V2A versiunea clasică (1981-2010)

Totul despre tramvaiele care au circulat în trecut

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde 1689 » Vin, 06 Dec 2019, 15:12

Da, dar Dl. Bucsan a confirmat ca prototipul V2A a fost expus prima data in 1982.
Ce este, insa, interesant, e ca putinele poze disponibile cu acest vehicul au o alta schema de vopsire.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1308
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde Tom » Dum, 08 Dec 2019, 11:56

Vagonul a fost fabricat în 1982, dar nu a intrat în parcul ITB, a fost ținut ca "exponat de muzeu" o perioadă mai mare.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde PaulIP » Dum, 08 Dec 2019, 18:21

Daca 4031 e prototipul V2A, 4001 original (renunerotat 4015);de ce arata asa, si de ce s-a revenit la usile+caseta prototipului?
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/roomsicorner/
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 782
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde GPS » Dum, 08 Dec 2019, 18:24

În ce an e realizată poza?
GPS
Membru Gold
 
Mesaje: 2958
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde Tom » Lun, 09 Dec 2019, 01:11

4001 a fost cel mai probabil un V3A fără secțiune mediană. Al doilea (4031) a fost prototipul unui model diferit, iar următoarele au fost realizate după acesta. 4031 a rămas la URAC pentru prezentări și expoziții, de asta a primit număr mai târziu. Interesant este că V3A mai noi nu s'au realizat după modelul acestui vagon, ci s'a continuat cu versiunea clasică, dar cu acele uși ca de Tatra.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde 1689 » Lun, 09 Dec 2019, 01:23

Se pare ca poza cu 4001 cu partea frontala tip V3A-70 ar fi datata 1986...

In schimb, 4015, fotografiat in 1982 de Dl. Lacriteanu, arata ca un V2A “clasic”.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1308
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde messe » Lun, 09 Dec 2019, 15:50

Cam asa, 1986-1987, 4001 (un V3A scurt) in acea poza fiind in linia 44 pe Sos.Orhideelor in apropierea Garii Basarab, e trecut deja printr-un RK, dovada farurile de tip Dac, nu cele de Dacia 1300 si lipsa lampilor de pozitie aflate sub masca farurilor, cum au fost echipate V2A din fabrica, iar dupa RK au primit si stopuri de Dac monobloc in locul celor de Dacia 1300. 4015 asa arata original cum l-ai vazut in poza domnului Lacriteanu, o sa vezi in acest topic mai la inceput si poza cu 4001 renumerotat devenit cu caseta frontala patrata; n-am inteles acea renumerotare prin care 4001 a devenit 4015, daca stie cineva de ce s-a produs acest lucru il rog sa ne scrie si noua aici.
messe
 
Mesaje: 91
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde Costin » Lun, 09 Dec 2019, 20:55

Dl Bucsan urmareste discutiile de aici, drept urmare ne-a trimis pe mail un material extensiv cu privire la acest tramvai. Toate informatiile ce urmeaza (text si foto) ii apartin in totalitate dumnealui, eu doar il citez printr-o redactare cat de cat potrivita formatului forumului. Remarcile mele vor fi scrise cu italic.

În noiembrie 1980, după ce a fost construit vagonul V3A cu numărul de parc 351 / numărul de fabricație 00351/1980 (numărul de fabricație era inserat pe șasiu și boghiuri), urmând ''indicația'' de a produce și vagoane de mai mică capacitate, a fost construit primul prototip V2A, cu numărul inițial de parc 001 / numărul de fabricație 00352/1981. Având același număr de parc cu primul V3A, acesta a fost schimbat în 4001, chiar înainte de a ieși pe poarta URAC-ului. Acest lucru s-a întâmplat pe 1 mai 1981, în cinstea ''zilei internaționale a celor ce muncesc''.
Vagonul era identic cu predecesorul 351, dar fără secțiunea mediană. Se vede în fotografie, inscripția ''VAGON DE MEDIE CAPACITATE V2A MODEL 1981''.

În aprilie - mai 1982, vagonul 4001 suferă niște modificări experimentale, în sensul că, tot aparatajul electric de pe acoperiș, este mutat sub podeaua primei secțiuni (după modelul TATRA T4R), și este echipat cu pantograf simetric tip UKVZ importat din U.R.S.S. Acest experiment (de care a avut parte, în aceeași perioadă și vagonul V3A cu numărul de parc 001), fiind un eșec lamentabil, se renunță la el. În iulie 1982, vagonul, readus la starea inițială, va ieși la traseu, cu pasageri.
Fişiere ataşate
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a.jpg
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a.jpg (244.93 KiB) Vizualizat de 547 ori
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a1.JPG
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a1.JPG (205.06 KiB) Vizualizat de 547 ori
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a2.JPG
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a2.JPG (168.91 KiB) Vizualizat de 547 ori
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b.jpg
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b.jpg (230 KiB) Vizualizat de 547 ori
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b1.JPG
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b1.JPG (180.64 KiB) Vizualizat de 547 ori
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b2.JPG
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b2.JPG (167.5 KiB) Vizualizat de 547 ori
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_c.JPG
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_c.JPG (130.37 KiB) Vizualizat de 547 ori
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_d.jpg
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_d.jpg (180.22 KiB) Vizualizat de 547 ori
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_e.jpg
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_e.jpg (183.96 KiB) Vizualizat de 547 ori
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 9754
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde Costin » Lun, 09 Dec 2019, 20:56

Schite - continuare a mesajului precedent.
Fişiere ataşate
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_a.jpg
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_a.jpg (239.7 KiB) Vizualizat de 548 ori
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_b.jpg
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_b.jpg (227.88 KiB) Vizualizat de 548 ori
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 9754
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde Costin » Lun, 09 Dec 2019, 21:00

În martie - aprilie 1982 începe producția de vagoane V2A cu noua față și cu noul tip de uși, mai mici decât la V3A, deschidere 1400 mm față de 1600 mm, asemănătoare cu cele de la TATRA T4R, dar nu identice.
Primul dintre ele va avea numărul de parc 4002 / numărul de fabricație 00353/1982.
Fişiere ataşate
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a.JPG
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a.JPG (230.55 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a1.JPG
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a1.JPG (144.54 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a2.JPG
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a2.JPG (140.7 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b.jpg
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b.jpg (228.68 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b1.JPG
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b1.JPG (143.86 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b2.JPG
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b2.JPG (149.79 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_c.jpg
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_c.jpg (129.42 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_d.jpg
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_d.jpg (139.9 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_e.jpg
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_e.jpg (111.35 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_f.jpg
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_f.jpg (92.91 KiB) Vizualizat de 1019 ori
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 9754
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde Costin » Lun, 09 Dec 2019, 21:03

În vara anului 1982 este construit tramvaiul cu numărul de fabricație 00382/1982, vagon conceput special pentru prezentări interne și internaționale, cu statut de tramvai de protocol, Acesta a avut pe podea mochetă, a avut stație de emisie-recepție, precum și stație de radioamplificare. De asemenea, tot aparatajul electric de pe acoperiș era protejat de o mască. A primit numărul de parc 4031. Nu a circulat cu pasageri.
Nu a avut parte de prezentări pe alte meleaguri.
A fost expus, pentru prima oară, în octombrie 1982, la Târgul Internațional București TIB '82.
Fişiere ataşate
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_a.jpg
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_a.jpg (233.63 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_b.jpg
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_b.jpg (228.72 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_d.jpg
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_d.jpg (103.48 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_e.jpg
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_e.jpg (110.32 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_i.jpg
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_i.jpg (299.82 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_j.jpg
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_j.jpg (161.81 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_k.jpg
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_k.jpg (202.49 KiB) Vizualizat de 1019 ori
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_l.jpg
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_l.jpg (116.48 KiB) Vizualizat de 1019 ori
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 9754
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde Costin » Lun, 09 Dec 2019, 21:08

După 3 ani, este din nou expus, în octombrie 1985, la Târgul Internațional București TIB '85, împreună cu un vagon V3A CT produs pentru ITC Constanța.

064-1.1985_Unicat V-2A-ITB_4031_c.JPG
064-1.1985_Unicat V-2A-ITB_4031_c.JPG (111.69 KiB) Vizualizat de 1016 ori


De abia prin anul 1988, acest vagon, văduvit de mochetă, de stațiile radio, de masca de pe acoperiș, este dat în circulație cu pasageri, terminându-și astfel statutul de tramvai de protocol.

Aici se incheie prezentarea pe care am primit-o de la dl Bucsan. Ii multumim pe aceasta cale pentru acest material cuprinzator!
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 9754
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde GPS » Lun, 09 Dec 2019, 22:03

:applause: :applause: :applause:

Foarte interesantă istoria acestui model. Păcat că „vagonul de protocol“ nu a mai rămas la stadiul inițial, ar fi fost frumos să vedem cum ar fi decurs istoria acestuia după 1989. Poate ne mai ajută domnul Bucsan, dacă dorește desigur, și cu istoria V2A-2S și a ultimelor V2A, cele cu patru uși (4045-4049).
GPS
Membru Gold
 
Mesaje: 2958
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)

Mesajde ByOnu » Mar, 24 Mar 2020, 23:16

Dl. Ing. Mihai Cristian Bucșan revine cu o continuare pentru istoria acestor tramvaie, începută inițial AICI.


În toamna anului 1982 continuă producția tramvaielor V2A, cu numerele de parc ITB de la 4032 la 4036, numerele de fabricație fiind de la 383/1982 la 387/1982.
Fişiere ataşate
062-4.1982_V-2A-ITB_4027-4030_  4032-4036_c.jpg
062-4.1982_V-2A-ITB_4027-4030_ 4032-4036_c.jpg (205.46 KiB) Vizualizat de 388 ori
062-4.1982_V-2A-ITB_4027-4030_  4032-4036_a.jpg
062-4.1982_V-2A-ITB_4027-4030_ 4032-4036_a.jpg (230.79 KiB) Vizualizat de 388 ori
062-4.1982_V-2A-ITB_4027-4030_  4032-4036_b.jpg
062-4.1982_V-2A-ITB_4027-4030_ 4032-4036_b.jpg (247.7 KiB) Vizualizat de 388 ori
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5624
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Tramvaie


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator