Stiri, noutati, perspective

Proiectarea și execuția tronsonului de autostradă Pitești - Sibiu

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde survola » Lun, 09 Apr 2018, 10:52

Porțiunea dintre Râmnicu Vâlcea și Pitești mi se pare cea mai urâtă, ar fi bine să se facă repede această porțiune. Acum nu știi cum să scapi mai repede de acele serpentine.
Valea Oltului propriu-zisă (Râmnicu Vâlcea-Boița), deși periculoasă pe alocuri, are frumusețea și poezia ei.
Ultima oară modificat de survola pe Lun, 09 Apr 2018, 11:02, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2785
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde andrei11 » Lun, 09 Apr 2018, 10:57

survola scrie:Porțiunea dintre Râmnicu Vâlcea și Pitești mi se pare cea mai urâtă...

:o
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17640
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde survola » Lun, 09 Apr 2018, 11:04

^ ... de pe DN7.
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2785
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde andrei11 » Lun, 09 Apr 2018, 11:18

Ei, cine nu știe DN 7 Pitești - Rm. Vâlcea ? Problema este că mie mi se pare ok. Cu oprirea obligatorie la mici / cârnați de la Dedulești.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17640
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde abc_XC » Vin, 01 Feb 2019, 20:58

Inca un pas mic realizat de CNAIR pentru autostrada Pitesti-Sibiu. Comunicatul oficial:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia-sec%C8%9Biunii-4-tigveni-curtea-de.
Proiectarea și execuția secțiunii 4 (Tigveni - Curtea de Argeș) a autostrăzii Sibiu – Pitești a intrat în linie dreaptă
În cursul zilei de 31 ianuarie 2019, CNAIR SA a transmis spre validare de către ANAP documentația de atribuire a contractului Proiectare și execuție Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș (km 81+900 - km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km tunel în zona de traversare a dealului Momaia.
Durata contractului va fi de 120 luni din care 16 luni perioada de proiectare, 44 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
După verificarea documentației de atribuire de catre ANAP și validarea acesteia, CNAIR SA va putea posta pe platforma informatică de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare împreună cu întreaga documentație.
abc_XC
Membru Silver
 
Mesaje: 697
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 18:49

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde abc_XC » Vin, 08 Mar 2019, 19:26

Comunicatul oficial CNAIR:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/fost-desemnat-c%C3%A2%C8%99tig%C4%83torul-pentru-proiectarea-%C8%99i-4.
A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 1 al autostrăzii Sibiu - Pitești
În cursul zilei de astăzi, 6 martie 2019, CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii "Proiectare și execuție autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 1 Sibiu - Boița, km. 0+000 - km. 14+150 - Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170".
Prin urmare, CNAIR a desemnat caștigătorul contractului de proiectare și execuție ca fiind PORR CONSTRUCT SRL cu o valoare a propunerii financiare de 612.647.863,38 Lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane euro fără TVA.

Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care perioada de proiectare a lucrărilor va fi de 12 luni, iar perioada de execuție a lucrărilor va fi de 36 luni.
Menționăm de asemenea că ofertantul declarat câștigator a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.

Obiectivul principal al contractului "Proiectare și execuție autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 1 Sibiu - Boița, km. 0+000 - km. 14+150 - Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170" îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 1 - Lotul 1 în conformitate cu condițiile de contract FIDIC Galben.
Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde între km. 0+000 - km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de Drumul național DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig - Marșa - Tălmaciu – Sadu până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.

Procesul de semnare a contractului va putea fi inițiat doar după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii.
În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva noului rezultat al procedurii, CNAIR SA va trebui să aștepte soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare a contractului.
abc_XC
Membru Silver
 
Mesaje: 697
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 18:49

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde abc_XC » Sâm, 09 Mar 2019, 17:18

CNAIR ataca un lot de autostrada, primul care prevede si tunel. Sa vedem cine va castiga :mrgreen:
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia-sec%C8%9Biunii-4-autostr%C4%83zii-sibiu
Proiectarea și execuția secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești a fost scoasă la licita

CNAIR SA a transmis spre publicare în cadrul platformei SICAP anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului "Proiectare și execuție Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș".
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș (km 81+900 - km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelul Momaia.
Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 2.000.162.437,00 Lei fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, din care 16 luni pentru activitatea de proiectare și 44 luni pentru execuția lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani.
Termenul limita de depunere al ofertelor a fost stabilit pentru data de 14 mai 2019.
abc_XC
Membru Silver
 
Mesaje: 697
Membru din: Vin, 24 Iun 2016, 18:49

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Cristi N » Sâm, 09 Mar 2019, 20:17

Ionut a descarcat si pus pe forum mare parte din documentatie. Sunt vreo 15 posturi in total cu planse si parti scrise si bonus o filmare aeriana facuta de CNAIR: link
Cristi N
Membru Silver
 
Mesaje: 841
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde andrei11 » Sâm, 09 Mar 2019, 21:27

E ok, dar îmi mențin remarca << Bleah >>. Până nu văd că se apucă de treabă e blabla.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17640
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde TibiV » Dum, 14 Apr 2019, 20:53

Just for the record...

http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2404-14042019

Duminică, 14 aprilie 2019, la Palatul Victoria, în prezența doamnei Viorica Dăncilă, Prim-Ministrul României, și a Ministrului Transporturilor, domnul Răzvan Cuc a avut loc ceremonia de semnare a trei contracte pentru realizarea de proiecte de investiții în infrastructura de transport.

Primul contract încheiat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A - CNAIR cu Compania Porr Construct SRL vizează realizarea Secțiunii 1 Sibiu - Boița (km 0+000 - km 13+170) din Autostrada Pitești – Sibiu. Valoarea contractului este de 612.647.863,38 LEI fără TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 10 milioane Euro fără TVA.
Lungimea totală a Secțiunii 1 Sibiu - Boița este de 13,17 km.
Durata de realizare a acestui contract este de 48 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare si 36 luni pentru execuția lucrărilor. Garanția lucrărilor este de 10 ani (120 luni).

Al doilea contract semnat de către CNAIR și Asocierea AKTOR S.A. – GRECIA - EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. ROMÂNIA se referă la proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii Centură Sud a Municipiului București.

Valoarea contractului este de 853.422.022,52 lei, fără TVA (echivalentul a 180 milioane euro). Lotul 3 al autostrăzii de Centură București Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km și este format din două sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km.
Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 30 luni (2,5 ani) pentru execuția lucrărilor.
Autostrada de Centură București Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța), pe coridorul IV Pan European.

Al treilea contract a fost cel semnat de către Metrorex și ALSTOM TRANSPORT S.A. are în vedere furnizarea “Sistemului de siguranță și automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv, Stația și Depoul Valea Ialomiței
Contractul în valoare de 112.923.292,72 lei, fără TVA va avea o perioadă de execuție de 9 luni.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9458
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde andrei11 » Dum, 14 Apr 2019, 20:56

N-am înțeles nimic din comunicat...
Așa, mai pe scurt,
1) Când se va circula pe autostradă între Pitești și Sibiu ?
2) Când ne plimbăm cu M 5 în Dr. Taberei ?
Altceva NU mă interesează...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17640
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Lun, 13 Ian 2020, 22:28

Gândacul din cauza căruia nu mai facem autostrăzi. “E descompunător natural”

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Gândacul croitor al stejarului, o insectă în pericol de dispariție, a ajuns subiect de dispută între Comisia Europeană și Ministerul Transporturilor.

Deși sună ca o glumă, această vietate pare să fie cea mai nouă piedică în calea autostrăzii Pitești - Sibiu.

Specialiștii de la Bruxelles sunt îngrijorați că proiectul acestei șosele de viteză nu prevede măsuri clare pentru protejarea speciei, iar asta ar putea periclita finanțarea europeană.

Ministrul Transporturilor afirmă că experții noștri pregătesc acum un răspuns clar, care va duce la deblocarea situației.

Faceți cunoștință cu ”Morimus funereus”, cunoscut în România și sub numele de ”Gândacul Croitor al Stejarului”. Micul locuitor al pădurilor de foioase este pe lista roșie a Uniunii Internaționale pentru Conservarea Naturii, la categoria specii vulnerabile.

Gândacul are un rol esențial în biodiversitate, pentru că este un polenizator, dar și un descompunător natural.

Pentru că larvele sale distrug lemnul copacilor, în special stejari, în România, această specie este considerată dăunătoare de către silvicultori. Mai nou, a ajuns și un coșmar pentru funcționarii Ministerului Transporturilor, care se ocupă de atragerea fondurilor Europene, recunoaște ministrul Lucian Bode.

Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc a postat pe Facebook o scrisoare de la Bruxelles. În document se spune că tronsonul de autostradă din zona Cozia va avea un impact semnificativ asupra speciei ”Morimus funereus”, în condițiile în care autoritățile noastre consideră impactul moderat. Nu au prezentat însă și argumente.

Comisia europeană vrea mai multe explicații. Autostrada Sibiu - Pitești, cea mai importantă din România, potrivit Masterplanului pentru Transporturi, ar fi prima șosea de viteză care ar traversa munții.

De răspunsul ministerului Transporturilor depinde viitorul finanțării proiectului, lasă să se înțeleagă fostul ministru. Actualul susține însă că un răspuns trebuia trimis încă din mandatul lui Răzvan Cuc.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: “Se va realiza. Nu poți vorbi de suspendarea finanțarea cât timp nu este încă dată finanțarea. Când am primit solicitări în vara anului 2019 pentru a clarifica aspecte despre acordul de mediu cei dinaintea noastră au tratat cu dispreț solicitările Comisiei. Nu le-au răspuns. Nu există niciun risc să se piardă finanțarea.”

40 de persoane pregătesc la Ministerul Transporturilor un răspuns despre cum va afecta șoseaua gândacul Croitor al Stejarului.

Autostrada este împărțită în 5 sectoare. Deocamdată doar Sibiu - Boită de 14 kilometri este în execuție. Următoarele două tronsoane Boită - Cornetu, și Cornetu - Tigveni de câte 35 de kilometri nu au licitația anunțată. Ultimele două sunt în proces de licitație.

Dacă reușesc să convingă Uniunea Europeană că insecta nu va fi în pericol, Comisia Europeană ar urma să suporte 85 la sută din prețul autostrăzii. Restul banilor vor veni de la bugetul României. Costul total trece de 1.3 miliarde de euro.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3838
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Joi, 16 Ian 2020, 21:39

Gândacul nu e singura creatură din cauza căreia nu avem autostrăzi. Şi funcţionarii au greşit

Imagine

„Gândacul Croitor al Stejarului”, care riscă să blocheze finanțarea europeană pentru cea mai importantă autostradă din România, a ajuns și în atenția noului comisar European, pentru Transporturi.

Adina Vălean spune că România trebuie să facă un studiu de impact serios, pentru că autostrada trece prin arii protejate de lege. Vestea proastă este că studiul ar însemna o întârziere de cel puțin o jumătate de an.

Adina Vălean, comisarul pentru Transporturi Comisia Europeană: „Nu este vorba doar de gândăcel, gândăcelul poate, ca să-i citez pe cei de la Comisia de Mediu, nu a fost exemplul cel mai fericit ales. Este și el printre probleme. Problema cu adevărat este că studiul de impact pe mediu, care este luat foarte în serios în aprobarea unei cereri de finanțare, s-a făcut în termeni generali. Nu s-au precizat măsuri concrete, nu a avut credibilitate. Un studiu de impact serios durează în jur de 6-9 luni.”

Comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean susține că a fost informată de problemele de mediu ale autostrăzii Sibiu-Pitești.

Șoseaua trece prin 11 arii protejate și nu este protejată doar specia Morimus funereus, cunoscută în România sub numele de Gândacul Croitor al Stejarului, ci și alte insecte sau animale.

Potrivit comisarului, este puțin probabil ca prima autostradă din România care va traversa munții să poată ocoli zonele protejate.

Cum studiul de impact asupra mediului este superficial, trebuie refăcut complet. Ceea ce înseamnă, o întârziere de cel puțin o jumătate de an, dar și cel mai probabil alte costuri.

Potrivit unor estimări, autostrada costă peste 1.3 miliarde de euro. Uniunea Europeană plătește 85 la sută, bani care nu sunt încă pierduți.

De altfel, Adina Vălean susține că nu suntem singurii în această situație. Dă exemplul unor gândaci care au dus la mutarea unei gări din Stuttgart și al unui hamster care a întârziat cu trei ani Centura Strasburgului.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3838
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Mie, 22 Ian 2020, 20:28

Soluția inedită de salvare a gândacului care ar putea opri construcția autostrăzii București-Pitești

Imagine

România a propus Comisiei Europene mutarea speciei de gândac Morimus Funereus de pe traseul viitoarei autostrăzi Piteşti-Sibiu cu ajutorul feromonilor, metodă folosită cu succes şi în alte ţări care au întâmpinat probleme similare, a declarat, miercuri, ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, scrie Agerpres.

“O delegaţie a ministerului discută cu reprezentanţii Comisiei Europene pentru a le prezenta soluţiile pe care le propunem vizavi de scrisoarea de clarificări. Sper să se întoarcă cu veşti bune, pentru a continua procesul de evaluare şi închidere a finanţării pentru autostrada Sibiu-Piteşti”, a spus Boloş, la Digi 24.

Ministrul a subliniat că aceasta este o soluţie practică, folosită deja şi în alte ţări.

“Sunt şi alte state care au întâmpinat astfel de probleme şi a adoptat astfel de soluţii, pentru eliminarea unui impediment minor pentru o problemă majoră, respectiv proiectul de investiţii pe care îl avem. Germania a avut un hamster şi un gândac, de asemenea, pentru gara din Stuttgart şi a trebuit să gândească soluţii cum să protejeze aceste specii”, a precizat oficialul guvernamental.

Potrivit acestuia, pe traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti se află 11 situri Natura 2000.

″În cele 11 situri sunt specii de animale, plante, care sunt dintre cele mai diverse şi pentru anumite categorii de plante, insecte, animale, Comisia a trimis aceste clarificări, care sper să eu să se închidă în următoarea perioadă şi să trecem cu bine perioada de evaluare a proiectului”, a mai spus Boloş.

Pe 11 ianuarie, Ministerul Fondurilor Europene a precizat, la solicitarea AGERPRES, că Executivul european a trimis o scrisoare de observaţii prin care cere informaţii suplimentare cu privire la acest proiect.

“Cererea de finanţare a fost transmisă Comisiei Europene spre evaluare în data de 25 octombrie 2019. În data de 23 decembrie 2019, CE a solicitat autorităţilor naţionale informaţii suplimentare cu privire la proiect. Termenul pentru răspunderea la solicitarea de informaţii din partea CE este de două luni de la primirea scrisorii. Solicitarea CE nu afectează în niciun fel implementarea proiectului, care este în desfăşurare”, explică MFE.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3838
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Tronsonul Pitești - Sibiu


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: punmeister şi 3 vizitatori