MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discuții până la începerea lucrărilor

2393 posts, 417969 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 60 61 62 63 64 65 66  ... 171
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 andrei11

Hm...Sursa asta este total necunoscuta, mie nu-mi spune nimic.
Asta nu inseamna ca multi dintre noi nu-si dau seama de inutilitatea liniei de metrou Popoviciu - aero Otopeni.  ;)

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 ADY881

andrei11 wrote:
Hm...Sursa asta este total necunoscuta, mie nu-mi spune nimic.

Referitor la sursa, am  gasit sursa initiala, credibila.
Ziarul Financiar wrote:
Metroul care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni va avea staţie şi la Băneasa Shopping City

Magistrala 6 de metrou care va lega reţeaua existentă din Capitală de Aeroportul Otopeni va avea 14,2 kilometri şi va cuprinde pe traseu 12 staţii, potrivit unui document remis ZF de Metrorex. Una dintre staţii, care va fi denumită Tokio, va fi amplasată în dreptul Băneasa Shopping City, centrul comercial controlat de Gabriel Popoviciu, cu cea mai mare cifră de afaceri din România în 2012, aproape 39 de milioane de euro.

Cele 12 staţii de pe traseul metroului spre Aeroport vor fi Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokio, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu şi Aeroport Henri Coandă -Otopeni. Magistrala va porni din dreptul staţiei 1 Mai aflată în nordul Bucureştiului, deja funcţională.

Magistrala 6 de metrou Otopeni - 1 Mai este estimată să coste circa un miliard de euro, pentru care Metrorex are 320 de milioane de euro de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), potrivit Metrorex.

Fostul ministru al transporturilor Relu Fenechiu spunea în vara anului trecut că investiţia pentru magistrala de metrou care să lege reţeaua existentă de Aeroportul Otopeni este una „uriaşă“ şi nu este justificată de traficul existent. El preciza la acea dată că o soluţie ar fi un proiect suprateran feroviar, mai ieftin, potrivit Mediafax.

Inclusiv premierul Victor Ponta a arătat spre finalul anului trecut că această linie de metrou este ineficientă din punct de vedere economic, pentru că traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia. Pe de altă parte, actualul ministru de la transporturi, Ramona Mănescu, a spus că susţine proiectul de construcţie al metroului până la Aeroportul Otopeni şi că, în urma unui studiu făcut de japonezi, traficul s-ar ridica la 40.000 de călători pe zi pe cele 12 staţii ale metroului. Întreaga reţea de metrou din Bucureşti are în prezent peste 600.000 de călători pe zi, potrivit informaţiilor ZF. Ideea unei linii de metrou care să lege Capitale de Aeroportul Otopeni a fost anunţată prima oară în 1999.

Administratorul reţelei de metrou a lansat în mai 2012 anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia Magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA. Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Extinderea reţelei de metrou către Otopeni ar putea determina şI dezvoltarea unei noi zone de spaţii de birouri, care să continue ceea ce deja există în apropierea staţiilor de metrou Aurel Vlaicu şi Pipera.

Sursa:http://www.zf.ro/zf-24/metroul-care-va-lega-capitala-de-aeroportul-otopeni-va-avea-statie-si-la-baneasa-shopping-city-11989046
Unica de ce nu stie tuta, care a scris articolul, de zona de servitute aeronautica, dar i se poate ierta e doar un jurnalist - femeie.
PS Am aflat niste info despre tuta, are 25 de ani si a terminat ASE-ul, deci e inteles de ce a pus botul la gogoasa cu cartierul de afaceri, ce va rasari miraculos dupa ce M6 va fi gata.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand ADY881

survola wrote:
Daca a zis Ponta inseamna ca asa este.
LE. O statie "de la mijlocul clasamentului" (adica Aparatorii Patriei) avea in 2009 cca 10.000 calatori platitori pe zi...
Iar coada clasamentului era:
37 Basarab 1 1,710,219
38 Basarab 2 1,610,067
39 1 Mai 1,588,781
40 Mihai Bravu 1,477,596
41 N. Grigorescu 2 1,250,228
42 Preciziei 1,164,528
43 Dimitrie Leonida 789,971
44 Gara de Nord 2 588,248
45 Anghel Saligny 516,258
46 Grivita 491,268
Deci cei 40.000 pe zi mi se par cam putini, ar trebui sa mai calculeze odata (eventual si pe retur)  :lol:
47 Nicolae Teclu 300,611
48 Berceni 202,491
49 Pantelimon 186,131

Explica si tu ce reprezinta cifrele  alea. Referitor  la 40.000, pai tu nu compara magistrale ce trec prin oras, cu M6 ce ar trebui sa treaca pe sub padure si sa ajunga in un sat. M4 si M3 trec prin zone cu blocuri de 9 etaje / M6 va trece in cel mai fericit caz pe langa blocuri de 4 etaje sau birouri de 4 etaje, de aici => si cifra minuscula.

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand survola

^^^ Am corectat dincolo. Sunt pasagerii pe an care intra prin statia respectiva.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 survola

Daca a zis Ponta inseamna ca asa este.
LE. O statie "de la mijlocul clasamentului" (adica Aparatorii Patriei) avea in 2009 cca 10.000 calatori platitori pe zi...
Iar coada clasamentului era:
37 Basarab 1 1,710,219
38 Basarab 2 1,610,067
39 1 Mai 1,588,781
40 Mihai Bravu 1,477,596
41 N. Grigorescu 2 1,250,228
42 Preciziei 1,164,528
43 Dimitrie Leonida 789,971
44 Gara de Nord 2 588,248
45 Anghel Saligny 516,258
46 Grivita 491,268
47 Nicolae Teclu 300,611
48 Berceni 202,491
49 Pantelimon 186,131
(cifrele sunt pasageri platitori pe an, an de referinta 2009)

Deci cei 40.000 pe zi mi se par cam putini, ar trebui sa mai calculeze odata (eventual si pe retur)  :lol:

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 andrei11

Nu exista statia Basarab 1 si 2 precum si Nicolae Grigorescu 1 si 2.
Dupa ce criterii selecteaza calatorii in cele 2 cazuri ?
Oricum datele sunt  la fix, imi tebuiau cifrele de la N. Teclu si A.S.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 bercenicity

andrei11 wrote:
Dupa ce criterii selecteaza calatorii in cele 2 cazuri ?


Basarab 2 sunt turnichetii de la accesul de nord
NG2 sunt turnichetii de la accesul de pe partea de sud a bulevardului C.Ressu daca nu ma insel

Ambele sunt constructii noi facute impreuna cu noile peroane

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 andrei11

Asadar, daca la Unirii pot spune ( oarecum ) cati calatori intra pe la Unirii 1 si cati intra pe la Unirii 2 presupunand  ca destui de putini tranziteaza prin tunel, adica sa plateasca la 1 si de fapt sa foloseasca 2,
in cazul statiilor Basarab / NG e hazardat sa ma  pronunt.
Spune-mi si mie cum dedectezi la Basarab cine unde se duce, functie de turnichetii pe care-i foloseste.
Si la NG e la fel.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 bercenicity

Nu stiu, am zis doar dupa ce criterii sunt selectati calatorii.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 Robert24

Goldmund wrote:
Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai- Otopeni a fost modificat. UNDE VOR FI STAȚIILE

Nici la Unirii nu ai cum... Cunosc multe persoane care intra pe la fosta banca a religiilor catre M2, pur si simplu ca vin din partea aia...

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 andrei11

Iti spun eu, e imposibil de dedectat. Oricum  la cele 2 statii nu mai exista numerotatia de 1 si 2 de ceva vreme, pur si simplu exista statia Basarab cu liniile 1,2,3 si 4 si statia NG. cu liniile 1,2 si 3.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 survola

Asta era statistica oficiala din 2009. Oare exista una mai noua, @subway guru ?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand ADY881

Iarasi atigem treaba cu M6, nu are sens sa se faca acea magistrala din urmatoarele motive:
1) Cost exorbitant de 1,5 milarde de euro(desi suma in presa cu timpul a fost tot micsorata), luand in considernta ca circa 70% din suma ar trebui sa fie din bugetul de stat => coruptie => contracte aditionale => furaciuni de bani => suma ar putea creste usor pana la 2 miliarde(mai gasesc o conducta, un beci de a lui Vlad Tepes..... deci este un domeniu infinit de furat bani). Si nu uitati dragi sustinatori ai proiectului M6, autostrada Comarnic-Brasov costa 1,8miliarde.
2) Lipsa calatorilor  zona nordica este limitata de mai multi factori (aeroporturile, preturile la terenuri ...) => nici nu vor fi nciodata deajunsi calatori ca sa motiveze o linie de metrou
3) Pentru a asigura o legatura Oras-Aeroport(zona nordica) sunt solutii infinit mai ieftine(tren express - pentru legatura cu gara, si sisteme de BRT/LRT ce pot asigura legatura pe axa DN1-Kiseleff-Centru).
Deci de ce sa cheltuim 1,5miliarde(cel putin) pe M6 daca exsita posibilitatile de mai sus?

Poate ca:
1)cineva are prejudecati referitor la transportul public de suprafata? (gen: "nu poate sa circule rapid RATB-ul", "RATB-ul nu poate sa fie comfortabil"
2)cineva este prea comfortabil sa schimbe mijloacele de deplasare(Metrou->RATB), si vrea sa nu iasa de sub pamant ca sa ajunga in un aeroport semipustiu? ( gen "ce? eu sa ies la suprafata sa fac 10m in +? Nu eu vreau direct sa fac 1m si sa intru in metroul de pe M6!")
3)Cineva este neinformat si cade in capcana intinsa(finantarea din bugetul de stat => bani furati de la noi toti) de politicienii mioritici(deci putred de corupti) (gen: "eu nu am auzit de linii de RATB rapide si comfortabile, si stiu ca doar metroul poate fi rapid si comfortabil, dar sa ma interesez cum fac in vest mai ieftin nu vreau, deci insist ca avem nevoie de M6")

 


Re: Discutii generale: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coand Goldmund

Stie cineva de la sursa ce tronson de metrou al Bucurestiului are atatia calatori incat investitia(de fiecare data, colosala!) isi scoate banii in mai putin de un secol? Sau in continuare, MB este suventionat de oras/stat, ca peste tot in lume?! Noi despre ce vorbim? Vorbim despre un trasport in comun deficitar, cu tramvaie invechite, cu autobuze care nu au un orar corect si pentru care nu poti cumpara biletele necesare pentru traseu in nici un fel(dar daca mai esti si nevorbitor de limba romana??), despre o cale ferata printre cele mai neglijate din Europa(din UE, nici nu poate fi vorba despre vreo comparatie ), despre taximetristi si mafie locala fara astampar.

Argumentatia pentru un tronson M6 a fost facuta de specialisti, de japonezi si de fiecare turist pierdut prin Otopeni(nu mai vorbesc de exemplu cu ziarista de la Stuttgarter Zeitung, care a incheiat reportajul despre Bucuresti cam asa: ..."...oras frumos, interesant, dar nu ma mai intorc pana nu va fi metroul pana la Aeroport" - aduc aminte ca reporterul german si-a comparat bilet, dar nu era valabil pentru "autobuzul expres"!!- asa, nu! - asa gandesc toti  din Vest - asta este, nu pot schimba eu mentalitatile celor care ne-ar aduce un castig...)
Am amintit cum stau lucrurile pe Aeroportrile din Atena, Stuttgart, Madrid, Paris, etc.: trenurile la capat(aeroport) sunt mereu mai mult goale!
E ca si cand nu s-ar finanta niciodata canalizarea in mediul rural pentru ca nu este rentabila, dar exista multe tari in UE care au canalizare practic peste tot, de mult timp....

Daca inteleg un argument dupa care nu ar fi calatori,  DN1 ar trebui sa fie o sosea mai mult fara trafic, dar stim cu totii ca pe tronsonul Podul Constanta(CF)-DN1/DNCB trec zilnic si o suta mii autoturisme(uitand cati sunt in medie intr-o masina)

Din punct de vedere etic, cel mai mult ma deranjeaza nonsalanta acestor randuri:
"Pe bune? uitete in articolul ce l-ai dat sa il citim, acolo scrie cost total 1.000.000.000 de euro, finantarea asigurata de japonezi 320.000.000 => vreo 31%,.
De cand 31% inseamna "o buna parte ", eu credeam ca o buna parte ar fi ceva de gen 70%. Si dupa sa nu fii deranjat de dezinformarea pe care o faci?", scrise de Ady881.

Ca si cand cineva ar dori sa-si construiasca o casa, vine cineva strain si doreste sa-l ajute cu 31%, (cu 15%), iar acel om are alte planuri(imi dai mie cadou doar 31% din cat ma costa pe mine casa mea?), pierde suma intreaga si nu isi mai construieste nici casa!
Suma de 350 milioane euro e o suma imensa, doar cu acesta suma francezii ar constri un tronson de metrou cu cel putin cateva statii....Plus ca atenienii au primit de la UE aproape toti banii pentru construtia noului aeroport din capitala elena, plus banii pentru M3(care face legatura cu Atena) Depinde doar de proiectele noastre sa primim banii pentru ele...Dar daca nu le avem, nu vom primi NIMIC, nici de la japonezi.

 


Go to page:  1  ... 60 61 62 63 64 65 66  ... 171
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use