Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareHărţi şi scheme ale reţelei feroviare a României

 

Topic: Cai ferate din Romania 1854 -2020

15 posts, 3876 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Cai ferate din Romania 1854 -2020 ClaudiuBadita

Intr-un final am reusit centralizarea intregului sisitem feroviar din Romania si realizarea fisierelor vectoriale pentru fiecare judet in parte.

Cu siguranta sunt sanse ca unele linii industriale sau locale sa-mi fi scapat din evidenta, de aceea as avea rugamintea ca in momentul in care observati astfel de omisiuni sa le mentionati in comentarii pentru a putea reactualiza fisierele vectoriale. Imediat ce remediez situatiile mentionate, reactualizez fisierele pe blog in asa fel incat sa beneficiati de cele mai exacte harti. Chiar saptamana asta am identificat 3 noi linii industriale dezafectate in perioada apropiata anului 1989 in jud. Dambovita, linii ce au fost utilizate pentru transportul pietrisului si nisipului din albia raului Arges catre marile santiere ale patriei.
De un lucru sunt sigur, multe linii de cale ferata ingusta nu au fost identificate corespunzator in teriotriu datorita lipsei de informatii clare si sigure. Fara indoiala mai existat o multitudine de alte linii ferate forestiere sau industriale cu encartament ingust, funiculare sau planuri inclinate de care nu am aflat pana in prezent.

In acest articol atasej un PDF (cu rezolutie relativ mare) ce reprezinta totalitatea liniilor de cale ferata infiintate si identificate pe teritoriul Romaniei de la 1854 pana in prezent.

https://romania594.blogspot.com/2020/04 ... mania.html

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 cris_m

Ma uitam pe harta si constat cu tristete ca in Crisana nu exista nici o portiune electrificata. Nu mai zic ca si alte orase mari nu au CF electrificata (Iasi, Sibiu...)

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 shoppy

Centura de nord a Bucurestiului este din nou electrificata pe traseul Chitila - Mogosoaia - Pasarea.

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 andrei11

Gara din Iași  e electrificată de foarte mult timp.

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 cris_m

Eu ma refeream la linia Tecuci-Iasi, mi se pare mai putin ocolit traseul decat cel electrificat via Bacau.

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 PTMZ

Într-adevăr, dacă luăm Bucureștiul ca reper, pe la Vaslui sunt 405 km, iar pe la Pașcani sunt 462 km. Diferența de timp nu este foarte mare, undeva la 30'-45' în favoarea rutei via Vaslui (M600).

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 cris_m

Timp care ar putea fi si mai mare (o ora, o ora si jumatate castigata) daca ar fi liniile modernizate si s-ar circula pe bune cu 120-140 constant. Aici nu ma gandesc neaparat la trenurile de calatori, ci in special la cele de marfa. Sa nu uitam ca e mult mai rentabil transportul feroviar fata de cel rutier. Nu mai zic ca avem capacitatea de a produce multa energie electrica curata, hidro, eoliana, solara...

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 PTMZ

Din păcate, oricât de bine ar suna cele descrise de tine, nu cred că se va realiza așa ceva prea curând: CFR are în plan să bage la modernizat M500 de la Ploiești la Dărmănești, linia CF 606 (Pașcani - Iași) și M600... doar de la Iași la Ungheni, întrucât pe acolo avem coridorul IX pan-european. Firește, tot la 160km/h, cum se fac toate modernizările pe la noi. :roll: Recent, au fost atribuite contractele pentru studiile de fezabilitate. Această modernizare va inversa "balanța" în favoarea rutei via Pașcani.
Mai e ceva: conform anexei 8 din caietul de sarcini al achiziției celor 20+20 de rame RE-IR luate de A.R.F., sunt repartizate 3 rame pe ruta București - Roman - Iași. Câte trenuri trec pe acolo acum? Unul singur - facem abstracție de pandemie -, IR 402/401 "Prietenia", internaționalul de (la) Chișinău, care nu are cum să fie băgat cu rame electrice pentru că ar trebui să i se schimbe ecartamentul la Ungheni, e gestionat de CFM, iar între Ungheni și Chișinău linia este neelectrificată. Câte trenuri trec pe la Vaslui pe ruta București - Iași? 4 perechi, 3 de zi și una de noapte. Ei, eu mă tem să nu-i vină vreo idee CFR-ului să mute trenurile de zi de la Vaslui prin Roman. Păi dacă mergi de la/spre Vaslui, cu trenul de noapte ce să faci, dacă ajunge pe la 12 noaptea spre București și pe la 5 dimineața spre Iași? Această măsură ar fi o mare problemă, deoarece aceste trenuri au un număr destul de mare de pasageri care au stația de plecare/destinație la Vaslui.

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 ClaudiuBadita

shoppy wrote:
Centura de nord a Bucurestiului este din nou electrificata pe traseul Chitila - Mogosoaia - Pasarea.


Harta vectoriala reactualizata, multumesc pentru informatie.

Nu inteleg de ce nu au electrficat si portiunea dintre Gara Mogosoaia, pasaj rutier Mogosoaia si Gara Pajura, ar fi putut introduce pe acolo ceva trenuri electrice, ca sa nu mai faca bucla pe la Chitila.
Mai trebuia construita doar o conexiune cu magistrala CF500 ca sa nu treaca trenurile prin tot triajul Pajura.

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 andrei11

Are gabarit de caterană podul ?
4-12-2020 9-47-01 PM.jpg (430.95 KB; downloaded 2711 times)

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 ClaudiuBadita

Da, de acest aspect nu am mai tinut cont, avem subtraversare si pe lina de retur.

catenara 2.JPG (117.62 KB; downloaded 2654 times)


Legat de inaltime, ar fi trebuit sa fie luata in seama si gabaritul pt catenara avand in vedere ca mai mult ca sigur aceste doua subtraversari au fost realizate odata cu extinderea triajului Bucuresti 2 (triajul nou) in anul 1972.
Am gasit o mentiune in bibila CFR-ului Constructii pt transporturi in Romania care spune ca se realizeaza legatura directa intre Mogosoaia si Chiajna odata cu finalizarea extinderii triajului 2 Bucuresti in 1972. Vol 1 pag 342

Asadar cine are o ruleta...?

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 shoppy

Subtraversarea pe sub M1000 a fost electrificata deci catenara se poate remonta oricand; subtraversarea pe sub linia Baneasa - Pajura - Chitila nu a fost niciodata electrificata.

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 Radu Marius Garnita

Si doua poze pentru exemplificare:

Prima - pasaj 301Q peste M700 - as zice ca ar mai trebui cel putin un metru in plus pentru a avea loc sa se electrifice linia.

viewtopic.php?f=404&t=4693#p314812 - poza a treia din post.

A doua - pasaj M300/500/1000 peste 301K si 301L

viewtopic.php?f=404&t=4676#p311639 - poza a treia din post - se vad si resturile uneia din prinderile catenarei.

 


Re: Cai ferate din Romania 1854 -2020 ClaudiuBadita

Multumim pentru poze, au fost edificatoare, e clar acum de ce nu au facut electrificarea liniei, nu se poate fara investitii.

- dinspre Bucuresti Nord spre Mogosoaia nu se poate fara modificari de gabarit al pasajului feroviar si ceva emotii pe subtraversarea podului CB, pare cam la limita.

- dinspre Mogosoaia spre Bucuresti Nord se poate electrifica pe sub sosea DN7 si pe sub M300/500 dar pare ca ar fi ceva emotii pe sub podul CB, ulterior mai trebuie executata o conexiune cu M300/500 dupa halta Depou Bucuresti Triaj.

- dinspre Mogosoaia spre Chiajna aceleasi situatii ca mai sus dar ai probleme clare cand ajungi la podul metalic al liniei de acces spre triajul D2. Acolo ai o optiune clara, trebuie coborat nivelul liniei mai jos si realizat neaparat un sistem de drenaj pentru ca altfel o sa ai parte de o balta cu peste.
Subtraversari CF Bucuresti - Mogosoaia.jpg (607.03 KB; downloaded 2618 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Hărţi şi scheme ale reţelei feroviare a României  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420952 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use