Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: EP/V3A (1976-200x)

238 posts, 97022 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
 
 

📖 Pagination options
  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) GPS

Sincer eu chiar nu înțeleg care este problema, s-au reconstruit vagoane întregi și noi ne văităm pentru un boghiu?

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) 1689

Este vorba de autenticitate... Da, teoretic orice piesa poate fi reconstruita - atita timp cit exista inca planurile - dar un vehicul este istoric doar atunci cind mai poarta o amprenta a trecutului.

Daca nu ma insel, Retromobil Romania cere ca cel putin 60% din piese sa fie originale (sau de origine) pentru a atesta un vehicul istoric.

Poate ca regulile acestea sint prea stricte atunci cind vine vorba de autovehicule de transport in comun, dar nu cred ca e in regula sa catalogam “istoric” un tramvai reconstruit 100%.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) ADK

Nu știu cât are legătură, o mașină (fie și mașină mică, autobuz, troleibuz, dubă, camion etc) îi scade mult din valoare și prin simplul fapt că are alt volan, alte oglinzi sau alte stopuri. Nu că la STB s-ar ține vreodată cont de așa ceva, că la o adică se pun(eau) alte piese (deobicei ce se găsea) fie ori de oaie, DAC-ul 2474 de la Alexandria avea peste tot stopuri și semnalizări de Ikarus (a fost și invers, dar nu în București) ori similare, cum avea DAF-ul 788 de la Ferentari, ajuns la Alexandria după, cu stopuri de DAC. Mai erau DAF-urie ajunse la Militari care au primit stopuri de RdS. Dar în fine. Că se vorbea de boghiuri, la niște tramvaie atât de vechi greu spre deloc să mai găsești ceva original. Dar și adevărată povestea că la STB se aruncă orice deșeu, fie și încă prea bun sau chiar nou (664 și 3713 aveau unele cauciucuri încă prea noi sau reșapate). Dacă nu s-a păstrat la timp, cam greu acum. Dacă încă există vreun proiect ceva, pentru reconstrucție nu e imposibil de realizat, mai ales că tehnologia de azi face multe. E foarte posibil să coste foarte mult, azi se poate orice doar să se vrea.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) GPS

Haideți să nu comparăm Dacii cu un vagon fabricat acum 70 de ani și care a dispărut din cotidian acum 30 de ani. Dacă am fi vorbit de un autobuz DAC, înțelegeam, dar așa chiar nu văd rostul acestor discuții. Cel mai important ar fi să îl vedem restaurat, cu piese reconstruite sau nu, asta mai puțin trebuie să conteze.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) 1689

Un vehicul istoric trebuie sa ramina istoric. Daca nu, il prezentam ca o copie la scara 1:1.

Exista tramvaie construite cu mult inainte de 1951/‘54, afectate de evenimente mult mai dramatice, care au fost restaurate si sint - si astazi - functionale.

Ar fi fost frumos ca si V09-le sa figureze printre ele.


Un V54 pe boghiuri de V3A e ca o caroserie de Dacie 1100 pe platforma de Sandero.

Sau, ca sa fac o alta paralela, e precum Magheru One. O coaja noua cu forma veche.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) ADK

6148 + 6348(?) la gara de nord pe 23 iunie 1998.
Autor: hinerkduetz/phototrans.eu


 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) ADK

6146+6346 pe 19 august 1996.
Sursa: hinerkduetz/phototrans.eu


 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) 1689

EP-urile reconstruite de URAC au fost o catastrofa in ceea ce privea ergonomia si confortul si - dupa “actualizarea” lor cu boghiuri de V3A - situatia s-a inrautatit si mai mult...

Treptele erau inguste si inalte, usile erau inguste si aproape nu permiteau urcarea a doua persoane simultan si era practic imposibil sa te urci fara sa te ajuti de ceva.

Nu tin minte sa fi mers vreodata cu un EP modernizat caruia sa-i functioneze incalzirea in salon. Iluminatul interior era cu becuri incandescente de joasa tensiune carora - atunci cind functionau - le varia luminozitatea.

Iarna, pe trepele de tabla se formau pur si simplu sloiuri de gheata din cauza carora, uneori, nici nu se mai puteau inchide usile.

Atmosfera era dezolanta si nu s-a imbunatatit practic cu nimic pina au fost retrase din circulatie.

In comparatie cu EP-urile, V3A erau lux.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) ADK

Nu le-am prins în circulație, defapt teoretic le-aș fi prins dar nu și practic. Am auzit și bune și rele, după cum văd mai multe rele cel puțin în această variantă.
6047+6347(?) pe 19 august 1996.
Autor: hinerkduetz/phototrans.eu


 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Gabi23

#6047, mai există și astăzi după mai bine de 2 decenii sub forma lui S04 la Dep. Alexandria   :yes:

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) GPS

Nu mai există. Acela este fostul 6140, se vede că este renumerotat într-o poză din 2003, pe când purta schema actuală a RATB/STB.
Poza se găsește aici: viewtopic.php?f=14&t=186&start=196#p243707
GPS wrote:
Un link in care apar câteva poze din depourile din București, dacă l-am mai postat mea culpa.
http://petervelthoen.nl/bucaresti-tramway-depots/
Am postat aici deoarece mi s-a părut interesantă poza cu 6047 (ex. 6140, actual S04). As vrea sa va întreb dacă știți ce tramvai se afla pe linia din stânga, lângă 6001. Din câte am putut observa in poza mai apar 6001, 6002, 6270 și 6334 (ex. 6201, actuala 6270).
Poza la care fac referire (pentru o calitate mai buna accesați linkul):





ADK wrote:
6347(?)

Mai plauzibil este 6247, mai ales că este remorcă de tip EP/V3A.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

6347 a fost remorca lui 6147 și era V12/V3A. Remorca lui 6047 era 6247.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) ADK

6063+6263, 6073+6273 în traseu.







6078+6278/6073+6273 la gara de nord.




6099+6299/6007+6207/6044+6244 în depoul Victoria.







Fotografiile sunt realizate pe 19 august 1996.
Autor: hinerkduetz/phototrans.eu

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) 1689

Comparind EP-urile originale cu cele EP V3A, mi se pare ca - de fapt - si aici avem de a face tot cu o reconstructie...
Originalele par mai scurte.
Are cineva mai multe detalii referitor la “modernizarea” din anii ‘80 ?

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use