Stiri si articole din presa

Discuţii generale, planuri, ştiri şi noutăţi despre lucrările şi proiectul M6

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde subway guru » Dum, 20 Oct 2019, 22:45

Breaking news!
Maine pe ordinea de zi a guvernului HG de aprobare a amendamentului la acordul de imprumut cu JICA...ce dezleaga mare parte din problemele de finantare!
Tot maine Iohannis e in Japonia la incoronarea imparatului de la soare rasare, se intalneste mai intai cu Shinzo Abe in incercarea de a mai drege busuiocul pentru afrontul impardonabil suferit la Bucuresti...sper sa nu aiba parte de o vizita gratuita la muzeul taranului japonez...
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11336
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde subway guru » Lun, 21 Oct 2019, 15:36

Amendamentul la acord a trecut prin sedinta de guvern. Cand apare HG in monitor poate se gaseste un voluntar binevoitor sa-l urce pe forum ca sa stim exact despre ce e vorba in detaliu.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11336
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde survola » Vin, 01 Noi 2019, 17:28

Avem această știre din 22 octombrie:
https://clubferoviar.ro/licitatia-pentr ... o-otopeni/

Licitația pentru metroul Tokyo-Otopeni, parte a Magistralei 6, 1 Mai – Aeroport Henri Coandă, va fi lansată în maximum două săptămâni, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Metrorex, Marin Aldea. Declarația vine la nici 24 de ore după ce Guvernul a aprobat un amendament la împrumutul cu japonezii.
Adrian Bărbulescu

Licitația pentru metroul Tokyo-Otopeni linia ferată de aeroport autorizația de construcție pentru trenul de Otopeni

”Vom lansa licitația în perioada imediat următoare. Mai mult de două săptămâni nu durează. Acum suntem în discuții cu consultantul, pentru revizuirea documentației. Au fost observații pe primul lot (1 Mai – Tokyo – n.red.) și vrem ca pe lotul 2 să nu mai avem astfel de probleme”, a spus Aldea.

Guvernul a aprobat în şedinţa de luni amendamentul convenit cu Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA) privind împumutul acordat pentru realizarea Magistralei 6 de metrou. “Se aprobă Amendamentul convenit între Guvernul României şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, prin scrisoarea semnată la Tokyo la 9 iulie 2019 și la București la 22 iulie 2019 la Acordul de împrumut pentru Proiectul privind realizarea legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni – Bucureşti dintre Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei şi România, semnat la Tokyo la 10 martie 2010, ratificat prin Legea nr. 228/2010”, a anunţat Palatul Victoria.

Licitația pentru metroul Tokyo-Otopeni, așteptată de nouă ani
Anunțul a fost făcut exact în perioada în care președintele Klaus Iohannis se află la Tokyo, unde a participat la încoronarea Împăratului Naruhito. Tot la Tokyo, dar în 2010, fusese semnat acordul inițial de împrumut cu JICA, în prezența președintelui de la acea vreme, Traian Băsescu.

Pentru pregătirea şi implementarea proiectului, în martie 2010 a fost semnat un acord de împrumut între Ministerul Finanţelor Publice din România şi Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde yeni (echivalentul a aproximativ 317 milioane de euro). Până de curând însă, statul român nu a făcut mai nimic pentru a cheltui acești bani.

Tronsonul 1 Mai-Tokyo a fost deja scos la licitație
Comisia Europeană a aprobat finanţare nerambursabilă pentru Magistrala 6 de metrou, însă doar pentru secţiunea 1 Mai – Tokyo (stație ce se va afla lângă Băneasa Shopping City, mall-ul miliardarului fugar Puiu Popoviciu).

Metrorex a publicat pe 15 martie anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia structurii de rezistenţă a secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Valoarea contractului este estimată la 1,27 miliarde de lei (aproximativ 266 milioane de euro) iar lucrările de construcție sunt programate să dureze patru ani. Până la termenul limită din 25 iunie, Metrorex a primit 10 oferte la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Ofertele urmează să fie evaluate până pe 26 martie 2020.

Printre constructorii interesaţi se numără compania italiană Astaldi, cea austriacă Strabag, grecii de la Aktor, turcii de la Alsim Alarko, spaniolii de la FCC, dar şi câteva mari companii din China. Magistrala 6 va realiza extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai (de pe Magistrala 4) până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni. Noul tronson va permite realizarea unei legături directe între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

Noua magistrală de metrou va avea un traseu de 14,2 km (integral în subteran) şi va 12 staţii: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Henri Coandă.

În paralel, se lucrează la construcția unei legături feroviare directe, supraterană, între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă, pe care autoritățile s-au angajat s-o finalizeze înainte de meciurile de la Euro 2020 care se vor disputa la București.
__________
Au trecut cele 2 săptămâni, nu e așa?
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2740
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde subway guru » Vin, 01 Noi 2019, 23:10

Cred ca la M6.2 au probleme inca nemai intalnite, ca nu mai e pe proceduri UE ci pe ODA...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11336
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Anterior

Înapoi la Magistrala 6 de metrou Bucureşti - Discuţii, planuri, ştiri


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori