Tramvaie V3A cuplate

Totul despre tramvaiele care au circulat în trecut

Tramvaie V3A cuplate

Mesajde andrei11 » Sâm, 16 Mar 2019, 15:20

Linia 21, când circulau câte două tramvaie cuplate...Capătul de la Sf. Gheorghe
Fişiere ataşate
cuplate.jpg
cuplate.jpg (98.27 KiB) Vizualizat de 335 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15617
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Tramvaie V3A cuplate

Mesajde Tom » Dum, 17 Mar 2019, 18:08

"Trenurile urbane" 2xV3A au apărut în 1981 pe linia 19, iar ulterior pe liniile 15 și 21. Inițial, se dorea utilizarea lor în orele de vârf, iar în afara acestora, vagoanele "slave" să fie garate la capăt de linie. Pentru asta, s'a dorit introducerea unor cuple de tipul celor folosite la tramvaie în Germania, inclusiv la Tatrele de acolo sau în România la tramvaiele Timiș. S'a renunțat însă la idee din motive necunoscute, probabil mutarea contactelor pe tampoane le expunea la deteriorare din cauza deselor tamponări și expunea și "poporul muncitor" care călătorea pe tampoane, la șocuri electrice, iar sistemul de cuplare utilizat (cu acele cabluri montate în cutiile acoperite de acele capace), plus modul de cuplare/decuplare a vagoanelor așa cum era, dura foarte mult și de aceea s'a renunțat la ideea decuplării trenurilor urbane în afara orelor de vârf.
Probabil că modificările la vagoane au început în momentul în care vagoanele mai vechi au început să vină la reparații capitale, astfel că în general vagoanele cu numere mici (0xx și 1xx) au fost modificate să tragă încă un vagon. Această modificare impunea și modificări la sistemul electric, despre care s'a mai discutat, nu insist asupra lor. Deși în aceeași perioadă se fabricau vagoane V3A noi (3xx), acestea nu au avut acele casete pentru cuplarea cu alt vagon. Nici primele V2A nu au avut, de abia seria 4025(?)..4036 au început să aibă și au circulat cuplate pe linia 15. Dintre siameze, au existat cel puțin 3 sau 4 care aveau: 036, 037, 038 și posibil 035. 028 și 034 apar în fotografii fără ele, 035 cred că da, iar 029..033 nu mai știu cum erau. Dintre siamezele V2A, niciunul nu a avut, însă există fotografii și am și văzut vagoane cuplate (doar tampoanele), dar unul singur funcționa și îl tragea pe celălalt (e posibil ca de fapt celălalt să fi fost defect). Vagoanele siameze cu numere mari, 236, 237, 245 și 247 se pare că nu se puteau cupla cu altele.
La sfârșitul anilor '80, cu mici excepții, liniile 15 și 21 au rămas cu astfel de trenuri urbane, iar după 1990, doar linia 21, până prin anul 1992. Accidental însă mai scăpau astfel de trenuri și pe alte linii: 14, 27 și posibil 26 (am mers cu un tramvai care după traseu părea 26).
Vagoanele V3A fabricate după 1987 aveu acea casetă pentru prizele de cuplare, cu excepția vagoanelor 353 și 362. Acestea erau puțin deosebite, în sensul că aveau parbrizul prelungit în partea de jos și geamurile mici dintre față și ușa 1 erau trapezoidale, cu colțul din față-jos mai coborât la nivelul parbrizului. Așa au fost vagoanele V3A și V2A produse pentru alte orașe, mai puțin Constanța, care erau ca 206 și 354..361. Din unele informații, ele au circulat cuplate câte două numere consecutive (354+355, 356+357, 358+359, 360+361, posibil și inversate).
Celelalte cupluri V3A pe care le-am văzut (fie în realitate, fie în foto) erau: 088+087(?)(21), 095+093(21), 121+120(21), 117+145(21), 141+156(21), 146+148(21), 151+143(21), 152+147(21), 162+170(14?), 358+359(21). Pe lângă acestea, am văzut 001+013 pe Șos. Bonaparte, posibil pe linia 27 și 037+038 fără călători. În fotografii mai apare și 207, posibil cuplat cu alt vagon, 228 cuplat cu alt vagon pe linia 15 și trenul 2xV2A 4035+4034(15). Tot în fotografii mai apar și alte vagoane dotate cu acele casete pentru prizele de cuplare, dar circulând solo: 036, 059, 097, 140, 173 și V2A 4028. Probabil că au mai existat și altele, nu știu dacă ITB/RATB/STB a publicat prin lucrările sale vreo informație măcar asupra a căte trenuri urbane au existat la un moment dat.
Iată și câteva fotografii cu trenuri urbane sau cu vagoane cu acele casete vizibile, dar circulând solo:
Fişiere ataşate
088-08x[21]_Joachim Kaddatz.jpg
Foto: Joachim Kaddatz
088-08x[21]_Joachim Kaddatz.jpg (354.03 KiB) Vizualizat de 263 ori
4035-4034[15]_1986_Hans Lehnhart.jpg
Foto: Hans Lehnhart
4035-4034[15]_1986_Hans Lehnhart.jpg (408.95 KiB) Vizualizat de 263 ori
228-x[15]_1986_Hans Lehnhart.jpg
Foto: Hans Lehnhart
228-x[15]_1986_Hans Lehnhart.jpg (474.14 KiB) Vizualizat de 263 ori
207-x[15]_1986_Hans Lehnhart.jpg
Foto: Hans Lehnhart
207-x[15]_1986_Hans Lehnhart.jpg (456.63 KiB) Vizualizat de 263 ori
059[27]_1987_Joachim Kaddatz.jpg
Foto: Joachim Kaddatz
059[27]_1987_Joachim Kaddatz.jpg (955.08 KiB) Vizualizat de 263 ori
173[21]_Norihiro Haruta.jpg
Foto: Norihiro Haruta
173[21]_Norihiro Haruta.jpg (487.24 KiB) Vizualizat de 263 ori
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1839
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Tramvaie V3A cuplate

Mesajde nokia2110 » Dum, 14 Apr 2019, 19:16

Prin 1988-1989 era un asemenea cuplu şi pe 14.
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 811
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Tramvaie V3A cuplate

Mesajde Tom » Dum, 14 Apr 2019, 19:56

Am mers odată în Pantelimon cu un cuplu de V3A, 162+170. L-am menționat mai sus. Foarte probabil să fi fost linia 14, întrucât știu că luam tramvaiul din zona Foișor și pe acolo trecea 14. Probabil că nu era mereu același tren de V3A pe acea linie.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1839
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix


Înapoi la Tramvaie


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori