MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Știri și articole din presă

475 posts, 172501 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 34
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 Dominatrix

Linia de metrou Bucuresti - Aeroportul Otopeni, pe agenda discutiilor romano-japoneze

Ministrul de Externe, Cristian Diaconescu, a discutat miercuri cu ambasadorul Japoniei in Romania, Natsuo Amemiya, despre implementarea proiectelor economice abordate la nivel guvernamental, prioritatea fiind construirea liniei de metrou dintre Capitala si Aeroportul International Henri Coanda.

"Ministrul Afacerilor Externe a exprimat interesul tarii noastre privind implementarea proiectelor economice discutate la nivel guvernamental. Prioritatea in acest domeniu o reprezinta construirea liniei de metrou dintre Capitala si Aeroportul International Henri Coanda, co-finantata de partea nipona printr-un imprumut de circa 300 milioane euro, semnat cu ocazia vizitei la Tokyo a delegatiei conduse de domnul Traian Basescu, presedintele Romaniei (martie 2010). Cele doua parti vor continua dialogul pentru identificarea urmatoarelor proiecte economice care ar putea fi derulate in colaborare", se arata intr-un comicat al MAE.

Totodata, in cadrul convorbirilor a fost subliniata, de catre ambele parti, vointa comuna de amplificare a cooperarii dintre Romania si Japonia, atat in plan bilateral, cat si in cadrul dialogului UE-Japonia.

Presedintele Traian Basescu a semnat in martie 2010, la Tokyo, acordul privind imprumutul de peste 300 milioane de euro acordat Romaniei de Guvernul nipon in vederea constructiei Magistralei VI.

Linia 6 de metrou va face legatura cu reteaua actuala de metrou, printr-o ramificatie la actuala linie 4, in zona statiei de metrou 1Mai, ruta plasandu-se din zona respectiva catre Piata Presei Libere de-a lungul traseului DN1, pana la Aeroportul Otopeni.

Metrorex estimeaza ca linia va deveni operationala in aproximativ cinci ani de la inceperea lucrarilor, programata pentru a doua jumatate a anului 2012 - inceputul anului 2013.

http://www.dailybusiness.ro/stiri-compa ... eze-74932/

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 Dominatrix

Contractul pentru construirea tronsonului de metrou către Otopeni va fi semnat în februarie 2013

Contractul pentru realizarea tronsonului de metrou care va face legătura între Capitală şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă ar putea fi semnat în luna februarie a anului 2013, a ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare.

'Până în noiembrie va fi definitivat proiectul tehnic preliminar şi caietul de sarcini. Licitaţia va fi lansată în noiembrie. Asta înseamnă că o să avem un contract semnat undeva în februarie anul viitor', a declarat ministrul Transporturilor.

Astfel, lucrările la magistrala de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni vor începe în prima parte a anului 2013, urmând să se apropie de finalizare în 2017 sau 2018.

Consorţiul japonez Padeco - Oriental Consultants şi Metroul SA din România realizează pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente acestui proiect.

Contractul în valoare de 66,6 milioane euro este finanţat printr-un credit al Băncii Internaţionale de Cooperare a Japoniei (JICA) şi prin contribuţii de la bugetul de stat.

Valoarea totală a investiţiei va fi de circa 800 milioane euro, iar magistrala va avea o lungime de 14 km, staţiile probabile fiind Pajura, Expoziţiei, Parc Herăstrău (terminal linia de tramvai 41), Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Băneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru şi Aeroport Henri Coandă.

Reprezentanţii Metrorex au precizat că magistrala va avea o legătură directă cu magistrala Gara de Nord - Parc Bazilescu prin staţia Pajura, iar lucrările se vor derula în totalitate în subteran.

Memorandumul de finanţare cu JICA a fost semnat în 2010 de preşedintele Traian Băsescu, la Tokyo, ideea proiectului datând din anii '90 când au început primele demersuri pentru realizarea acestuia. La începutul anului 2008 a fost realizat un prim studiu de fezabilitate, urmând ca acesta să fie revizuit de consorţiul Padeco - Oriental Consultants şi Metroul SA.

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 013-1.html

 



Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 subway guru

Eu m-am uitat aici:
Design ultramodern pentru stațiile de metrou dinspre Otopeni
03 Jul, 12:59 / B365
Linia de metrou ce va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni va avea stații cu un design futurist și nume de capitale străine.
http://b365.ro/news/design- ... e-otopeni/

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 subway guru

Metroul va opri în incinta Romexpo şi în faţa magazinului Ikea. VEZI UNDE VOR FI STAŢIILE DE PE M6
TRAFIC • 18 Iulie, 17:21 • Nicoleta Vieru
http://b365.ro/metroul-va-o ... 81388.html
Bucureştenii vor putea ajunge cu metroul direct în centrul expoziţional Romexpo, potrivit proiectului Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Aeroportul Henri Coandă. Astfel, una din staţiile de pe noua magistrală va fi construită chiar în incinta complexului. Amplasamentul staţiilor de M6 a fost prezentat miercuri în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 subway guru

Si o stire 'colaterala':
Şansă pentru trenul de aeroport. Henri Coandă Expres, prelungit până la Urziceni    
  * Scris de  Adrian Bărbulescu
https://ziaruldeinvestigatii.ro/busines ... a-urziceni

preluat in adevarul:
http://www.adevarul.ro/financiar/CFR_Ca ... 26222.html

plus alte cateva mai vechi, pe aceeasi tema si din aceeasi 'sursa':
https://ziaruldeinvestigatii.ro/busines ... %83-expres
https://ziaruldeinvestigatii.ro/primari ... opa-league
https://ziaruldeinvestigatii.ro/adminis ... ra-otopeni

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 sab

Magistrala Gara de Nord-Otopeni, 1,5 miliarde de euro
http://www.puterea.ro/articol/magistral ... de_de_euro

Lucrările de construcţii la magistrala de metrou Gara de Nord - Otopeni vor demara în iarna acestui an, iar în perioada octombrie - noiembrie va fi lansată licitaţia pentru selectarea constructorului. Costurile estimative ale întregului proiect se ridică la 1,5 miliarde de euro.


''În toamnă vom lansa licitaţia pentru construirea metroului Gara de Nord - Aeroport Otopeni, iar din iarnă încep lucrările.În 2013, vom avea lucrări pe patru tronsoane de metrou, Drumul Taberei - Eroilor, Universitate - Pantelimon, Parc Bazilescu - Lac Străuleşti şi Gara de Nord - Otopeni '' , a declarat Gheorghe Udrişte, director general Metrorex.

Acesta a precizat că Metrorex a obţinut deja zece milioane de franci elveţieni de la Guvernul Elveţiei pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, care va face legătura cu sudul Capitalei.

De asemenea, el a subliniat că există posibilitatea ca aceste lucrări să fie co-finanţate din fonduri europene începând din 2014.

"'Există posibilitatea ca partea de co-finanţare ce trebuie dată de statul român pentru aceste proiecte să fie asigurată din fonduri europene aferente programului de finanţare 2014 - 2020, cealaltă parte fiind asigurată prin împrumuturi de la diverse instituţii financiare internaţionale'', a explicat reprezentantul Metrorex.

Lungime de 14 kilometri

Lungimea estimată a traseului este de 14 kilometri, iar numărul de staţii propus ajunge la 12. Durata contractului pentru realizarea lucrărilor la structura de rezistenţă este preconizată la 60 de lun. Finanţarea investiţiei urmează să fie asigurată din credit extern (garantat de stat) şi alocaţie de la bugetul de stat.

Pentru finanţarea proiectului privind realizarea “Legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni” a fost semnat, la 10 martie 2010, un acord de împrumut, în valoare de 41.870 milioane de yeni, între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA).


Un articol pe placul lui andrei11, mai ales partea cu rosu.  Anul viitor Bucurestiul va fi  "paralizat" :lol:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 sab

Parcări Kiss & Go şi terenuri expropriate pentru pietoni, pe Magistrala 6 de metrou
http://b365.ro/parcari-kiss ... 81673.html

Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni a primit, miercuri, avizul preliminar al Comisiei de Urbanism din cadrul Primăriei Capitalei. Potrivit proiectului, staţiile magistralei vor avea parcări cu zece până la 500 de locuri. În plus, zonele de deasupra staţiilor vor fi amenajate ca spaţii publice pietonale.
Magistrala 6 de metrou şi configuraţiile celor 12 staţii ale sale au fost avizate de membrii Comisiei de Urbanism a municipalităţii. Potrivit proiectului prezentat, pe traseul magistralei, chiar în dreptul staţiilor, vor fi amenajate mai multe parcări. Astfel, la staţiile Pajura, Washington (intersecţia Liviu Librescu cu DN1) şi Paris (Aleea Padina) vor fi construite parcări de tip Kiss&Go. "Vor fi parcări de scurtă durată folosite pentru a lăsa sau a lua călători de la metrou", a spus arhitectul Constantin Enache, cel care a realizat şi prezentat Planul Urbanistic Zonal al Magistralei 6.
În plus, la staţia Otopeni Sud, situată chiar la şoseaua de centură va fi construită o parcare Park&Ride, pentru navestişti, cu aproximativ 500 de locuri.
"Deasupra staţiilor de metrou vor fi amenajate spaţii publice pentru pietoni. Terenurile vor fi expropriate, iar după ce vor fi terminate staţiile, aceste terenuri vor intra în proprietatea Primăriei Municipiului Bucureşti, care va organiza concursuri în vederea amenajării unor spaţii publice", a mai precizat arhitectul Constantin Enache. De exemplu, spaţiul din faţa Gării Băneasa va fi amenajat ca un spaţiu public de loisir după ce staţia de metrou de acolo va fi terminată.

Unde vor fi amplasate staţiile de metrou şi cum se va face accesul

Noua magistrală M6 va porni din actuala M4, după staţia 1 Mai şi va avea o lungime de 14 km şi 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokio, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni Centru, Otopeni Nord şi Aeroportul Henri Coandă. Locul exact în care vor fi amplasate aceste staţii, pe teritoriului municipiului Bucureşti, a fost prezentat şi avizat, miercuri, în Comisia de Urbanism.

Pajura - staţie la marginea cartierului cu cinci accese

Expoziţiei - staţie în incinta complexului Romexpo, prevăzută cu 5 accese

Piaţa Montreal - staţie la nodul rutier de la Casa Presei, cu 4 intrări/ieşiri

Gara Băneasa - staţie la Fântâna Mioriţa, cu 3 accese

Aeroportul Băneasa - staţie lângă aeroport cu 5 accese

Tokio - staţie în faţa magazinului Ikea cu 5 accese

Washington - staţie la intersecţia DN1 cu bd. Liviu Librescu cu 5 accese

Paris - staţie la intersecţia DN1 cu Aleea Padina cu 5 accese

Bruxelles - staţie la şoseaua de centură, la graniţa dintre Municipiul Bucureşti şi oraşul Otopeni, cu 5 accese.

Potrivit planurilor autorităţilor, magistrala M6 va avea trenuri noi, care vor circula la intervale de 5 minute, iar designul staţiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care vor indica programul curselor aeriene şi informaţii despre Bucureşti atât în română cât şi în alte limbi de circulaţie internaţională.

Lucrările la Magistrala 6 ar urma să înceapă în anul 2013 şi vor fi finalizate în 2017-2018. Contractul a fost încredinţat, în urma unei licitaţii internaţionale, consorţiului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia şi SC Metroul SA România.

Magistrala va face şi legătura directă a două moduri de transport, cel pe calea ferată, prin Gara de Nord, şi cel pe calea aerului, prin aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Astfel, utilizatorii transportului aerian vor putea utiliza serviciile de check-in în Gara de Nord.


kiss and go ?????????:D  :D  :D  :D

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 Utilizator anonim

Au aparut aceste anunturi in toate punctele de interes public de pe traseul M6.

DSC_0266.JPG (461.28 KB; downloaded 5660 times)

 




  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 sab

Care este stadiul proiectului de metrou Gara de Nord - Otopeni de care vroia să scape Fenechiu
http://www.economica.net/care-este-stad ... 58820.html
Deşi este un proeict anunţat de mai mulţi ani şi scos la licitaţiei de anul trecut, linia de metrou ce trebuie să lege Bucureştiul de principalul aeroport al ţării este un proiect ce se mişcă în paşi mai mici decât cei de melc,
Linia de metrou Gara de Nord – Otopeni este în faza de studii şi proiectare preliminară şi de întocmire a documentaţiilor aferente Planului Urbanistic Zonal. „Pentru acest proiect există semnat un Contract de Finanţare între Statul Român şi Agenţia de Cooperare Internaţională a Japoniei(JICA) pentru co-finanţarea proiectului. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor”, se arată într-o informare a Metrorex pentru ECONOMICA.NET.
Acest obiectiv se derulează în conformitate cu sumele alocate prin bugetul de stat, se mai arată în informarea Metrorex.

Înainte de a-şi da demisia, fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu aprecia că proiectul metroului de Otopeni este mult prea scump şi ar trebui să fie înlcouit cu o linie rapidă de tren, „care ar fi de 10 ori mai ieftină”.

Societatea de transport Metrorex a scos la licitaţie lucrările pentru linia de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) în luna mai a anului trecut. Valoarea estimată a lucrărilor depăşeşte un miliard de euro, fără TVA. Contractul se referă la "achiziţii lucrări de structură staţii, galerii, tunele, accese pe Magistrala 6-Staţia 1 Mai-Aeroport Otopeni-Henri Coandă (lungime 16 km-fir dublu, 14 staţii)", potrivit anunţului.

Linia de metrou va pleca din stația 1 Mai (Magistrala 4) și va avea o lungime de 14 km si 12 stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasă, Aeroport Baneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord și Aeroportul Otopeni. Lucrările de construcție ar fi trebuit demarate anul acesta, iar finalizarea lor este prevăzută pentru 2017-2018.

Valoarea investiției este de 1,05 miliarde de euro, fără TVA.

Pentru realizarea liniei de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni, Guvernul Japoniei a decis să acorde României un împrumut de 315 milioane de euro, echivalentul a 41,87 miliarde yeni japonezi.
Restul banilor ar urma să fie finanţare de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor.

 


Re: Stiri, noutati, perspective despre M6 subway guru

http://www.mondonews.ro/ministrul-ramon...de-metrou/
Ministrul Ramona Manescu a discutat cu ambasadorul Japoniei despre proiectul Magistralei M6 de metrou Gara de Nord – Aeroportul Henri Coanda
Marti, 24 Septembrie 2013 16:38
Scris de: Cristiana Petrariu
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, l-a primit luni, la sediul ministerului, pe excelenta za Keiji Yamamoto, ambasadorul Japoniei la Bucuresti. Subiectul central al discutiei l-a reprezentat proiectul Magistralei M6 de metrou, Gara de Nord – Aeroportul Henri Coanda, demarat in 1999 si care, incepand cu 2010 beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei prin imprumutul acordat României in valoare de 41,8 miliarde yeni.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu a precizat ca sustine constructia Magistralei M6 si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme ale Magistralei, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.

“Ne dorim sa continue proiectul de constructie a Magistralei 6 de metrou. Vom discuta in cadrul Guvernului pentru a identifica solutii de finantare care sa sustina proiectul alaturi de imprumutul de la partenerii niponi”, a declarat Ramona Manescu, in cadrul intalnirii avute cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti.

Ambasadorul Japoniei la Bucuresti a mentionat ca, in perioada urmatoare, Guvernul Japoniei asteapta o scrisoare din partea Guvernului României cu privire la solutiile avute in vedere pentru continuarea proiectului. Ulterior, Guvernul Japoniei vizeaza demararea unor discutii pe tema solutiilor alternative de finantare.

 



Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use