Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: Tramvaiul Rathgeber P3.16 #2008 restaurat la URAC

27 posts, 18062 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Tramvaiul Rathgeber P3.16 #2008 restaurat la URAC Utilizator anonim

In anul 2008 in Depoul Bucurestii Noi

dsc06089_665.jpg (76.15 KB; downloaded 7438 times)

 


Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Gabi23

In august 2009 a ajuns la URAC pentru a fi pregatit pentru "Caravana Timpului - 100 de ani de STB-ITB-RATB". A fost revopsit si a fost reparat deoarece avea defect controlerul si niste contactori de demaraj. Deasemnea a primit o noua schema de vopsire, devenind galben cu dunga rosie.

Foto: Marian Andrei
URAC în anul 2009.jpg (186.57 KB; downloaded 7429 times)

Foto: Marian Andrei
URAC în anul 2009 (1).jpg (79.19 KB; downloaded 7419 times)

Foto: Marian Andrei
URAC în anul 2009 (2).jpg (104.18 KB; downloaded 7418 times)

 


Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Gabi23

La "Caravana Timpului" pe 18 Septembrie 2009

2008 - RATB - 18.09.2009.JPG (303.63 KB; downloaded 7442 times)

2008 - RATB - 18.09.2009 (1).JPG (292.67 KB; downloaded 7418 times)

 


Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Gabi23

Apoi a iesit din nou, la traseu cu ocazia evenimentului prilejuit de "Ziua Femeii 8 martie 2010"

2008 - 21 - 07.03.2010.jpg (329.72 KB; downloaded 7419 times)

 


Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Gabi23

Zilele acestea se afla in URAC pentru niste verificari si reparatii.

2008 - URAC - 08.10.2010.JPG (268.06 KB; downloaded 7419 times)

 


Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Dominatrix

Vagonul din poze este 2008. Initial au fost 2 cupluri : 2008 + 3006 si 2033 + 3018. In aceasta formula le-am vazut pe liniile 34 si 50, dar vagoanele motor le-am vazut circuland si singure pe 40 si 50. Din cate am inteles, marea problema a acestor vagoane a fost suspensia (cea primara este cu resorturi de cauciuc, iar cea secundara cu arcuri elicoidale duble). Suspensia era prea moale si din aceasta cauza la incarcare mare vagonul "se lasa" prea jos si apareau probleme cu deschiderea usilor in statie. Pacat ca restul au fost casate si nu au fost facute macar vagoane restaurant, dar civilizat nu ca kitsch'urile alea de la McDonald's. Ceva de acest gen foarte inspirat s-a facut la Praga cu 2 vagoane vechi de tramvai scoase din uz si tranformate in restaurant in centrul orasului.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Tom

La Praga au fost inspirati sa pastreze suficiente vagoane si pentru muzeu si pentru restaurante. La Bucuresti au masacrat V09 si pe urma ce mai ramasese din V56. In afara de asta, n'am vazut pana acum strazi inchise traficului auto la Bucuresti, astfel incat sa poata pune tramvaiul acolo fara sa incurce parvenitii cu jeepuri 4x4.
Acest tramvai este pe buna dreptate numit "Rathgeber gras". Pacat ca n'au pastrat si remorca. Sunt vagoane spatioase inauntru, dar bizonul cu jeep nu se urca in tramvai sa bea o cafea, iar bizonul care isi doreste jeep nu se duce nici el, de teama sa nu trebuiasca sa valideze.

 


Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Gabi23

Si vazut din profil...

2008 - URAC - 12.10.2010 (3).JPG (164.53 KB; downloaded 7417 times)

 


Re: Tramvai Rathgeber P3.16 ByOnu

Circula chiar acum pe linia lui 21 ... cu calatori ... L-am surprins acum cateva mins la Hristo Botev deschizand usile in statie. :o  :D

Am pierdut oare vreo parada?! :cry:

 


Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Gabi23

Vagonul a circulat astazi, ca de obicei Cursa Speciala Turistica, plimband niste turisti straini pe traseele liniilor 21 si 34. In jurul orei 12.30 vagonul s-a retras la Depoul Dudesti.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Dr2005

Câteva date tehnice pentru Rathgeber P3.16:

Lungimea (cu tampoanele acoperite): 16700 mm
Lungimea totală a ansamblului vagon motor P3.16 cu remorcă p3.17, cu tampoanele de la capete acoperite: 34400 mm
Lăţimea maximă: 2350 mm
Lăţimea salonului: 2260 mm
Grosimea pereţilor: 45 mm
Lăţimea culoarului central: 860 mm
Înălţimea cu pantograful coborât: 3180 mm
Ampatamentul: 8350 mm
Ampatamentul boghiului: 1800 mm
Diametrul roţii: 680 mm
Distanţa între centrul boghiului şi articulaţie: 4175 mm
Lungimea burdufului articulaţiei: 900 mm
Înălţimea unui geam: 1030 mm
Înălţimea la care sunt plasate geamurile (faţă de podea): 750 mm
Lăţimea stâlpilor între 2 geamuri: 120 mm
Lăţimea stâlpilor între geam şi uşă: 290 mm
Distanţa între articulaţie şi uşă: 300 mm
Număr uşi: 4
Lăţimea uşilor de acces: 1400 mm
Înălţimea primei trepte (de la NSS): 350 mm
Înălţimea celei de-a doua trepte (de la NSS): 651 mm
Înălţimea podelei (de la NSS): 831 mm
Motoare electrice de tracţiune: 4 x 110 CP = 440 CP (324 kW)
Număr de locuri: 160, din care 42 pe scaune

Remorcile p3.17 au aceleaşi dimensiuni, dar au 170 de locuri, din care 40 pe scaune.€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Dr2005

În 1998 au fost aduse 2 vagoane motor P3.16, numerele #2008 (fab. 1967) şi #2033 (fab. 1968) şi două remorci p3.16, numerele #3006 (fab. 1967) şi #3018 (fab. 1968), toate vopsite în albastru complet. Anul 2004 a găsit cele 2 remorci şi vagonul #2033 scoase din uz (remorcile au ajuns ,,McTrams" şi au fost apoi înlocuite cu Duewaguri, ulterior ,,renovate" cu flacăra oxi-acetilenică şi înlocuite cu nişte kitsch-uri din plastic). Vagonul #2008 a fost modificat în vagon cofetărie încă din anul 2001 (fiind şi acoperit cu autocolant maro), însă preţul biletului fiind mare (20.000 ROL - 2RON biletul şi 30.000 ROL - 3RON consumaţia minimă), a circulat foarte puţin în acest sistem. De zilele oraşului, cu ocazia ,,Balului Bunicilor" (un eveniment pentru personale în vârstă, organizat la Romexpo), a fost pus în circulaţie între Vasile Pârvan şi Piaţa Presei Libere (pe actualul traseu al liniei 42, prin Bd. Expoziţiei). Din păcate, nu am fost lăsat să merg cu el atunci, fiind singur, fără vreun bunic sau pretins bunic cu mine.
În anul 2002, a fost pus în circulaţie cu ocazia Sărbătorilor de Paşte, circulând între 1 Mai şi 6(?) Mai pe mai multe trasee: 5 (scurtat la Sf. Gheorghe), 40 (scurtat la Faur), 14/16 (de fapt circula Pantelimon - Sf. Gheorghe - Lacul Tei şi retur) ş.a..
De atunci, a mai fost pus în funcţiune cu acelaşi scop în anul 2004.
Ulterior, a fost vopsit în alb şi a fost folosit o vreme pe post de teatru pe şine, în el jucându-se piesa ,,Te aştept în orice tramvai două'şase" de Cristian Popescu (piesa se joacă acum la Sibiu, tot în tramvai).
La sfârşitul anului 2005 a fost tras la gard, stând conservat în Dep. Dudeşti, apoi în Dep. Bucureştii-Noi (odată cu închiderea pentru modernizare a Dep. Dudeşti), depou unde a zăcut nemişcat până prin 2009.
2008-Dep-009.jpg (577.36 KB; downloaded 8159 times)

2008-Dep-004.jpg (590.1 KB; downloaded 8158 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Dr2005

În anul 2009 a fost revizuit şi revopsit în galben cu dungă roşie (probabil cu vopseaua rămasă de la CH-PPC-uri). Şi-a făcut apariţia în traseu la 18.09.2009, la parada făcută de Zilele Oraşului, ocazie cu care s-au împlinit şi 100 de ani de STB-ITB-RATB. Apoi s-a întors la Depoul Dudeşti, unde se află şi azi.
2008-000-034.jpg (657.81 KB; downloaded 8154 times)

2008-000-053.jpg (616.21 KB; downloaded 8154 times)


Pantograful este acţionat pneumatic (ulterior a primit şi tradiţionala sfoară):
2008-000-040.jpg (465.25 KB; downloaded 8154 times)


Vagonul este prevăzut cu megafoane pentru a se putea face anunţuri către călători:
2008-000-042.jpg (435.37 KB; downloaded 8155 times)


Sub caseta de afişaj se află o aerisire:
2008-000-043.jpg (447.36 KB; downloaded 8166 times)


La partea din faţă, există cuplă manuală:
2008-000-041.jpg (472.4 KB; downloaded 8157 times)


La partea din spate este prevăzut cu cuplă automată, cu cutie pentru cuplajul electric al remorcii:
2008-Vic-066.jpg (565.12 KB; downloaded 8161 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvai Rathgeber P3.16 Dr2005

Boghiurile au 2 osii, fiind prevăzute cu suspensie primară cu arcuri Megy şi suspensie secundară cu câte 2 arcuri elicoidale duble şi câte un amortizor hidraulic pe fiecare parte. Cutiile de osie sunt plasate la extremităţile osiei.

Osiile montate sunt prevăzute cu roţi cu bandaj (am senzaţia că iniţial au fost roţi elastice), de aici rezultând şi un zgomot la rulare mai mare.

Frâna de serviciu este frâna electrică, frâna de urgenţă este frâna cu patină electromagnetică, iar frâna de staţionare este penumatică. Pentru frânarea de urgenţă se poate folosi şi frâna pneumatică, care, la apăsarea pedalei, va elimina tot aerul din conducta generală, ducând la strângerea garniturilor de frână din material compozit pe discurile de frână.

Interesant este că, la acelaşi boghiu, am întâlnit cutii de osie cu rulmenţi FAG şi SKF  :shock:
2008-000-024.jpg (545.9 KB; downloaded 8163 times)

2008-000-026.jpg (540.59 KB; downloaded 8160 times)

2008-000-025.jpg (508.87 KB; downloaded 8162 times)


Articulaţia... este interesant faptul că aceste vagoane nu sunt prevăzute cu boghiuri purtătoare:
2008-000-027.jpg (548.18 KB; downloaded 8163 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420532 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use