Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Totul despre tramvaiele care au circulat în trecut

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde Gabi23 » Mar, 17 Dec 2019, 13:32

Un boghiu original de EP (din ce imi amintesc foarte corodat si descompletat) era aruncat prin URAC ân vara anului 2010, fiind pentru casare printre alte fiare, deșeuri, foste autobuze etc. E clar că nu mai interesează pe nimeni din factorii de decizie actuali, mă mir că n-au tăiat încă tot ce se mai poate valorifica...
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11670
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde 1689 » Mar, 17 Dec 2019, 16:11

Din informatiile disponibile pe internet, nu mai exista boghiuri originale EP. Singurele existente sint pe EP-ul de la Timisoara.

Este dezolanta acribia cu care s-au distrus toate vehiculele istorice - de parca rezultatele financiare ale unei regii care irosea (si continua sa iroseasca) bani prin toti porii stateau in cele citeva tone de metal vindute la fier vechi.

In Bratislava, Tatre scoase din uz au fost restaurate si expuse in mijlocul orasului. La noi sint trimise la Chiajna ca sa poata fi vandalizate mai usor. O mica (mare) diferenta.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1308
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde GPS » Mar, 17 Dec 2019, 16:48

Sincer eu chiar nu înțeleg care este problema, s-au reconstruit vagoane întregi și noi ne văităm pentru un boghiu?
GPS
Membru Gold
 
Mesaje: 2958
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde 1689 » Mar, 17 Dec 2019, 18:30

Este vorba de autenticitate... Da, teoretic orice piesa poate fi reconstruita - atita timp cit exista inca planurile - dar un vehicul este istoric doar atunci cind mai poarta o amprenta a trecutului.

Daca nu ma insel, Retromobil Romania cere ca cel putin 60% din piese sa fie originale (sau de origine) pentru a atesta un vehicul istoric.

Poate ca regulile acestea sint prea stricte atunci cind vine vorba de autovehicule de transport in comun, dar nu cred ca e in regula sa catalogam “istoric” un tramvai reconstruit 100%.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1308
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde ADK » Mar, 17 Dec 2019, 21:19

Nu știu cât are legătură, o mașină (fie și mașină mică, autobuz, troleibuz, dubă, camion etc) îi scade mult din valoare și prin simplul fapt că are alt volan, alte oglinzi sau alte stopuri. Nu că la STB s-ar ține vreodată cont de așa ceva, că la o adică se pun(eau) alte piese (deobicei ce se găsea) fie ori de oaie, DAC-ul 2474 de la Alexandria avea peste tot stopuri și semnalizări de Ikarus (a fost și invers, dar nu în București) ori similare, cum avea DAF-ul 788 de la Ferentari, ajuns la Alexandria după, cu stopuri de DAC. Mai erau DAF-urie ajunse la Militari care au primit stopuri de RdS. Dar în fine. Că se vorbea de boghiuri, la niște tramvaie atât de vechi greu spre deloc să mai găsești ceva original. Dar și adevărată povestea că la STB se aruncă orice deșeu, fie și încă prea bun sau chiar nou (664 și 3713 aveau unele cauciucuri încă prea noi sau reșapate). Dacă nu s-a păstrat la timp, cam greu acum. Dacă încă există vreun proiect ceva, pentru reconstrucție nu e imposibil de realizat, mai ales că tehnologia de azi face multe. E foarte posibil să coste foarte mult, azi se poate orice doar să se vrea.
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde GPS » Mar, 17 Dec 2019, 22:32

Haideți să nu comparăm Dacii cu un vagon fabricat acum 70 de ani și care a dispărut din cotidian acum 30 de ani. Dacă am fi vorbit de un autobuz DAC, înțelegeam, dar așa chiar nu văd rostul acestor discuții. Cel mai important ar fi să îl vedem restaurat, cu piese reconstruite sau nu, asta mai puțin trebuie să conteze.
GPS
Membru Gold
 
Mesaje: 2958
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde 1689 » Mie, 18 Dec 2019, 02:03

Un vehicul istoric trebuie sa ramina istoric. Daca nu, il prezentam ca o copie la scara 1:1.

Exista tramvaie construite cu mult inainte de 1951/‘54, afectate de evenimente mult mai dramatice, care au fost restaurate si sint - si astazi - functionale.

Ar fi fost frumos ca si V09-le sa figureze printre ele.


Un V54 pe boghiuri de V3A e ca o caroserie de Dacie 1100 pe platforma de Sandero.

Sau, ca sa fac o alta paralela, e precum Magheru One. O coaja noua cu forma veche.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1308
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde ADK » Sâm, 04 Ian 2020, 11:51

6148 + 6348(?) la gara de nord pe 23 iunie 1998.
Autor: hinerkduetz/phototrans.eu
Imagine
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde ADK » Joi, 09 Ian 2020, 22:10

6146+6346 pe 19 august 1996.
Sursa: hinerkduetz/phototrans.eu
Imagine
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde 1689 » Vin, 10 Ian 2020, 08:36

EP-urile reconstruite de URAC au fost o catastrofa in ceea ce privea ergonomia si confortul si - dupa “actualizarea” lor cu boghiuri de V3A - situatia s-a inrautatit si mai mult...

Treptele erau inguste si inalte, usile erau inguste si aproape nu permiteau urcarea a doua persoane simultan si era practic imposibil sa te urci fara sa te ajuti de ceva.

Nu tin minte sa fi mers vreodata cu un EP modernizat caruia sa-i functioneze incalzirea in salon. Iluminatul interior era cu becuri incandescente de joasa tensiune carora - atunci cind functionau - le varia luminozitatea.

Iarna, pe trepele de tabla se formau pur si simplu sloiuri de gheata din cauza carora, uneori, nici nu se mai puteau inchide usile.

Atmosfera era dezolanta si nu s-a imbunatatit practic cu nimic pina au fost retrase din circulatie.

In comparatie cu EP-urile, V3A erau lux.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1308
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde ADK » Vin, 10 Ian 2020, 21:43

Nu le-am prins în circulație, defapt teoretic le-aș fi prins dar nu și practic. Am auzit și bune și rele, după cum văd mai multe rele cel puțin în această variantă.
6047+6347(?) pe 19 august 1996.
Autor: hinerkduetz/phototrans.eu
Imagine
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1153
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde Gabi23 » Vin, 10 Ian 2020, 22:03

#6047, mai există și astăzi după mai bine de 2 decenii sub forma lui S04 la Dep. Alexandria :yes:
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11670
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde GPS » Vin, 10 Ian 2020, 23:38

Nu mai există. Acela este fostul 6140, se vede că este renumerotat într-o poză din 2003, pe când purta schema actuală a RATB/STB.
Poza se găsește aici: viewtopic.php?f=14&t=186&start=196#p243707
GPS scrie:Un link in care apar câteva poze din depourile din București, dacă l-am mai postat mea culpa.
http://petervelthoen.nl/bucaresti-tramway-depots/
Am postat aici deoarece mi s-a părut interesantă poza cu 6047 (ex. 6140, actual S04). As vrea sa va întreb dacă știți ce tramvai se afla pe linia din stânga, lângă 6001. Din câte am putut observa in poza mai apar 6001, 6002, 6270 și 6334 (ex. 6201, actuala 6270).
Poza la care fac referire (pentru o calitate mai buna accesați linkul):
Imagine



ADK scrie:6347(?)

Mai plauzibil este 6247, mai ales că este remorcă de tip EP/V3A.
GPS
Membru Gold
 
Mesaje: 2958
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)

Mesajde Tom » Sâm, 11 Ian 2020, 12:25

6347 a fost remorca lui 6147 și era V12/V3A. Remorca lui 6047 era 6247.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Tramvaie


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator