: DAF (ex) nokia2110

Mai ţin minte că prima dată când au apărut aveau mânere pentru susţinere. Mânerele aveau şi locaşuri pentru reclame. În câţiva ani adios mânere  :evil:

 


Re: DAF (ex) ByOnu

Legat de DAF, Rocar de Simon, Ikarus si DAC. Prieteni, si eu as vrea sa vad cel putin cate unul din fiecare pastrate, restaurate, postate intr-un muzeu si folosite la evenimente. Dar zau, de aici pana la a spune ca puteau circula pana in 2020. Ceeee?!

Si-au trait viata. Cand au fost retrase aveau deja, in medie, 15-25 de ani de la model la model. Da-o-n pisici de treaba. Durata de viata recomandata este de 8 ani, iar in mod normal, in vest, nu depasesc 12 ani. Aveau trepte, erau mari poluatoare, foarte bine ca au fost retrase.

Solutia administratiei de la acea vreme cu inlocuirea totala a flotei a fost una justificata. Singurul inconvenient regretabil este lipsa AC de pe Euro 3, dar si alea-s RIP...

 


Re: DAF (ex) nokia2110

Eu am zis despre "D.A.F." că puteau circula până în 20-20. Trepte aveau, dar avem destule tramvaie cu trepte. Prea poluante nu erau, că erau Euro 2 şi 3. În unele ţări ţin şi 15 ani autobuzele. Iar dacă unii sunt "throw away society" de ce trebuie să-i copiem în tâmpenie?

 


Re: DAF (ex) ikarus13

Pe bune? E normal ca parcul circulant sa se schimbe. Da poate era o idee buna sa le trimita sa circule in alte orase. Dar sa fim seriosi Bucuresti e capitala. Daca la tramvaie nu s-a schimbat treaba pana acum asta nu inseamna ca la autobuze trebuie sa fie la fel.
Si eu as fi vrut sa avem cate unul din fiecare pentru un muzeu dar nimic mai mult.

 


Re: DAF (ex) nokia2110

Erau autobuze bune, prezentabile (cel puţin cele cu caroserie "Castrosua"). Dacă ar fi fost unele proaste, aş fi înţeles părerile astea. E bine că avem autobuze noi, dar tot stăm în staţie. Ni s-a suit nivelul de trai la cap!

 


Re: DAF (ex) punmeister

ByOnu wrote:
Durata de viata recomandata este de 8 ani, iar in mod normal, in vest, nu depasesc 12 ani. Aveau trepte, erau mari poluatoare, foarte bine ca au fost retrase.

Minim 8 ani fara RK sau 12 ani cu RK.

 


Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421190 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use