Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviară(20

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde shoppy » Mie, 18 Iun 2014, 15:01

Ca o completare, configuratia cu 5 osii cuplate este configuratia standard pentru traficul de marfa unde se pune accent pe putere, cuplu si greutate aderenta(in ciuda acceleratiei si vitezei maxime, care sunt caracteristici ale traficului de calatori). De asemenea tipurile de serviciu efectuat de o locomotiva se deosebesc dupa tipul de linie(principala, secundara si manevra), nu exista marfare sau linii de munte grele ori usoare.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9105
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 15:01

Locomotiva 142.044 cu tenderul 142.013

Aceasta a fost construita in anul 1938 la Uzinele Resita, fiind realizata dupa o licenta cumparata din Austria in anul 1936. A fost activa in perioada 1939 - 1970. Cu lungimea de 23,4 metri si greutatea maxima de 194 tone, locomotiva putea atinge viteza maxima de 140 kmh, dar aceasta a circulat doar cu pana la 110 kmh in serviciu normal. In anul 1995 a fost scoasa din conservare din depoul Arad si trimisa la reparatie capitala la Atelierele 16 Februarie Cluj Napoca. Lucrul la repararea si restaurarea acesteia a durat pana la data de 7 aprilie 1996 cand au fost efectuate probele de parcurs, la viteza maxima de 110 km/h. Proba cu tren a avut loc pe data de 8 mai 1996 pe ruta Cluj Napoca - Ciucea. Pana in anul 2006 locomotiva a efectuat drumuri turistice cu trenuri speciale, apartinand STF, fiind conservata ulterior. Aceasta a fost reparata capital si expusa in anul 2010 in Gara Oradea.

142.044 (1).JPG
142.044 (1).JPG (516.34 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (2).JPG
142.044 (2).JPG (410.9 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (3).JPG
142.044 (3).JPG (467.75 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (4).JPG
142.044 (4).JPG (437.35 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (5).JPG
142.044 (5).JPG (282.83 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (6).JPG
142.044 (6).JPG (455.52 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (7).JPG
142.044 (7).JPG (288.25 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (8).JPG
142.044 (8).JPG (399.96 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (9).JPG
142.044 (9).JPG (331.6 KiB) Vizualizat de 2577 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 15:03

Tot 142.044

142.044 (10).JPG
142.044 (10).JPG (387.52 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (11).JPG
142.044 (11).JPG (413.65 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (12).JPG
142.044 (12).JPG (482.46 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (13).JPG
142.044 (13).JPG (378.51 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (14).JPG
142.044 (14).JPG (480.02 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (15).JPG
142.044 (15).JPG (390.63 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (16).JPG
142.044 (16).JPG (345.53 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (17).JPG
142.044 (17).JPG (320.95 KiB) Vizualizat de 2577 ori


142.044 (18).JPG
142.044 (18).JPG (502.42 KiB) Vizualizat de 2577 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 15:26

Locomotiva de manevra LDM 95-0043-0. Face parte din seria de locomotive diesel-mecanice destinate manevrelor din depouri, construite in perioada 1937-1950 la uzinele Malaxa Bucuresti. Au puterea de 88 kW (119 CP) si viteza maxima de 55 km/h. Inca sunt utilizate in mai multe depouri din tara, in special la cele are CFR Calatori.

95-0043-0 (1).JPG
95-0043-0 (1).JPG (577.87 KiB) Vizualizat de 2568 ori


95-0043-0 (2).JPG
95-0043-0 (2).JPG (512.2 KiB) Vizualizat de 2568 ori


95-0043-0 (3).JPG
95-0043-0 (3).JPG (520.52 KiB) Vizualizat de 2568 ori


95-0043-0 (4).JPG
95-0043-0 (4).JPG (422.22 KiB) Vizualizat de 2568 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 15:43

77-0900-9, este primul automotor din seria Malaxa Seria 77 "900". Este in serviciu activ la depoul Pitesti. Automotoare de acest tip au fost construite la uzinele Nicolae Malaxa in perioada 1935-1942 (seria 900-999). Au o putere de 88 kW (120 CP) si viteza maxima de 70 km/h. O parte din acestea au avut reparatii capitale la uzina MARUB Brasov.

900 (1).JPG
900 (1).JPG (504.95 KiB) Vizualizat de 2562 ori


900 (2).JPG
900 (2).JPG (348.74 KiB) Vizualizat de 2562 ori


900 (3).JPG
900 (3).JPG (177.42 KiB) Vizualizat de 2562 ori


900 (4).JPG
900 (4).JPG (339.69 KiB) Vizualizat de 2562 ori


900 (5).JPG
900 (5).JPG (320.27 KiB) Vizualizat de 2562 ori


900 (6).JPG
900 (6).JPG (427.06 KiB) Vizualizat de 2562 ori


900 (7).JPG
900 (7).JPG (409.72 KiB) Vizualizat de 2562 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 16:18

060-DA-001 este prima locomotiva DA fabricata de SLM Wintherthur în anul 1959. Motorul diesel este de 2100 CP, realizat de Sulzer Wintherthur. A fost urmata de alte 5 unitati pana la sfarsitul anului 1959. A fost retrasa din circulatie in anul 1990 si restaurata in anul 2008 la IRLU Craiova. Restaurarea a vizat aducerea locomotivei aproape de starea tehnica originala prin instalarea de componente mecanice originale SLM Wintherthur si electrice model BBC Baden. Cele 6 locomotive livrate in anul 1959 au fost singurele importate din Elvetia, restul de 2483 au fost produse de Electroputere Craiova, echipate cu motoare produse la Resita si parte mecanica de la Caromet Caransebes. La CFR au ajuns 1404 locomotive, restul fiind destinate exportului, ajungand si in tari departate cum ar fi China si Iran.

060-DA-001 urmeaza sa fie vopsit in scurt timp in schema cu tenta gri. Sa urmarim o serie de fotografii cu aceasta si starea salii masinilor.

Multumim echipei de la depoul Dej pentru insotirea si administrarea locomotivelor cu aburi expuse, a DA 001 si a EC 001.

060-DA-001 (1).JPG
060-DA-001 (1).JPG (453.15 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (2).JPG
060-DA-001 (2).JPG (465.75 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (3).JPG
060-DA-001 (3).JPG (464.62 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (4).JPG
060-DA-001 (4).JPG (422.25 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (5).jpg
060-DA-001 (5).jpg (407.41 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (6).JPG
060-DA-001 (6).JPG (419 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (7).JPG
060-DA-001 (7).JPG (326.79 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (8).JPG
060-DA-001 (8).JPG (291.96 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (9).JPG
060-DA-001 (9).JPG (411.67 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (10).JPG
060-DA-001 (10).JPG (242.94 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (11).JPG
060-DA-001 (11).JPG (239.56 KiB) Vizualizat de 2548 ori


060-DA-001 (12).JPG
060-DA-001 (12).JPG (244.36 KiB) Vizualizat de 2548 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 16:29

Prima locomotiva Transmontana
Proiectata si construita in 2009-2010, prima locomotiva Transmontata este realizata de catre Softronic Craiova, in prezent singurul producator de locomotive noi din tara noastra, realizand proiectele Phoenix si Transmontana, bazate pe modificarea vechiului proiect EA si implementarea de sisteme de actionare contemporane. 480-001 a reprezentat prima locomotiva electrica cu motoare de tractiune asincrone, etapa urmatoare seriei Phoenix. Osiile Co-CO sunt echipate cu un transformator bi-sistem de 25 kV 50 Hz si 15 kV si 16 2/3 Hz ce alimenteaza sase motoare de tarciune asincrone, dezvoltand o putere totala de 6600 kW capabile sa atinga viteze de 200 km/h.

Locomotivele Transomontana pot fi vazute pe caile ferate din Romania si Ungaria, fiind adaptate in special pentru trenurile de marfa. In prezent sunt in circulatie 11 locomotive si in productie alte 4 pentru anul acesta.

480 001 (1).JPG
480 001 (1).JPG (445.15 KiB) Vizualizat de 2543 ori


480 001 (2).JPG
480 001 (2).JPG (454.24 KiB) Vizualizat de 2543 ori


480 001 (3).JPG
480 001 (3).JPG (290.57 KiB) Vizualizat de 2543 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 17:06

Multumita domnului Georg Hocevar, in zona Calea Grivitei a fost amenajata o linie de mocanita, unde a fost adusa locomotiva 762.209 care a rulat intre zona muzeului CFR si statia de metrou Basarab. Locomotiva 762.209 a fost construita in anul 1917 de catre KrM, opereaza pe ecartament de 760 mm pe linia Covasna - Comandau, apartinand de SC Calea Ferata Ingusta SRL.

CFI (1).JPG
CFI (1).JPG (510.45 KiB) Vizualizat de 2530 ori


CFI (2).JPG
CFI (2).JPG (501.9 KiB) Vizualizat de 2530 ori


CFI (3).JPG
CFI (3).JPG (489.43 KiB) Vizualizat de 2530 ori


CFI (4).JPG
CFI (4).JPG (492.21 KiB) Vizualizat de 2530 ori


CFI (5).JPG
CFI (5).JPG (330.47 KiB) Vizualizat de 2530 ori


CFI (6).JPG
CFI (6).JPG (338.09 KiB) Vizualizat de 2530 ori


CFI (7).JPG
CFI (7).JPG (260.1 KiB) Vizualizat de 2530 ori


CFI (8).JPG
CFI (8).JPG (289.27 KiB) Vizualizat de 2530 ori


CFI (10).JPG
CFI (10).JPG (208.73 KiB) Vizualizat de 2530 ori


CFI (11).JPG
CFI (11).JPG (215.46 KiB) Vizualizat de 2530 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 18:23

Trenul si locomotiva Calugareni

Locomotiva "Calugareni" cu numarul 43, face parte dintr-un lot de 5 locomotive cumparate in anul 1869 din Marea Britanie, de la firma Canada Works Birkenhead. Toate 5 au fost scoase din serviciul normal si utilizate doar pentru manevre, in perioada 1900-1930, cand in urma casarii a 4, singura salvata a fost 43 "Calugareni".
Numele celor 5 locomotive: 40 - Topolnita, 41 - Bratesul, 42 - Razboieni, 43 - Calugareni si 44 - Mihai Bravu.

Trenul Calugareni este compus din 3 vagoane construite la Fabrica “Ashbury” din Manchester, Anglia, intre anii 1866–1869. Vagoanele au fost reconstruite in anii 1993-1994 la “Atelierele CFR Pascani” si in anul 2004 au fost restaurate la “Atelierele CFR Grivita”. Trenul “Calugareni“ a circulat intre anii 1869–1918 pe calea ferata Bucuresti – Giurgiu, aceasta fiind prima linie de cale ferata din Principatele Unite.

Vagonul de clasa 1 - de culoare albastra, capacitatea 12 locuri, cod 50531224004-5
Vagonul de clasa 2 - de culoare verde, capacitatea 24 locuri, cod 50532234003-4
Vagonul de clasa 3 - de culoare bruna, capacitate 32 locuri, cod 50533424001-5

Calugareni (1).JPG
Calugareni (1).JPG (481.77 KiB) Vizualizat de 2511 ori


Calugareni (2).JPG
Calugareni (2).JPG (483.21 KiB) Vizualizat de 2511 ori


Calugareni (3).JPG
Calugareni (3).JPG (491.1 KiB) Vizualizat de 2511 ori


Calugareni (4).JPG
Calugareni (4).JPG (465.49 KiB) Vizualizat de 2511 ori


Calugareni (5).JPG
Calugareni (5).JPG (515.89 KiB) Vizualizat de 2511 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 18:28

Pe data de 10 iunie, la ora 14:40, trenul a efectuat prima cursa pana la Gara Baneasa, tras de locomotiva Calugareni. Totusi din cauza vechimii locomotivei, programul de doua drumuri pe zi, pe toata durata expozitiei nu a putut fi respectat, locomotiva Calugareni tragand trenul de mai putine ori, in rest la tractiune a fost LDH 171.

Baneasa (1).JPG
Baneasa (1).JPG (272.3 KiB) Vizualizat de 2509 ori


Baneasa (2).JPG
Baneasa (2).JPG (465.01 KiB) Vizualizat de 2509 ori


Baneasa (3).JPG
Baneasa (3).JPG (409.45 KiB) Vizualizat de 2509 ori


Baneasa (4).JPG
Baneasa (4).JPG (307.57 KiB) Vizualizat de 2509 ori


Baneasa (5).JPG
Baneasa (5).JPG (382.12 KiB) Vizualizat de 2509 ori


Baneasa (6).JPG
Baneasa (6).JPG (455.08 KiB) Vizualizat de 2509 ori


Baneasa (7).JPG
Baneasa (7).JPG (301.43 KiB) Vizualizat de 2509 ori


Baneasa (8).JPG
Baneasa (8).JPG (200.04 KiB) Vizualizat de 2509 ori


Baneasa (9).JPG
Baneasa (9).JPG (493.94 KiB) Vizualizat de 2509 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 18:39

Calugareni in Gara de Nord

gdn (1).JPG
gdn (1).JPG (534.04 KiB) Vizualizat de 2505 ori


gdn (2).JPG
gdn (2).JPG (511.66 KiB) Vizualizat de 2505 ori


gdn (3).JPG
gdn (3).JPG (463.83 KiB) Vizualizat de 2505 ori


gdn (4).JPG
gdn (4).JPG (533.15 KiB) Vizualizat de 2505 ori


gdn (5).JPG
gdn (5).JPG (471.59 KiB) Vizualizat de 2505 ori


gdn (6).JPG
gdn (6).JPG (413.44 KiB) Vizualizat de 2505 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 18:45

Sosit cu LDH 171 in Gara de Nord

ldh (1).JPG
ldh (1).JPG (410.75 KiB) Vizualizat de 2503 ori


ldh (2).JPG
ldh (2).JPG (388.89 KiB) Vizualizat de 2503 ori


ldh (3).JPG
ldh (3).JPG (364.07 KiB) Vizualizat de 2503 ori


ldh (4).JPG
ldh (4).JPG (412.29 KiB) Vizualizat de 2503 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 18:57

Am incheiat astfel cu exponatele in marime naturala si trec la expozitiile de miniaturi.
Muzeul CFR a putut fi vizitat gratuit in toate zilele expozitiei, va ofer cateva cadre cu interiorul acestuia si camera dioramei.

Muzeu (1).JPG
Muzeu (1).JPG (282.99 KiB) Vizualizat de 2496 ori


Muzeu (2).JPG
Muzeu (2).JPG (296.96 KiB) Vizualizat de 2496 ori


Muzeu (3).JPG
Muzeu (3).JPG (257.87 KiB) Vizualizat de 2496 ori


Muzeu (4).JPG
Muzeu (4).JPG (240.47 KiB) Vizualizat de 2496 ori


Muzeu (5).JPG
Muzeu (5).JPG (293.48 KiB) Vizualizat de 2496 ori


Muzeu (6).JPG
Muzeu (6).JPG (253.01 KiB) Vizualizat de 2496 ori


Muzeu (7).JPG
Muzeu (7).JPG (262.08 KiB) Vizualizat de 2496 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar

Mesajde Marian Andrei » Mie, 18 Iun 2014, 19:04

Aspecte din cadrul expozitiei organizate in incinta statiei de metrou Gara de Nord 2.

gdn2 (1).JPG
gdn2 (1).JPG (245.33 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (2).JPG
gdn2 (2).JPG (241.68 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (3).JPG
gdn2 (3).JPG (250.46 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (4).JPG
gdn2 (4).JPG (315.45 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (5).JPG
gdn2 (5).JPG (239.8 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (6).JPG
gdn2 (6).JPG (163.21 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (7).JPG
gdn2 (7).JPG (270.65 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (8).JPG
gdn2 (8).JPG (262.89 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (9).JPG
gdn2 (9).JPG (260.74 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (10).JPG
gdn2 (10).JPG (209.94 KiB) Vizualizat de 2494 ori


gdn2 (11).JPG
gdn2 (11).JPG (255.19 KiB) Vizualizat de 2494 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19011
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Expoziții, simpozioane și proiecte feroviare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator