MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Știri și articole din presă

475 posts, 172479 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 34
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Azi este ziua stirilor legate de M6...
Aeroportul Otopeni se va extinde cu un nou terminal, dar trenul direct și viitoarea Magistrală 6 de metrou nu vor ajunge până acolo. Cum explică autoritățile

http://m.hotnews.ro/stire/22786150

​Aeroportul Internațional "Henri Coandă" se va extinde cu un nou terminal în zona de est al actualului aeroport, un proiect care va costa peste un miliard de euro după cum a fost aprobat recent de Guvern. Noul terminal va fi unul modular, va avea 25 de noi porți de îmbarcare, noi căi de rulare și 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Cu toate acestea, noul terminal nu va fi legat la noua cale ferată pe care Ministerul Transporturilor vrea să o termine în următorii ani, dar nici la viitoarea Magistrală 6 de metrou de 1 miliard de euro. "Nu este o problemă asta, am clarificat acest aspect și cu Comisia Europeană", a precizat un oficial de la Transporturi care a explicat și cum se va face transferul pasagerilor între cele două terminale.

La finalul lunii august Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti și realizarea unui nou terminal de pasageri.

Zona care va fi dezvoltată se află în estul aeroportului, iar noul terminal de pasageri va fi "modular", va avea peste 100.000 de metri pătrați și 25 de porți de îmbarcare,anunță Ministerul Transporturilor. În plus, proiectul prevede realizarea de noi căi de rulare pentru avioane și 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Întregul program are o valoare de circa 1 miliard de euro.


Cu toate acestea, viitoarele legături ale Capitalei cu trenul și metroul nu vor ajunge la nou terminal. Astfel, linia directă Gara de Nord - Otopeni, pe care Ministerul Transporturilor o vrea terminată până la Euro 2020 se va opri aproape de terminalul sosiri, iar viitoarea Magistrală 6 de metrou - un proiect de peste 1 miliard de euro, va avea stația finală tot în zona actualului terminal.

"Nu este o problemă asta, am clarificat acest aspect și cu Comisia Europeană", a explicat Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, în cadrul conferinței EuroIMPACT , organizată la București de Institutul European din Romania în parteneriat cu HotNews.ro - StartupCafe.ro.

"Într-adevăr, spațiul pentru dezvoltarea noului terminal a fost ales undeva mai spre est, nu chiar în partea cealaltă a aeroportului. Este la o oarecare distanță față de terminalul existent", a spus Costache.

"Dar nu ar fi primul aeroport care-și asigură o legătură între terminale în intern. De fapt aeroportul are în planul lor de implementare. Noul terminal va fi modular - 5 milioane de pasageri, 10 milioane, 15 milioane. Pentru cinci milioane de pasageri capacitate, un shuttle doar de autobuz este suficient. Dar aeroportul va devolta în paralel și o legătură între cele două terminale și pe linie de tren", a mai precizat oficialul din Ministerul Transporturilor.


Pentru proiectul unei linii de tren până la Aeroportul Otopeni, Ministerul Transporturilor derulează în prezent revizuirea Studiului de Fezabilitate , urmând ca de execuția lucrărilor să se înceapă în 2019. Deși se discută în termeni concreți de realizarea conexiunii cu Aeroportul Otopeni printr-o linie nouă și o gară în apropierea terminalului sosiri, documentația de revizuire a SF-ului prevede o a doua etapă care să studieze posibilitatea extinderii linie de cale ferată și în vederea conexiunii cu viitorul terminal al aeroportului.

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

Lovitură de la Uniunea Europeană pentru România

“Referitor la linia de metrou M6, Ministerul Transporturilor a depus documentaţia în decembrie 2017. Au fost au fost o serie întreagă de proceduri de clarificare cu serviciile de specialitate  ale Comisiei Europene. În septembrie 2018 Comisia Europeană a anunţat Ministerul Transporturilor, printr-o scrisoare, că va finanţa proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă, doar porţiunea de la 1 Mai la Mall Băneasa, (staţia Tokio). Trebuie să trimitem Comisiei Europene un un calcul privind costurile finale ale tronsonului, în vederea finanţării”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb.

Oficialul guvernamental a precizat că toate proiectele trasmise Comisiei Europene au fost aprobate, “în afară de linia de metrou M6”. Rovana Plumb a explicat că până la finele acestui an vor fi transmise Comisiei Europene proiecte în valoare de circa 2,5 miliarde euro.

https://www.capital.ro/lovitura-de-la-uniunea-europeana-pentru-romania-1.html

Deci, guru?!?!...

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

Ministerul Transporturilor anunţă că a retransmis Comisiei Europene cererea de finanţare pentru linia de metrou 1 Mai - Otopeni





Ministerele Transporturilor şi Fondurilor Europene au retransmis la Comisia Europeană Cererea de Finanţare pentru proiectul liniei de metrou 1 Mai – Otopeni, răspunzând astfel clarificărilor solicitate de executivul comunitar în data de 12 septembrie.

Obiectul cererii de finanţare “Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou, precizează Ministerul Transporturilor, într-un comunicat.

Valoarea totală a proiectului este de 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului), iar suma 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan International Cooperation Agency).

Perioada de implementare a Proiectului este de 120 luni, respectiv între 01.01.2014 şi 31.12.2023.

Răspunsul a fost trimis vineri Comisiei Europene.

Proiectul major privind Magistrala 6 a fost depus în decembrie 2017 la Comisia Europeană, iar în februarie 2018, CE l-a întrerupt de la evaluare, făcând comentarii pe marginea acestuia. Acestea au fost procesate, iar în 8 iunie 2018, Ministerul Transporturilor a retransmis proiectul corectat. Între 8 iunie şi 8 septembrie a fost termenul în care CE putea emite în scris puncte de vedere referitor la acest proiect.

Potrivit regulamentului european, Ministerul Transporturilor a interpretat că forma transmisă a fost aprobată tacit de CE.

Pe 12 septembrie, experţii de la DG Regio au transmis o scrisoare în care spun că aprobă proiectul, cu îndeplinirea unor condiţionalităţi.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Nu are rost sa postez tot articolul, sunt lucruri stiute :

https://m.digi24.ro/stiri/economie/tran ... ni-1030884

Interesanta mi s-a parut partea de mai jos. In sfarsit aflam cauza reticentei de a finanta aceasta lucrare in intregul ei. Lucru de altfel evident si de bun-simt. Posibil sa fie si erori in analiza (de ex Barcelona).

Doar cinci din 30 de aeroporturi au metrou

O statistică a Comisiei Europene indica faptul că din 30 de aeroporturi luate în analiză doar cinci au legătură prin linie de metrou. În cazul celorlalte conexiunea se face prin linie de tren sau autobuze. În cazul Bucureștiului linia de tren ajunge la localitatea Balotești, la câțiva kilometri de Otopeni. Un proiect al Ministerului Transporturilor prevede construirea unei completări a rețelei feroviare între Balotești și Otopeni. Acest proiect ar fi mult mai ieftin decât realizarea a câțiva kilometri de rețea subterană de metrou și ar permite disponibilizarea unor sume importante nerambursabile primite de la CE spre proiecte mai urgente
.
PTgwMCZoYXNoPTE3MTQ4ODRkZDJjYjI0MTcxM2E3NDhkYjg5ODJhMDU3.thumb.jpg (96.58 KB; downloaded 3637 times)

 


Re: Stiri si articole din presa 1689

Tabelul ala e un exemplu tipic de frec news. Compara mere cu tigai si sisteme complet incompatibile si - pe deasupra - e si plin de inexactitati si referinte discutabile.

Doar un exemplu: London Heathrow (nu mai spun ca Heathrow inseamna T1 pina la T5 si de la unul la altul maninci linistit o piine)
In primul rind nu stiu cine considera "centrul" Londrei la Waterloo - dar lasam asta deoparte.
Cel mai scurt timp pe sine e calculat 58 de minute. Heathrow Express-ul merge pe sine si face 15 min la Paddington.
De acolo la Waterloo cu metroul faci vreo 20 de minute. Total ? 35 - hai 40.

Scoala ajutatoare de presa - vorba lui Exarhu.

 


Re: Stiri si articole din presa ByOnu

Cum adica Stansted este Train + Metro? Care metro, ca este doar tren direct la Liverpool Station. Acolo deja esti in inima Londrei.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Trenul dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va funcţiona în 2020. Ce se întâmplă cu proiectul de metrou

https://m.mediafax.ro/economic/trenul-d ... u-17690170

Proiectul trenului care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă va fi finalizat şi va funcţiona în 2020, înaintea Campionatului European de Fotbal, a declarat joi ministrul Transporturilor, Lucian Şova, la B1 TV.

„Am licitaţie cu câştigător dat pentru amplasarea de dublare de cale ferată, am studiul de fezabilitate deja primit, recepţionat, în 3 săptămâni lansăm licitaţie pentru utilaje pentru a se lucra simultan la fiecare stâlp”, a spus ministrul, despre un proiect „despre care nimeni nu crede că se va finaliza”.

Ministrul a vorbit şi despre proiectul de metrou Bucureşti-Otopeni, unde a spus că se confruntă cu greutăţi şi care va fi realizat în parte cu finanţare UE şi în parte cu finanţare din partea Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Japoniei (JICA).

Comisia Europeană, directoratul care are grijă de fondurile UE în România, după ce au deja confinanţare cu banca japoneză de 300 milioane de euro au aflat că metroul e bun doar până la staţia Tokyo. Şi îngerul nostru păzitor care are grijă de noi şi ne vorbeşte despre fonduri europene a spus că e bine aşa. Nu dau nume că acolo nu e pe persoană fizică, e directoratul CE. Am propus băncii japoneze să cofinanţeze cealaltă porţiune de metrou. Dacă puneam grămădă banii europeni cu cei japonezi nu mai ştiam după ce procedură să facem licitaţia. Ne-au făcut un serviciu cei de la Bruxelles că ne-au rupt în două proiectul. Acum e doar până la mall”, a spus ministrul.

Ministrul a apreciat că primul segment care va fi dat în folosinţă va fi cel dintre Complexul Comercial Băneasa şi Otopeni...
.

Greseala, corect este 1Mai in loc de Otopeni. Interesante mi se par pasajele subliniate

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Nu, nu e greseala, asa a declarat motivand ca poarta negocieri cu JICA pentru a finanta cu yeni acest tronson si a-l incepe si respectiv finaliza inaintea celui finantat de UE.
Dar...pentru asta ar trebui modificat acordul de imprumut.
Despartirea celor doua finantari nu e deloc o idee rea avand in vedere ca cei doi finantatori au reguli diferite de eligibilitate si procedura.
Cu aceasta ocazie vom vedea si consecintele afrontului impardonabil adus primului ministru Abe. Sa speram ca Agentia Japoneza de Cooperare Internationala va ramane...cooperanta!...ca efectele fuduliei fata de UE le-am vazut.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Si ce faci cu un metrou care nu duce nicaieri, respectiv o linie izolata de la aeroport la mall, fara legatura cu restul retelei? Nu il inaugurezi?

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Deocamdata vorbim despre primele doua loturi de constructii. Urmeaza instalatiile, trenurile, etc. mai e destul pana departe!
:bere:
P.S.
Argumentatia viitorului ex-ministru era in sensul ca vor porni simultan dar avand in vedere birocratiile diferite el crede ca ar merge mai repede pe procedura japoneza.
Tinand cont ca am reusit sa ne punem rau si cu unii si cu altii ramane de vazut...

 


Re: Stiri si articole din presa rosetti61

Ce enormitati, cum o sa functioneze in 2020, cand 2019 bate la usa? Ca sigur o sa bage tramvaie Desiro pe ceea ce exista acum. Din DN1 exista o strada care duce pana la gara Balotesti, ce poate fi largita, modernizata, vii cu trenul pana la Balotesti si de acolo cu shuttlebus la aeroport, e mai civilizat decat gluma de PO Otopeni.
Onor d. ministru a gandit cand a debitat cele consemnate in articol, crede ca dai din bagheta si gata, lucrul e ca si terminat? A se vedea alte lucrari, M5 etc, te mananca birocratia, instantele...
Pe hartie merge totul uns.
In 2020 ne dam cu metroul la aeroport doar daca guvernul aloca sume importante pentru importul de mana de lucru si logistica din China, muncita 72/24 altfel recurgem la solutia Desiro.
Am mai zis, dupa cum se lauda astia, metroul va fi gata in 2020, adica proiectul batut in cuie si se apuca de lucru.

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

20-20 era despre trenul sburatacios nu despre metrou.
In rest no comment, doar vise umede...
Am mai zis demult care e finalul cu futboliatorii...curse speciale cu avtobusele bleu otoman ale lu’ madam votata si nino-nino antemergator ale <celeilante> blonde guvernamentale inca nevotata de pe DN1...simplu ca bonjour!
No fuss, no cost...si asta-i tot.
Dupa ce ne vom exersa timp de 6luni cu sistemul in timpul prezidentiei uniunii ni se va parea evident ca asta e unica si singura solutie logica...mintea cocosului si a romanului cea de pe urma...restul e gargara de prost gust...si bani aruncati pe fereastra pentru ambitii prostesti si fudulii de pretentii nesimtite de neamuri proaste...
Dixit again!

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Vesti bune!!!
https://ec.europa.eu/romania/news/20181 ... romania_ro

Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu aprobă modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare, pentru a da un nou impuls proiectelor de infrastructură

Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a aprobat modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), prin care vor fi alocate mai multe fonduri europene pentru proiecte de importanță majoră pentru România, precum Magistrala 6 de metrou sau Autostrada Unirii.
14/12/2018

Concret, prin această decizie, rata de cofinanțare europeană crește de la 75% la 85% pentru proiectele privind dezvoltarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T), a celei de metrou, precum și a celor de transport multimodal.

Totodată, decizia aceasta vine în sprijinul infrastructurii portuare și a operatorilor portuari care vor avea astfel mai multe oportunități de a dezvolta terminalele de marfă, zonele de manipulare a containerelor, de logistică și instalații feroviare majore.

La semnarea deciziei de modificarea a Programului Operațional de Infrastructură Mare, comisarul pentru politică regională Corina Crețu a declarat:

„România are nevoie de infrastructură de transport modernă, care să-i susțină creșterea economică. Modificările pe care le-am aprobat în cadrul POIM au rolul de a impulsiona dezvoltarea unor rețele de transport rutier și feroviar de care România are atât de multă nevoie! Sper ca în perioada următoare să primim din țară noi propuneri de proiecte în special în domeniul infrastructurii de transport.”

Modificările aduse Programului Operațional Infrastructură Mare vizează și actualizarea strategiei de gestionare a deșeurilor, în sensul includerii unor acțiuni privind închiderea unor depozite de deșeuri industriale neconforme, precum și consolidarea capacității administrative pentru punerea în aplicare a planului național de gestionare a deșeurilor.

Decizia Comisiei Europene privind modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare vine ca urmare a unei cereri transmise în acest sens de România în luna octombrie 2018.

Context

În perioada 2014 – 2020, România are alocate peste 22 de miliarde de euro prin politica de coeziune a Uniunii Europene, din care 9,2 miliarde sunt destinate Programului Operațional Infrastructură Mare.

 


Re: Stiri si articole din presa George

Dar eligibilitatea a rămas tot aia până la Tokyo, caz în care, dacă nu se găsește finanțare pentru restul până la aeroport, M6 devine un vis umed, scump și inutil.
Iar ce a spus guru despre Abe e cât se poate de adevărat. Cred că vom vedea consecințele.

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419413 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use