Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)Tronsonul Pitești - Sibiu

 

Topic: Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

28 posts, 5891 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Ei, cine nu știe DN 7  Pitești - Rm. Vâlcea ? Problema este că mie mi se pare ok. Cu oprirea  obligatorie la mici / cârnați de la Dedulești.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului punmeister

Evaluarea ofertelor pentru PiSi 1 si PiSi 5 a fost amanata pentru 29 iunie ora 18:00 :!: (Sursa: SEAP)

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

TibiV wrote:
Just for the record...

http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2404-14042019

Duminică, 14 aprilie 2019, la Palatul Victoria, în prezența doamnei Viorica Dăncilă, Prim-Ministrul României, și a Ministrului Transporturilor, domnul Răzvan Cuc a avut loc ceremonia de semnare a trei contracte pentru realizarea de proiecte de investiții în infrastructura de transport.

Primul contract încheiat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A - CNAIR cu Compania Porr Construct SRL vizează realizarea Secțiunii 1 Sibiu - Boița (km 0+000 - km 13+170) din Autostrada Pitești – Sibiu. Valoarea contractului este de 612.647.863,38 LEI fără TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 10 milioane Euro fără TVA.
Lungimea totală a Secțiunii 1 Sibiu - Boița este de 13,17 km.
Durata de realizare a acestui contract este de 48 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare si 36 luni pentru execuția lucrărilor. Garanția lucrărilor este de 10 ani (120 luni).

Al doilea contract semnat de către CNAIR și Asocierea AKTOR S.A. – GRECIA - EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. ROMÂNIA se referă la proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii Centură Sud a Municipiului București.

Valoarea contractului este de 853.422.022,52 lei, fără TVA (echivalentul a 180 milioane euro). Lotul 3 al autostrăzii de Centură București Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km și este format din două sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km.
Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 30 luni (2,5 ani) pentru execuția lucrărilor.
Autostrada de Centură București Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța), pe coridorul IV Pan European.

Al treilea contract a fost cel semnat de către Metrorex și ALSTOM TRANSPORT S.A. are în vedere furnizarea “Sistemului de siguranță și automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv, Stația și Depoul Valea Ialomiței
Contractul în valoare de 112.923.292,72 lei, fără TVA va avea o perioadă de execuție de 9 luni.

N-am înțeles nimic din comunicat...
Așa, mai pe scurt,
1) Când se va circula pe autostradă între Pitești și Sibiu ?
2) Când ne plimbăm cu M 5 în Dr. Taberei ?
Altceva NU mă interesează...

 


Re: Stiri, noutati, perspective subway guru

misterr wrote:
Problema gândacilor care împiedică construcția autostrăzii Pitești-Sibiu, rezolvată cu feromoni

Click pe imagine pentru video:





Autorităţile române par să fi găsit o soluţie la problema gândacului ce se pune în calea finanţării cu bani europeni a autostrăzii Pitești-Sibiu.

Specia de gândac, numit ″croitor al stejarului″⁣, care trebuie protejată, ar putea fi mutată din calea autostrăzii cu ajutorul feromonilor. Substanţa, similară hormonilor, va atrage gândacii spre zone din afara traseului autostrăzii. Soluţia ar fi fost aplicată cu succes şi în Germania.

Autorităţile române iau în calcul folosirea de feromoni, substanţe similare hormonilor, pentru a atrage şi dirija gândacii în zone din afară traseului autostrăzii Pitesti-Sibiu. Insecta care dă bătăi de cap autorităţilor se numeşte “morimus funereus”, iar la noi este cunoscută sub numele de “gândacul croitor al stejarului”.

Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene: ″Exemplul acela de soluţie era cu feromonul care ajută la relocarea speciei de gândaci. Dar, după ce li s-a creat habitatul natural, să nu uităm că sunt țări precum Germania, de exemplu, în care nişte proiecte de infrastructură au avut aceleaşi probleme, am zis de hamster, de gândac.″⁣

Cei de la Asociaţia pentru Conservarea Diverstății Biologice explică ce efect au feromonii asupra gândacilor.

Bekka Brodie: “România are un număr mare de specii de gândaci croitori. În cea mai mare parte, insectele comunică prin feromoni încercând să atragă invidivizi de sex opus. Am pus aceşti feromoni, aceste chimicale, în copaci - gândacii croitori vor fi atraşi de către feromoni la diverse momente ale zilei.”

Melania Stan, director adjunct Muzeul Antipa: “Când se înmulţesc, femela elaborează nişte feromoni care sunt percepuți de mascul şi are loc împerecherea. Ei trebuie să fabrice astfel de feromoni ca să îi atragă în zonele respective. Să-i facă să creadă că se pot înmulţi acolo.″

Vietatea a trezit îngrijorări la Bruxelles, pentru că proiectul şoselei de mare viteză Pitești-Sibiu nu prevede măsuri clare pentru protejarea ei, deşi este una vulnerabilă, cu un rol esenţial în biodiversitate. Aşa că europenii ne-au cerut explicaţii. Fără măsuri de protejare a speciei, finanţarea europeană pentru autostradă ar fi în pericol.

Marcel Boloș: “Avem 1.000 de pagini redactate. Sperăm să încheiem cu succes acest dosar. Șoseaua Pitești-Sibiu va trece prin 11 arii protejate.”

Guvernul mai are dispoziţie o lună până să dea un răspuns Comisiei Europene cu măsurile pentru protejarea plantelor şi animalelor aflate pe traseul autostrăzii Pitesti-Sibiu. Şoseaua rapidă ar putea costa 3 miliarde de euro, iar 85% din bani ar putea veni din fonduri europene, dacă răspunsul Bucureştiului este unul convingător pentru specialiştii de la Bruxelles.

În Germania, explica de curând comisarul european pentru transporturi Adina Vălean, la reabilitarea gării din Stuttgart, au fost descoperiţi în copaci care trebuiau tăiaţi, gândaci similari cu cei de pe traseul autostrăzii Piteşti -Sibiu. Proiectul a fost oprit până la relocarea insectelor.


Rezolva feromonii problema pe naiba...abordare gresita, false solutii...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Livone

De sectiunea 6 a PISI " Tigveni -Rm Valcea" , DN73C aveti noutati?
1. Proiectarea unui traseu nou între DN 73C şi Nodul Rutier Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Piteşti, în lungime de aproximativ 3 km;

2. Modernizarea infrastructurii existente, respectiv drumul naţional DN 73C între km 44 (intersecţia cu drumul de legătură aferent Nodului Rutier Curtea de Argeş de pe Autostrada Sibiu – Piteşti) şi km 68 (localitatea Aldeşti), inclusiv amenajarea intersecţiei dintre DN 7 şi DN 73C.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Din păcate, ultima licitație legată de acest subiect pe care am găsit-o era legată de SF+PTE pentru varianta nouă, dar nu ofertase nimeni, implicit fiind anulată. Nu am mai găsit nimic de atunci. O să mai caut, eventual.
Link-ul licitației respective: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100091281

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

PTMZ wrote:
PTMZ wrote:
CNAIR a lansat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 2, Boița - Cornetu. Bugetul alocat este cuprins în intervalul  4.635.473.646 - 5.268.944.216,10 RON, cu finanțare europeană prin POIM. Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 15% prelungirea lucrărilor de artă, adoptată pentru înlocuirea rambleelor înalte
- 10% durata de execuție a contractului
- 9% perioada de garanție a lucrărilor
- 6% experiența inginerului proiectant de tuneluri
- 6% experiența inginerului proiectant de poduri
- 4% experiența șefului echipei de proiectare
Ca și cea pentru secțiunea 3, este o licitație cu participarea restrânsă, fiind incluse fazele de depunere și evaluare a candidaturilor.
Termene limită:
- depuneri candidaturi: 29 ianuarie 2021
- evaluare candidaturi: 26 februarie 2021
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100108881

Licitația a fost suspendată.


16% sunt punctate niste chestiuni dubitabile, in rest merge!

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

PTMZ wrote:
Au fost depuse 11 candidaturi pentru secțiunea 2:
Marți, 16 februarie 2021, a avut loc depunerea candidaturilor pentru procedura de atribuire a contractului Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2: Boița – Cornetu".

Până la termenul limită de depunere au depus candidaturi următorii ofertanți:

1. ASOCIEREA AKTOR S.A. - RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia - Italia)
2. ASTALDI SPA (Italia)
3. ASOCIEREA CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD. – DRUM ASFALT SRL - DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (China – Romania – Romania)
4. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)
5. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
6. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. - YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. - OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. - - (Turcia)
7. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
8. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ - ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
9. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China - Turcia)
10. ASOCIEREA STRABAG SRL - ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania)
11. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
Comisia de Evaluare va analiza candidaturile în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Prezenta procedură este de tipul "licitație restransă", iar din cei 11 candidați, CNAIR va selecta un număr de minim 5 – maxim 6, care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.

Valoarea estimată a contractului este de 4.635.473.646,00 Lei fără TVA.

Traseul are o lungime de 31.33 km.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Termenul de realizare prevăzut este de 18 luni proiectare și 50 de luni execuție, conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire.

Această secțiune conține principalele lucrări:
• 49 de poduri și viaducte
• 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
Ecoduct în zona localității Lazaret
• Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

Sursa: CNAIR


Pe langa faptul ca turcii dau iar navala, in ”Tara Romaneasca”, ceva nu se potriveste in stirea asta, chiar daca-i venita din partea CNAIR.
Atentie la sectiunea VI ”Informatiile complementare”, pct. VI 3 Informatii suplimentare, din anuntul de participare SICAP/SEAP nr. 1026761! ATAT!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Cristi N

Legat de anuntul lui PTMZ pentru sectiunea 4 Curtea de Arges - Tigveni de la stiri: Link sunt ceva informatii care merita amintite. O sa fac un sumar cu multe citate al discutiei de la benzinari care incepe cu anuntul oficial al lui NGC de aici

Clasamentul din punct de vedere financiar este asta.

1. CHINA RAILWAY -> +/- 1,54 miliarde RON fara TVA
2. PORR CONSTRUCT -> +/- 1,68 miliarde RON fara TVA
3. STRABAG -> +/- 1,97 miliarde RON fara TVA
4. ALSIM ALARKO -> +/- 2,00 miliarde RON fara TVA

Clasamentul general este asta.

1. CHINA RAILWAY - Au fost descalificati, vezi detalii mai jos
2. PORR CONSTRUCT
3. ALSIM ALARKO
4. STRABAG

Ceea ce este de retinut insa, este ca oferta celor de la CHINA RAILWAY a fost respinsa din cauza presupusei fapte de a fi furnizat informatii false in DUAE, "uitand" sa mentioneze despre "problema" cu Banca Mondiala din Georgia din 2019, care ar fi o "abatere profesionala grava" raportat la acea achizitie publica, desi atunci alte societati au fost implicate in acea achizitie publica, si ca au solicitat celor de la CHINA RAILWAY sa clarifice in ce mod au fost implicati in acea achizitie publica, dar chinezii nu ar fi raspuns si atunci i-au descalificat. Poate chinezii au ales sa "taca" si sa conteste apoi la CNSC / TB / CAB respectiva solicitare de clarificari, alaturi de noul rezultat al procedurii. O sa vedem.
Trebuie retinut ca s-au legat de o achizitie publica care nu s-a desfasurat pe teritoriul Romaniei. Asta e lucrul cel mai important..

Exact acelasi motiv a fost invocat si aici pentru descalificarea chinezilor, doar ca de data asta chinezii au raspuns, dar raspunsul a fost considerat neconcludent de catre comisia de evaluare.

Sa vedem daca la PiSi 4 se va aplica acelasi tratament egal si in cazul ofertei celor de la PORR CONSTRUCT (adica (referitor la chinezi) au aflat despre problema aia si au invocat celebrul articol 169 din Legea 98 / 2016, ala cu "in orice moment al procedurii" pe care altadata nu l-au aplicat (am mai scris pe tema asta)), desi pentru PiSi 4 ar ajunge sa se uite in propria ograda (si la propriu si la figurat (Romania)) si ar trebui sa aiba motiv de excludere a lor din licitatie. Vorba aia, prietenii stiu de ce. ;)

Sa vedem cine va contesta si cine se va lega de motivul trecut cu vederea. O sa mai revin asupra acestei probleme. ;)

Si inca ceva referitor la chinezi. Nu ii considerati deocamdata ca iesiti din cursa, pentru ca descalificarea lor s-a facut prin considerarea de catre comisia de evaluare ca neconcludent a raspunsului chinezilor la solicitarea de clarificari referitoare la problema cu Banca Mondiala despre care am tot scris, dar doar parerea comisiei nu conteaza asa mult si e de asteptat ca lupta sa continue si la CNSC si CAB.

Oare de ce este prevazuta aparitia acelei OUG exact saptamana viitoare? ;)

Acea OUG este de fapt cadrul legal prin care vor fi excluse de la licitatii companiile din afara UE care nu au un acord comercial care să le permite accesul pe piața europeană a achizițiilor publice de lucrări.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului punmeister

Teoretic acel OUG am inteles ca se aplica si la achizitiile de EMU ale ARF.

 


Re: Stiri, noutati, perspective punmeister

PTMZ wrote:
PTMZ wrote:
China Railway 14th Bureau a depus o contestație la CNSC în cazul secțiunii 4.

Se pare că mi-am dat cu părerea aiurea, fapt pentru care îmi cer scuze. Contestația e pentru DX12.


E foarte posibil sa faca contestatie si pentru PiSi 4.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

punmeister wrote:
E foarte posibil sa faca contestatie si pentru PiSi 4.

A mai aparut o contestatie la CNSC din partea lor (China Railway), foarte probabil este pentru acest lot.

 


Re: Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului shoppy

Ce-i acela "stadiu fizic"?, mai exista si altfel de stadiu?
Mai era si aia cu "s-au realizat fizic", se putea realiza si altfel decat fizic?

 


Re: Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului punmeister

Da, mai exista si stadiu financiar.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tronsonul Pitești - Sibiu  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use