Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul BrașovIstoria transportului public în municipiul Brașov

 

Topic: Autobuzele MAZ 103 (2004-2020)

81 posts, 34275 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Autobuzele MAZ 103 (2004-2020) Utilizator anonim

Minunea secolului 21, autobuzele MAZ, sunt prezente si in Brasov. Acestea sunt in numar de 45.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Der Hofmeister

MAZ-urile din lotul al doilea au inceput sa primeasca numere de inmatriculare definitive de forma BV-13-XXX. Mai exista insa si cateva exceptii, care inca poarta numerele temporare B-XXXXX.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Dominatrix

Am o intrebare, usor off-topic, dar nu vreau sa deschid topic separat pentru asta: observ ca o parte din autobuzele MAZ au numar de Bucuresti. Au fost achizitionate prin leasing?

Fiindca nu vad alta explicate, decat ca inmatricularea masinilor s-a facut cu numar din localitatea unde e firma de leasing (adica Bucuresti). Ma rog, acest sistem de inmmatriculare mi se pare penibil, dar banuiesc ca motivatia "subterana" e ca in felul acesta, taxa auto merge la Bucuresti, unde sunt majoritatea firmelor de leasing, nu la bugetele locale, din orasele unde circula aceste vehicule, care baga bani grei in intretinerea lor si a drumurilor pe care circula.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Dr2005

Da, au avut numere de leasing (acum toate au numere de Brașov). Aceeași situație e și la Constanța, Ploiești, Timișoara și alte orașe în care s-au cumpărat mașini în leasing.

Deci, teoretic, strict dpdv al celor de la înmatriculări auto, orașul MAZurilor e București. Toate MAZurile (mai puțin cele din Galați și Pitești, luate cu banii jos) au sau au avut numere de București.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Der Hofmeister

Orice autovehicul, chit ca e automobil sau autobuz, aflat in perioada leasing este proprietatea firmei la care se face, atentie, LUNAR plata ratei, pana cand toate transele+dobanda aferenta se sting, moment in care bunul respectiv devine oficial proprietatea celui care o foloseste de drept. Probabil stiti ca daca se intarzie plata chiar si cu cateva zile, proprietarul are drept legal de a confisca autovehiculul pana la solutionarea litigiului.

Tocmai de aceea, avand in vedere ca sediul general al Dunarea Leasing S.A. e in Bucuresti, autobuzele au fost initial inmatriculate in Bucuresti iar apoi inmatriculate in judetul Brasov. A cam disparut insa moda numerelor temporare de genul B XXXXX pentru masinile achizitionate, pentru ca de vreo unu-doi ani se recurge direct la atribuirea de numere de inmatriculare B XX YYY/B XXX YYY. A se vedea MAZ-urile 107 si 203 achizitionate in leasing, care au numere B 91 YYY, B 92 YYY, B 93 YYY, B 94 YYY si B 95 YYY. Dupa ce se va termina leasing-ul, vor fi inmatriculare in judetul Constanta.

Asa ca nu are nici o legatura cu o eventuala scurgere a banilor catre Bucuresti in loc de municipalitatea brasoveana, pentru ca regia de transport le foloseste pentru deservirea calatorilor din Brasov - adicatelea serviciu de interes public, lucru clar stipulat in acte. Banii pentru plata autobuzelor s-au dus la Bucuresti, alte taxe aferente sunt onorate catre bugetul local.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Dominatrix

Pana in 2007, impozitul auto era achitat de firma de leasing, nu de detinatorii vehiculului, care plateau impozitul inclus in rata lunara de leasing. Dupa 2007, odata cu modificarea Codului Fiscal, impozitul auto este achitat direct de detinatori. Intrebarea mea era: daca vehiculele (in cazul de fata, autobuzele) sunt inmatriculate in Bucuresti, impozitul auto nu merge tot la Bucuresti?

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Der Hofmeister

Dominatrix wrote:
Pana in 2007, impozitul auto era achitat de firma de leasing, nu de detinatorii vehiculului, care plateau impozitul inclus in rata lunara de leasing. Dupa 2007, odata cu modificarea Codului Fiscal, impozitul auto este achitat direct de detinatori. Intrebarea mea era: daca vehiculele (in cazul de fata, autobuzele) sunt inmatriculate in Bucuresti, impozitul auto nu merge tot la Bucuresti?


Nu cunosc in detaliu codul fiscal, insa se poate sa existe cateva reglementari in aceste cazuri. Mie unul mi-e imposibil sa cred ca (intr-un oras normal dintr-o tara normala  :D ) nu s-a platit un impozit catre municipalitate, tocmai pentru ca autobuzele astea nu au circulat in codru, ci prin Brasov. Dar nu mi-e imposibil sa cred CA Cuplul Scripcaru-Pulpea taie si spanzura si ca Romania nu e o tara normala.

Brasov, insa: Probably the best city in the world. Pacat ca are asemenea creaturi in fruntea sa.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ wilhelm ciprian

Eu sunt brasovean si caracterizarea facuta de tine este mai mult decat excelenta. Insa daca deschizi gura sa spui ceva de rau despre maretele realizari ale "scripcariei" printre soferii brasoveni risti sa primesti una in fata direct. Bineinteles in Bv sunt extrem de multi care s-au nascut cu masina in brate asa ca comportamentul lor corespunde nivelului de inteligenta pe care il detin.

Legat de intretinerea parcului auto RATBv,se poate si mai rau, soferii sunt  cei care se chinuie sa le tina in circulatie. Daca ar fi dupa altii de prin primarie/regie ar sta toate autobuzele si troleibuzele in garaje stricate.
Mai este insa si o parte urata a unor soferi care nu ezita in ziua mare sa fure motorina cu 3-5 bidoane de 5 litri dar asta este o alta poveste si sunt altii platiti sa o cerceteze.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Der Hofmeister

Se pare ca s-a instaurat un nou trend printre autobuzele MAZ ale RATBv. Apar din ce in ce mai multe bucati carora le-au fost indepartate autocolantele publicitare. Dupa ce 631 -> 640 si 659 au fost curatate, si 621, 627 si 647 au ramas fara reclame pe exterior.

Ce ramane in urma - vai si amar! :evil:

O fotografie realizata la autobaza din Bartolomeu:

Autobaza RATBv Bartolomeu - 29.04.2011.jpg (208.39 KB; downloaded 6505 times)

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Der Hofmeister

631 pe linia 31 si 632 pe linia 32 :P

631 - 31 - 28.04.2011.jpg (239.57 KB; downloaded 6461 times)

632 - 32 - 29.04.2011.jpg (207.68 KB; downloaded 6464 times)

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Der Hofmeister

Autobuzele MAZ 103.062, adica cele din primul lot adus in 2002 si echipate cu motor RENAULT si cutie de viteze manuala, au cazut in dizgratia regiei de cand cu invazia turcismelor. Au fost aduse special pentru a deservi, impreuna cu DAC-urile, liniile care, in trecut, intorceau la Piata Unirii: 4, 12, 14, 14B, 15, 15B, 16, 19 si 34. La inceput, ca orice autobuze noi, s-au comportat onorabil, insa cu timpul si luand in considerare si proasta intretinere, au inceput sa-si dovedeasca "proverbiala fiabilitate". Cateva din totalul de 15, adica 619, 622, 624 si 629, stau uitate prin garaj din pricina faptului ca sunt defecte si piesele sunt greu de gasit. Restul mai scapa cateodata la traseu, preponderent pe liniile 6 si 22, dar mai apar si pe 4, 14, 17, 18 si 35. Incepand cu lunile trecute (aprilie si mai), au reintrat in serviciu 616, 625, 627 si 628, pe langa 615, 617, 618, 620, 621, 623 si 626, care circula  in mod normal si pentru o anumita perioada(mai degraba la SCH 2 si mai putin la SCH 1 sau SCH 1+ SCH 2), dupa care sunt din nou retrase pentru ceva vreme.

616 - 22 - 03.06.2011.jpg (238.3 KB; downloaded 6521 times)

625 - 17 - 29.04.2011.jpg (202.6 KB; downloaded 6431 times)

627 - 17 - 28.04.2011.jpg (208.26 KB; downloaded 6428 times)

628 - 35 - 01.05.2011.jpg (204.75 KB; downloaded 6428 times)


P.S.: De remarcat faptul ca 616 are un sofer care il intretine cum se cuvine: capacele pentru rotile fata si spate sunt la locul lor, avand in vedere ca la restul MAZ-urilor le lipsesc capacele pentru rotile spate sau cele pentru toate cele patru roti.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Der Hofmeister

643 pe linia 5 intr-o dimineata ploioasa de vineri

643 - 5 - 10.06.2011.jpg (155.44 KB; downloaded 6373 times)

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Der Hofmeister

Apare un nou trend estetic printre autobuzele MAZ aduse in 2005: vehiculele sunt curatate de autocolantele publicitare si finisate, iar jantele fata-spate sunt vopsite in verde inchis. Capacele originale (+ inelele pentru prezoanele fata) pentru cele patru roti sunt deja istorie in cazul multora dintre aceste autobuze si vor continua sa dispara si de pe alte exemplare pe masura ce acestea vor scapa de reclamele de pe exterior. Pana una alta, e doar o mica imbunatatire, pe langa problemele tehnice care apar tot mai des la MAZ-uri.

Primele pe lista au fost 630, 643 si 647, dupa care "tuning-ul" vizual s-a aplicat si pentru 637 si 642 (probabil si 641, 645 si 646). Se pregatesc 644 (i-a fost indepartata partial reclama), 648 si 652.

630 - 5 - 23.05.2011.jpg (186.35 KB; downloaded 6369 times)

637 - 5 - 10.06.2011.jpg (229.11 KB; downloaded 6367 times)

642 - 5 - 10.06.2011.jpg (208.76 KB; downloaded 6365 times)


P.S.: Algoritmul de alegere a autobuzelor pentru modificare e simplu si se bazeaza pe expirarea contractelor publicitare. Cum pe mai multe autobuze (3-4) apare aceeasi reclama, atunci totul devine evident.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze MAZ Der Hofmeister

01.07.2011 / 03.07.2011

616 pe linia 35
620 pe linia 10
628 pe linia 22
630 si 655 pe linia 23

616 - 35 - 03.07.2011.jpg (203.9 KB; downloaded 6310 times)

620 - 10 - 01.07.2011.jpg (229.53 KB; downloaded 6315 times)

628 - 22 - 03.07.2011.jpg (190.55 KB; downloaded 6309 times)

630 - 23 - 03.07.2011.jpg (236.86 KB; downloaded 6311 times)

655 - 23 - 03.07.2011.jpg (192.06 KB; downloaded 6308 times)

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Brașov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420648 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use