MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discuții până la începerea lucrărilor

2393 posts, 416129 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 171
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand andrei11

Pe cuvant de onoare ca m-am plictisit de discutiile astea, de argumente / contraargumente aruncate de aiurea pe forum.
a) Intre aeroportul Otopeni si orasul Bucuresti exista un gol de circa 7 km care deja este construit si care NU NECESITA METROU, inclusiv asa zisul Oras Otopeni ( 10.000 locuitori ).
Exista orase mult mai rasarite ( Voluntari - 40.000 locuitori ) sa nu mai spun de cartiere din Bucuresti ( Rahova / Ferentari , Colentina, Pantelimon, Giurgiului, blablabla ) care au foarte multi locuitori si care nu beneficiaza de metrou.
b)   Exista o cale ferata deja construita - si care daca ar fi reabilitata si i s-ar adauga un terminal modern la aeroport - ar aduce puhoiul de lume din aeroport fix in buricul targului - GdN - unde exista deja metrou + tramvaiul 1, ca deabia se construi intermodalul de la Basarab.
Reteaua de metrou de la gara si tramvaiul 1 distribuie puhoiul in tot Bucurestiul.
c) Cifrele voastre despre aeroportul Otopeni sunt de tot rasul, habar nu am si nici nu ma intereseaza, in aeroportul Otopeni nu aterizeaza decat avioane medii  care circula mai mult goale.
Cand o sa aterizeze B 747 ( sau echivalent ), deci avioane cu 3 / 4 motoare ( sau 777 cu 2 motoare imense )  pline ochi din 5 in 5 minute mai vorbim.
Exista pauze imense in orarul decolarilor / aterizarilor, risti sa stai si o ora fara sa vezi un avion decoland / aterizand. Si cand se intampla minunea vine un bimotor mai mult gol.
De unde ai scos chestia asta cu amortismentul intr-un secol ? Amortismentul se scoate indirect, prin micsorarea timpului de mers a omului intre diverse puncte de interes, micsorare care-i scade stressul cotidian, deci da radament mai mare la locul de munca. Amortismentul direct e o prostie.
Ori sa faci metrou la aeroport care sa strabata 7 km de pomana e o prostie,
una la mana - cine face naveta cu avionul e om serios si are o masina care-l duce pana la aeroport.
doi la mana - cine foloseste avionul de 2 - 3 - 4 - 10 ori / an se urca in taxi sau in RATB.
trei la mana - d-alde Tiriac / Becali / blablabla au la dispozitie masini persoanale, nu se urca in metrou.
patru la mana Ziarista ta nemtoaica e o sclifosita.
cinci la mana Cine te-a mintit ca suta aia de mii de masini se duc la aeroport ?
sase la mana Dupa ce treci de PPL nu mai ai ambuteiaje, nu mai exista semafoare pana la Ploiesti
Mai am argumente, dar sunt suficiente.
OK, inca un argument.
Orasul Otopeni este asa de bine construit incat daca vrei sa ajungi in Bucuresti nu ai decat 2 posibilitati :
1) Sa ajungi pe centura si aici Dumnezeu cu mila
2) S-o iei spre Ploiesti, practic sa iesi din oras ( orasul Otopeni ) si sa intorci spre Bucuresti la sensgiratoriul de la aeroport ( unul din ele ), apoi sa iei iar tot Otopeniul de la cap la coada de-andaretelea si sa intri in Bucuresti pe DN1. Asta indica fara drept de apel ce importanta are orasul Otopeni pentru Bucuresti. Nu inteleg de ce s-au prevazut 3 statii in oras. Poate da Domnul si se amana proiectul pana ne vine mintea la cap sa nu ingropam banii de aiurea prin pamant sapand tunele de metrou, statii de calatori si substatii de tensiune / ventilatii. Mai bine plantam panselute.

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand andrei11

Am fost azi la ora 5,10 dimineata in aeroport.
De la ora 9,15 pana la ora 12,00 sunt fix 9 ( noua ) decolari.
Aterizari din juma in juma de ora.
Mai revizuiti-va gandirea cu asa zisul trafic sufocant de pe Otopeni.
Si ca avioane numai bimotoare ( cu reactie ) sau turbopropulsoare.
Am condus pe cineva care pleca cu KLM - ul. Tanti de la ghiseu ne-a rugat sa punem bagajul de mana la bagajele normale ca avionul e mic si nu prea e loc la bagajele de mana.
V-am salutat, mai discutam cand Otopeniul va deveni un aeroport adevarat, sa vad si eu B 747 sau 777 sau A cu 4 motoare care traverseaza oceanul la aterizare / decolare. Chiar asa, avem vre-o cursa care sa depaseasca Europa ? Nu-mi spune-ti de Israel sau Istambul ca nu tine...

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand alex230ro

lasa aeroportul,dimineata de la ora 8 la ora 10 podul de pe DN1 de la IKEA e blocat,daca se face o solutie gen Park&Ride e posibil ca proiectul sa aiba ceva succes.Bine parerea mea e ca nu ar trebui sa se intre in subteran decat pe o portiune cat mai mica.

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand survola

andrei11 wrote:
Am fost azi la ora 5,10 dimineata in aeroport.
De la ora 9,15 pana la ora 12,00 sunt fix 9 ( noua ) decolari.
Aterizari din juma in juma de ora.
Mai revizuiti-va gandirea cu asa zisul trafic sufocant de pe Otopeni.
Si ca avioane numai bimotoare ( cu reactie ) sau turbopropulsoare.
Am condus pe cineva care pleca cu KLM - ul. Tanti de la ghiseu ne-a rugat sa punem bagajul de mana la bagajele normale ca avionul e mic si nu prea e loc la bagajele de mana.
V-am salutat, mai discutam cand Otopeniul va deveni un aeroport adevarat, sa vad si eu B 747 sau 777 sau A cu 4 motoare care traverseaza oceanul la aterizare / decolare. Chiar asa, avem vre-o cursa care sa depaseasca Europa ? Nu-mi spune-ti de Israel sau Istambul ca nu tine...


Dar inainte de ora 9 cate sunt?   :D  Ai ales un interval de timp "mort": au trecut decolarile de dimineata, iar aterizarile de la pranz sunt dupa 12...
Curse catre Asia si Africa sunt: Dubai, Turcia, Tunisia si Egipt (chartere vara).
Dar nu are importanta asta, aeroportul e in plina dezvoltare.
Nu trebuie combatuta atat de agresiv linia asta spre aeroport.
E intr-adevar modelul de transport modern. Iar trenurile pot circula si la interval de 20 de minute daca nu e trafic.

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand Goldmund

Imi cer scuze pentru numarul eronat de vehicule/zi anuntat de mine si rectific, dupa datele CNANDR :

1. DN1 intre Km 12 (centura) si Km 15 (Aeroportul Henri Coanda)   peste 54.000 masini / zi
2. DN1 zona Baneasa - Otopeni   53.000 masini / zi

 


Fleacuri andrei11

Goldmund, eu am vrut sa scot in evidenta faptul ca nu tot ce trece pe DN 1 in zona Bucuresti / Otopeni are ca si destinatie aeroportul, atata tot.
O sa reiau - in rezumat - o idee ca sa-i raspund si colegului survola cu ocazia aceasta.
Exista intradevar un interval orar de vreo 2 ore unde plecarile sunt din 5 in 5 minute, asta insemnand 12 plecari / ora, asadar un total de 24 - 25 plecari. Asta inseamna vreo 5000 de calatori,asta daca toate avioanele pleaca full, asta inseamna vreo 10 metrouri a 500 calatori fiecare, asta daca fiecare calator are bagajul standard de 20 kg si daca toti pasagerii aeroportului aleg brusc sa ajunga din Bucuresti cu metroul.
Foarte putin pentru a face o linie de metrou care repet din Bucuresti la aeroport are un traseu de 7 km unde "nu se intampla nimic".
Reabilitarea caii ferate si construirea unui terminal  modern in aeroport ar fi mult mai economic.
Din pacate atat M 6 cat si trenul duc calatorul fix in acelasi loc, adica la gara, de unde calatorul trebuie sa schimbe cu reteaua de metrou existenta. Nu vad avajntajul unei linii Otopeni - Gara, ca sa ce, ca sa dubleze trenul existent ?
Mai multe comentarii NU, pentru ca deja incep sa plictisesc cu argumentele.
Daca e sa se prelungeasca M 4 spre zona Nord, singurul punct de interes ar fi PPL, dupa aia gata, nu  mai exista trafic semificativ de calatori.
Cartierul ( de blocuri ) Baneasa are tramvaiul 5 care-i scoate in centru, chiar in buricul centrului, la Sf. Gheorghe.
Cine se duce la mall sa-si faca cumparaturile nu se duce cu sacosele ca la piata.
Blablabla, blablabla.
Curse catre Asia si Africa sunt: Dubai, Turcia, Tunisia si Egipt (chartere vara).
Ăsta-i banc, nu e asa ?
M-am dus la Cora Pantelimon sa iau un frigider ( langa Cora ), unde scria ca asiguram transport gratuit in orice zona din Bucuresti. Le-am spus ca stau in Comuna Pantelimon, mi-au spus, domnu', domnu', nu se poate ca iesim din Bucuresti. Daca stateati in Dr. Taberei nu era nici o problema. Vezi ca ce ti-am spus eu tot banc e, dar am vrut sa scot in evidenta cursele spre Dubai, Egipt si Tunisia.

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand puidemorosan

Nu suntem in stare sa facem M5 sa 4 si ii tot dam inainte cu M6.
Stati linistiti ca nu au bani sa se apuce de M6.

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand Goldmund

De curand am vizionat o emisiune pe ARTE despre Sofia, capitala celei mai sarace tari din UE. Primarul Sofiei este din 2009 doamna Fandakova, aceasta laudandu-se cu fonduri UE uriase atrase de proiecte concepute sub mandatul sau, Sofia arata astazi ca un vast santier. Dupa spusele primarului, fara aceste fonduri UE, NIMIC nu s-ar investi in Sofia(poate doar panselute  ;) ). Cu ajutorul UE, primaria construieste pasaje rutiere, amenajeaza parcuri, modernizeaza strazi, construieste metroul local...Chiar si spre aeroport?
http://www.google.de/maps/@42.6863273,2...a=!3m1!1e3
http://www.google.de/imgres?imgurl=http...EwBA&dur=2

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand andrei11

1) Si in Bucuresti sunt in constructie pasaje rutiere, cele 3 de pe Splai + Pasajul Romana + Pasajul de la BIG Berceni.
2) Si in Bucuresti se modernizeaza strazi, vezi Iancului / Pantelimon.
3) O simpla cautare pe Google Earth arata un aeroport international din capitala Bulgariei care practic e in Sofia ( un fel de Baneasa de-al nostru ).
4) Buba mare cu Otopeniul este :
a) Sunt 7 km intre Bucuresti si Otopeni, 7 km care nu necesita metrou.
b) Exista cale ferata intre Bucuresti si in aproprierea aeroportului. Reabilitarea liniei + constructia unui terminal la aeroport ar costa mult mai putin decat un tunel de 7 km si statiile aferente.
c) Magistrala M 6 ocoleste centrul si duce calatorul fix la Gara de Nord, unde-l duce si trenul.
Reluam ? Eu m-am plictisit.
Uite aici daca nu ma crezi. Atentie la data  :!:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 133 313

URANUS wrote:
http://www.b365.ro/cum-vor-arata-sta-ii...07997.html

Mda... si cand ajunge drumul critic la ele sunt inca in curs de modificare. Mai stim. Pana la urma tot nu am inteles de ce trebuie sa fie metrou intre gara si aeroport si nu tren/metrou usor.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 andrei11

Eu spun sa terminati cu fanteziile. Sa vedem cum se termina aventura racordului lui M 5, ca incepe sa fie veselă treaba. Si ma apuca asa un râs, din acela, sanatos cand ma gandesc la statia Eroilor ( M 5 ). Stiu eu de ce.

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand Goldmund

Prieteni,
discutii generale(amiabile) pe tema acestei magistrale de metrou isi au rostul doar daca intelegem proiectul, daca intelegem utilitatea dezvoltarii OTP, intregii zone de nord a Capitalei, daca cautam solutii pentru minimalizarea ambuteiajelor pe DN1, dar mai ales daca suntem de acord sa-i lasam pe specialistii nostri sa conceapa ceea ce stiu ei mai bine, ceea ce fac incepand cu anul 1975...
Un RER(echivalentul a S Bahn-ului german si austriac sau a trenurile suburbane din Spania) este mai scump decat un metrou, in special trenurile sunt foarte scumpe (aici doar un exemplu:
http://www.google.de/imgres?imgurl=http...sQrQMwBzhk
, CF trebuie dublat(de la doua sine, la patru  acolo unde mai circula si alte trenuri, samd.  Plus ca statiile RER in oras sunt la mare adancime, de obicei sub magistralele de metrou(Madrid,Paris, München, etc..)

Ceea ce este relevant pentru mine este ca nu exista un standard clar pentru aceste trenuri/infrastructura RER, francezii au altceva decat austriecii, spaniolii iar au altceva, un alt concept, asta inseamna ca fiecare tara(dupa posibilitati, fonduri financiare, experti in domeniu, experienta, etc..)creeaza quasi 'propriul sistem' de RER - va dati seama ce ar insemna pentru Bucuresti si imprejurimi daca azi s-ar apuca de asa ceva sa realizeze?(cu bani foarte putini...)
Din contra, la metrouri stam bine, avem specialistii nostri, experienta, standardele sunt clar si bine definite in intreaga UE si chiar in afara ei, iar aceste statii(http://www.b365.ro/cum-vor-arata-sta-ii...07997.html) vor arata precum oricare statie de metrou din UE, trenurile de metrou la fel.
Ce am aflat de curand este ca pe M4 se lucreaza detul de intens la Depoul Straulesti(viewtopic.php?f=246&t=2658&start=14), deci vor fi bani si pentru acest proiect, legat indirect de M5...

