V3A versiunea clasică (1971-2007)

Totul despre tramvaiele care au circulat în trecut

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde Gabi23 » Lun, 29 Iul 2013, 01:47

Apropo, în ce an s-a casat V3A-ul 001?
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11118
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde Tom » Lun, 29 Iul 2013, 21:09

Casari 1991: LHB - 1 (3501), V3A - 40 (001-004,009,011,035,038,040-043,046,048,058-060,065,070-072,074,077-079,081,082,084,085-089)
Pe 035 inca l-am mai prins dupa 1990, cel mai probabil pe linia 41 si/sau liniile naveta care inlocuiau 41 cat au fost lucrari.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2092
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde cris_m » Dum, 31 Aug 2014, 19:19

Am si eu o intrebare: la inceputuri, burdufurile dintre vagoane erau acoperite cu vreo protectie de culoarea caroseriei? (Doar in pozele din anii '70-'80 am observat acest lucru).
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4241
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde rosetti61 » Mie, 03 Sep 2014, 20:20

Burdufurile au avut la inceput o masca insa a fost inlaturata la scurt timp datorita deformarilor produse in functionare si pentru usurarea accesului in vederea reparatiilor.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1334
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde cris_m » Joi, 04 Sep 2014, 10:25

Multumesc pentru informatie! Intr-un fel intuiam ca acesta va fi raspunsul. :)
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4241
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde Tom » Joi, 11 Sep 2014, 13:10

Se pare ca la tramvaiele romanesti deformarile produse in functionare erau suficient de dese incat la toate modelele s'au facut decupaje in dreptul boghiurilor (varianta normala si varianta RATB din anii '90), s'a inlocuit partial sau total tabla din dreptul boghiurilor cu cauciuc (solutia de la tramvaiele Timis din Iasi) si/sau s'au inlaturat mastile de la articulatii. Sa comparam de exemplu cu vagoanele Rathgeber.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2092
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde rosetti61 » Vin, 19 Sep 2014, 19:56

Si la usi au facut la fel, primele vagoane copiau intocmai originalul - LHB - cu treapta continua, din care cauza usile aveau acele decupaje care sa permita miscarea libera a foii peste treapta. Ca urmare a utilizarii intense si a supraaglomerarii au aparut deformari la usi si la trepte - la RK-ul primelor vagoane si la urmatoarele iesite din fabrica s-a inlaturat decupajul din usa si s-a tesit scara rezultand acea platforma trapezoidala pe care abia aveai loc si pe mijlocul careia trona bara de sustinere centrala, la modelele de VxA cu usi pliante. Tehnic, solutia oferea un acces mai bun la elementele inferioare de actionare si sustinere a usii.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1334
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde PaulIP » Sâm, 09 Mai 2015, 18:13

"Reinviu" acest topic cu o (alta) intrebare:
rosetti61, pe forumul Transira, scrie:Dupa 1986 s-a trecut la fabricarea de V2A modernizate cu 4 usi (tip LHB) si parbriz panoramic (varianta mai scurta a V3A din aceeasi serie), serie din care face parte si celebrul V2A (poate si V3A?) cu scaune de autobus, ferestre asijderea, cu butoane pentru deschiderea usilor si afisaj deosebit: in fata text alb pe fond negru iar in lateral linia traseului cu alb pe fond negru iar traseul scris clasic negru pe alb - pe versoul placii era trecuta schema traseului cu statiile - a circulat pe linia 9.

V3A-ul 353 corespunde acestei descrieri. Acesta avea scaune de autobuz (DAC?), sau de lemn, ca la contemporanele din Brasov si Cluj?
Tot legat de interioarele V3A:
Primele V3A aveau scaune verzi (cumva din fibra de sticla?), sau acestea au aparut dupa RK-uri?
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 577
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde rosetti61 » Lun, 11 Mai 2015, 22:06

Avea scaune de DAC din lemn. Primele V3A au avut de la inceput scaunele verzi din fibra, care au fost revopsite/inlocuite la ultimele modernizari.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1334
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde Tom » Mie, 13 Mai 2015, 09:39

Deci vagoanele V3A au avut de la început scaune din fibră chiar de la prima serie?
Dar vagonul LHB ce fel de scaune avea? Avea și scaune duble, ca la majoritatea vagoanelor germane (inclusiv Tatra pentru Germania)?
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2092
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde marian51 » Mie, 13 Mai 2015, 14:52

Vag. V3A au avut de la inceput acele scaune din fibra, de LHB eu mi-l aduc aminte cu aceleasi scaune din fibra, dar poate gresesc pt ca eram destul de mic si amintirile nu sunt asa exacte.
marian51
Membru Bronze
 
Mesaje: 78
Membru din: Sâm, 18 Ian 2014, 18:23

Re: V3A versiunea 1970 (ex)

Mesajde Cristi CFR » Mie, 27 Dec 2017, 19:14

V3A 173 pe linia 21 la Țevi Sudate.

sursa: http://tramways-romania1982.blogspot.ro ... arest.html
Fişiere ataşate
21 la tevi sudate.JPG
21 la tevi sudate.JPG (115.28 KiB) Vizualizat de 1540 ori
Ultima oară modificat de stefan_br pe Mie, 27 Dec 2017, 19:59, modificat 1 dată în total.
Motiv: Conform regulamentului trebuie sa ne mentionezi si sursa fotografiei!
Cristi CFR
 

Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)

Mesajde ADK » Sâm, 02 Mar 2019, 15:37

037 în uzinele URAC în septembrie 1996 precum și 036 în 1991 pe bd. Dinicu Golescu trăgând(?) o remorcă, e ciudat însă poziția manipulantului și a sensului de mers.
Imagine
Imagine
Autor: André Knoerr
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 950
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Buzău

Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)

Mesajde rosetti61 » Sâm, 02 Mar 2019, 19:54

E un bidirectional, iar pe scara sta o alta persoana
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1334
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Tramvaie


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori