Topic: Discuții până la începerea lucrărilor
2393 posts, 416707 views
📖 Pagination options
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Florinds
Mai pe la inceputurile discutiilor am scris si eu ca nu mi se pare normal ca sa ocolesti atat ca sa ajungi din aeroport in Centru.
Nici dpmdv M2 nu se poate prelungi, nici pana in Otopeni si nici pana in orice alta statie. Daca nu poti urca in Pipera/Aurel Vlaicu si vor fi peroanele pline in viitor, nu vad ce sens are sa prelungesti.
Acum, e chiar asa imposibil de atins o adancime comparabila cu ce exista in alte capitale pentru Piata Victoriei 3?
Eu doar ridic o provocare.
Nu toate statiile trebuie sa aiba acelasi trafic... Se poate pune foarte bine o statie la Arcul de Triumf sau la Muzeul Satului. Ar fi destul de aproape de 41, mai aproape decat la PPL. Nici Timpuri Noi, Mihai Bravu, Industriilor, Semanatoarea etc. nu prea au trafic si totusi sunt si ele acolo. In jurul unora s-a construit, in jurul altora nu.
De la Victoriei spre Sud de ce trebuie sa mearga pe Buzesti? Pe Calea Victoriei pana la Bd. Natiunilor Unite nu se poate? Putem avea M4 pe Berzei si M6 pe Calea Victoriei, de ce trebuie suprapuse?
Daca M4 si M2 sunt suficiente acum pentru traficul N-S, pe viitor e posibil sa mai fie nevoie de inca o magistrala.
Trebuie sa ne gandim si cat dureaza lucrarile pentru ambele (M4/M6).
Nu mai radeti de specialistii CE, oamenii vor sa ajunga cat mai repede in Centru, nu la Gara...
Cum ati zis si voi, legatura cu Gara poate fi asigurata prin linia CFR.
Mai pe la inceputurile discutiilor am scris si eu ca nu mi se pare normal ca sa ocolesti atat ca sa ajungi din aeroport in Centru.
Nici dpmdv M2 nu se poate prelungi, nici pana in Otopeni si nici pana in orice alta statie. Daca nu poti urca in Pipera/Aurel Vlaicu si vor fi peroanele pline in viitor, nu vad ce sens are sa prelungesti.
Acum, e chiar asa imposibil de atins o adancime comparabila cu ce exista in alte capitale pentru Piata Victoriei 3?
Eu doar ridic o provocare.
Nu toate statiile trebuie sa aiba acelasi trafic... Se poate pune foarte bine o statie la Arcul de Triumf sau la Muzeul Satului. Ar fi destul de aproape de 41, mai aproape decat la PPL. Nici Timpuri Noi, Mihai Bravu, Industriilor, Semanatoarea etc. nu prea au trafic si totusi sunt si ele acolo. In jurul unora s-a construit, in jurul altora nu.
De la Victoriei spre Sud de ce trebuie sa mearga pe Buzesti? Pe Calea Victoriei pana la Bd. Natiunilor Unite nu se poate? Putem avea M4 pe Berzei si M6 pe Calea Victoriei, de ce trebuie suprapuse?
Daca M4 si M2 sunt suficiente acum pentru traficul N-S, pe viitor e posibil sa mai fie nevoie de inca o magistrala.
Trebuie sa ne gandim si cat dureaza lucrarile pentru ambele (M4/M6).
Nu mai radeti de specialistii CE, oamenii vor sa ajunga cat mai repede in Centru, nu la Gara...
Cum ati zis si voi, legatura cu Gara poate fi asigurata prin linia CFR.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Puss in Boots
Timpuri Noi, Semanatoarea, Industriilor aveau trafic cand erau alte vremuri.... Daca nu se construia in draci in Popesti si in zona adiacenta, nici IMGB sau depoul nu mai aveau trafic mare. Doar ca astea sunt statii facute deja cand erau altele datele problemei.....acum e vorba de statii noi cu bataie lunga (la unele din ele) si cu posibilitati de dezvoltare la altele. Evident vor fi si statii mai putin circulate si altele mai mult sau mult mai mult, asa cum e si in prezent si nu doar la statiile mentionate mai sus.
Sincer, orice M4 extins sau M6 e undeva departe in viitor. E bine sa discutam, sa fie pareri pro si contra diferitelor aspecte dar ar fi bine ca mai-marii MT sa ia taurul de coarne si sa faca trenul sa avem ceva cat de cat palpabil si rapid pentru o legatura Aeroport-oras. In paralel se pot face planuri peste planuri si demara lucrari -partea mai grea pe la noi in ultimii cativa zeci de ani. In postura mea de calator frecvent la aeroport mi-as dori niste rezultate mai rapide pentru transportul spre si dinspre aeroport fara a ma baza exclusiv pe DN1 (masina, autobuz etc).
Timpuri Noi, Semanatoarea, Industriilor aveau trafic cand erau alte vremuri.... Daca nu se construia in draci in Popesti si in zona adiacenta, nici IMGB sau depoul nu mai aveau trafic mare. Doar ca astea sunt statii facute deja cand erau altele datele problemei.....acum e vorba de statii noi cu bataie lunga (la unele din ele) si cu posibilitati de dezvoltare la altele. Evident vor fi si statii mai putin circulate si altele mai mult sau mult mai mult, asa cum e si in prezent si nu doar la statiile mentionate mai sus.
Sincer, orice M4 extins sau M6 e undeva departe in viitor. E bine sa discutam, sa fie pareri pro si contra diferitelor aspecte dar ar fi bine ca mai-marii MT sa ia taurul de coarne si sa faca trenul sa avem ceva cat de cat palpabil si rapid pentru o legatura Aeroport-oras. In paralel se pot face planuri peste planuri si demara lucrari -partea mai grea pe la noi in ultimii cativa zeci de ani. In postura mea de calator frecvent la aeroport mi-as dori niste rezultate mai rapide pentru transportul spre si dinspre aeroport fara a ma baza exclusiv pe DN1 (masina, autobuz etc).
- AdrianD
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
AdrianD
Nu e o stire. E din raportul privind impactul de mediu al proiectului. E una dintre variantele care se spune ca a fost analizata. Am cautat studiul de fezabilitate al proiectului, dar nu-l gasesc. Am gasit doar asta pe net. Continuarea:
Ținând cont de tendința de creștere a noilor linii de legătură cu aeroportul, care au fost implementate în alte orașe ale lumii, noua tehnologie este utilizată pentru a reflecta imaginea unei țări aflate în progres.
Sistemul HSST propus este din ultima generație de sisteme ”MAGLEV” la care trenul este ghidat magnetic în lungul căii de ghidare și propulsat de motoare liniare. O asemenea instalație era considerată în cadrul Studiului de fezabilitate preliminar din 2006, prima instalație care urma a fi implementată într-un oraș european. Din acest punct de vedere opțiunea are cel mai mare grad de inovare tehnologică.
În ceea ce privește zona din nordul Aeroportului Băneasa, este prevăzut ca aliniamentul să fie supraînălțat în raport cu nivelul terestru și să continue pe o cale de ghidare aeriană, similară cu traseele descrise anterior.
Raportul aici: http://metroul.ro/wp-content/uploads/20 ... rt-EIA.pdf - pag. 259
Nu e o stire. E din raportul privind impactul de mediu al proiectului. E una dintre variantele care se spune ca a fost analizata. Am cautat studiul de fezabilitate al proiectului, dar nu-l gasesc. Am gasit doar asta pe net. Continuarea:
Ținând cont de tendința de creștere a noilor linii de legătură cu aeroportul, care au fost implementate în alte orașe ale lumii, noua tehnologie este utilizată pentru a reflecta imaginea unei țări aflate în progres.
Sistemul HSST propus este din ultima generație de sisteme ”MAGLEV” la care trenul este ghidat magnetic în lungul căii de ghidare și propulsat de motoare liniare. O asemenea instalație era considerată în cadrul Studiului de fezabilitate preliminar din 2006, prima instalație care urma a fi implementată într-un oraș european. Din acest punct de vedere opțiunea are cel mai mare grad de inovare tehnologică.
În ceea ce privește zona din nordul Aeroportului Băneasa, este prevăzut ca aliniamentul să fie supraînălțat în raport cu nivelul terestru și să continue pe o cale de ghidare aeriană, similară cu traseele descrise anterior.
Raportul aici: http://metroul.ro/wp-content/uploads/20 ... rt-EIA.pdf - pag. 259
- Bogdan MD
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Bogdan MD
Asa imi place ca pe internet totul ramane scris. Un search rapid si gasesc declaratia originala. Intrebarile puse, urmate de raspunsurile lui Guru:
Deduc din A ca daca e complet inutila extensia, au tras concluzia in faza de SF ca nu e nevoie sa lase loc pentru amorsa. Poate am inteles gresit, dar atunci rog factorii decidenti sa precizeze IN CLAR daca da sau nu.
Cat despre restul punctelor, cred ca stabilisem ca principala limitare a frecventei lui M2 este solutia proasta de rebrusare de la ambele capete. Asa ca in Pipera construim o statie cu rebrusare adecvata undeva mai la nord, dupa zona de birouri, unde avem spatiu (e atata camp in Voluntariul inca neconstruit), si care va permite intoarcerea a 2/3 sau 3/4 trenuri de pe M2, restul constinuandu-si drumul spre OTP. Nu cred ca e ceva nemaivazut sa alternezi astfel trenurile, doar se practica la Republica/Pantelimon. Cat despre Berceni, ce mare problema tehnica e sa construiesti infrastructura necesara la sol, pe un teren neconstruit, pe care Metrorex oricum il detine pana aproape de centura . Am intrebat mai demult daca constructia de diagonale aditionale la Berceni e prevazuta in proiectul de refacere al M2 sau un vreun alt plan pe viitor, nici la asta nu a binevoit Guru sa raspunda... Poate o va face totusi.
Per total, frecventa M2 ar putea sa creasca pe relativ Berceni-"undeva la nord de actuala Pipera", iar restul statiilor pana la OTP ar putea fi deservite la o frecventa mult scazuta. Intervale diferite pe sectiune ale aceleiasi magistrale, ceva ce se practica la greu in alte orase si am propus-o si noi pentru M1 al nostru, unde vrem suplimentarea pe bucata Dristor 2- Crangasi
andrei11 wrote:
1) Evident că se vor lăsa amorse pentru a prelungi M 6 către T 2 / Otopeni. Cred că ai înțeles tu greșit.
2) Pentru un rebrusment rapid îți trebuie vreo 700 de metri ( plus stația propriuzisă ).
3) Dacă nu faci rebrusment rapid în ambele capete degeaba.
4) Nu cred că mai suportă M 2 o prelungire la Otopeni. Acum la orele critice e full, unde-i mai înghesui și pe aerospațiali ?
5) Ar fi o prostie să scoți metroul la suprafață pe o distanță oarecare.
6) Ar mai fi și alte puncte, dar deocamdată să le discutăm pe acestea.
Asa imi place ca pe internet totul ramane scris. Un search rapid si gasesc declaratia originala. Intrebarile puse, urmate de raspunsurile lui Guru:
eu wrote:
Si 3 intrebari pentru proiectanti, poate am noroc:
a) la AIHC se va lasa loc de PSS pentru extensia inevitabila catre T2, in asa fel incat sa aiba raza de curbura necesara catre dreapta, indiferent unde se va plasa terminalul?
b) la AIHC se va lasa loc liber, eventual o amorsa la nivelul vestibulului pentru statie de tren subterana care inevitabil se va construi langa?
c) daca se va schimba climatul politic si proiectul M6 se arunca la gunoi (n-ar fi primul...), cat timp ar dura parcurgerea tuturor etapelor pana la constructia unei extensii a M2 catre T2 al OTP? Ca undeva mai sus s-a spus ca s-a studiat si aceasta varianta.
subway guru wrote:
A) nu e inevitabila e complet inutila...
B) da
C) nu s-a studiat, e doar un proiect de secol viitor
Deduc din A ca daca e complet inutila extensia, au tras concluzia in faza de SF ca nu e nevoie sa lase loc pentru amorsa. Poate am inteles gresit, dar atunci rog factorii decidenti sa precizeze IN CLAR daca da sau nu.
Cat despre restul punctelor, cred ca stabilisem ca principala limitare a frecventei lui M2 este solutia proasta de rebrusare de la ambele capete. Asa ca in Pipera construim o statie cu rebrusare adecvata undeva mai la nord, dupa zona de birouri, unde avem spatiu (e atata camp in Voluntariul inca neconstruit), si care va permite intoarcerea a 2/3 sau 3/4 trenuri de pe M2, restul constinuandu-si drumul spre OTP. Nu cred ca e ceva nemaivazut sa alternezi astfel trenurile, doar se practica la Republica/Pantelimon. Cat despre Berceni, ce mare problema tehnica e sa construiesti infrastructura necesara la sol, pe un teren neconstruit, pe care Metrorex oricum il detine pana aproape de centura . Am intrebat mai demult daca constructia de diagonale aditionale la Berceni e prevazuta in proiectul de refacere al M2 sau un vreun alt plan pe viitor, nici la asta nu a binevoit Guru sa raspunda... Poate o va face totusi.
Per total, frecventa M2 ar putea sa creasca pe relativ Berceni-"undeva la nord de actuala Pipera", iar restul statiilor pana la OTP ar putea fi deservite la o frecventa mult scazuta. Intervale diferite pe sectiune ale aceleiasi magistrale, ceva ce se practica la greu in alte orase si am propus-o si noi pentru M1 al nostru, unde vrem suplimentarea pe bucata Dristor 2- Crangasi
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Discutam despre M6, despre M2 sau despre aeroport?
Discutam despre M6, despre M2 sau despre aeroport?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
A) Legatura intre doua terminale de aeroport nu se face cu transportul public in comun...vrei explicatii suplimentare sau le gasesti si singur?
A) Legatura intre doua terminale de aeroport nu se face cu transportul public in comun...vrei explicatii suplimentare sau le gasesti si singur?
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Robert24
Se poate face SI cu transport public. Vrei multe exemple????
Se poate face SI cu transport public. Vrei multe exemple????
- subway guru
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
Guru, dacă 90 % din activitate se va transfera spre T2 nu e logic să lași 100 % din oameni la T 1 ca 90 % să ajungă la T 2.
Logica îmi spune ca transportul public să ajungă la T 2 de unde 10 % din cetățeni să se îndrepte spre T 1.
Și oricum nu văd nicio fractură logică ca metroul să aibă în cadrul aeroportului cel puțin două stații.
Iar experiența ultimelor 3 decenii îmi spune că M 6 nu va ajunge la Otopeni decât prin preajma anilor 2030 - 2035. Să nu aveți surpriza ca atunci aeroportul să nu mai fie la Otopeni...
Guru, dacă 90 % din activitate se va transfera spre T2 nu e logic să lași 100 % din oameni la T 1 ca 90 % să ajungă la T 2.
Logica îmi spune ca transportul public să ajungă la T 2 de unde 10 % din cetățeni să se îndrepte spre T 1.
Și oricum nu văd nicio fractură logică ca metroul să aibă în cadrul aeroportului cel puțin două stații.
Iar experiența ultimelor 3 decenii îmi spune că M 6 nu va ajunge la Otopeni decât prin preajma anilor 2030 - 2035. Să nu aveți surpriza ca atunci aeroportul să nu mai fie la Otopeni...
Otopeni.png (1.08 MB; downloaded 1946 times)
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Florinds
Ai dreptate, pana acum ceva timp plecam linistit cu un low-cost de la Baneasa... Si-au facut niste napastuiti de soarta case pe acolo si apoi au fost deranjati de zgomot. Nu e exclus.
Ai dreptate, pana acum ceva timp plecam linistit cu un low-cost de la Baneasa... Si-au facut niste napastuiti de soarta case pe acolo si apoi au fost deranjati de zgomot. Nu e exclus.
- survola
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
survola
La Otopeni rămâne, stați liniștiți. Nu suntem Turcia, să ridicăm aeroporturi noi.
Cel mult, le închidem pe cele moștenite.
La Otopeni rămâne, stați liniștiți. Nu suntem Turcia, să ridicăm aeroporturi noi.
Cel mult, le închidem pe cele moștenite.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Cam cum ar fi sa trebuiasca sa-ti astepti bagajul, sa faci control pasapoarte de iesire, vama, sa iei metroul, sa faci din nou checkin, control bagaje, passport control, vama doar pentru un banal transfer intre cele doua terminale???
Solutia corecta e un shuttle intern aeroportului...si se poate rezolva ieftin si elegant!
Cel putin din cate stiu eu actualul terminal ramane la locul lui cam mult si bine...
Noul terminal, oriunde va fi el amplasat va fi modular, pe masura ce va creste traficul va fi dezvoltat doar daca se necesita, asa ca muuult timp de acum inainte va ramane...secundar
Gogorita asta cu noul terminal e ca bancul la prost cu Bula si Piranda...ce facem fa, spalam puradelul sau facem altul la fel de jegos?.....
Robert24 wrote:
Se poate face SI cu transport public. Vrei multe exemple????
Cam cum ar fi sa trebuiasca sa-ti astepti bagajul, sa faci control pasapoarte de iesire, vama, sa iei metroul, sa faci din nou checkin, control bagaje, passport control, vama doar pentru un banal transfer intre cele doua terminale???
Solutia corecta e un shuttle intern aeroportului...si se poate rezolva ieftin si elegant!
survola wrote:
La Otopeni rămâne, stați liniștiți. Nu suntem Turcia, să ridicăm aeroporturi noi.
Cel mult, le închidem pe cele moștenite.
Cel putin din cate stiu eu actualul terminal ramane la locul lui cam mult si bine...
Noul terminal, oriunde va fi el amplasat va fi modular, pe masura ce va creste traficul va fi dezvoltat doar daca se necesita, asa ca muuult timp de acum inainte va ramane...secundar
Gogorita asta cu noul terminal e ca bancul la prost cu Bula si Piranda...ce facem fa, spalam puradelul sau facem altul la fel de jegos?.....
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
mcosmin
De ce ai face checkin, vama si toata procedura la un terminal ca sa te duci apoi la alt terminal?
Nici nu ai cum, dpvd legal, sa faci asta.
De ce ai face checkin, vama si toata procedura la un terminal ca sa te duci apoi la alt terminal?
Nici nu ai cum, dpvd legal, sa faci asta.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
N-ai prea calatorit prin marile porti aeriene...ale lumii!
N-ai prea calatorit prin marile porti aeriene...ale lumii!
📖 Pagination options