Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
673 posts, 174057 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
ByOnu
Pai nu vor fi unii de acord pentru ca este ... profund gresit ceea ce sustii.
1. Capacitatea. Daca un vehicul rutier urban de transport (fie el diesel, hybrid sau electric) pentru pasageri nu va depasi 18m in Bucuresti*, tramvaiele sunt teoretic limitate doar de lungimea peroanelor: tramvaiele CAF din Badapesta au 56m. Deci in cazul tramvaielor, cu 1 singur vatman transporti acelasi numar de calatori pe care l-ai transporta cu 3 de 18m sau cu 5 de 12m. Unde mai pui ca nu faci mentenanta pentru 3 sau 5 vehicule, ci doar pentru unul, pentru aceeasi capacitate de transport.
2. Viteza. Tramvaiele pot prinde viteze mai mari si sunt mai sigure. Daca in cazul volanului intervine factorul uman, in cazul sinelor vorbim despre o previzibilitate mai mare. Daca introducem si pedala "om mort", avem o siguranta cu atat mai mare.
3. Autonomia. Daca un tramvai poate circula teoretic non-stop, autobuzele electrice au si vor avea nevoie de reincarcare.
4. Automatizarea. Intr-un viitor utopic, automatizarea integrala a sistemului de tramvaie este infinit mai palpabila decat in cazul autobuzelor.
*Desigur, exista Citaro de 21m, sau autobuze bi-articulate de 25m, dar sunt redundante pentru ceea ce discutam.
Transportul pe sine este viitorul. Iar faptul ca te costa sinele este irelevant. Totul costa la inceput. Iar pe langa asta, infrastructura de tramvai este eligibila pentru cofinantare nerambursabila.
Hai sa aruncam un ochi la retelele 100% noi inaugurate in ultimul deceniu din UE si SUA:
zapacitu wrote:
Stiu ca nu vor fi unii de acord cu aceasta idee.
Pai nu vor fi unii de acord pentru ca este ... profund gresit ceea ce sustii.
1. Capacitatea. Daca un vehicul rutier urban de transport (fie el diesel, hybrid sau electric) pentru pasageri nu va depasi 18m in Bucuresti*, tramvaiele sunt teoretic limitate doar de lungimea peroanelor: tramvaiele CAF din Badapesta au 56m. Deci in cazul tramvaielor, cu 1 singur vatman transporti acelasi numar de calatori pe care l-ai transporta cu 3 de 18m sau cu 5 de 12m. Unde mai pui ca nu faci mentenanta pentru 3 sau 5 vehicule, ci doar pentru unul, pentru aceeasi capacitate de transport.
2. Viteza. Tramvaiele pot prinde viteze mai mari si sunt mai sigure. Daca in cazul volanului intervine factorul uman, in cazul sinelor vorbim despre o previzibilitate mai mare. Daca introducem si pedala "om mort", avem o siguranta cu atat mai mare.
3. Autonomia. Daca un tramvai poate circula teoretic non-stop, autobuzele electrice au si vor avea nevoie de reincarcare.
4. Automatizarea. Intr-un viitor utopic, automatizarea integrala a sistemului de tramvaie este infinit mai palpabila decat in cazul autobuzelor.
*Desigur, exista Citaro de 21m, sau autobuze bi-articulate de 25m, dar sunt redundante pentru ceea ce discutam.
Transportul pe sine este viitorul. Iar faptul ca te costa sinele este irelevant. Totul costa la inceput. Iar pe langa asta, infrastructura de tramvai este eligibila pentru cofinantare nerambursabila.
Hai sa aruncam un ochi la retelele 100% noi inaugurate in ultimul deceniu din UE si SUA:
Sursa: en.wikipedia.org/wiki/List_of_tram_and_light_rail_transit_systems
Lista tramvaie EU 2008-2018.jpg (294.47 KB; downloaded 2314 times)
Sursa: en.wikipedia.org/wiki/List_of_tram_and_light_rail_transit_systems
Lista tramvaie USA 2008-2018.jpg (188.44 KB; downloaded 2313 times)
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
zapacitu
Cred ca e un subiect foarte bun de dezbatut pe indelete. Nu spun ca nu e util in unele conditii, ma gandesc doar la aplicabilitate la noi, cu bune si rele, plus perspectivele de viitor in care vad sinele ca o piedica in calea dinamismului. Vom vedea.
Cred ca e un subiect foarte bun de dezbatut pe indelete. Nu spun ca nu e util in unele conditii, ma gandesc doar la aplicabilitate la noi, cu bune si rele, plus perspectivele de viitor in care vad sinele ca o piedica in calea dinamismului. Vom vedea.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
TibiV
Credeti, nu credeti, miercuri, joi si vineri lucrau de la Brancoveanu spre Luica la trotuare si alte maruntisuri...
Mai mult, vineri, 21 decembrie, la ora 11, asfaltau noua banda 1 creata pe ”insula centrala” de la Brancoveanu cu Tn.Magurele / Luica.
Nu am poze ”la zi”, dar este vorba despre aceasta insula:
Credeti, nu credeti, miercuri, joi si vineri lucrau de la Brancoveanu spre Luica la trotuare si alte maruntisuri...
Mai mult, vineri, 21 decembrie, la ora 11, asfaltau noua banda 1 creata pe ”insula centrala” de la Brancoveanu cu Tn.Magurele / Luica.
Nu am poze ”la zi”, dar este vorba despre aceasta insula:
- survola
-
Posted:
-
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Puss in Boots
Halal asfaltare pe tot T.Magurele. Diferente de nivel, incomplet, gropi etc. O rusine. La primavara ar trebui reasfaltat tot.
Halal asfaltare pe tot T.Magurele. Diferente de nivel, incomplet, gropi etc. O rusine. La primavara ar trebui reasfaltat tot.
- MikeT
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
MikeT
Pana la urma nu mai fac giratoriu acolo?
survola wrote:
Au atacat și insula? Asta e o veste bună.
Pana la urma nu mai fac giratoriu acolo?
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
danutzu_2910
Se pare ca si-au bagat picioarele in proiectul initial....
Si la Aparatori trebuia sa fie giratoriu...
Nu stiu daca s-a scris, la intrarea pe Turnu Magurele, la Aparatori, au finalizat ajustarea coltul, unde era gura de aerisire a radet-ului...
Se pare ca si-au bagat picioarele in proiectul initial....
Si la Aparatori trebuia sa fie giratoriu...
Nu stiu daca s-a scris, la intrarea pe Turnu Magurele, la Aparatori, au finalizat ajustarea coltul, unde era gura de aerisire a radet-ului...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
TibiV
Ce au facut cu aerisirile?
Banuiesc ca vorbesti despre coltul asta:
(Pozele sunt din 11 decembrie)
Ce au facut cu aerisirile?
Banuiesc ca vorbesti despre coltul asta:
(Pozele sunt din 11 decembrie)
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
misterr
Am încercat și eu să-mi dau seama, pare că pe una au înlocuit-o cu un capac de canal și pe una au astupat-o.
Am încercat și eu să-mi dau seama, pare că pe una au înlocuit-o cu un capac de canal și pe una au astupat-o.
- MikeT
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
subway guru
Sa vezi ce distractie maxima cand va crapa țevălăul !
Sa vezi ce distractie maxima cand va crapa țevălăul !
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
shoppy
Acele aerisiri nu au nici o legatura cu secolul 21, singura lor idee este ca daca iese abur pe ele e clar ca e o teava sparta, adica unii au senzori de presiune, debit si temperatura cu transmitere instantanee direct in dispecerat si detecteaza instantaneu problema si locatia ei, noi il trimitem pe jean-ciocan de-a lungul magistralei sa ne spuna daca iese abur pe undeva, ca altfel stam si pompam ca prostii lichidul tehnologic in canalizare.
Acele aerisiri nu au nici o legatura cu secolul 21, singura lor idee este ca daca iese abur pe ele e clar ca e o teava sparta, adica unii au senzori de presiune, debit si temperatura cu transmitere instantanee direct in dispecerat si detecteaza instantaneu problema si locatia ei, noi il trimitem pe jean-ciocan de-a lungul magistralei sa ne spuna daca iese abur pe undeva, ca altfel stam si pompam ca prostii lichidul tehnologic in canalizare.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Puss in Boots
Apropo de zona respectiva, tot ingusta mi se pare intrarea pe Magurele, incap doua masini dar nu comfortabil.
Apropo de zona respectiva, tot ingusta mi se pare intrarea pe Magurele, incap doua masini dar nu comfortabil.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Andrei98
Exact in zona cea mai problematica nu au rezolvat mare lucru, cum pe acolo trec destul de des vehicule mari, cam tot pe o banda se va intra.
Exact in zona cea mai problematica nu au rezolvat mare lucru, cum pe acolo trec destul de des vehicule mari, cam tot pe o banda se va intra.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lărgire Str. Luică și Str. Turnu Măgurele (FINALIZAT noiembrie 2019)
•
Choose destination