Vin, 23 Mai 2014, 17:15
Goldmund scrie:1-Depoul Straulesti, sti foarte bine, ar fi mult supradimensionat doar pentru M4...asadar, este atat de mare pentru ca el deserveste candva si M6. Bineinteles ca D.S. poate exista si fara M6 cum exista aeroporturi destule in lume fara ca un avion sa decoleze/aterizeze...
Dum, 25 Mai 2014, 12:01
sab scrie:Nu cred...Ai uitat sa spui ca acest sBahn merge pe cea mai mare parte din traseu la suprafata . Si nu are cum sa se compare un km de cale ferata la suprafata cu un km de metrou subteran.
.............
Nu stiu unde ai schimbat tu atatea metrouri la Viena, ca au 5 linii mari si late si majoritatea fac schimb direct (o singura exceptie linia U6 nu se intalneste direct cu U1 si cu U2 ). In rest U2 are cate doua statii de schimb, atat cu U1 , cat si cu U4. La fel U4 cu U6, 2 statii de schimb
Dum, 25 Mai 2014, 15:19
Lun, 26 Mai 2014, 09:08
Lun, 26 Mai 2014, 12:11
Lun, 26 Mai 2014, 19:10
Goldmund scrie:2-ai facut o confuzie:
nu vorbeam de Viena, ci de Madrid. Viena o cunosc destul de bine inca din 1985, cand pentru prima data am batut orasul de-a lungul si latul, ca turist german...(superbe statii metro in stilul art deco)
alex230ro scrie:din ce tin minte in Paris,respectiv Viena am schimbat si 4 metrouri, .
Dum, 01 Iun 2014, 18:11
sab scrie:P.S. Or fi trenurile mai scumpe, dar constructia unui km de metrou vs un km de cale ferata de suprafata cred ca depaseste cu mult diferenta la trenuri. Mie la Viena mi s-a parut ca nu erau decat 2 linii spre aeroport. Pe aceeasi linie mergea si s Bahn-ul si CAT-ul. Si nici mare aglomeratie urbana nu mi s-a parut. Despre alte orase nu ma pot pronunta.
Oricum la noi orice solutie ai adopta este una proasta. Calea ferata este ieftina, dar chiar si asa, traficul de la aeroport nu o justifica.
Metroul este extrem de scump si dincolo de Complexul Comercial Baneasa sunt bani aruncati in vant. Chiar si pana acolo, nu cred ca este trafic pentru o linie de metrou. Noi cautam tot felul de justificari sa aruncam banii pe linia asta, doar-doar de or mai "suge" niste firme bani de la stat.
Joi, 31 Iul 2014, 15:28
sab scrie:P.S. Or fi trenurile mai scumpe,
Goldmund scrie:O line de tren suburban nu poate fi data in exploatare doar ca M6 ar fi mai scump si daca nu exista zone urbane bine definite pe traseul ...fostei linii CF.
Goldmund scrie:O line M6 poate fi construita exact prin acele locuri unde CF nu ajunge:
hotelurile si complex 'Expozitiei'', cartier Baneasa, birouri, cartiere in dezvoltare, oras Otopeni, circulatie imensa de pe DN1, complex de magazine, etc..Toate aceste obiective ar fi 'ocolite' de CF.
b365 scrie:Magistrala Gara de Nord-Aeroportul Otopeni: Când va fi finalizată și cum a fost ales traseul
Toți cei care călătoresc spre sau dinspre Capitală cu avionul așteaptă cu nerăbdare magistrala de metrou care leaga Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Noua linie va avea 12 stații, care vor purta numele marilor orațe ale lumii, cum ar fi Washington, Montreal, Tokio sau Paris.
Drumul din Bucuresti catre Aeroportul Henri Coanda se poate parcurge acum prin cateva variante destul de costisitoare: masina, taxiul sau autobuzul. Solutia salvatoare este Magistrala 6 Gara de Nord - Otopeni, un proiect de un miliard de euro fara TVA, dupa cum a precizat directorul Metrorex, Aurel Radu, pentru Ziare.com.
Aurel Radu a vorbit despre stadiul in care se afla proiectul, magistrala fiind construita de la statia 1 Mai, situata pe Magistrala 4 Gara de Nord - Parc Bazilescu.
"Lucrarile pentru Magistrala 6: 1 Mai - Otopeni se afla in stadiu de avizare a Proiectului Tehnic Preliminar si intocmire a Documentatiei de Atribuire pentru lucrarile de structura, in conformitate cu sumele alocate prin bugetul de stat", a mentionat seful companiei de transport.
În functie de bugetul alocat proiectului, lucrarile de constructii ar putea incepe la sfarsitul anului 2015, situatie in care termenul de dare in exploatare a liniei ar fi in 2020, a mai spus directorul Metrorex.
Directorul Metrorex a explicat si alegerea traseului, in conditiile in care, din multe zone ale Bucurestiului, un calator trebuie sa schimbe trei metrouri pentru a ajunge la aeroport.
"Traseul Magistralei 6 de metrou a fost ales in urma unor studii de fezabilitate demarate din anul 2006, in functie de cererea de transport pentru zona respectiva corelata si cu planul de dezvoltare al Primariei Municipiului Bucuresti. Magistrala 6 va fi deservita de depoul de la Straulesti (Magistrala 4).
Reteaua de metrou este proiectata, construita si exploatata similar cu alte retele din capitalele europene astfel incat sa asigure atat legaturi diametrale, cat si circulare intre acestea", a detaliat Aurel Pana.
Seful Metrorex a exemplificat ca un calator care porneste de la statia Lujerului, de exemplu, va trebui sa realizeze doua transferuri, respectiv la statiile Eroilor si Basarab.
Magistrala spre aeroport beneficiază de sprijunul Guvernului japonez, care a acordat României un imprumut de circa 300 de milioane de euro pentru realizarea proiectului.
Joi, 31 Iul 2014, 15:38
Vin, 01 Aug 2014, 07:30
ADY881 scrie:sab scrie:P.S. Or fi trenurile mai scumpe,
Pai noi aici nu discutam de linii suburbane de tip RER (unde sunt trenuri enorme care pot ajunge si la 200m si la 2 nivele, cu o capacitate de 1300 de oameni), noi aici discutam doar de tren express (care are doar doua statii), iar luand in consideratie traficul existent, cred ca si automotoarele existente Siemens Desiro sunt mari, adica niste automotoare electrice formate din un vagon ar fi suficiente pentru noi:
Sursa imaginii: http://en.wikipedia.org/wiki/Railcar
Iar aceste vehicule nu au cum sa coste la fel de mult ca o rama de metrou, si mai ales ca una de RER.
Vin, 01 Aug 2014, 13:55
Dum, 03 Aug 2014, 17:08
shoppy scrie:ca altfel toate orasele ar fi umplute de mii de autobuze nearticulate si pe motorina, adica ivnestitia pe termenul cel mai scurt si cu cele mai multe dezavantaje posibil.
shoppy scrie:Bine, ce nu esti tu de acord ca nu intelegi gata, e fraudare a banului public, pot sa mai zic ceva?
Scuze de offtopic.
shoppy scrie:Lafel si cele despre investitiile pe termen scurt vs. cele pe termen lung, metroul este o investitie pe termen lung deci costa cel mai mult dar aduce si cele mai multe beneficii dar esalonate pe o perioada lunga de timp,
Lun, 04 Aug 2014, 12:56
Lun, 04 Aug 2014, 15:42
Dragos Tanase scrie:Dar o iesire de pe A3 (Bucuresti-Ploiesti) spre Aeroportul Henri Coanda ar strica? Nu ar fi o alternativa buna la DN1? Acum, daca vreun accident blocheaza DN1... lumea o ia pe jos pana la aeroport! Corect? Nu exista o alta solutie. Poate doar stradutele paralele, de prin spatele blocurilor din Otopeni, dar pana la un punct.
Dragos Tanase scrie:Si inca ceva... eu cred ca si o linie de tren directa ar fi o alternativa la M6, desi cred ca s-a mai spus asta, dar si soseaua de centura facuta in regim de autostrada. Dar toata. Ca sa pot ajunge si eu civilizat... din Berceni![]()
Dragos Tanase scrie:Eventual o linie de tren desprinsa si din centura feroviara, dar asta e deja un vis...