DACIA Clasic

DACIA Clasic

Mesajde ADK » Vin, 11 Ian 2019, 02:39

Aveți idee din ce an s-a început construcția Daciilor ”CN4” (Zâmbetul lui Iliescu) cu motor cu/pe injecție? Modelul ar fi apărut pe piață în 1998, până la ultimele modele din anul 2004.
După modelele clasice de 1310 ”ochelariste/comuniste”, imediat dacă nu chiar dinainte, s-a început construcția a Daciilor subtip ”CN1-4” (Creația Noastră/Caroserie Nouă).
În Buzău încă pot fi întâlnite multe Dacii, care mai de care ”cochete”. 8-) Din păcate, unele își au zilele numărate și după cum am observat, o Dacie pe săptămână ajunge la remat. :cry:
Iată modelele mai unicate în zilele noastre, ”democratice”. CN2-ul are doar grila modificată în rest e ca un CN3.
CN1.jpg
CN1.jpg (135.98 KiB) Vizualizat de 891 ori

CN2.jpg
CN2.jpg (138.58 KiB) Vizualizat de 891 ori


Și Dacia 1410 Breack ”CN3” CL pe care o posed din anul 2004, mașina este fabricată în 1995 și a circulat în compania Alcatel până în acel an când am cumpărat-o la un rulaj destul de mic (4000 de km, la momentul actual având aproape 180.000 km) primind astfel și o schemă de culoare interesantă. :D Din câte am înțeles ar fi existat 5 asemenea Dacii (majoritatea Berline, una o Liberta :shock:) dar unele la revopsire s-a renunțat la acel portocaliu. :roll: Mașina ar fi luat calea rematului în toamna anului 2016, dacă n-aș fi salvat-o și nu m-aș fi ocupat de ea imediat după moartea tatălui meu. :cry: Având și o importanță istorică pentru mine.

Atașez câteva poze din vara-toamna anului 2017.
B24ACF.jpg
B24ACF.jpg (171.13 KiB) Vizualizat de 892 ori

B24ACF (2).jpg
B24ACF (2).jpg (177.09 KiB) Vizualizat de 892 ori

B24ACF (3).jpg
B24ACF (3).jpg (177.28 KiB) Vizualizat de 892 ori

B24ACF (4).jpg
B24ACF (4).jpg (180.54 KiB) Vizualizat de 892 ori

B24ACF (5).jpg
B24ACF (5).jpg (181.88 KiB) Vizualizat de 892 ori

B24ACF (6).jpg
B24ACF (6).jpg (120.44 KiB) Vizualizat de 892 ori


Sper să nu fie o supărare pentru crearea acestui topic, fiindcă ultimele mașini clasice fabricate în România sunt numărate pe degete și parcă văd că în curând o să valoreze destul de mult (oricum deja sunt scumpe la vedere, mai ales prin București).
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 990
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni, Buzău

Re: DACIA Clasic

Mesajde ADK » Mar, 14 Mai 2019, 11:58

Dacia CN2 albă de mai sus este de vânzare cu vreo 1500 de lei. Se găsește vizavi de IPJ Buzău.
Cred că știți că Buzăul este un oraș încă destul de populat de autoturisme marca Dacia, doar că de la o zi la alta sunt tot mai puține dar foarte multe sunt băgate în curți și sunt chiar vizibile. Doar în zona mea sunt vreo 10. Iată 2 cadre destul de interesante, mai ales a doua, surprinse de mine anului curent.
1. 2 Dacii Breack, una CN3 iar cealaltă CN4 parcate pe trotuar din zona Clubul Polițiștilor. Am mai surprins ceva similar la gară, tot așa 2 Dacii ambele roșii Berline una CN3 cealaltă CN4. Mergea ca bancul ăla ”măi Bulă, tu nu ai tema identică cu a colegului tău? nu dnă profesoară. Ia să văd temele”. :lol:
2. O imagine de la începutul aniilor 2000, dacă n-ar fi existat termopanele.
Imagine
Imagine
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 990
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni, Buzău

Re: DACIA Clasic

Mesajde ADK » Joi, 22 Aug 2019, 21:44

Deși din oraș încep să dispară încet-încet, la țară încă se mai găsesc, unele însă nu mai circulă dar majoritatea nu li s-au pus gânduri ”rele”. :)
Un exemplar întreg prin Bobocu, jud. Buzău, dar în zonă mai sunt vreo 10 și nu departe e o unitate militară (sau ceva de genul) unde sunt camioane DAC, SR și KRAZ(?!). :shock:
Imagine
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 990
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni, Buzău

Re: DACIA Clasic

Mesajde ADK » Dum, 03 Noi 2019, 15:37

O Dacie superbă în Buzău:
Imagine
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 990
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni, Buzău

Re: DACIA Clasic

Mesajde shoppy » Vin, 22 Noi 2019, 21:22

Era plin si de Cielo-uri Buzaul pana acum 2-3 ani, au inceput sa dispara.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9004
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: DACIA Clasic

Mesajde ADK » Vin, 22 Noi 2019, 21:49

Plin de tot ce însemna Dacia și Daewoo. Până acum un an, m-a șocat să mai văd un cap-tractor DAC și semi-remorcă românească încă în circulație. :shock:
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 990
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni, Buzău

Re: DACIA Clasic

Mesajde anndrei » Mar, 26 Noi 2019, 01:15

@ADK, i-ai pus Daciei lumini de gabarit pe laterale, sunt cumva de Rocar De Simon? Butonul verde e pe bord pare a fi de Ikarus, la ce foloseste :?:
anndrei
 
Mesaje: 1180
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: DACIA Clasic

Mesajde ADK » Mar, 26 Noi 2019, 09:50

E-exact! Da, sunt chiar de la RdS-urile ex. Titan. Butonul de Ikarus e pentru o lampă montată în interior. :P
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 990
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni, Buzău

Re: DACIA Clasic

Mesajde anndrei » Mar, 26 Noi 2019, 22:38

Si lampile (rosu-verde) de la mijlocul bordului par a fi din bordul primelor autobuze ROMAN-DAC.
Sa inteleg ca grilele de ventilatie aflate in lateralele bordului erau de frumusete. Se vede ca nu au conectata nicio conducta prin care sa sufle aer. Alte variante de echipare le-au avut functionale sau erau doar de design?
anndrei
 
Mesaje: 1180
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: DACIA Clasic

Mesajde ADK » Mar, 26 Noi 2019, 23:30

Cele 2 lămpi într-adevăr, provin de la primele autobuze DAC chiar și Roman am văzut că aveau la fel. Ultimele DAC-uri, sau cele de după 1990, devenite ”Rocar” aveau lămpi dreptunghiulare, ca cele de DeSimon (am și d-alea, dar nu montate pe mașina asta). Ca fapt-divers, cele 2 lămpi văzute din bord sunt martori pentru stop pe frână și semnalizare individuală (între timp am mai pus o lampă verde, pentru semnal stânga și dreapta, să vezi la avarie câte becuri se aprind). Grilele da, sunt de decor, mai demult m-am gândit să leg 2 coolere de PC (fiindcă sunt tot pe 12v) în spatele lor, unul în stânga iar celălalt în dreapta, măcar de ventilație vara. Am însă în plan asta, chiar să-i fac un fel de RK propriu și s-o transform în mașină de intervenții (depanare) pentru celelalte mașini de le am (care și la alea am tot felul de minuni), însă am de rezolvat niște probleme care se leagă una de alta. Cât despre alte variante de echipare, tot așa de decor, mai sunt 2 martori care nu s-au aprins niciodată, unul e pentru dezaburire lunetă, deoarece semnul e cu un pătrat imitând degivrarea (pentru parbriz e ușor diferit semnul, lămurind un pic situația am căutat o poză), dar nu înțeleg rostul lui în bord dacă e buton cu martorul lui. Celălalt martor este pentru stopul de ceață spate, care nu a existat din fabrică montat (unele modele au avut, în locul lămpii din stânga de marșarier), însă am montat eu o lampă (tot de DAC, de stop cu clasicul bec P21w, sub bară pe partea stângă) punând un buton suplimentar, legat pe + contact, nu permanent, și ducând pe vechiul fir de la pompița spate (care nu aș fi vrut să renunț, dar aveam bidon de autobuz DAF pe 24v însă în ciudă că împingea bine pe 12v lichidul de curățare, s-a fisurat capătul de la plastic unde conectam furtunul, și am renunțat la el). Revenind, inițial lampa am vrut s-o incorporez în bară, ca la Ikarusurile ploieștene, dar asta însemna mai multă chinuială și nu aveam locul necesar de a desface bara și a mă înșira. Martorii ăia țin să cred că așa au rămas de la vechiile Dacii 1310, cele cu 4 faruri și jante de Canada, la alea sigur se aprindeau deoarece butonul pt. dezaburire nu era cu martor la vremea aia, iar stop de ceață aveau toate Berlinele (chiar pe ambele părți). Oricum mașina are o energie RATB-istă, și o coincidență mare și schema de culori.
R.I.P. B42FER/175 (1991-2007), B09LGS/746 (1994-2010), B08NJL/735 (1994-2011) :-(
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată!
Avatar utilizator
ADK
 
Mesaje: 990
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni, Buzău


Înapoi la DACIA


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori