Turcia - trenuri

Transportul în comun și infrastructura din Turcia

Turcia - trenuri

Mesajde bercenicity » Sâm, 19 Noi 2011, 13:57

Tren de mare viteza in Turcia:
Ankara - Eskișehir, aprox 245km
Trenuri CAF seria 65000 (derivate din AVE seria 120), Vmax 250km/h



Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1512
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Turcia

Mesajde Gabi23 » Mie, 30 Oct 2013, 02:27

S-a inaugurat tunelul feroviar submarin care leagă Asia de Europa, 13 milioane de ore în trafic economisite

La Istanbul, s-a inaugurat marți după-amiază primul tunel feroviar submarin, care leagă Europa de Asia. Denumit Marmaray, tunelul va face legătura, pe sub strâmtoarea Bosfor, între partea europeană a oraşului Istanbul şi cea asiatică.
Tunelul face legătura între cele două părţi ale metropolei în care locuiesc 16 milioane de oameni. Construcţia gigantică, ce coboară la 60 de metri sub apele Bosforului, a fost inaugurată de preşedintele Turciei, Abdullah Gul. El s-a urcat la bordul primei garnituri care a străbătut oficial tunelul, alături de zeci de demnitari din toată lumea. Printre ei, şi premierul României, Victor Ponta.
Inaugurarea tunelului pe sub strâmtoarea Bosfor are loc chiar de Ziua Naţională a Turciei, când se împlinesc 90 de ani de la înfiinţarea statului turc modern. La ceremonii au participat și premierul turc Tayyp Recep Erdogan, dar şi demnitari străini, între care și premierul Japoniei, Shinzo Abe. De altfel, guvernul nipon a finanţat un sfert din totalul de patru miliarde de dolari, cât a costat ambiţiosul proiect.
Potrivit oficialilor, cei care folosesc acest tunel ar economisi aproximativ 13 milioane de ore petrecute în trafic înainte de inaugurare.
Potrivit specialiştilor, structura ajunge la 62 de metri sub apă, cea mai mare adâncime din lume pentru astfel de construcţii şi poate rezista la cutremure de magnitudine 9. În total, tunelul are aproape 14 kilometri lungime, dintre care un kilometru şi jumătate pe sub apă.
Tunelul Marmaray este proiectul de suflet al premierului Recep Erdogan, încă de pe vremea când era primar al oraşului Istanbul. El a preluat ideea de la un sultan otoman din secolul al XIX-lea. Duminică, premierul turc a fost cel care a condus primul tren care a trecut prin tunel. El a spus că de acest proiect nu vor beneficia doar turcii, pentru că, în teorie, de acum se poate călători cu trenul mai repede şi uşor de la Londra la Beijing, via Istanbul.
Lucrările la acest proiect au început în 2004, dar au fost amânate din cauza mai multor descoperiri arheologice. Pe malul european al Bosforului au fost descoperite 40.000 de obiecte, printre care şi resturile a 30 de nave bizantine.
Istanbul este unul dintre cele mai populate oraşe ale lumii, cu aproape 16 milioane de oameni, dintre care două milioane traversează Bosforul în fiecare zi, pe cele două poduri, care existau până acum. Potrivit specialiştilor, pe traseul feroviar care este inaugurat astăzi pot călători 75.000 de persoane în fiecare oră, adică peste un milion şi jumătate de oameni, pe zi. Iar din 2015, tunelul feroviar va fi dublat şi de unul rutier. Graţie celor două tuneluri, dar şi a podurilor peste Bosfor care vor ajunge la cinci, autorităţile speră să rezolve problema traficului infernal dintre cele două maluri ale Bosforului.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Exter...a+de+Europ
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10952
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Turcia

Mesajde Robert24 » Joi, 03 Iul 2014, 15:27

Turcia va inaugura linia de mare viteza dintre Ankara si Istanbul. Trenurile vor atinge viteze maxime de 250 km/h

Dupa mai multe amanari, cea mai recenta cauzata de furturile de cabluri, autoritatile turce au anuntat ca linia de mare viteza dintre Ankara si Istanbul va fi inaugurata pe 11 iulie. Distanta de 530 km va fi parcursa de noile trenuri in trei ore jumatate, fata de sase ore si jumatate in prezent. Lucrarile au inceput in 2003 si investitiile au depasit patru miliarde dolari. Un bilet dus costa peste 30 de dolari.

Turcia si-a propus sa investeasca in total 45 miliarde dolari pentru a construi pana in 2013 un total de 10.000 km de linii de mare viteza, iar linia care leaga capitala de cel mai mare oras al tarii este esentiala in acest plan de proportii.

Lucrarile au inceput in 2003 si mai multe tronsoane au fost date in folosinta, printre care si cel dintre Anakara si Eskisehir unde trenurile parcurg in 90 de minute un total de 240 km.

In primavara, ultimul tronson dintre Istanbul si Ankara a fost gata, iar trenurile de test l-au parcurs. Inaugurarea intregului traseu ar fi trebuit sa aiba loc in luna mai, dar din cauza furturilor de cabluri a fost amanata pentru 11 iulie. Viteza medie va fi de 150 km/h deoarece nu toate portiunile au linie speciala ce permite viteze maxime de 250 km/h, pentru asta fiind nevoie de investitii suplimentare ce ar trebui sa se termine in 2016.

Un bilet dus va costa de la 30-40 de dolari, iar calatoria va dura trei ore si jumatate, fata de sase ore si jumatate in trecut. Trenul va avea zece opriri, iar un bilet costa in jurul a 30-40 de dolari.

Pentru inceput au fost comandate zece trenuri produse in Spania, fiecare avand un total de sase vagoane cu 413 locuri.

www.hotnews.ro
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 40.006 mile (64.384 km) în aer / 9.455 km pe calea ferată - 10.09.2019: 5.225 mile (8.409 km) în aer / 6.748 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8425
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona


Înapoi la Turcia / Türkiye


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori