V2A-86

Totul despre tramvaiele care au circulat în trecut

V2A-86

Mesajde WT_fan06 » Dum, 08 Mar 2020, 19:55

:!: Materialele istorice (text și fotografii) prezentate mai jos au fost primite de la Dl. Ing. Bucșan și sunt publicate ca atare. Asociația „Metrou Ușor” îi mulțumește pe această cale dlui. Bucșan pentru împărtășirea acestor informații tehnico-istorice de mare valoare.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

În primăvara anului 1986 va fi construit tramvaiul V2A-86 cu numărul de fabricație 436/1986 și numărul de parc 4045. Acesta va fi primul tramvai V2A cu 4 uși de acces și parbrizul și luneta identice cu varianta V3A pentru ITC Constanța.

064-1.1986_Prototip  V-2A-86-ITB_4045_a.JPG
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_a.JPG (251.79 KiB) Vizualizat de 1033 ori

064-1.1986_Prototip  V-2A-86-ITB_4045_b.jpg
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_b.jpg (233.77 KiB) Vizualizat de 1033 ori

064-1.1986_Prototip  V-2A-86-ITB_4045_c.jpg
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_c.jpg (226.79 KiB) Vizualizat de 1033 ori

064-1.1986_Prototip  V-2A-86-ITB_4045_d.jpg
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_d.jpg (230.23 KiB) Vizualizat de 1033 ori

064-1.1986_Prototip  V-2A-86-ITB_4045_e.jpg
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_e.jpg (201.3 KiB) Vizualizat de 1033 ori
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Gold
 
Mesaje: 2042
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: V2A-86

Mesajde WT_fan06 » Dum, 08 Mar 2020, 20:02

:!: Materialele istorice (text și fotografii) prezentate mai jos au fost primite de la Dl. Ing. Bucșan și sunt publicate ca atare.

În vara anului 1986 vor fi construite încă două tramvaie identice cu numerele de fabricație 437/1986 și 438/1986 și numerele de parc 4046 și 4047. Erau prevăzute, din construcție, cu posibilitatea de a circula cuplate, cu un singur conducător.

064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_a.jpg
064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_a.jpg (235.26 KiB) Vizualizat de 1023 ori

064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_b.jpg
064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_b.jpg (214.2 KiB) Vizualizat de 1023 ori

064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_c.jpg
064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_c.jpg (88.42 KiB) Vizualizat de 1023 ori

064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_d.jpg
064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_d.jpg (125.03 KiB) Vizualizat de 1023 ori

064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047  (cuplate)_a.jpg
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_a.jpg (233.78 KiB) Vizualizat de 1023 ori

064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047  (cuplate)_b.jpg
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_b.jpg (246.02 KiB) Vizualizat de 1023 ori

064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047  (cuplate)_c.jpg
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_c.jpg (105.53 KiB) Vizualizat de 1023 ori

064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047  (cuplate)_e.jpg
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_e.jpg (135.78 KiB) Vizualizat de 1023 ori

064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047  (cuplate)_h.jpg
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_h.jpg (126.38 KiB) Vizualizat de 1023 ori
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Gold
 
Mesaje: 2042
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: V2A-86

Mesajde WT_fan06 » Dum, 08 Mar 2020, 20:14

:!: Materialele istorice (text și fotografii) prezentate mai jos au fost primite de la Dl. Ing. Bucșan și sunt publicate ca atare.

La începutul anului 1987 va fi construit tramvaiul cu numărul de fabricație 441/1987 și numărul de parc #4048.

065-1.1987_V-2A-86-ITB_4048_a.jpg
065-1.1987_V-2A-86-ITB_4048_a.jpg (233.28 KiB) Vizualizat de 1012 ori

065-1.1987_V-2A-86-ITB_4048_b.jpg
065-1.1987_V-2A-86-ITB_4048_b.jpg (245.39 KiB) Vizualizat de 1012 ori

În primăvara anului 1987 va fi construit ultimul tramvai V2A-86 pentru București, având numărul de fabricație 443/1987 și numărul de parc 4049. Va avea noua schemă de culoare a tramvaielor ITB. Se observă că ferestrele ușilor sunt mai scurte, la fel ca la V3A-ul cu numărul de parc #353 (număr de fabricație 442/1987). Aceste două tramvaie au avut ferestrele laterale, atât pe dreapta cât și pe stânga, identice ca dimensiuni cu ale celorlaltor tramvaie, iar numai ferestrele ușilor de acces au fost mai scurte, din rațiuni că "așa au fost livrate" de furnizorul geamurilor.

065-2.1987_V-2A-86-ITB_4049_a.jpg
065-2.1987_V-2A-86-ITB_4049_a.jpg (261.75 KiB) Vizualizat de 1012 ori

065-2.1987_V-2A-86-ITB_4049_b.jpg
065-2.1987_V-2A-86-ITB_4049_b.jpg (220.8 KiB) Vizualizat de 1012 ori
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Gold
 
Mesaje: 2042
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: V2A-86

Mesajde PaulIP » Dum, 08 Mar 2020, 23:47

Superbe detalii!
A se observa ca 4045 mergea cocosat de nou...

4046 si 4047 nu erau singurele V2A care puteau circula cuplate. Cateva din prima serie aveau posibilitatea asta (de 4028+4029 si 4025+4026 stiu eu).
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/roomsicorner/
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 782
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: V2A-86

Mesajde 1689 » Lun, 09 Mar 2020, 00:32

Nici 4046 nu era mai breaz...

Nu cumva 4049 a fost si el scund ?
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1308
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: V2A-86

Mesajde PaulIP » Lun, 09 Mar 2020, 01:01

4049 a fost singurul V2A scund al ITB. 4045-4048, dupa cum se vede, au fost mai degraba V3A-C scurtate.
Oricum au fost mai proaste ca V3A. Din astea 5, doar 3 au supravietuit pana la jumatatea anilor 2000 (4046 si 4049 au fost înlocuite cu V3A scurtate - la fel ca 4035).
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/roomsicorner/
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 782
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: V2A-86

Mesajde GPS » Lun, 09 Mar 2020, 14:23

PaulIP scrie:Superbe detalii!
A se observa ca 4045 mergea cocosat de nou...

4046 si 4047 nu erau singurele V2A care puteau circula cuplate. Cateva din prima serie aveau posibilitatea asta (de 4028+4029 si 4025+4026 stiu eu).

4046 și 4047 au fost concepute de la început pentru a circula cuplate și nu modificate ulterior :!:
GPS
Membru Gold
 
Mesaje: 2958
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: V2A-86

Mesajde Tom » Joi, 19 Mar 2020, 21:18

În perioada 1985-1987 mergeam destul de des în zona Giulești, unde erau tramvaie V2A cu numere până pe la 4023. Celalalte erau la alt depou, însă le-am văzut tot în acea perioada, multe dintre ele cuplate. Au fost ele modificate ulterior, după doar 2-3 ani de funcționare?
Nu îmi amintesc să le fi văzut pe 4047 și 4046 cuplate, însă le-am văzut în schema de culoare descrisă aici. Probabil că experimentul nu a durat, iar în 1989 nu mai erau cuplate. Prin anii 1988-1989, 4049 fusese deja vopsit într'o schemă de culoare verde, nu o pot descrie precis în acest moment. Pe 4048 l-am văzut tot în acea perioadă, dar nu-mi amintesc în ce culoare a fost vopsit atunci când l-am văzut.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Re: V2A-86

Mesajde mafteiu » Joi, 19 Mar 2020, 23:50

55 pe Miciurin?
Parca imi aduc aminte ca traseul era Piata Scanteii - Bd Expozitiei - Piata Chibrit si o perioada a mers la Vasile Parvan iar cand au scos linia de pe Dr Felix - Dr Sergiu mergea pe Titulescu - Gara - Nuferilor.
Avea vagoane Tatra solo si venea o data pe ora.
mafteiu
 
Mesaje: 16
Membru din: Mar, 07 Dec 2010, 14:03

Re: V2A-86

Mesajde Robert24 » Vin, 20 Mar 2020, 00:25

Garantez si eu ca 55 a avut la un moment dat V2A verzi si ca mergea pe Miciurin.
Circula doar cand era TIB si TIBCO.
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 10.03.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.740 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8587
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: V2A-86

Mesajde rosetti61 » Vin, 20 Mar 2020, 01:53

Din 1986 55 a devenit linie normala si circula numai intre anumite ore; la inceput a mers pe Miciurin apoi a fost dus in continuare pe 1 mai si Expozitiei, in 87-88 deoarece se scurtase si 3 la Parvan, ca sa nu se suprapuna (ca din 1988 au fost duse la Nuferilor).
Erau verzi intr-una din schemele de mai sus sau erau cu dunga subtire sub ferestre si alta mai jos, in genul lui 353 prezentat la TIB84 sau 85?
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1432
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: V2A-86

Mesajde PaulIP » Vin, 20 Mar 2020, 09:56

4049 nu fusese cumva vopsit alb-albastru? Verde prazuliu era 4031, prototipul V2A.
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/roomsicorner/
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 782
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: V2A-86

Mesajde Tom » Vin, 20 Mar 2020, 11:47

4031 (prototipul) și 4049 au fost vopsite în verde, ultimul nu din fabrică și nu știu dacă la fel ca primul. Este posibil ca acestea două să fi fost utilizate pe linia specială pentru TIBCO, dar în restul timpului, mergeau pe alte linii. Pe 4049 îl vedeam des pe bd. Bodnăraș (Timișoara) în acea perioadă.
În perioada când zona blocurilor din Piața Victoriei era un șantier și se demola ce s'a mai demolat în zonă, la intersecția bd. 1 Mai cu Miciurin (stațiile de pe 1 Mai), în stație erau inscripționate liniile: 20,45,55, deci 55 încă mai circula pe Expoziției și de acolo intra pe 1 Mai.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03


Înapoi la Tramvaie


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori