MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Știri și articole din presă

475 posts, 174663 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 34
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa iliutu

Aia cu sudul Bulgariei e din putul gandirii (licenta din revista Catavencu). De fapt, e vorba de nordul Bulgariei, mai exact Ruse.

 


Re: Stiri si articole din presa Trole

Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, scoate din tolbă azi aspecte diverse despre legături pe șină cu Aeroportul Henri Coandă.
Despre legătura feroviară am scris aici: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=34&t=294&p=219933#p219933

Despre planurile cu M6, iată ce apare interesant.

- suplimentar pentru a creste gradul de multimodalitate al aeroportului, proiectantului de metrou i s-a solicitat sa elaboreze proiectul statiei integrate a aeroportului, de unde pasagerul sa poate accede fie la metrou fie la tren, functie de preferinte.

- chiar daca magistrala de metrou urma sa fie data in functiune dupa CE Fotbal, statia aeroportului era programata sa fie inceputa mai devreme, tocmai pentru a putea fi la dispozitia publicului calator la eveniment macar cu zona sa feroviara.

La sfarsit, cateva cuvinte despre stadiul in care am gasit proiectul magistralei M6.

Acesta era blocat, practic Romania fiind de 5 ani in situatia de a plati penalizari pentru neutilizarea creditului de la guvernul japonez, in valoare de 300.000 de Euro pe an, adica 1,5 milioane euro pana in prezent . La aceste penalizari se adauga devalorizarea generata de evolutia cursului euro-yen care ne reduce la 72% valoare creditului initial. Era interesant ca toata lumea se interesa de termenul la care metroul se va finaliza dar acest proiect de fapt nu incepuse inca.

Diagrama Gannt din foto de mai sus prezinta modul in care am planificat impreuna cu Metrorex operatiunile complexe de lansare efectiva a proiectului, care incepeau cu obtinerea avizelor de la autoritatile locale, elaborarea strategiei pentru M6 si pregatirea si lansarea licitatiilor inca din luna decembrie a acestui an pentru lucrarile de structuri si respectiv instalatii. Linia rosie marcheaza sfarsitul anului 2016, iar linia galbena data la care am parasit ministerul, la stanga acesteia fiind etapele deja realizate.

Existau si mai multe puncte critice unde depindeam de alte institutii sau entitati dar cele mai importante erau elaborarea planului de mobilitate urbana durabila - PMUD, de catre consiliul municipal al primariei Bucuresti si aprobarea creditelor de angajament si a bugetului anual (130 de milioane lei pentru exproprieri) de catre ministerele de finante si fonduri europene.


Comentariile mele: - nu vă asteptați să dibuiți ceva din diagrama Gannt; - nu știu cât de important e PMUD pentru acest proiect, dar Planul de mobilitate încă nu este aprobat...
Textul integral al Domnului Dan Costescu este aici: https://www.linkedin.com/pulse/elefanti-albi-maimute-si-legatura-cu-aeroportul-sau-dan-m-costescu

 


Re: Stiri si articole din presa aztec

Revin.... extras din sedinta cons. PMB
Video la link http://www.pmb.ro/institutii/cgmb/sedin...20160929PI
Acolo.. sa nu stati sa urmariti tot... min 53.45- 1.04.10

Si ca tot se mentiona sitele Ministerului Transportului
http://mt.gov.ro/web14/transparenta-dec...3092016dtf
metrou 1.jpg (447.36 KB; downloaded 5367 times)
metrou 2.jpg (1.45 MB; downloaded 5371 times)
metrou 3.jpg (1.23 MB; downloaded 5363 times)
metrou 4.jpg (794.46 KB; downloaded 5366 times)

 


Re: Stiri si articole din presa Florinds

Noroc cu domnii Ciceala, Ciucu si dl presedinte Honorius Adrian Edward Circa... Suna a Divertis in vremurile lor bune cu inginerii agronomi de pamant saraturos...

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Acum sper ca s-au lamurit forumistii cine ce a declarat...cat despre fosti ministri, numai de bine, dar sa spuna si ce au facut ei 'efectiv', ca nu prea au facut mai nimic, ba au pus si bete in roate...Asa ca...no comment!
:bere:

 


Re: Stiri si articole din presa Florinds

Asta ziceam si eu... Le place sa se auda la TV pana cand nu stiu cat costa biletul de metrou. :))

 


Re: Stiri si articole din presa mcosmin

subway guru wrote:
Acum sper ca s-au lamurit forumistii cine ce a declarat...cat despre fosti ministri, numai de bine, dar sa spuna si ce au facut ei 'efectiv', ca nu prea au facut mai nimic, ba au pus si bete in roate...Asa ca...no comment!
:bere:


Problema e ca mai toti care au ajuns la MT au cam fumat din propaganda care ne-o servesc la televizor: ca ala de la partidul X nu a facut bine, ca celalalt a facut asa, ca eu zic ca e mai bine asa, si...ce sa vezi, se schimba ministrul in fiecare an (uneori mai des), si continuitate 0.

De cati ministrii a fost nevoie ca sa se demareze in sfarsit procedurile legale? 8? 10? 12? Cati ministrii credeti ca or sa mai treaca p-acolo pana se termina lucrarile? pun pariu ca cel putin 5 (1 pe an). Asta daca se termina pana in 2021, ca mi-e ca nu o sa fie asa. Cine stie peste ce mai dau cu sapaturile...ca deh, geologia e grea.

 


Re: Stiri si articole din presa aztec

DEZBATERE LA CJ ILFOV DESPRE CONEXIUNEA AEROPORT OTOPENI – A3
administrator 27/10/2016 Economie, Info Local, Politic, Social Comments
La 25 octombrie curent s-a întrunit Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului din cadrul Consiliului Județean Ilfov, subiectul principal dezbătut fiind legat de documentația pentru ”Planul Urbanistic Zonal Magistrala 6 – 1 Mai – Otopeni, legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”. Reprezentanții CJ Ilfov, membri ai comisiei de urbanism, au susţinut iniţiativa companiei METROREX de realizare a Magistralei 6 de metrou până la Aeroportul Otopeni şi crearea unor facilităţi de tip park&ride adiacente staţiilor de metrou propuse, pentru descurajarea traficului auto spre centrul Bucureștiului în favoarea transportului public de personae, așa cum este prevăzut în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov.

Pe perioada lucrărilor traficul va fi restricţionat în dreptul stației depagina-4-pmud metrou Otopeni Centru pe două benzi, pe ambele sensuri de mers, circulându-se în continuare pe patru benzi. În dreptul stației de metrou Bruxelles se va circula pe cinci benzi din șase, traficul fiind restricţionat pe o singura bandă într-un singur sens de circulație.

În ceea ce privește data începerii lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, Metrorex o estimează pentru a doua parte a anului 2017. Valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro, suma incluzând și achiziționarea a 12 trenuri.

La ședința din 26 octombrie reprezentații Aeroportului Internațional ”Henri Coandă” (AIHC), Ministerului Transporturilor, CNADNR, Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene – IPTANA, Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu”. METROREX, CFR, Primăriei Otopeni, Primăriei Dascălu, Primăriei Tunari și Consiliului Județean Ilfov au discutat despre legarea Aeroportului cu Autostrada A3, realizarea nodului intermodal de transport de la Moara Vlăsiei, situația lărgirii Centurii București și Inelul 2 de Centură București (A0), Inelul de Centură CFR a Bucureștiului și legarea Aeroportului Otopeni cu Magistrala 6 Metrou (1 mai – AIHC). Principala problemă ridicată a fost prevederea Masterplan-ului de transport a conexiunii A3-AIHC (9 km).

CNADNR vrea mai multe variante

Referindu-se la acest subiect, reprezentanții CNADNR au atras atenția că traseul legăturii dintre Autostrada A3 și terminalul 1 al aeroportului nu este încă stabilit și că, în cadrul studiului de fezabilitate, proiectantul ar trebui să aibă în vedere mai multe variante.

Reprezentanții CJ Ilfov au precizat că există deja un traseu aprobat și prevăzut prin PUZ-ul pentru extinderea aeroportului, motiv pentru care nu este necesară studierea altor variante de traseu.

CJ Ilfov și Primăria Tunari atenționează: Schimbarea planurilor ar putea genera procese pentru rezervarea abuzivă a terenurilor!

De asemenea, reprezentanții CJ Ilfov și cei ai Primăriei Tunari au anunțat că terenurile pe care urmează să fie extins aeroportul și să se realizeze conexiunea cu A3 sunt deja rezervate, iar schimbarea planurilor ar putea genera procese pentru rezervarea abuzivă a terenurilor. S-a pus în vedere corelarea conexiunilor atât cu masterplanul de transport, cât și cu prevederile Planului de Mobilitate Urbană București-Ilfov.

Nu s-a exclus total realizarea unei conexiuni alternative între aeroport și A3 suplimentar față de PUZ-ul aprobat, având în vedere că finanțarea din fonduri europene impune ca proiectul să fie utilizabil la momentul finalizării și că în prezent există doar terminalul 1 de aeroport, iar terminalul 2 va fi utilizabil după 2025.

Grup de lucru care se va întruni lunar

În final, s-a decis crearea unui grup de lucru din care să facă parte reprezentații instituțiilor invitate. Aceștia ar urma să se întâlnească lunar pentru rezolvarea eventualelor sincope care ar putea apărea pe parcursul derulării proiectului. – VLAD CRISTEA

http://www.viitorulilfovean.ro/dezbater...topeni-a3/

 


Re: Stiri si articole din presa aztec

Initiator: SC METROREX
Proiectant: S.C. NORD
PLAN ARCHITECTURE
S.R.L.
11071/10/17/2016

PLAN URBANISTIC
ZONAL
MAGISTRALA M6. 1MAIOTOPENI.
LEGATURA
RETELEI DE METROU
CU AEROPORTUL
INTERNATONAL HENRI
COANDA
intravilan - studiu
amplasament

CU NR. 35/45 din 14/04/2016
AVIZ MINISTERUL
TRANSPORTURILOR NR.
65/74 din 17.10.2016
AVIZ A.A.C.R. NR. 15431/563
din 28.09.2016
AVIZ C.F.R. NR. 7//902 din
20.08.2016
AVIZ C.N.A.D.N.R. NR.
92/44864 din 26.07.2016
AVIZ CONSILIUL
INTERMINISTERIAL DE
AVIZARE L.P.I.N.L. NR. 103 din
05.08.2009
AVIZ TELEKOM NR.
100/05/03/01/1999 din
11.08.2016
AVIZ ENEL NR. 164342085 din
21.07.2016
PV OCPIILFOV NR. 335/2012
AVIZ A.P.M. BUCURESTI NR.
10803/39 din 27.11.2012
PCT. A.P.M. BUCURESTI NR.
13803 din 06.07.2016
ADRESA A.P.M. BUCURESTI
NR. 848 din 06.12.2012
ADRESA A.P.M. BUCURESTI
NR. 4160 din 27.02.2015
AVIZ SERVICIUL DE
TELECOMUNICATII SPECIALE
NR. 222828 din 26.07.2016
AVIZ M.D.R.A.P. NR. 53151 din
12.07.2016
AVIZ S.R.I. NR. 56.826 din
16.06.2016
AVIZ M.A.P.N. NR. DT/3471 din
13.07.2016
AVIZ M.A.I. NR. 4.067.376 din
08.06.2016
AVIZ M.A.I. NR. 131078 din
26.07.2016
AVIZ VIOLIA APA SERVICIIOTOPENI
NR.402 din
19.07.2016
AVIZ APELE ROMANE
NR.129/IF din 19.08.2015
ADRESA S.C. AEROPORTURI
BUCURESTI S.A. NR. 60 din
24.03.2014

Rezolutie: --
DOCUMENTATIE DEPUSA IN
VEDEREA APLICARII
PROCEDURII DE INFORMARE
SI CONSULTARE A
PUBLICULUI CU PRIVIRE LA
ELABORAREA SAU
REVIZUIREA
DOCUMENTATIILOR DE
URBANISM SI AMENAJAREA
TERITORIULUI CONFORM
ORD. MDRT 2701/2010
Discutii: Documentatie
depusa in vederea aplicarii
Procedurii de informare si
consultare a publicului cu privire
la elaborarea sau revizuirea
documentatiilor de urbanism si
amenajarea teritoriului conform
Ord. MDRT 2701/2010

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni au fost aprobați, astăzi, 8.12.2016, printr-o Hotărâre de Guvern, promovată de Metrorex şi Ministerul Transporturilor.

Magistrala 6, realizează extinderea rețelei actuale de metrou din stația 1 Mai până la Aeroportul Internațional Henri Coandă București pe o lungime de 14,2 km și cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuție este de 48 de luni.

Valoarea totală a investiției este de 5,9 mld. lei (TVA inclus). Finanţarea se va realiza din acordul de împrumut încheiat între Guvernul României și Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 și de la bugetul de stat.

Traseul va avea 12 stații, iar amplasarea acestora va fi următoarea:

1.   Staţia Pajura -  în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.

2.   Stația Expoziţiei - în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei și strada Parcului, în proximitatea complexului expozițional Romexpo.

3.   Stația Piața Montreal - de-a lungul Bulevardului Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Național București-Ploiești către Bulevardul Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere.

4.   Stația Gara Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa.

5.   Stația Aeroportul Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa.

6.   Stația Tokyo - de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.

7.   Stația Washington - adiacent Drumului Național București – Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.

8.   Stația Paris - de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles și a Țiriac Auto Service.

9.   Stația Bruxelles - de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, la Nord  de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni.

10. Stația Otopeni - în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecție cu strada 23 August.

11. Stația Ion I. C. Brătianu - în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu.

12. Stația Aeroportul Otopeni - sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă-Otopeni.



Obiectivele generale ale Proiectului se aliniază cu Strategia Europa 2020: un transport modernizat și sustenabil la nivel urban, promovarea dezvoltării economice și îmbunătățirea calității mediului.

Această magistrală va permite legarea directă între Gara de Nord și Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

De asemenea, va putea fi asigurat accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Basarab 1-2. Amplasarea staţiilor de metrou va fi realizată în punctele de maxim interes al călătorilor (Complexul Expozițional Romexpo, Complexul Comercial Băneasa, Gara Băneasa, Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni, etc.), dar va permite și dezvoltarea economică a zonelor.

Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București - Ilfov.

 


Re: Stiri si articole din presa survola

Putem creea acum topicele separate pentru M6, după modelul M4 si M5?
Să nu ne găsească startul lucrărilor cu topicele nefăcute ;-)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Mai este mult pana departe...Urmeaza licitatia, contestatiile, DNA-ul, etc

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa 133 313

Astea sunt cele mai mici impedimente.  :twisted: You'll see.  :bere:

 


Re: Stiri si articole din presa t530

http://www.digi24.ro/stiri/economie/tra...017-628209

Lucrările la metroul către aeroport încep în vara lui 2017

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420651 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use