Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareDiscuții tehnice - generalități

 

Topic: Vitezele maxime ale materialului rulant din Romania

6 posts, 4570 views
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Vitezele maxime ale materialului rulant din Romania Dr2005

A. Locomotive

Electrice:
Seriile 40, 43: 120 km/h
Seriile 41, 44, 45, 46/460/461/462: 160 km/h
Seria 42 si 40-2003: 200 km/h
Seriile 47/470/471/474/477/478 (cu IGBT): 120 km/h pentru locomotivele de marfa, 160 km/h pentru cele de calatori.
BB 25000: 130 km/h
BB 25500: 140 km/h
Siemens ES 64 F4: 140 km/h
Siemens "Taurus": 230 km/h

Diesel-electrice:
Seriile 60, 65, 69, 73: 100 km/h
Seriile 62 & 63: 120km/h
LDE130: ?
Seriile 650/651 "BR232"/"Ludmilla": 120 km/h
Seria 83 ex-DB219: 120 km/h


LDH:
Seriile 80, 81 (LDH125), 82, 83, 84, 89: 100 km/h
Seria 85/LDH70: 70 km/h
Seria 86/LDH45: ?
Seria 87/L45H: 40 km/h
Seria 88 (ex-96)/LDH18: 40 km/h
LDH25: 60 km/h (?)
LDH10: ?
L18H: ?

LDM:
Seria 95: 55 km/h
Seria 88 (ex-96): ?
B-DM: ?

B. Automotoare

Diesel:
Seria 77 (Malaxa): 70 km/h
Seria 78 (1 unitate): 80 km/h
Seria 78 (2 unitati): 100 km/h
Seria 79 (,,Ferkeltaxe"): 90 km/h
Seria 91/92 (Duewag): 120 km/h
Seria 93 (MARUB): ?
Seria 96 (Desiro): 120 km/h
X4300, X4700, X4500 (Regiotrans, Via Terra Spedition): 120 km/h

Electrice
Seria 58: 120 km/h

C. Vagoane

10-70, 21-76, 20-87, 21-86, 21-87: 160 km/h
10-90, 10-91: 200 km/h
11-31, 21-31: 120 km/h
20-31 (21-47 modernizat): 140 km/h
11-47, 21-47, 21-57: 140 km/h
20-49, 20-59: 140 km/h
17-22 (isoric): 100 km/h
19-50, 20-50, 39-50: 140 km/h
19-54, 20-54, 19-55, 20-55: 140 km/h
19-56: ?
19-57, 20-57, 19-47, 20-47, 39-47: 140 km/h
19-76, 20-76: 160 km/h
20-58: 140 km/h
20-81, 20-83: 160 km/h (?)
19-70, 21-70 (DWA modernizat): 160 km/h
19-80, 21-80 (DWA): 160 km/h
21-90 (AVA200): 200 km/h
22-96: 200 km/h
25-20 (ecartam. 760 mm): ?
25-24 (ecartam. 760 mm): ?
26-16, 36-16, 84-16 (etajat modernizat): 120 km/h
16-17, 26-17, 16-05, 26-05 (TE): 120 km/h
26-26: 120 km/h
28-29 (Oravita-Anina): 80 km/h
29-21 (Oravita-Anina): ?
29-22 (Dimitrov): 100 km/h
40-70, 44-31 (cuseta cls1 si 2 - AcBcmee): 140 km/h
44-76 (cuseta cls1 si 2): 160 km/h
50-30 (cuseta cls2): ?
59-50 (cuseta cls2): 140 km/h
59-76 (cuseta cls2): ?
60-41 (Uz administrativ): 140 km/h (cred... are boghiuri MD)
60-41 (Vag. de dormit OSShD-y, retras): 140 km/h
70-50 (Vag. de dormit OSShD-y, retras): 140 km/h
71-31 (Vag. de dormit): 140 km/h
71-70 (Vag. de dormit DWA modernizat): 160 km/h
75-71 (Vag. de dormit T2S): 160 km/h
71-80 (Vag. de dormit DWA): 160 km/h
84-76, 85-76, 86-76 (Business): 160 km/h
85-47 (Bar): 140 km/h
88-42 (Restaurant): 140 km/h
88-96 (Restaurant): 160 km/h
89-76 (Bar-Bistro): 160 km/h
89-87 (Restaurant): 160 km/h
90-50 (Posta/Bagaje?): 140 km/h
92-47 (Bagaje): 140 km/h
92-57 (Posta): 140 km/h
97-11 (vag. de lucru): ?
97-40 (Militar): ?
97-50 (vag. pt. verificat geometria caii): 140 km/h
98-70 (uz administrativ): ?
99-20 (WIT din Gags): 120 km/h
99-52 (WIT): 140 km/h
RIO, RIB: 120 km/h

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Vitezele maxime ale materialului rulant din Romania GAC

In cazul vagoanelor 19-47/20-47 (mai vechi), care au viteza maxima de 140Km/h, daca acestea ar fi duse pe o portiune dreapta de sina reabilitata, care ar fi viteza maxima pe care ar putea sa o prinda inainte sa deraieze, si cum ar deraia? (ce ar ceda mai intai incat sa deraieze respectivele vagoane), acum presupunand ca vagoanele ar fi incarcate cu saci de nisip incat sa simuleze incarcatura, iar uzura la acele vagoane, ar fi la valori medii pentru acea clasa de vagoane, iar locomotiva ar putea sa prinda acea viteza care sa deraieze vagoanele.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Vitezele maxime ale materialului rulant din Romania Dr2005

Aparatul de rulare al lor rezistă şi la 160 km/h, însă frâna cu saboţi nu este eficientă la peste 140 km/h. Analog, aparatul de rulare de pe etajatele 26-26 (şi ce s-a modernizat din ele: 26-16, 36-16, 84-16) rezistă şi la 140 km/h, dar la peste 120 nu se mai realizează procentul de frânare impus. Cu ambele vagoane s-au făcut teste la 160, respectiv 120 km/h şi s-a constatat doar că frâna nu mai e eficientă, nu a fost vorba de vreo deraiere sau de pericol de deraierecauzat de vibraţii, ruliu etc...

Cutiile de 19/20/21-47/57, dacă se pun pe altfel de boghiuri (vezi 20-68, 19-87), rezistă şi la 160 km/h (probabil şi la 200).€

 


Re: Vitezele maxime ale materialului rulant din Romania francezu72

pe ce ruta circula Siemens "Taurus" ?

 


Re: Vitezele maxime ale materialului rulant din Romania silver

francezu72 wrote:
pe ce ruta circula Siemens "Taurus" ?


Prin vestul tarii, iti dai seama... Arad, Curtici, pe-acolo..

 


Re: Vitezele maxime ale materialului rulant din Romania vlaicuandrei

Nu neaparat. Circula si pe Brazi-Brasov uneori sau pe M900 tot de la Brazi catre Rosiori-Craiova-Filiasi.

 


Home page  • 
Parent forum: Discuții tehnice - generalități  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use