Transportul în lumeAustralia şi OceaniaTransport feroviar in Australia

 

Topic: Prezentarea generala a transportului feroviar in Australia

186 posts, 41816 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-L Series
    Construite intre anii 1981-1985, in numar de 30 bucati. Au carcasa din otel inoxidabil.
   Acestea sunt de urmatoarele tipuri: LAL (5 bucati de clasa intaia, cu 36 de locuri), LBL (5 bucati de clasa a doua, cu 48 de locuri), LAR (10 bucati, vagoane de dormit cu 14 paturi) si LDC (5 bucati, vagon-restaurant).
   Sunt utilizate pe trenurile "The Inlander", "Spirit of Outback" si "The Westlander".

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-SX Series
  Construite intre anii 1961-1962, de catre Commonwealth Engineering, Granville. Aveau carcasa din otel inoxidabil.
  Retrase din circulatie in decembrie 1999.


  In ianuarie 1950 "Queensland Railways" comanda un numar de 99 vagoane de calatori, cu carcasa din otel inoxidabil, seria "M". Acestea au fost construite intre anii 1953- 1955 de catre "Commonwealth Engineering, Rocklea".
  Aceste 99 de vagoane de calatori seria M erau clasificate astfel: 8 tip MPC (vagon-generator), 8 tip MMV (vagon de posta), 14 tip MBC (de bagaje), 6 tip MDC (vagon-restaurant), 10 tip MAL (vagon de clasa intaia cu 36 de locuri), 14 tip MBL (de clasa a doua cu 52 de locuri), 3 tip MCL (de clasa intaia si a doua, cu 18 locuri la clasa intaia si 24 de locuri la clasa a doua), 15 tip MAS (vagon de dormit de clasa intaia cu 14 paturi), 15 tip MBS (vagon de dormit clasa a doua, cu 24 paturi) si 6 tip MCS (vagon de dormit de clasa intaia si a doua, cu 8 paturi la clasa intaia si 9 paturi la clasa a doua).
  Pana in decembrie 2013 ultimile 80 de vagoane de calatori seria M sunt retrase din circulatie.


 Intre octombrie 1981- octombrie 1985 mai sunt achizitionate un numar de 30 vagoane de calatori seria L, tot cu carcasa din otel inoxidabil.
   Acestea sunt clasificate astfel: 5 tip LAL (vagon de clasa intaia, cu 36 de locuri), 10 tip LBL (vagon de clasa adoua cu 48 de locuri), 10 tip LAR (vagon de dormit cu 14 paturi) si 5 tip LDC (vagon-restaurant).
   Intre 2007- 2010 se decide ca aceste vagoane pot fi modernizate si mai pot circula inca 15 ani. In iulie 2014 sunt modernizate 11 vagoane din seria L.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

4. In Australia de Sud

 -Vagoane cu carcasa din otel inoxidabil
 Construite intre anii 1936- 1942, de catre Islington Railway Workshops, in 24 de bucati.
 In 1987 sunt transformate pentru a circula pe ecartament normal si utilizate in compunerea trenului Southern Cross Express, pana in 1988.
 Retrase din circulatie.


5. Apartinand altor operatori feroviari din Australia

 a. -Apartinand operatorului Commonwealth Railways/Australia National/National Rail

    -Vagoane cu carcasa din otel-carbon
      Construite in anul 1963 de catre Commonwealth Engineering, Granville, in numar de 24 de bucati. Au o lungime de 22,92 m (fiind astfel cele mai lungi vagoane de calatori din Australia), sunt dotate cu aer conditionat si circula pe ecartament normal.
      Sunt sau au fost utilizate in compunerea trenurilor de lung-parcurs  Perth- Sydney (The Indian-Pacific) si Adelaide- Darwin (The Ghan).


    -Vagoane cu carcasa din otel inoxidabil
  Construite din anii 1965-1966, de catre Commonwealth engineering, Granville, in 124 de bucati. Au o lungime de 22,92 m si sunt prevazute cu aer conditionat. Circula pe ecartament normal.
  Sunt utilizate pe trenurile de lung-parcurs  The Overland (Adelaide- Melbourne), The Ghan (Adelaide-Darwin), The Indian-Pacific (Perth-Sydney), iar in trecut au fost utilizate si pe trenul The Southern Spirit.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

J. Vagoane de marfa

 Acestea sunt grupate (pe serii) in functie de:

-Tipul vagonului: acoperite, descoperite, platforma, cisterna, frigorifice, etc

-Tipul de marfuri transportate:
    -balast, traverse, etc
    -carbuni
    -animale vii (bovine, ovine, cabaline, etc)
    -ciment
    -profile de otel
    -dolomita
    -materiale explozive
    -ingrasaminte si alte produse chimice (soda, etc)
    -cereale si alte plante
    -produse petroliere
    -produse de cariera si balastiera
    -alimente perisabile
    -nisip
    -zahar
    -vehicule rutiere
    -apa

 Majoritatea vagoanelor de marfa din Australia utilizeaza boghiuri tip Diamond.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Tren de Marfa in Australia
AOSA062.jpg (76.57 KB; downloaded 2247 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Vagoane pentru transportul cerealelor
untitled.png (126.21 KB; downloaded 2248 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Vagoane pentru transportul minereului de fier
rail-carriage-filled-iron-ore-western-australia-pilbara-railway-train-line-64375737.jpg (198.8 KB; downloaded 2788 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

In Australia circula urmatoarele trenuri de calatori:

A. Trenuri de lung-parcurs, care leaga "statele" australiene intre ele:

  1. "The Indian-Pacific".
         Trenul este operat de firma privata "Great Southern Rail".
         Circula pe ruta: East Perth- West Kalgoorlie- Tarcoola- Crystal Brook- Broken Hill- Sydney Central.
         Trenul este compus de vagoane si locomotive.
         Circula o singura data pe saptamana.
         Traseu in lungime de 4352 km este parcurs in cca 75 de ore.
         Trenul a fost introdus la 23 februarie 1970.
         Circula pe ecartament normal.
NR27_+_IP_Mt_Lawley,_2013.JPG (156.95 KB; downloaded 2249 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

2. "The Ghan"
       Trenul este operat de firma privata "Great Southern Rail".
       Circula pe ruta: Adelaide Parklands- Crystal Brook- Tarcoola- Alice Springs- Darwin.
       Trenul este compus de vagoane si locomotive.
       Circula o singura data pe saptamana.
      Traseu in lungime de 2979 km este parcurs in cca 54 de ore.
      Trenul a fost introdus din 3 februarie 2004, pe actuala linie de ecartament normal.
      Circula pe ecartament normal.
800px-Ghan_awaiting_departure_in_Darwin_-_panoramio.jpg (118.79 KB; downloaded 2527 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

The Ghan
The_Ghan,_Alice_Springs,_2015_(06).JPG (104.72 KB; downloaded 2251 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

The Ghan
800px-Ghan_Speisewagen_2__Klasse.jpg (88.16 KB; downloaded 2242 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

3. "The Overland"
     Trenul este operat de firma privata "Great Southern Rail".
     Circula pe ruta: Adelaide Parklands- Melbourne Southern Cross.
     Trenul este compus de vagoane si locomotive.
     Circula de doua ori pe saptamana.
     Traseu in lungime de 828 km este parcurs in  10 de ore si 30 minute.
     Introdus prima data in 1887 (sub numele de „Adelaide Express” sau „Melbourne Express”) si din 1926 sub actualul nume..
     Circula pe ecartament normal.
NR6_The_Overland_at_Moorabool.jpg (92.69 KB; downloaded 2520 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

The Overland
800px-Refurbished_carriage_The_Overland.jpg (96.67 KB; downloaded 2246 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

The Overland
800px-Red_Premium_Seating_The_Overland.jpg (85.95 KB; downloaded 2622 times)

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport feroviar in Australia  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420547 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use