Regiunile RomânieiMunteniaJudețul PrahovaTransportul în comun din municipiul Ploiești (SC TCE SA)

 

Topic: Discutii diverse

58 posts, 12466 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Discutii diverse BGP2597

Chev Chelios wrote:
Cel putin eu unu daca eram seful de statie al garajului nu mai lasam masina asta la strada. Mai bine un tur lipsa decat sa pun in pericol siguranta calatorului. In caz de accident (Doamne fereste) se poate lasa cu repercusiuni penale asupra celor care au dat liber in traseu la aceasta masina.

Situația e destul de încurcată. TCE în anumite situații, cum e și asta de altfel, preferă să închidă ochii la siguranța circulației decât să circule cu ture lipsă. Anul trecut a fost o perioadă în care erau ture lipsă în aproape toate liniile cu tot cu Ikarusuri în circulație.

Îmi amintesc o discuție purtată cu o dispeceră de la capătul de la Spitalul Județean care spunea că cu o zi în urmă fusese în tură pe postul care monitorizează traseele 35 și 35B unde a fost nevoită să taie aproape 100 de curse neefectuate, având lipsă 8 autobuze pe cele 2 linii.

Revenind la Ikarus, sunt destul de sigur că nu este primul care atârnă atât de mult și totuși e în traseu. Cu 4-5 ani în urmă cât au ținut locul tramvaielor multe păreau că sunt pe punctul de a da de pământ. Să ne amintim incidentul de toamna trecută cu #2178.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus Utilizator anonim

Pai au cumparat 50 de autobuze noi, alea circula sau nu au venit toate?

 


Re: Autobuze Ikarus BGP2597

Au venit 10 în noiembrie și au intrat în circulație la 1 decembrie, restul pauză pentru că nu sunt bani la buget. Acordul cadru e valabil până în August 2020, deci poate la anul mai vedem ceva.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus Utilizator anonim

Sau sunt atat de bune ca au renuntat  :roll: . Atunci se explica cum de circula cu Ikarusuri vechi, si in situatia data cred ca ar trebui sa tina de ele, sau sa incerce sa „imprumute” Citaro de la noi  :lol:
Oricum pacat ca la Ploiesti nu au incercat ceva pe fonduri europene pentru electrice, hibride sau CNG, se pretau...

 


Re: Autobuze Ikarus BGP2597

Nu vor împrumuta nimic, stai liniștit.  ;)
Se pretau multe în oraș, dar când primarul e de la un partid și consiliul local de la altul numai interesul cetățenilor nu primează. Orașul este băgat în credite și datorii până în gât din cauza administrației proaste din ultimii 7 ani. Și dacă s-ar scrie proiecte pentru hibride sau CNG-uri nu ar avea de unde să asigure co-finanțarea.

 


Re: Autobuze Ikarus punmeister

Ei urmeaza sa aiba 9 e-busuri de 12m de la MDRAP.

 


Re: Autobuze Ikarus Cristian P.

Revin cu o clarificare ...menționez că în acea intersecție este diferență mare de nivel...de aceea pare acel ikarus aşa cocoşat.
O poză realizată cu câteva secunde înainte de intersecție.
received_358353564837207.jpeg (953.85 KB; downloaded 3249 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus ADK

Chev Celios wrote:
Eu am pus intrebarea in ideea ca stiu Ploiestul destul de bine si stiu cateva intersectii ( nu stiu sigur daca ajunge pe acolo) unde sigur ar da cu articulatia de asfalt. Nu am nimic cu Ikarusurile, ba chiar le iubesc, dar starea in care au ajuns acestea e deja grava. Cel putin eu unu daca eram seful de statie al garajului nu mai lasam masina asta la strada. Mai bine un tur lipsa decat sa pun in pericol siguranta calatorului. In caz de accident (Doamne fereste) se poate lasa cu repercusiuni penale asupra celor care au dat liber in traseu la aceasta masina.

Personal la fel le îndrăgesc, dar aici și eu sunt de acord, starea lor tehnică nu le mai permite circulația în condiții de siguranța. Oricând pot rămâne fără frâne sau direcție din cauza mecanismelor mecanice mâncate de timp, nu cred că mecanicii din garaj au intervenit prea des la întreținerea lor, doar să vopsească și să schimbe câte o tablă. Autobuzele Ikarus ploieștene sună huruitor de groaznic față de fostele Ikarusuri bucureștene, care erau îngrijite din cap până-n picioare, și totuși au devenit istorie de mulți ani meritând să mai circule o perioadă bună. Că și mentalitatea românului e să peticească într-una, mecanicul român având o vorbă - e păcat să pui șurub unde poți lega cu sârmă. Asta nu o înțeleg mulți pasionați, mă iertați, obsedați, că cel puțin un pasionat înțelege și purul adevăr. Aceste mașini ar trebuii înlocuite cât mai repede cu autobuze de generație curentă, eu personal aș fi făcut o licitație pentru cumpărarea unor autobuze Mercedes Citaro SH ca cele de la mine din Buzău, dar aș păstra și câteva autobuze Ikarus pentru RK-uri cum se făceau în București cândva.

BogdanPetrini wrote:
Situația e destul de încurcată. TCE în anumite situații, cum e și asta de altfel, preferă să închidă ochii la siguranța circulației decât să circule cu ture lipsă. Anul trecut a fost o perioadă în care erau ture lipsă în aproape toate liniile cu tot cu Ikarusuri în circulație.

E o chestie inceartă aici, în București autobuzele Mercedes au fost prăpădite destul de repede (bine, și orașul e de așa natură, din păcate să ajungă distruse în scurt timp) iar în Ploiești, autobuzele cu norma de casare îndeplinită de 25 de ani nu s-au întâmplat atâtea cazuri grave ca în București, singurul incident grav fiind cel cu 2178 anul trecut (în care doar autobuzul a avut de suferit). Nu vorbim de accidente din vina altora, ci strict din starea tehnică a mașinii. Cât despre lipsa de mașini, s-a simțit casarea acelor autobuze Ikarus (care erau chiar sub orice critică, mai ales 260-urile).

BogdanPetrini wrote:
Îmi amintesc o discuție purtată cu o dispeceră de la capătul de la Spitalul Județean care spunea că cu o zi în urmă fusese în tură pe postul care monitorizează traseele 35 și 35B unde a fost nevoită să taie aproape 100 de curse neefectuate, având lipsă 8 autobuze pe cele 2 linii.

Totuși, ca fapt-divers în anul 2014 când Ikarusurile făceau legea, au acoperit cu succes liniile 101 și 102 exploatate de tramvaie, iar după revenirea tramvaielor s-a diminuat parcul autobuzelor. :?

BogdanPetrini wrote:
Revenind la Ikarus, sunt destul de sigur că nu este primul care atârnă atât de mult și totuși e în traseu. Cu 4-5 ani în urmă cât au ținut locul tramvaielor multe păreau că sunt pe punctul de a da de pământ. Să ne amintim incidentul de toamna trecută cu #2178.

Cred că majoritatea 280-urilor sunt pe punctul de a-și pune capăt carierei, cel puțin 2147 se vede cu ochiul liber cum stă articulația.

Utilizator anonim wrote:
Pai au cumparat 50 de autobuze noi, alea circula sau nu au venit toate?

BogdanPetrini wrote:
Au venit 10 în noiembrie și au intrat în circulație la 1 decembrie, restul pauză pentru că nu sunt bani la buget. Acordul cadru e valabil până în August 2020, deci poate la anul mai vedem ceva.

Utilizator anonim wrote:
Sau sunt atat de bune ca au renuntat  :roll: . Atunci se explica cum de circula cu Ikarusuri vechi, si in situatia data cred ca ar trebui sa tina de ele, sau sa incerce sa „imprumute” Citaro de la noi  :lol:
Oricum pacat ca la Ploiesti nu au incercat ceva pe fonduri europene pentru electrice, hibride sau CNG, se pretau...

Cred că multe regii se scoteau dacă-și mai păstrau ceva din vechiile flote, ca fapt-divers cât costă un autobuz EBD?

Cristian P. wrote:
Revin cu o clarificare ...menționez că în acea intersecție este diferență mare de nivel...de aceea pare acel ikarus aşa cocoşat.
O poză realizată cu câteva secunde înainte de intersecție.

Fotografia pare așa deoarece autobuzul sigur accelera, și atunci articulația se ”lasă” ca în fotografie. Când merge întins e drept, iar ma demaraj se ridică. La multe articulate se întâmplă așa.

 


Re: Autobuze Ikarus PTMZ

Un EBD e între 158000 și 170000 euro/autobuz, cu TVA inclus. Cel puțin așa am găsit în articolul de pe Economica de atunci când au refuzat cei de la PMB să cumpere de la EBD.

 


Re: Autobuze Ikarus punmeister

Au refuzat pentru ca PMB a cerut ca toate autobuzele sa fie de la un singur producator, nu pe loturi. Chiar si daca participa EBD la 50% pret aveau sanse zero (Karsan luase punctajul maximum la pret si au pierdut in fata Otokar).

 


Re: Autobuze Ikarus CiprianTRB

La ce te referi sa când spui"toate autobuzele sa fie de la un singur producator, nu pe loturi"?
Adica la licitația STB, EuroBus ar fii vrut ca o parte din autobuze sa fie produse de BMC?
Scuze de off topic :D

 


Re: Autobuze Ikarus punmeister

Exact, pentru asta au facut destule contestatii. Ei au vrut ca licitatia sa fie facuta pe 3 loturi (10m, 12m si 18m) ca sa depuna oferta la cele de 12m.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Ikarus ADK

PTMZ wrote:
Un EBD e între 158000 și 170000 euro/autobuz, cu TVA inclus. Cel puțin așa am găsit în articolul de pe Economica de atunci când au refuzat cei de la PMB să cumpere de la EBD.

Totuși, mai avantajos mi s-ar părea un autobuz Citaro SH buzoian cu nici 40.000 euro, nu uit vara trecută, ziceai că abia erau ieșite pe poarta fabricii. Bine, probabil EBD-urile au fost luate să nu zică și ei că n-au luat mașini noi, sau nu știu, cum au fost ”ofertele” cum tot văd și pentru autobuze electrice, etc. :roll:

 


Re: Autobuze Ikarus PTMZ

punmeister wrote:
Au refuzat pentru ca PMB a cerut ca toate autobuzele sa fie de la un singur producator, nu pe loturi. Chiar si daca participa EBD la 50% pret aveau sanse zero (Karsan luase punctajul maximum la pret si au pierdut in fata Otokar).

Mulțumesc frumos :bere: știam despre cum a procedat PMB cu acele autobuze și faptul că au ținut morțiș să ia de la un singur producător, ceea ce i-a tăiat din start BMC-ului craca de sub picioare. Păcat, din experiența mea chiar ar fi meritat să ia măcar câteva. Am fost și eu cu un EBD la Salina Târgu Ocna - singură oară când am avut ocazia - și s-a comportat foarte bine, ar fi ok să le mai bage și prin alte orașe.

Cât despre SH, e cu dus și întors. Să luăm exemplul cu Citaro Euro 5 de la Buzău: sunt mai ieftine și mai bine întreținute și fabricate - vorbim de Mercedes - dar nu sunt la fel de economice precum un vehicul nou, să nu uităm că Citaro de la Buzău sunt Euro 5, EBD fiind Euro 6, conform normei europene, ceea ce e un plus pentru autobuzele de la Ciorogârla, cu toate că Citaro are motorul ceva mai silențios decât EBD. De asemenea, când promiți locuitorilor un lucru nou, vor fi mai entuziasmați de ceva nou din fabrică decât de ceva care a mai fost folosit. În privința confortului, Citaro sunt câștigătoare: silențioase, confortabile și sigure, fiind prezente prin toată Europa. Per ansamblu, achiziția de SH este rentabilă dacă sunt vândute niște vehicule bune, care au funcționat foarte bine și ar putea avea durata de viață prelungită, dar nu trebuie exagerat, percepția populară acceptând ceva nou-nouț mult mai bine.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Ploiești (SC TCE SA)  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use