MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Știri și articole din presă

475 posts, 172466 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 34
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 URANUS

Sursa: B365.RO

Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Otopeni ar putea avea staţii mai mici

Metrorex a depus la Protecţia Mediului toate documentele necesare pentru emiterea acordului de mediu, document necesar pentru începerea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni.

Potrivit directorului Metrotrex Aurel Radu, metroul de Otopeni a revenit în atenţie şi este un proiect prioritar atât pentru compania pe care o conduce, cât şi pentru Transporturi şi Guvern. Studiul de fezabilitate insa presupune costuri majore: 1,055 miliarde de euro, bani pe care România nu îi poate plăti. 330 de milioane de euro sunt bani disponibili, printr-o linie de credit pe care Guvernul Japoniei a pus-o la dispoziţia statului român, însă restul reprezintă contribuţie de la buget.

Pentru că este o sumă foarte mare, şefii de la Metrou au găsit o soluţie  pentru a scadea costurile. „Am vorbit şi cu consultantul, şi cu ministrul Transporturilor Ramona Mănescu, şi cu ministerul Economiei şi vom găsi împreună o soluţie pentru a reduce valoarea proiectului cu 200-300 de milioane de euro. VOM FACE STAŢIILE MAI MICI SAU MAI PUŢINE, vedem noi ce facem ca să scădem valoarea”, a arătat Radu, conform Economica.net.

Acesta a mai precizat că există o şansă „bună” ca să se ridice de pe buget povara plăţii a circa 500 de milioane de euro dacă Magistrala 6 va fi inclusă de UE pe lista programelor prioritare de transport. „Am inclus deja proiectul în POS-T(Programul Operaţional Sectorial pe Transport -n.r.) 2014 -2020 şi aşteptăm să vedem dacă luăm OK-ul. Cel mai probabil, da”. Dacă UE dă „verde”, atunci 85% din costurile cu proiectul sunt acoperite din bani europeni. Totuşi procedurile UE prevăd că banii pentru proiect să provină in fonduri proprii, şi doar ulterior să fie rambursaţi, astfel încât statul tot ar trebui să găsească sursele necesare de finanţare.




Statii mai mici?  :roll: Păi e tramvai sau metrou?

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 andrei11

Ponta: Linia de metrou spre aeroportul Henri Coandă-Otopeni este ineficientă economic
08 Noiembrie 2013 - 15:16 • B365.ro
Linia de metrou care leagă Aeroportul Henri Coandă de Bucureşti este ineficientă din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia, consideră premierul Victor Ponta.
Aici tot articolul

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 URANUS

Sursa: B365.ro

În ce stadiu de află magistrala 6 de metrou către Otopeni. Când încep lucrările

Reprezentanţii Metrorex susţin că Magistrala 6 de metrou, care va uni centrul oraşului de Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“, este un proiect aflat în plină dezvoltare.

În prezent proiectul Magistralei 6 – Legătura reţelei de metrou cu aeroportul Henri Coandă se află în stadiul de elaborare a documentaţiilor de proiectare faza de proiect tehnic preliminar“, arată Metrorex într-un răspuns formulat la solicitarea Adevarul.

Totodată, documentaţia pentru avizul de mediu a fost depus. În ceea ce priveşte documentaţia pentru autorizaţia de construcţie ea a fost depusă atât la Primăria Municipiului Bucureşti, cât şi la Consiliul Judeţean. În paralel, Metrorex împreună cu Consultantul implicat în proiect vor demara, cel mai probabil la începutul anului viitor, procedurile pentru atragerea fondurilor europene necesare finanţării proiectului.

Potrivit sursei citate, valoarea proiectului, aşa cum o arată Studiul de Fezabilitate aprobat prin Hotărârea de Guvern din 2009, este de aproximativ 5.300.000.000 de lei (1.152.173.913 de euro). „Luând în considerare lista de investiţii prioritare ale Guvernului Romîniei pentru anul 2014, lucrările de construcţie aferente acestui proiect ar trebui să înceapă în anul 2015“, se mai arată în răspunsul citat.

Magistrala 6 de metrou, care va face legătura între Piața 1 Mai și Aeroportul Otopeni, ar trebui să fie gata, dacă vor exista resursele financiare necesare, până în 2021, spune Constantin Mustățea, șeful Serviciului de Urmarire Lucrări Investiții din cadrul Metrorex. Mai mult, 2021 este ultimul an în care autoritățile de la București pot folosi banii împrumutați de la japonezi, în vederea realizării acestui tronson de metrou.

http://www.b365.ro/in-ce-stadiu-de-afla...98663.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 URANUS

Sursa: B365.RO

Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai- Otopeni a fost modificat. UNDE VOR FI STAȚIILE

Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni a fost modificat la cererea Ministerului Apărării Naționale. Astfel, una dintre stații a fost mutată pentru că s-ar fi aflat prea aproape de o unitate miltară. Noua modificare dă naștere însă la probleme noi pentru că se pierd legăturile pietonale cu această stație.

"În urma consultărilor care s-au făcut pe acest proiect au apărut o serie de modificări. Stația de la granița dintre București și Otopeni, la calea ferată de centură, se afla aproape de o unitate militară cu profilul transmisiuni. Avizul de la Ministerul Apărării Naționale a impus o îndepărtare a stației de unitatea militară", a explicat  în cadrul Comisiei de Urbanism a Primăriei Capitalei, arhitectul Constantin Enache, care a realizat proiectul Magistralei 6,

În această situație, stația Bruxelles a fost mutată mai spre Otopeni. Această modificare aduce însă și noi probleme. "Va fi o distanță mai mare între accesul la metrou și Șoseaua Odăi. Se pierde astfel legătura pietonală  din zona Odăi și legătura pietonală dintre București și Otopeni. Acest lucru va trebui să se facă pe sus pe un pod sau peste calea ferată. Solicit Primăriei să decidă în ce fel va fi rezolvată situația creată acolo", a mai spus arhitectul Constantin Enache.

Unde vor fi amplasate staţiile de metrou şi cum se va face accesul

Pajura - staţie cu cinci accese, la marginea cartierului

Expoziţiei - staţie prevăzută cu 5 accese, în incinta complexului Romexpo

Piaţa Montreal - staţie la nodul rutier de la Casa Presei, cu 4 intrări/ieşiri

Gara Băneasa - staţie cu 3 accese, la Fântâna Mioriţa

Aeroportul Băneasa - staţie lângă aeroport cu 5 accese

Tokyo - staţie cu 5 accese, în faţa magazinului Ikea

Washington - staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu bd. Liviu Librescu

Paris - staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu Aleea Padina

Bruxelles - staţie cu 5 accese, între Municipiul Bucureşti şi oraşul Otopeni.

Parcări Kiss & Go şi terenuri expropriate pentru pietoni

Potrivit proiectulu, pe traseul magistralei, chiar în dreptul staţiilor, vor fi amenajate mai multe parcări. Astfel, la staţiile Pajura, Washington (intersecţia Liviu Librescu cu DN1) şi Paris (Aleea Padina) vor fi construite parcări de tip Kiss&Go. "Vor fi parcări de scurtă durată folosite pentru a lăsa sau a lua călători de la metrou", a spus arhitectul Constantin Enache.

În plus, la staţia de la şoseaua de centură va fi construită o parcare Park&Ride, pentru navestişti, cu aproximativ 500 de locuri. "Deasupra staţiilor de metrou vor fi amenajate spaţii publice pentru pietoni. Terenurile vor fi expropriate, iar după ce vor fi terminate staţiile, aceste terenuri vor intra în proprietatea Primăriei Municipiului Bucureşti, care va organiza concursuri în vederea amenajării unor spaţii publice", a mai precizat arhitectul Constantin Enache.

De exemplu, spaţiul din faţa Gării Băneasa va fi amenajat ca un spaţiu public de loisir după ce staţia de metrou de acolo va fi terminată.

Potrivit planurilor autorităţilor, magistrala M6 va avea trenuri noi, care vor circula la intervale de 5 minute, iar designul staţiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care vor indica programul curselor aeriene şi informaţii despre Bucureşti atât în română cât şi în alte limbi de circulaţie internaţională

Societatea de transport Metrorex a scos la licitaţie lucrările pentru linia de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) în luna mai 2012. Valoarea estimată a lucrărilor este de 1,05 miliarde de euro, fără TVA.

Pentru realizarea Magistralei 6, Guvernul Japoniei a decis să acorde României un împrumut de 315 milioane de euro, echivalentul a 41,87 miliarde yeni japonezi. Restul banilor ar urma să fie finanţare de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor.

http://www.b365.ro/proiectul-magistrale...01634.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 Costin

Curios ca articolul de mai sus arata doar statiile de pe teritoriul Bucurestiului. Ceva mai complet (dar cu mai putine detalii):


S-a stabilit unde vor fi amplasate statiile magistralei de metrou 1 Mai-Otopeni

Potrivit planurilor afisate de proiectanti, biroul URBIS 90, magistrala 1 Mai-Otopeni are urmatorul traseu:
- pleaca de la actuala statie de metrou 1 Mai, aflata la intersectia bd. Ion Mihalache cu Calea Grivitei, merge pe sub bd. Bucurestii Noi pana la intersectia cu calea ferata, apoi o ia la Est, pe sub calea ferata si viitorul inel median, dupa care ajunge in spatele Romexpo.
- de la Romexpo, ajunge pe bd. Expozitiei, Piata Presei, dupa care merge pe DN1 pana la aeroportul din Otopeni.

Pe traseul acesteia sunt propuse statii in urmatoarele locatii: 1 Mai (statia actuala),  in Pajura, in spatele Romexpo, pentru a deservi zona de birouri care se ridica in zona, la Piata Presei Libere, la Gara Baneasa, la Aeroportul Baneasa, la magazinul Ikea, la magazinul Baneasa (in apropiere de ambasada SUA), DN1 intersectie cu strada Padina, DN1 intersectie cu linia de Centura, Otopeni Centru, Otopeni Nord si Aeroportul Otopeni. Fata de planurile propuse initial, statia propusa la intersectia DN1 cu linia de centura va fi mutata in Otopeni, dincolo de Soseaua de Centura. Inainte aceasta era pe teritoriul Bucurestiului, in conexiune cu Sos. Odai. Decizia a fost conditionata de Ministerul Apararii care are obiective militare in zona. Totusi, legatura pietonala cu Soseaua Odai s-ar putea face prin niste pasaje pietonale subterane.

Proiectul a primit deja aviz preliminar de la Primaria Capitalei si a obtinut avizele de specialitate, urmand sa primeasca aviz final de la Primaria Capitalei , dupa care va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti. In acest moment, existand toate avizele, locatia statiilor este batuta in cuie.

Lucrarile la Magistrala 6 ar urma sa inceapa in urmatorii ani si se estimeaza ca vor fi gata in 5 ani. Lucrarea va costa circa 1 miliard de euro. [...]

Articol intreg: http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...topeni.htm

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 ADY881

Am gasit si eu o "stire" de anul trecut din ziarul Capital, insa jurnalistul explica foarte bine de ce acest proiect nu e fezabil:
Capital wrote:
De ce nu vom vedea prea curând metrou la Otopeni

Calculele reci arată că linia M6, care este planificată să lege Capitala de Aeroportul Henri Coandă, nu are de fapt șanse să devină realitate în următoarea perioadă
La începutul lui iulie, ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, a pus pentru prima dată în mod oficial sub semnul întrebării un proiect pe care unii îl declaraseră deja, mai mult sau mai puțin public, drept utopic. „În ceea ce priveşte magistrala 6 de metrou dintre Gara de Nord şi Otopeni, daţi-mi voie să vă spun că suma de 1,2 miliarde de euro, la cât este estimat costul acesteia, mie personal mi se pare uriaşă“, a afirmat el. În locul metroului, spunea ministrul, ar trebui reabilitată și prelungită linia ferată deja existentă pe traseul București Nord-Chitila - Mogoșoaia - Balotești. Surse din domeniu spun că ridicarea vitezei la 80-90 km/h și electrificarea pe întregul traseu ar costa câteva zeci de milioane de euro, iarprelungirea cu circa doi kilometri a liniei existente și construcția unei gări (cel mai probabil subterane) la aeroport ar mai însemna alte câteva zeci de milioane de euro. Unul dintre principalele argumente contra proiectului M6 este numărul de pasageri de pe Otopeni și rata mică de majorare a acestui indicator (dacă exceptăm, desigur, creșterea artificială de anul trecut, după ce din luna martie cursele de linie operate pe Băneasa au fost mutate pe Henri Coandă). Astfel, cei circa opt milioane de călători pe an, cât se preconizează că va fi traficul în 2013, înseamnă cam patru milioane de călători pe sens pe an, adică în medie 11.000 de pasageri pe zi sau 550 pe oră (luând în calcul un program de funcționare de 20 de ore). Presupunând că 30% din aceștia vor folosi transportul în comun (aceasta este media pe aeroporturile europene), că jumătate din ei vor fi așteptați la aeroport (în medie de o persoană fiecare), la care se va adăuga un număr similar de persoane care se întorc în București după ce au condus pe cineva la avion, rezultă o cerere de transport de circa 330 de călători pe oră pe sens.La șase curse pe oră (una la zece minute), înseamnă că în fiecare metrou se vor urca de la Otopeni 55 de călători. Adică se vor ocupa un sfert din locurile pe scaune ale unei rame Bombardier. Problema este că vagoanele ar rămâne aproximativ la fel de goale pentru încă opt kilometri. Pentru că linia de metrou București-Otopeni ar urma să treacă circa patru kilometri prin Otopeni, oraș care, potrivit ultimului recensământ, are doar 12.700 de locuitori, și apoi prin zona foarte slab populată situată de-a lungul DN1, de-abia apoi atingând puncte de interes, precum complexul comercial Băneasa sau Piața Presei Libere, și trecând prin cartiere cu densitate relativ medie (Băneasa și Pajura). De alt­fel, numărul de locuitori deserviți de cele două linii este un alt argument folosit de adversarii liniei M6. Ei spun că un tren urban pe linia deja existentă ar atinge cartiere cu densitate medie și sub medie (Grivița, Giulești și Șoseaua Chitilei), dar ar putea atrage trafic și din Chitila (13.200 de locuitori) și Mogoșoaia (6.900 de locuitori), totul la un preț mult mai mic. Modul în care au procedat alte metropole din zonă nu-i încurajează pe fanii metroului până la Otopeni.  Aeroportul din Budapesta (8,5 mil. pasageri în 2012) nu are nici tren și nici metrou, și la aeroportul din Praga (aproape 12 mil. pasageri anul trecut) se ajunge tot cu autobuzul, o extensie a metroului fiind programată pentru 2020-2025. În timp ce aeroportul din Varșovia (9,6 mil. călători în 2012) a fost conectat anul trecut la rețeaua feroviară națională, după o investiție de circa 60 de milioane de euro. Cei care se pronunță în favoarea liniei M6 spun că realizarea acesteia ar aduce după sine un boom investițional tradus în construcția a numeroase clădiri de birouri, rezidențiale ori comerciale. Însă în condițiie în care lucrările la metroul din Drumul Taberei au fost la un pas să fie oprite în această primăvară din lipsă de finanțare, cel mai probabil ar fi un adevărat miracol dacă în următorii ani autoritățile vor găsi bani măcar pentru conectarea aeroportului la rețeaua feroviară. 1,2 miliarde de euro. La atât a fost estimată suma necesară pentru construcția liniei de metrou care să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni

Sursa:http://www.capital.ro/184285.html
Referitor la Budapesta, acum exista o linie de tren, insa la fel e o improvizatie ca la noi, insa ungurii au avut noroc, sa iaba linia de tren in apropiere de terminaul 1(ala vechi), pentru alea noi trebuie sa iei o duba.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 URANUS

Sursa: DIGI24.RO

Metroul către Otopeni opreşte la mall. Metrorex a stabilit staţiile viitoarei Magistrale 6

Linia de metrou care va lega Capitala de Otopeni are staţiile stabilite. Vor fi construite chiar în zonele de interes maxim din partea de nord: la Casa Presei, în Băneasa, în zona de birouri, şi la mall. În total, vor fi 12 staţii - unele mai lungi, altele mai scurte. Important este că va fi acoperită cu metrou zona de business a Bucureştiului care va putea astfel să se dezvolte şi, mai mult, să acopere o parte din zonele rămase albe până acum. Costurile tronsonului sunt estimate la 1,2 miliarde de euro. Un sfert din bani i-ar da o bancă japoneză, în timp ce restul ar trebui să vină de la bugetul de stat.

Magistrala 6 de metrou va avea în total 14 kilometri şi se va întinde de la actuala staţie 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă, potrivit unui document obţinut de Ziarul Financiar de la Metrorex. Patru dintre staţii poartă nume de capitale, iar una dintre ele, cea din dreptul Băneasa Shopping City, se numeşte Tokio.

Planurile pentru legarea Capitalei de Otopeni datează de acum 15 ani, dar lucrările au progresat extrem de încet. De fapt, reţeaua de metrou a rămas, în mare, cam aceeaşi de pe vremea lui Ceauşescu, aşa că abia acum se trasează ultimele detalii la magistrala 6.

Faţă de proiectul iniţial al tronsonului, traseul de acum arată diferit. S-a mutat o staţie pentru a nu fi prea aproape de o unitate militară - aşa se explică distanţele mai mari între anumite staţii, dar şi accesul pietonal mai dificil din zona Odăi. Proiectul de magistrală prevede şi mai multe spaţii de parcare temporară şi zone acoperite pentru pietoni.

Potrivit unor estimări, traficul pe magistrala 6 ar fi de 40.000 de persoane, respectiv circa 6% din traficul mediu de 700.000 de călători pe care îl are Metrorex în prezent. Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, spunea că nu vede oportunitatea unei asemenea investiţii şi că traficul nu o justifică. Aceasta deşi zona de nord, începând cu cartierul Dorobanţi şi până la Otopeni, se găsesc sediile celor mai mari companii din România. O magistrală de metrou ar dezvolta şi mai mult această zonă şi ar putea atrage investiţii în construcţia unor clădiri în care s-ar putea aşeza noi firme.

Deocamdată, Magistrala 6 apare doar pe hârtie. Metrorex a scos la licitaţie lucrările pentru acest tronson încă din primăvara lui 2012, pentru ca linia să fie pusă în funcţiune până în 2018. Este greu de crezut că acest termen va fi respectat în condiţiile în care nu sunt bani nici pentru Magistrala 5, între Drumul Taberei şi Pantelimon.

Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională ar urma să finanţeze lucrările la Magistrala 6 cu 320 de milioane de euro. Statul ar trebui să finanţeze restul, inclusiv costul exproprierilor care nu vor fi deloc ieftine, având în vedere că terenurile din nordul Capitalei sunt printre cele mai scumpe.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...l+Metrorex

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 URANUS

Sursa: B365.RO

Udriște: Magistrala 6 de metrou a obținut toate avizele de specialitate și avizul preliminar

Deputatul PDL Gheorghe Udriște a declarat vineri că magistrala 6 de metrou București-Otopeni a obținut toate avizele de specialitate și avizul preliminar al Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului de la Primăria Capitalei și că se așteaptă aprobarea Consiliului General al Municipiului București pentru acest proiect.

"Proiecția pe care am dat-o magistralei 6 de metrou, legătura rețelei de metrou a Municipiului București cu Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni, pe vremea când ocupam funcția de director general al Metrorex, a obținut toate avizele de specialitate și avizul preliminar al Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului de la Primăria Capitalei. Sunt vești foarte bune și aștept cu interes avizul final și aprobarea Consiliului General al Municipiului București", spune Udriște, potrivit Economica.net.

El adaugă că linia 6 de metrou reprezintă o legătură intermodală de transport pentru călători între gara CF București Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, pol principal de conexiune europeană în rețeaua TEN-T.

"Din păcate, proiectul suferă întârzieri mari, care sper că vor fi recuperate pe timpul execuției, cu condiția asigurării coerente a fondurilor necesare. Conform planificării inițiale, ar fi urmat ca licitația pentru încredințarea lucrărilor de construcție să se desfășoare la începutul lui 2013, iar în partea a doua a anului să fi fost demarate lucrările de execuție", menționează deputatul PDL.

http://www.b365.ro/udri-te-magistrala-6...01805.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 Goldmund

In sfarsit o veste buna pentru M6  http://www.economica.net/udri-te-magist...72554.html
Cu pasi mici se pot trece si muntii cei mai mari. Nu sunt bani, nu exista un interes major pentru dezvoltarea infrastructurii transportului in comun, dar exista destui responsabili care doresc acest lucru, vor veni altii care vor face. Totusi, ceva s-a facut si pana acum, exista mari santiere prin oras(M5), s-au modernizat linii de tramvai.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 Goldmund

Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai- Otopeni a fost modificat. UNDE VOR FI STAȚIILE
www.b365.ro/proiectul-magistralei-6-de-...tz0ff.dpuf

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 URANUS

Sursa: B365.RO

Aviz pozitiv pentru Magistrala 6 de metrou:Cum vor arăta stațiile de la Otopeni, Gara Băneasa, Tokyo

S.C. METROUL S.A., Direcția Proiectare Cercetare, a desenat deja randările pentru stațiile de metrou de pe Magistrala 6, către Aeroportul Henri Coandă Otopeni. Marți, 13 mai 2014, la Consiliul Județean Ilfov, în cadrul ședintei Comisiei de Urbanism a fost avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal AIHCB și va fi disponibil pentru o perioada de 15 zile pentru eventuale contestații, după care va fi supus avizării în ședintele de plen ale Consiliilor Locale Otopeni și Tunari. Programul Strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pentru Aeroportului Henri Coandă va fi finalizat în 2022. Capacitatea modulelor construite va fi de 25 de milioane de pasageri pe an.

Astfel, la data de 1 aprilie 2014 s-a obţinut Certificatul de Urbanism nr. 14/23 (Consiliul Județean Ilfov nr. 3602/01.04.2014) în scopul actualizării PUZ pentru extindere AIHCB, iar două zile mai târziu au fost înaintate cererile şi dosarele aferente spre instituţiile abilitate pentru obţinerea avizelor, precum şi pentru reconfirmarea avizelor de principiu obţinute anterior. Față de avizele obținute și reconfirmate în anul 2014 au fost obținute și avizele noi solicitate urmare a noului certificat de urbanism. Pe planurile de reglementări urbanistice au fost adăugate căile de comunicație rutieră solicitate de comunitățile locale Otopeni și Tunari. PUZ-ul a fost coordonat cu ultimele prevederi în ceea ce privește magistrala de metrou M6 Gara de Nord – Otopeni.

Marți, 13 mai 2014, la Consiliul Județean Ilfov, în cadrul ședintei Comisiei de Urbanism a fost avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal AIHCB și va fi disponibil pentru o perioada de 15 zile pentru eventuale contestații, după care va fi supus avizării în ședintele de plen ale Consiliilor Locale Otopeni și Tunari.

Programul Strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pentru Aeroportului Henri Coandă va fi finalizat în 2022. Capacitatea modulelor construite va fi de 25 de milioane de pasageri pe an.

Conform fostului director Metrorex Gheorghe Udriște, Magistrala 6 de metrou București-Otopeni a obținut toate avizele de specialitate și avizul preliminar al Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului de la Primăria Capitalei și se așteaptă aprobarea Consiliului General al Municipiului București pentru acest proiect.

Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni a fost modificat la cererea Ministerului Apărării Naționale. Astfel, una dintre stații a fost mutată pentru că s-ar fi aflat prea aproape de o unitate miltară. Noua modificare dă naștere însă la probleme noi pentru că se pierd legăturile pietonale cu această stație.

"În urma consultărilor care s-au făcut pe acest proiect au apărut o serie de modificări. Stația de la granița dintre București și Otopeni, la calea ferată de centură, se afla aproape de o unitate militară cu profilul transmisiuni. Avizul de la Ministerul Apărării Naționale a impus o îndepărtare a stației de unitatea militară", a explicat  în cadrul Comisiei de Urbanism a Primăriei Capitalei, arhitectul Constantin Enache, care a realizat proiectul Magistralei 6,

În această situație, stația Bruxelles a fost mutată mai spre Otopeni. Această modificare aduce însă și noi probleme. "Va fi o distanță mai mare între accesul la metrou și Șoseaua Odăi. Se pierde astfel legătura pietonală  din zona Odăi și legătura pietonală dintre București și Otopeni. Acest lucru va trebui să se facă pe sus pe un pod sau peste calea ferată. Solicit Primăriei să decidă în ce fel va fi rezolvată situația creată acolo", a mai spus arhitectul Constantin Enache.

Unde vor fi amplasate staţiile de metrou şi cum se va face accesul

Pajura - staţie cu cinci accese, la marginea cartierului

Expoziţiei - staţie prevăzută cu 5 accese, în incinta complexului Romexpo

Piaţa Montreal - staţie la nodul rutier de la Casa Presei, cu 4 intrări/ieşiri

Gara Băneasa - staţie cu 3 accese, la Fântâna Mioriţa

Aeroportul Băneasa - staţie lângă aeroport cu 5 accese

Tokyo - staţie cu 5 accese, în faţa magazinului Ikea

Washington - staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu bd. Liviu Librescu

Paris - staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu Aleea Padina

Bruxelles - staţie cu 5 accese, între Municipiul Bucureşti şi oraşul Otopeni.

http://www.b365.ro/cum-vor-arata-sta-ii...07997.html

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa 133 313

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...care+va+aj
2020 care va sa zica...  :lol:
A mai auzit cineva de magistala de metrou cu dedicatie pentru uefa?  :twisted:

 


Re: Stiri si articole din presa Robert24

Din ciclul vise umede...
Si apropos de dedicatia pentru UEFA vs. Aeroportul...

ROMANIA: Bucureşti metro operator Metrorex has announced that it is to spend 1·74bn lei on infrastructure investment in 2015, as part of preparations for the Euro 2020 football championships.

Bucureşti will host up to four matches during the tournament. UEFA made the city’s participation conditional on infrastructure investment and public transport improvements.

Metrorex is to spend 33·5m lei on design and technical assistance for land acquisition for Line 6. The long-planned link to Henri Coandă International Airport is due to open in time for Euro 2020. It would diverge from Line 4 at 1 Mai and run for 16 km northwest to the Otopeni district. Completion of the Gara de Nord – Otopeni route is expected to reduce car traffic in the city by up to 4 million trips a year.

A further 150m lei has been allocated to extend Line 4 from Parc Bazilescu to Lac Sărulești. Opening is planned for 2018.

Work on Line 5 is ongoing, and the entire 17·6 km route from Drumul Taberei to Pantelimon is due to open by 2020.

http://www.railwaygazette.com/news/urba...tment.html

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa 133 313

http://stirileprotv.ro/special/mondialu...-fifa.html
Nu m-ar mira sa pice si Europeanul. Aveti grija pentru ce faceti metrou.  :twisted:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419392 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use