MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discuții până la începerea lucrărilor

2393 posts, 416842 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 107 108 109 110 111 112 113  ... 171
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor AdrianD

Aproximatic acelasi traseu. Dar nu mai bine s-ar face o gara ca lumea pe undeva, poate chiar mai aproape de aeroport? Gara aia de Nord oricum e depasita. In afara de gara asta nici nu prea mai aveam alta ca lumea si daca ma gandesc numai la Viena cate gari au in oras. Ar trebui una in Nord, una in Vest, una in Est, una in Sud si una mai centrala. Tot ne legam de gara aia de nord obosita.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor mcosmin

In afara de Gara de Nord si Otopeni, nu au efectiv nici un tronson in comun...

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor andrei11

AdrianD wrote:
Dar nu mai bine s-ar face o gara ca lumea pe undeva, poate chiar mai aproape de aeroport ? Gara aia de Nord oricum e depasita.

AdrianD,  sper să aduci ( cel puțin ) un argument << beton >> pentru fiecare din cele două afirmații.
Dacă nu,  riști să te acuz de înălcarea pct. 18 din Regulament.
Sper că ai citit regulamentul.
Aștept argumentele <<beton>>.
Evident că trenul și M 6 / M 4 nu prea au nimic în comun.
Ar trebui să luăm poziție față de numerotarea magistralelor, este clar că în cazul M 4/ M 6 vorbim de aceeași magistrală. Nici guru nu susține contrariul.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor Adrian Rosca

Ce patimas e colegul nostru @mcosmin. Mai ca as crede ca e Udriste sub acoperire.  :mrgreen:  Portocaliule!  :lol:

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor AdrianD

Prima e o intrebare, nu o afirmatie, si e mai mut decat evident ca Gara de Nord e depasita si e departe de a fi o gara moderna. Si poate nici amplasamentul nu mai e cel mai bun.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor andrei11

Adriane, ți-am adresat întrebarea la locul potrivit. Dacă nu aduci argumente, nu e fairplay din partea ta.   ;)

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor AdrianD

Da, se supara Gara de Nord.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor ANTENA

ByOnu wrote:
Puss in Boots wrote:
Pe cine? M6? Exclus. M6 trebuie sa ajunga la gara, de preferinta fara transbordare la 1 mai. Asa ar fi normal intr-o lume normala, o legatura Gara-Aeroport fara intrerupere.


Nu va exista transbordare la 1 Mai. Si da, este foarte importanta o legatura Aeroport - Gara, indicutabil, dar fix acesta este rolul trenului.

O idee pe care nu am vazut-o mentionata: Aerogarii - Barbu Vacarescu, asigurand astfel o legatura cu zona business a orasului? Nu mai punem la socoteala decongestionarea lui M2 in nord. Oricum 5-ul este ingropat momentan. Desigur, vine intrebarea rationala: si de la Stefan cel Mare... 'cotro? Tot ar fi o tema de dezbatere.


Pe undeva prin strafunduri, am pomenit - extensie din M2. Prelungire de la Aurel Vlaicu - Aerogarii - DN1 - Otopeni. Legătură directă cu centrul, ratezi Piața Presei din păcate, unde să zici că ai cerere mare / cap 41. Este varianta pe care o susțin.
Astfel se asigură legătura spre centru, fără deranj prea mare și cu costuri mai mici, evitând Arcul de Triumf unde cererea zic că s-ar apropia de zero. Dezavantaj major: transbordarea la Piața Victoriei venind dinspre Gară spre Aeroport s-ar putea face doar pe scările care traversează pe sus linia M2. Dar asta se va întâmpla și la Basarab, în proiectul curent cu extensie din M4, pentru cine vine dinspre aeroport și vrea la Grozavesti și invers (de ex: pt noul pol de birouri) va căra valizele pe scări, peste linia M1
:popa:  :popa:  :popa:

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor Costin

AdrianD wrote:
Da, se supara Gara de Nord.

Daca ai fi citit in urma forumul, si cu atentie, si mai multe topice, ai fi vazut ca localizarea Garii de Nord a fost ultra-dezbatuta si concluzia unanima si foarte bine argumentata este ca este amplasata ideal si nu trebuie mutata. Ca trebuie renovata, da.

Daca ai fi citit in urma forumul, si cu atentie, dar mai ales in aceasta zona asta a lui M6, ai fi vazut ca alternativele la traseu au fost si ele ultra-dezbatute si concluzia unanima e ca nici una nu e ideala. Ai mai fi vazut de ce:
- PV3 e imposibil (nu tehnic, si nici financiar in sine, ci in Romania anului 2018 cu posibilitatile pe care le avem)
- Aviatorilor/Kiseleff este un traseu complet nefezabil
- Pe Ion Mihalache e fezabil traseul, la modul ideal, dar ai problema cu PV3
- Varianta actuala e cea mai rationala optiune tinand cont de problemele de mai sus.

Deci te rugam sa nu mai deschizi nici unul din aceste subiecte mentionate mai sus deoarece sunt probleme deja explicate in detaliu (si ras-detaliu). Acesta e un avertisment.

Aceeasi observatie pentru toata lumea. Prin continuarea discutiilor in aceasta directie incalcati regulamentul (punctele I.11 si I.13).

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor Bogdan MD

Scriu aici, ca sa nu incarc sectiunea de stiri. Am mai zis-o si cu alte ocazii, nu o sa inteleg niciodata de ce nu s-a studiat la modul serios extinderea lui M2 catre aeroport, prin Tunari. Subway guru a declarat pe PUM ca s-a luat in calcul si varianta asta, dar mi-e greu sa cred, fiindca e de departe cea mai buna optiune.
In primul rand, oricum trebuie extinsa M2 cu cel putin 2 statii ca sa deservesti zona de birouri dar si ca sa ii poti crea posibilitati mai bune de rebrusare, pentru a ii creste frecventa, deci o parte din investitie tot ar trebui facuta si e deja pe lista de proiecte ale Metrorex. Mai departe constructia s-ar putea face prin zona inca nedezvoltata din Voluntari, la suprafata, scazand mult costul constructiei si asigurand infrastructura pentru viitoarea dezvoltare a orasului intre cele 2 "cartiere" actuale.
In al doilea rand, un M2 extins ar deservi viitorul T2 al OTP, care in viitorul mediu va prelua aproape tot fluxul de calatori de pe terminalul actual. Aici a si fost principalul motiv de scandal pe forumul celalalt, unde M6 a fost intens criticat pentru ca nu tinea catusi de putin cont de planul de dezvoltare al AIHC. L-am intrebat personal pe Guru daca macar au de gand sa lase amorsa la M6 pentru o viitoare extensie catre T2, si a zis ca nu, deci...  :roll: . E discutabil daca ar trebui ca M2 extinsa sa deserveasca ambele terminale, depinde cat de repede se apuca de constructia T2, s-ar putea sa fie suficienta legarea celor 2 terminale cu un people-mover de capacitate mai mica sau chiar cu autobuz local de aeroport, cum se practica in atatea alte locuri. T1 ar fi deservit de legatura feroviara construita intre timp.
Nu in ultimul rand, o astfel de magistrala ar asigura simultan legatura aeroportului cu centrul, cu zona de birouri si cu Gara de Nord cu o singura schimbare de o statie, ar asigura dezvoltarea unui cartier de mari dimensiuni, construit coerent, in Voluntari si ca bonus ar permite imbunatatirea frecventei pe M2, prin rebrusarea intr-o statie construita special pentru acest scop, mai departe ramanand strict cate trenuri sunt necesare pentru a deservi zona periferica din Voluntari, Tunari si OTP. Evident, o magistrala atat de mare e vulnerabila la incidente pe traseu, dar stim deja ca M2 are nevoie de alternative atat in oras (M4) si spre aeroport (legatura feroviara).

NB: in ultima licitatie pentru realizarea SFului pentru legatura feroviara OTP- Gara de Nord, se specifica clar ca se vrea studiul mai multor variante, dintre care una imi place mult: o statie in zona Odai si legatura cu OTP cu un people-mover (acolo specifica monorai, dar nu cred ca e musai). Mi se pare varianta optima, fiindca iti permite sa construiesti initial mai ieftin si e foarte usor sa legi linia de M1000, astfel incat trenurile interregio sa opreasca acolo cu ocol minim, pe de alte parte e foarte usor de extinsa acel people-mover pentru a deservi viitorul T2, unde poti avea corespondenta cu M2 extins  :D

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor andrei11

1)  :lol:  :lol:  :lol:  Evident că se vor lăsa amorse pentru a prelungi M 6 către T 2 / Otopeni. Cred că ai înțeles tu greșit.
2) Pentru un rebrusment rapid îți trebuie vreo 700 de metri ( plus stația propriuzisă ).
3) Dacă nu faci rebrusment rapid în ambele capete degeaba.
4) Nu cred că mai suportă M 2 o prelungire la Otopeni. Acum la orele critice e full, unde-i mai înghesui și pe aerospațiali ?
5) Ar fi o prostie să scoți metroul la suprafață pe o distanță oarecare.
6) Ar mai fi și alte puncte, dar deocamdată să le discutăm pe acestea.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor AdrianD

Varianta asta este propusa si in articolul asta:

De ce şi pentru cine facem investiţii publice?

GABRIEL DUMITRAŞCU

În ultimul an, a "luat viteză" proiectul de construcţie a unei linii de metrou care să lege aeroportul de centrul Bucureştiului. A fost propus şi aprobat un traseu care pleacă de la staţia de metrou 1 Mai, face o buclă spre est, trece pe lângă Expoziţiei şi Casa Presei şi urmăreşte traseul DN1 până la aeroport. În total sunt 12 staţii de-a lungul a 14,2 km. Pentru a ajunge în Piaţa Victoriei, schimbi metroul şi mai mergi 4 staţii. Timpul estimat pentru acest parcurs este de peste 40 de minute, în timp ce cu autoturismul îl parcurgi în mai puţin de 30. De ce ai fi tentat să foloseşti metroul?
    O alternativă mai bună ar fi prelungirea magistralei M2 dincolo de staţia Pipera. Plecând de la staţia de metrou Pipera, se prelungeşte linia actuală subtraversând Şoseaua Petricani (500m) şi se atinge culoarul de penetraţie al autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, se urmăreşte culoarul autostrăzii, se subtraversează Centura Bucureşti şi se continuă spre localitatea Tunari până se intersectează cu traseul DJ 200B, se continuă traseul DJ2008 până în dreptul localităţii Dimieni unde traseul virează la stânga şi urmăreşte conturul nordic al perimetrului aeroportului, până în dreptul teminalului plecări. Am realiza o linie continuă Nord-Sud, din Otopeni până în Berceni, o adevărată magistrală de transport pentru zona metropolitană, de pe care pasagerii ar coborî la Piaţa Victoriei sau Unirii pentru a accesa transportul spre zonele laterale.
    Comparativ cu actualul traseu propus al Magistralei 6, noul traseu prezintă câteva avantaje semnificative: mai scurt cu 4 km, timp de purcurs mai scurt cu 15 minute din Piaţa Victoriei până la aeroport, traseu fără dificultăţi tehnice, care permite combinarea traseului subteran cu traseul suprateran, mult mai ieftin, o bună parte din traseu (penetraţia autostrăzii A3) aflat în proprietatea statului, reduce volumul de exproprieri şi implicit cos­tul, timp de realizare mult mai scurt datorită lipsei infrastructurii subterane şi predominării traseului suprateran, rezultând un cost total de realizare la jumătate, comparat cu varianta propusă de oficiali.
    Nu în ultimul rând, traseului trebuie să i se confere toate atuurile pentru a deveni rentabil, având în vedere că finanţarea se face parţial din împrumuturi, purtătoare de do­bândă, ce trebuie rambursate. Pe bună dreptate, mă întreb cum şi de unde se vor plăti împrumutul şi dobânda, având în vedere că în prezent 60% din costurile de operare ale Metrorex sunt acoperite din subvenţie de la bugetul de stat? În condiţiile în care, chiar studiul de fezabilitate arată că potenţialul comercial al variantei oficiale este foarte scăzut, mă aşteptam să fie căutată o variantă de legare a aeroportului de Bucureşti, care să ofere o perspectivă de rentabilitate cât mai bună, astfel încât, rambursarea împrumutului să fie făcută din valoarea biletelor vândute, nu din mărirea subvenţiei, care în final înseamnă taxele şi impozitele plătite de noi toţi. Sigur, e nevoie de un metrou extins, iar probabil că japonezii ne împrumută.
    Alternativa propusă oferă, pe lângă celelalte avantaje enumerate anterior şi un potenţial de călători de 3 ori mai mare. Pe lângă călătorii spre şi dinspre Aeroportul Otopeni, se adaugă călătorii din hubul de birouri şi servicii Barbu Văcărescu-Fabrica de Glucoză-Dimitrie Pompei, Pipera, care însumează peste 60 de mii locuri de muncă şi continuă să se extindă, dar şi zonele de locuit din Pipera, Voluntari, Ştefăneşti, Tunari, Dimieni, Baloteşti, Moara Vlăsie, localităţi ce au devenit rezidenţe pentru peste 100 de mii de români ce-şi desfăşoară activităţile cotidiene în Bucureşti. La aceştia se adaugă cei ce lucrează în firmele amplasate pe centura de nord a Bucureştiului, dar şi cei ce vin din provincie şi ar parca autoturismul la intersecţia autostrăzii cu centura Bucureşti, continuând drumul cu metroul. Tot acest spor de călători, adăugat la călătorii străini, care în cea mai mare parte vin la multinaţionalele din zona Pipera, adaugă nu doar logică, dar şi un spor important de viabilitate economică alternativei propuse. Această alternativă oferă un răspuns adecvat la soluţionarea problemelor actuale de mobilitate metropolitană şi descongestionare a traficului, contribuie la "purificarea" aerului, un efect asupra stării de sănătate, şi oferă o nouă platformă pentru perspectiva de valorificare accelerată a potenţialului economic din acest pol de dezvoltare a zonei metropolitate Bucureşti-Ilfov. Toate acestea se constituie în cerinţe şi aşteptări ale celor câteva sute de mii de beneficiari-utilizatori, în fapt, cei ce plătesc pentru investiţie.

http://www.bursa.ro/?s=companii_afaceri&articol=339183

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor subway guru

Zilele astea am putut sa aud atatea ineptii ca nici macar nu merita comentate... ;)

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor andrei11

AdrianD  articolul e de toată jena. Punkt.  :shock:
PS : Nu m-am consultat cu guru, afirmațiile noastre sunt independente.

 


Go to page:  1  ... 107 108 109 110 111 112 113  ... 171
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420711 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use