Irlanda - Dublin

Transportul în comun și infrastructura din Irlanda

Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 20:59

Principalul operator de transport public din Dublin este "Dublin Bus".
Acesta opereaza cu 924 de autobuze double-decker 111 linii de zi si 18 linii de noapte.

Flota de autobuze:

Seria AV - 398 buc - Volvo B7TL ALX400, intrate in serviciu intre 2000–2005
Seria DT - 10 buc - Transbus Trident ALX400, intrate in serviciu in 2003
Seria AX - 200 buc - Volvo B7TL (seria II) ALX400, intrate in serviciu in 2006

Seria EV - 100 buc - Volvo B9TL Enviro400, intrate in serviciu intre 2007–2008
Seria VT - 70 buc Volvo B9TL Enviro500, intrate in serviciu intre 2005-2007
Seria VG - 50 buc Volvo B9TL Eclipse Gemini, intrate in serviciu intre 2008–2009
Seria GT - 93 buc - Volvo B9TL Eclipse Gemini, intrate in serviciu intre 2012–2013
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:04

Seria AV - Volvo B7TL ALX400

40028_66X.jpg
40028_66X.jpg (399.65 KiB) Vizualizat de 1039 ori

40047_9.jpg
40047_9.jpg (317.53 KiB) Vizualizat de 1039 ori

70180_4.jpg
70180_4.jpg (337.66 KiB) Vizualizat de 1039 ori

20264_47.jpg
20264_47.jpg (398.83 KiB) Vizualizat de 1039 ori

20290_25B.jpg
20290_25B.jpg (357.78 KiB) Vizualizat de 1039 ori

20297_40.jpg
20297_40.jpg (386.34 KiB) Vizualizat de 1039 ori

50342_38.jpg
50342_38.jpg (402.62 KiB) Vizualizat de 1039 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:07

Seria AX - Volvo B7TL (seria II) ALX400

30496_.jpg
30496_.jpg (386.94 KiB) Vizualizat de 1039 ori

30500_15.jpg
30500_15.jpg (391.21 KiB) Vizualizat de 1039 ori

30536_AX536_7.jpg
30536_AX536_7.jpg (329.69 KiB) Vizualizat de 1039 ori

30579_26.jpg
30579_26.jpg (360.73 KiB) Vizualizat de 1039 ori

30586_37.jpg
30586_37.jpg (376.31 KiB) Vizualizat de 1039 ori

30598_39A.jpg
30598_39A.jpg (341.74 KiB) Vizualizat de 1039 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:08

Seria EV - Volvo B9TL Enviro400

30029_145.jpg
30029_145.jpg (383.67 KiB) Vizualizat de 1039 ori

30043_.jpg
30043_.jpg (385.35 KiB) Vizualizat de 1039 ori

30051_EV51_ES.jpg
30051_EV51_ES.jpg (382.72 KiB) Vizualizat de 1039 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:11

Seria VT - Volvo B9TL Enviro500

70011_46A.jpg
70011_46A.jpg (312.56 KiB) Vizualizat de 1039 ori

70022_46A.jpg
70022_46A.jpg (338.99 KiB) Vizualizat de 1039 ori

70049_.jpg
70049_.jpg (359.01 KiB) Vizualizat de 1039 ori

70055_70.jpg
70055_70.jpg (338.78 KiB) Vizualizat de 1039 ori

70061_39A.jpg
70061_39A.jpg (324.93 KiB) Vizualizat de 1039 ori

70062_39A.jpg
70062_39A.jpg (269.56 KiB) Vizualizat de 1039 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:13

Seria VG - Volvo B9TL Eclipse Gemini

2117_VG29_.jpg
2117_VG29_.jpg (312.24 KiB) Vizualizat de 1039 ori

2121_VG32_140.jpg
2121_VG32_140.jpg (343.93 KiB) Vizualizat de 1039 ori

2139_VG45_747.jpg
2139_VG45_747.jpg (402.79 KiB) Vizualizat de 1039 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:16

Cateva statii de autobuz

Statie01.jpg
Statie01.jpg (221.62 KiB) Vizualizat de 1037 ori

Statie02.jpg
Statie02.jpg (202.04 KiB) Vizualizat de 1037 ori

Statie03.jpg
Statie03.jpg (243.58 KiB) Vizualizat de 1037 ori


Chiar daca toata lumea vorbeste engleza si aproape nimeni nu prea mai vorbeste irlandeza, afisajele sunt bilingve.

Statie10a.jpg
Statie10a.jpg (136.37 KiB) Vizualizat de 1037 ori

Statie10b.jpg
Statie10b.jpg (139.64 KiB) Vizualizat de 1037 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:29

Imagine
Luas (irlandeza = "viteza"), denumit si Dublin Light Rail System, reprezinta noua generatie de tramvaie din Dublin. Pe vremuri au existat multe linii de tramvai in dublin, dar sistemul a fost desfiintat.
In prezent, exista doua linii "Luas". Linia verde a fost inaugurata la data de 30 iunie 2004, iar linia rosie la 26 septembrie 2004. In ultimii ani, ambele linii au fost prelungite si li s-au adaugat cateva branse. In luna mai 2013, existau 54 statii, iar lungimea toatala a celor doua linii totaliza 36.5 km.

Imagine

Flota curenta este fosrmata din 3 tipuri de tramvaie Alstom Citadis:
26 buc Citadis 301 (seria 3000) - pentru linia rosie
14 buc Citadis 401 (seria 4000) - pentru linia rosie
26 buc Citadis 402 (seria 5000) - pentru linia verde
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:30

Citadis 301

T3001.jpg
T3001.jpg (396.26 KiB) Vizualizat de 1034 ori

T3003.jpg
T3003.jpg (302.51 KiB) Vizualizat de 1034 ori

T3017.jpg
T3017.jpg (334.31 KiB) Vizualizat de 1034 ori

T3021.jpg
T3021.jpg (338.31 KiB) Vizualizat de 1034 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:31

Citadis 401

T4009.jpg
T4009.jpg (366.23 KiB) Vizualizat de 1034 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde Robert24 » Mie, 02 Oct 2013, 21:33

Cap de linie central al liniei verzi

Citadis 402
T50xx.jpg
T50xx.jpg (284.59 KiB) Vizualizat de 1034 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 19.176 mile (35.514 km) în aer / 1.120 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7676
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde bercenicity » Dum, 13 Oct 2013, 00:12

Cateva cuvinte si din partea mea.

Sistemul de taxare este destul de complex. Daca la tramvai este impartit pe zone destul de clar, la autobuze pentru fiecare linie statiile au numar de stagiu si exista taxare diferita pentru parcurgerea a 1-3 stagii, 4-7, 8-13 si peste 13 stagii (intre 1.40 EUR pe LeapCard si 2.80 EUR cash la sofer), cat si un tarif special (doar 55-65 centi) pentru calatorii doar in zona centrala. In caz ca nu stii cat ai de platit intreb soferul (la el platesti). Unele linii mai au si un tarif minim pentru a descuraja calatoriile scurte si a scurta durata unei calatorii mai lungi - in acest caz exista linii paralele ca alternativa. Plus mai sunt tarife speciale pentru linii expres, de noapte, etc..

Pentru plata calatoriei sunt mai multe variante:
-cash la sofer (cel mai scump): ii spui unde vrei sa cobori, el iti spune cat costa. Daca ii dai mai mult iti da pe chitanta care tine loc de bilet un rest pe care il poti rascumpara de la centrul de abonamente de pe str. O'Connell
-cu LeapCard, un card NFC similar cu cardul Activ; la fel ii spui unde vrei sa cobori si iti ia din creditul de pe card, altfel iti ia tariful maxim de peste 13 stagii; dai cu pana la 15% mai putin decat daca platesti cash
-cartele magnetice - un sistem vechi si destul de prost (cartelele merg de putine ori in automate), pe care sunt incarcate diverse abonamente, bilete de 90 minute, etc.

La tramvai sunt automate de bilete in statii si platesti cate zone parcurgi. Daca folosesti LeapCardul validezi pe peron inainte sa urci - te taxeaza valoarea maxima, si validezi si cand cobori - iti returneaza credit daca ai facut o calatorie mai scurta decat cea de valoare maxima. Valabil si pe trenurile suburbane. Folosind LeapCardul economistesti pana la 17% fata de cumparat bilete de la automate.

O alta chestie interesanta legat de plata cu LeapCardul este Daily sau Weekly Cap (valabil doar pentru tramvai si trenuri suburbane, in viitor si pe autobuze). Adica indiferent cat calatoresti, nu o sa iti ia pe zi mai mult decat valoarea unui abonament pe o zi, sau mai mult de valoarea unui abonament pe o saptamana (pentru calatoriile efectuate intr-un interval luni-duminica); din pacate separat pentru fiecare mod de transport.

Autobuzele noi (banuiesc ca e vorba de cele 93 de Volvo seria GT) au si free WiFi - care functioneaza :)

Un alt lucru interesant: fiecare statie de autobuz are un identificator unic - in pozele de mai sus 748, 403 si 406. Astfel ca chiar daca statia nu are tabela real-time, introduci numarul statiei in aplicatia DublinBus de pe smartphoneul tau si afli cand trec urmatoarele autobuze :D In punctele aglomerate din retea, liniile sunt impartite la mai multe peroane (exemplu dambovitean Piata Unirii 2-6 In Bucuresti). Asemenea statii mai au un identificator pentru orientare mai facila (NC la statia 403 de mai sus, si NE la statia 406 - ambele Nassau Street la cativa zeci de metri una de alta)


Tramvaiele...
Prima mea experienta cu Citadisurile - cum ma asteptam: curbele stranse sunt negociate in linii frante (la fel ca si trucul Bucur LF-ului autohton) la o viteza de 10 km/h. Iar la viteza maxima boghiurile x01-urilor au tendinta de serpuire in linie dreapta. Alt negativ, la macazuri tramvaiul opreste deasupra buclei de comanda si abia apoi negociaza macazul.
In rest, numai de bine: semafoare cu prioritizare, doar aprox 1 cm intre peron si podeaua tramvaiului, sectiunile exterioare ale rutelor sunt segregate: de exemplu pe linia verde intre Charlemont si Stillorgan tramvaiul circula pe aliniamentul unei foste linii de tren - foarte putine treceri la nivel - tramvaiul atinge viteza maxima constructiva de 70km/h (fara semnalizare automata) fara probleme - un metrou-usor ;) ; interior destul de OK: scaune pe trucuri/boghiuri, "sufragerie" in seciunile flotante (scaune rabatabile, "sprijinitoare" pentru fund pentru stat in picioare) mai putin scaunele 2+2 unde daca esti un pic mai lat nu prea incapi.

Si video cu tramvaiele:





Ca fapt divers, in centrul orasului au un monument care mi s-ar parea mult mai potrivit si reprezentativ in Bucuresti, in rondul de la Universitate de exemplu: o mare teapa :)))

Imagine - copyright info http://en.wikipedia.org/wiki/File:E4324...Dublin.jpg
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1264
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Irlanda - Dublin

Mesajde shoppy » Lun, 03 Iul 2017, 18:23

Da, tapusa mileniului, terminata in 2003, deci fie un pic cam tarziu fie foarte-foarte devreme, caracterizat de localnici ca cel mai scump stand de gugustiuci din lume(cu o capacitate totala de 1(unu) gugustiuci), alintata cu tot felul de descrieri ca The Spire in the Myre sau The Stiffyy by the Liffy.

Oricum, din muzeul Guinnes poze cu locomotivele cu abur si diesel care au circulat pe CFI din interiorul fabricii.
Fişiere ataşate
DSC05288.JPG
DSC05288.JPG (360.35 KiB) Vizualizat de 119 ori
DSC05284.JPG
DSC05284.JPG (378.45 KiB) Vizualizat de 119 ori
DSC05282.JPG
DSC05282.JPG (394.34 KiB) Vizualizat de 119 ori
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.2k km, masina 8.7k km, metrou 2.7k km, bicicleta 170km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 5918
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1


Înapoi la Irlanda / Ireland / Éire


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori