MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

547 posts, 135174 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 40
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Ionut, care este si colegul nostru, a reusit  "a technological/legal break-through" prin API... :lol:
Este o lectura demna de toata atentia... ;)
Ionut wrote:
Mai jos gasiti scrisoarea ceruta de noi in aprilie 2018. MFE ne-a refuzat accesul, i-am dat in judecata si in septembrie instanta ne-a dat dreptate. Saptamana trecuta MFE ne-a trimis documentul (nu au facut recurs). Vom cere si restul de corespondenta. Pana atunci, delectati-va cu pozitia si scrisoarea... eu chiar sper sa se inteleaga mesajul trimis de la Bruxelles.

API pe Facebook - este important sa dati un share/sau o reactie

Magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată DOAR PE JUMĂTATE din distanță, adică doar până la Stația Tokyo (zona Mall Băneasa).

Decizia vine în urma eșecului autorităților române de a lămuri îngrijorările exprimate de Comisia Europeană (CE) prin scrisoarea ("Request for Clarifications") trimisă la București în 16.02.2018. Pentru accesul la document, Asociația Pro Infrastructură a trebuit să dea în judecată Ministerul Fondurilor Europene (MFE) și instanța ne-a dat dreptate pe 13.09.2018.

MFE nu a făcut recurs și săptămâna trecută am primit documentul (atașat la acest comunicat). Este o mică-mare victorie a organizației noastre în misiunea continuă de a aduce transparență în felul în care se derulează investițiile majore de infrastructură de transport în România.

În scrisoare, experții de la Bruxelles prezintă șase "aspecte critice" (alături de altele secundare) în vederea obținerii finanțării nerambursabile, dintre care două extrem de grave: absența unei analize de opțiuni veritabile și estimarea costurilor la un nivel prea scăzut.

În plus, Comisia critica faptul că Magistrala M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3), iar studiul de trafic nu este de încredere. La fel de important este deranjul creat pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă, iar autoritățile române sunt prea optimiste cu privire la implementarea proiectului în 4,5 ani (unul aferent licitației și alți 3,5 de lucrări în teren).

Din februarie și până în septembrie, au fost mai multe runde de dialog între partea română și specialiștii europeni. Deznodământul? Marți, 06.11.2018, ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a confirmat public că vom primi bani doar pentru sectorul 1 Mai-Tokyo (Mall Băneasa), adică 6 stații din totalul de 12.

Valoarea totală estimată este de aproximativ 6,35 miliarde lei (inclusiv TVA), din care fondurile europene vor acoperi doar 2,36 miliarde. În jur de 416,5 milioane lei reprezintă contribuția de la bugetul de stat, iar aproape 1,46 miliarde lei vor veni din împrumutul JICA (Guvernul Japoniei). Vinerea trecută cererea de finanțare a fost retrimisă la Bruxelles pe noile coordonate.

În stilul caracteristic, responsabilii din minister sunt complet nerealiști, precizând termenul de 31.12.2023 pentru implementarea investiției, lucrările urmând să fie demarate în 2019. În opinia noastră, aceste promisiuni sunt fanteziste, mai ales dacă ne uităm la întârzierile de pe Magistrala M5 Drumul Taberei-Eroilor (începută la sfârșitul lui 2011 și încă nefinalizată).

Solicităm oficialilor din Ministerul Transporturilor România și Metrorex să înțeleagă semnificația reală a deciziei Comisiei Europene și să se concentreze pe accelerarea proiectelor pe Magistralele 5 (Eroilor-Iancului), 4 (Gara de Nord-Progresul) și 7 (Rahova-Colentina), linii care deservesc cartiere dense, cu trafic semnificativ, prioritare în fața secțiunii Tokyo-Otopeni a M6.






















 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Pun si aici postarea de la Discutii generale Metrorex, pornita la la PDF-ul lui bercencity, nu as vrea sa se piarda...

Deci au lasat amorsa si pentru sensul Pajura->1 Mai?...

Pun si eu varianta JPG...



Am si la rezolutie maxima, dar are aproape 10 MB.: https://i.imgur.com/k95aWKw.jpg

Si imi plac precizarile astea...:



1. HABAR nu avem unde sunt de fapt retelele astea...
2. Nu pune NIMENI mana pe cablurile STS... ;)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului George

Atunci repet şi eu întrebarea aici, se potriveşte mai bine: PLS va fi la Tokyo şi PSS la 1 Mai? Aşa ar fi logic....

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

orex wrote:
Daca avem sansa, si totul merge ca uns in procedura de atribuire a contractului de lucrari, anul viitor, in vara, vrea sa cred ca putem sa inauguram santierul!
PS
Un lucru este de mentionat. Ponderea factorilor de evaluare s-a inversat, in raport cu cea solicitata in cadrul procedurii de atribuire a contractului de lucrari pentru M5.1. Astfel, pretul va conta doar 40%, iar propunerea tehnica restul de 60 %, invers decat a fost la M5.1.
Sa fie de bun augur!!!  :bere:

Nu, propunerea tehnica va fi doar 40%, restul de 20% va fi ”experienta personalului”....

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Sa fim optimisti! Poate M5.1 a fost o lectie care ne trebuia pentru a lua "bacalaureatul" si a putea merge la facultatea "M6"!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului George

Sa speram, dar nu cred....

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Abia astept sa merg sa manac chiftelutele alea suedeze, de la ...., cu metroul, dar sper ca nu cu proteza dentara. :lol:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului sab

TibiV wrote:
Deci au lasat amorsa si pentru sensul Pajura->1 Mai?.. ;)

Bineinteles ca NU. Se va face ceva ca la Eroilor. Diferenta este ca aici, neavand amorsa, se va opri circulatia pe M4  cateva luni bune intre Jiului  si 1 Mai pe sensul catre GdN2.
Abia astept sa vad cum se va circula...Cu un singur metrou la 20 minute fara transbordare, dar pe o singura linie intre 1Mai si Laminorului sau fragmentat cu vreo 3 metrouri. Nici nu stiu care este raul cel mai mic.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Sunteti deja doi care ma contraziceti...
misterr wrote:
TibiV wrote:
Deci au lasat amorsa si pentru sensul Pajura->1 Mai?...
Nu, tocmai asta e problema! Cam ca la Eroii Revoluției (dacă ar fi să se ramifice M2 spre Giurgiului).

@misterr,
la Eroii Revolutiei sunt 0 metri pana pe Giurgiului. Un tunel NU are suficient loc sa treaca pe sub celalalt...
La 1 Mai sunt 200 de metri pana la Podul Constanta, nu mai vorbim de traseul liber (fara blocuri) spre Pajura...

Anyway...
Plansa asta imi arata ca este totusi foarte posibil ca la 1 Mai sa avem o statie normala, nu struto-camila de la NG2...
Chiar daca declivitatile vor fi mari in zona Podului Constanta pe sensul spre GdN...

subwayguru , nu ne ajuti?!....

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Taman guru a spus că s-a modificat proiectul, se pare că vor fi 3 peroane...Dar nu e chiar sigur, se mai analizează. Timp e suficient.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Hmmm, asta inseamna ca plansa de sus nu mai este valabila si ca nu va exista amorsa, ci ditamai santierul pentru constructia unui peron nou la 1 Mai in mijlocul strazii...Imi este greu sa cred.
Pana la urma nu vad niciun avantaj, in afara de faptul ca metrourile M4 si M6 nu se vor mai astepta in tunel sau in statia de dinaintea 1 Mai.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului WT_fan06

De ce NG2 e struțo-cămilă? Mi se pare soluția bună -> trenul + pasagerii nu așteaptă în tunel să fie eliberată stația, ci așteaptă la peronul al treilea. Totul ok...  :?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Ca ai un peron la alt nivel si nu ai un peron comun pentru aceeasi directie. Dar cu monitoarele poti sa stii care metrou pleaca primul catre Unirii.

@TibiV. Mai degraba plansa arata amorsa de dinaintea statiei 1 Mai, asa cum stiam ca este proiectul. Deci statia va ramane asa cum o stim, adica "normala", cu 2 peroane. Si data de pe plansa pare ca este 2016.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului George

Si despre PLS - PSS? Tokyo PLS si 1 Mai PSS?

 


Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 40
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420774 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use