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand andrei11

1) Deocamdata pentu M 6 nu sunt bani.Sper sa nu fie in continuare. Depoul Straulesti tine de alt film, bine, indirect tine si de M 6, dar depoul se descurca si fara M 6. Eventual cu o ramura a lui M 4  1 Mai - exaero Baneasa, poate Popoviciu.
2) N-am inteles care este legatura indirecta cu M 5.
3) N-am inteles de ce trebuie neaparat RER de la aero Otopeni la Bucuresti. Un terminal pe  masura la Otopeni + circa 1,5 km linie noua + reabilitarea liniei existente pana la Pajura. PO nu cred ca poate sa coste cat o linie de metrou inutila complet.
4) N-am inteles de ce trebuie trenuri asa de sofisticate spre aeroport, Trenurile DESIRO mi se par OK, mai ales ca ele pot fi cuplate si cate 2 - 3. Daca suntem usor cu nasul pe sus, este aproape imposibil sa nu existe si echivalentul electric al Trenului DESIRO, poate ne lamureste cineva care este in tema.
5) Doua perechi de trenuri a 4 vagoane - hai 6 sunt suficiente. Se pot lua si la mana a doua, se practica.
6) Reamintesc pentru a n-a oara ca M 6 face legatura intre aero Otopeni si GdN, fix unde duce si trenul cu pricina mai sus amintit.
7) Reamintesc pentru a n-a oara ca dupa exaero Baneasa ( hai Popoviciu ) si pana la aero Otopeni metroul ar strabate o distanta de 7 km deja conturata urban si care nu necesita metrou.
8) Reamintesc tot pentru a n-a oara ca sunt cartiere mult mai populate in Bucuresti decat distanta asta de 7 km, adica : Rahova / Ferentari ; Colentina ; Pantelimonul ; Giurgiului ; Giulesti  care la ora actuala nu beneficiaza de metrou.
9) Reamintesc ca exista Orasul Voluntari cu circa 40.000 locuitori care nu beneficiaza de metrou.
10 ) Repet pentru a n+1 oara, dupa exaero Baneasa si pana la aero Otopeni zona este deja conturata, iar la ora actuala aceasta nu are nevoie de metrou.
11) Pe DN 1 nu exista semafoare, deci nu exista ambuteiaje.
Dupa ce se va da in folosinta si pasajul de la PPL, primul semafor venind dinspre Otopeni va fi la Arcul de Triumf. La Arc nu mai putem vorbi de DN 1, e in Bucuresti de-a binelea.
Apropo, DN 1 se termina la Podul Otopeni - venind de la aeroport, de la Podul Otopeni avem un bulevard in Bucuresti care se cheama sos Bucuresti - Ploiesti si care e in sectorul 1 al capitalei, e o strada oarecare din sectorul 1.
Si apropo, Antenele au adresa de Bucuresti, nu sunt pe DN 1, asta e un abuz de exprimare.
puidemorosan wrote:
Stati linistiti ca nu au bani sa se apuce de M6.

O afirmatie realista si care pe mine personal ma unge pe suflet. Poate ne vine mintea la cap pana la urma.

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand misterr

andrei11 wrote:
Apropo, DN 1 se termina la Podul Otopeni - venind de la aeroport, de la Podul Otopeni avem un bulevard in Bucuresti care se cheama sos Bucuresti - Ploiesti si care e in sectorul 1 al capitalei, e o strada oarecare din sectorul 1.
Si apropo, Antenele au adresa de Bucuresti, nu sunt pe DN 1, asta e un abuz de exprimare.

DN1, ca toate drumurile, începe din centru, de la km 0, nu e nici un abuz, așa e normal să fie.
Dacă drumurile ar începe de la marginea orașelor, de fiecare dată cînd s-ar mări orașul ar trebui schimbată numărătoarea kilometrilor la toate drumurile.
DN-urile nu se „întrerup” cînd străbat localități, nu dispar în neant! Dacă ar fi așa, harta rutieră a României ar avea o grămadă de „gap”-uri cînd o ții în mînă, n-ar mai înțelege nimeni nimic din drumurile naționale și europene.

Sînt niște chestii logice, la fel e și cu numerele imobilelor de pe o stradă, încep întotdeauna de la centru către periferia orașelor, ca să nu trebuiască mereu renumerotate.



DN.png (627.05 KB; downloaded 2562 times)

 


Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 171
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use