Turcia - trenuri

Transportul în comun și infrastructura din Turcia

Turcia - trenuri

Mesajde bercenicity » Sâm, 19 Noi 2011, 13:57

Tren de mare viteza in Turcia:
Ankara - Eskișehir, aprox 245km
Trenuri CAF seria 65000 (derivate din AVE seria 120), Vmax 250km/h



Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1523
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Turcia

Mesajde Gabi23 » Mie, 30 Oct 2013, 02:27

S-a inaugurat tunelul feroviar submarin care leagă Asia de Europa, 13 milioane de ore în trafic economisite

La Istanbul, s-a inaugurat marți după-amiază primul tunel feroviar submarin, care leagă Europa de Asia. Denumit Marmaray, tunelul va face legătura, pe sub strâmtoarea Bosfor, între partea europeană a oraşului Istanbul şi cea asiatică.
Tunelul face legătura între cele două părţi ale metropolei în care locuiesc 16 milioane de oameni. Construcţia gigantică, ce coboară la 60 de metri sub apele Bosforului, a fost inaugurată de preşedintele Turciei, Abdullah Gul. El s-a urcat la bordul primei garnituri care a străbătut oficial tunelul, alături de zeci de demnitari din toată lumea. Printre ei, şi premierul României, Victor Ponta.
Inaugurarea tunelului pe sub strâmtoarea Bosfor are loc chiar de Ziua Naţională a Turciei, când se împlinesc 90 de ani de la înfiinţarea statului turc modern. La ceremonii au participat și premierul turc Tayyp Recep Erdogan, dar şi demnitari străini, între care și premierul Japoniei, Shinzo Abe. De altfel, guvernul nipon a finanţat un sfert din totalul de patru miliarde de dolari, cât a costat ambiţiosul proiect.
Potrivit oficialilor, cei care folosesc acest tunel ar economisi aproximativ 13 milioane de ore petrecute în trafic înainte de inaugurare.
Potrivit specialiştilor, structura ajunge la 62 de metri sub apă, cea mai mare adâncime din lume pentru astfel de construcţii şi poate rezista la cutremure de magnitudine 9. În total, tunelul are aproape 14 kilometri lungime, dintre care un kilometru şi jumătate pe sub apă.
Tunelul Marmaray este proiectul de suflet al premierului Recep Erdogan, încă de pe vremea când era primar al oraşului Istanbul. El a preluat ideea de la un sultan otoman din secolul al XIX-lea. Duminică, premierul turc a fost cel care a condus primul tren care a trecut prin tunel. El a spus că de acest proiect nu vor beneficia doar turcii, pentru că, în teorie, de acum se poate călători cu trenul mai repede şi uşor de la Londra la Beijing, via Istanbul.
Lucrările la acest proiect au început în 2004, dar au fost amânate din cauza mai multor descoperiri arheologice. Pe malul european al Bosforului au fost descoperite 40.000 de obiecte, printre care şi resturile a 30 de nave bizantine.
Istanbul este unul dintre cele mai populate oraşe ale lumii, cu aproape 16 milioane de oameni, dintre care două milioane traversează Bosforul în fiecare zi, pe cele două poduri, care existau până acum. Potrivit specialiştilor, pe traseul feroviar care este inaugurat astăzi pot călători 75.000 de persoane în fiecare oră, adică peste un milion şi jumătate de oameni, pe zi. Iar din 2015, tunelul feroviar va fi dublat şi de unul rutier. Graţie celor două tuneluri, dar şi a podurilor peste Bosfor care vor ajunge la cinci, autorităţile speră să rezolve problema traficului infernal dintre cele două maluri ale Bosforului.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Exter...a+de+Europ
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11052
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Turcia

Mesajde Robert24 » Joi, 03 Iul 2014, 15:27

Turcia va inaugura linia de mare viteza dintre Ankara si Istanbul. Trenurile vor atinge viteze maxime de 250 km/h

Dupa mai multe amanari, cea mai recenta cauzata de furturile de cabluri, autoritatile turce au anuntat ca linia de mare viteza dintre Ankara si Istanbul va fi inaugurata pe 11 iulie. Distanta de 530 km va fi parcursa de noile trenuri in trei ore jumatate, fata de sase ore si jumatate in prezent. Lucrarile au inceput in 2003 si investitiile au depasit patru miliarde dolari. Un bilet dus costa peste 30 de dolari.

Turcia si-a propus sa investeasca in total 45 miliarde dolari pentru a construi pana in 2013 un total de 10.000 km de linii de mare viteza, iar linia care leaga capitala de cel mai mare oras al tarii este esentiala in acest plan de proportii.

Lucrarile au inceput in 2003 si mai multe tronsoane au fost date in folosinta, printre care si cel dintre Anakara si Eskisehir unde trenurile parcurg in 90 de minute un total de 240 km.

In primavara, ultimul tronson dintre Istanbul si Ankara a fost gata, iar trenurile de test l-au parcurs. Inaugurarea intregului traseu ar fi trebuit sa aiba loc in luna mai, dar din cauza furturilor de cabluri a fost amanata pentru 11 iulie. Viteza medie va fi de 150 km/h deoarece nu toate portiunile au linie speciala ce permite viteze maxime de 250 km/h, pentru asta fiind nevoie de investitii suplimentare ce ar trebui sa se termine in 2016.

Un bilet dus va costa de la 30-40 de dolari, iar calatoria va dura trei ore si jumatate, fata de sase ore si jumatate in trecut. Trenul va avea zece opriri, iar un bilet costa in jurul a 30-40 de dolari.

Pentru inceput au fost comandate zece trenuri produse in Spania, fiecare avand un total de sase vagoane cu 413 locuri.

www.hotnews.ro
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 40.006 mile (64.384 km) în aer / 9.455 km pe calea ferată - 20.10.2019: 15.252 mile (24.546 km) în aer / 7.437 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8434
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Turcia - trenuri

Mesajde misterr » Lun, 04 Noi 2019, 21:36

Primul tren de marfă din China către Europa trece pe sub Strâmtoarea Bosfor la Istanbul și scrie istorie pe noul Drum al Mătăsii

Imagine

Una dintre cele mai importante etape ale proiectului Chinei intitulat “O centură, un drum”, proiect de infrastructură de un trilion de dolari, de care vor beneficia 3 miliarde de oameni din 65 de țări, se va desfășura la Istanbul.

Ca parte a proiectului, o linie feroviară va lega China de Europa. Iar primul tren de marfă al companiei China Railway Express, care deja a intrat pe teritoriul Turciei prin provincia Kars, va ajunge în Europa prin tunelul Marmaray, care leagă Asia de continentul european, pe sub Strâmtoarea Bosfor, scrie publicația turcească Daily Sabah.

Trenul plecat din China, care va intra în tunel în 6 noiembrie și care va fi primul tren de marfă care trece pe sub Bosfor, a ajuns în Turcia pe Ruta Internațională de Transport Trans-Caspică (TITR). Trenul cu o lungime de 850 de metri transportă 76 de metri cubi de marfă.

Într-un interviu pentru agenția Anadolu, ministrul turc al Transporturilor, Cahit Turhan, a declarat că țările din regiune au stabilit contacte semnificative datorită liniei feroviare Baku-Tbilisi-Kars Railway Line, care este principala componentă a Coridorului Estic, ce a intrat în exploatare la 30 octombrie 2017.

După trecerea pe sub Strâmtoarea Bosfor, trenul care a traversat Kazakhstan, Azerbaijan și Georgia, va ajunge la Praga, trecând prin Bulgaria, Serbia, Ungaria și Slovacia. Ministrul tuc a adăugat că primul transport neîntrerupt de marfă din China în Europa va intra în istorie drept primul tren de marfă care trece prin tunelul Marmaray.

Proiectul de infrastructură “O centură, un drum” își propune, pentru prima dată în istorie, să faciliteze accesul trenurilor care pleacă din Beijing să ajungă la Londra, după o călătorie neîntreruptă. Proiectul are importanță geo-strategică și comercială și va permite accesul mai ușor al resurselor din Est către Europa Occidentală.

Coridorul principal al proiectului, care va fi finalizat în 2049, își propune să fie o versiune modernă a vechiului Drum al Mătăsii. China și alte țări din regiune și-au propus să investească trilioane de dolari pentru a duce la bun sfârșit proiectul.

Principalul obiectiv al proiectului este să ceeze o rută pe uscat, care să lege China de Asia Centrală, Rusia și Europa, și una pe apă, care să lege Golful Persic de Marea Mediterană, prin Oceanul Indian (Marea Arabiei).

China “cucerește” tot mai multe state europene

În luna aprilie 2019, premierul chinez Li Keqiang a fost prezent în Croaţia, unde s-a întâlnit cu oficiali din 16 state europene: 11 state membre UE şi cinci din Balcanii de Vest, care speră să adere la blocul comunitar, în cadrul celui de-al 8-lea summit "16+1" de la Dubrovnik.

China s-a angajat să majoreze comerţul cu ţările din Europa Centrală şi de Est şi să acorde mai mult sprijin financiar pentru proiectele majore de infrastructură transfrontaliere.

Europa Centrală şi de Est (CEE) este o componentă esenţială a proiectului chinez vizând "un nou drum al mătăsii". Acest proiect faraonic lansat de Beijing în 2013 prevede investiţii de peste 1.000 de miliarde dolari în infrastructurile rutiere, feroviare şi maritime pentru a facilita exporturile chineze.

Companiile chineze sunt active în Balcani de câţiva ani, ajutând la construcţia unor proiecte de infrastructură.

Pentru prima dată, anul acesta s-a alăturat summit-ului "16+1" şi Grecia, unde gigantul chinez COSCO deţine o participaţie majoritară în portul Pireu. Premierul elen Alexis Tsipras a declarat că este important pentru regiune să lase în urmă crizele şi conflictele recente şi să coopereze, atât pe plan regional, cât şi pe plan global.

Ţările europene s-au angajat să furnizeze firmelor străine care fac afaceri în regiune condiţii de concurenţă echitabile şi un mediu de afaceri corect şi predictibil. De asemenea, ele şi-au luat angajamentul să promoveze cooperarea în infrastructură, agricultură, educaţie, ştiinţe şi tehnologie.

"China este o ţară care cu siguranţă este competitivă şi intenţionăm să cooperăm şi să respectăm standardele europene. Noi toţi avem nevoie să extindem legăturile comerciale şi să ne conectăm economiile", a afirmat Li Keqiang.

Platforma "16+1", necesară investiţiilor Beijingului în Europa Centrală şi de Est, este urmărită cu îngrijorare în Europa Occidentală, care se teme de o încercare a Chinei de a diviza Uniunea Europeană, lucru dezminţit de premierul Li Keqiang.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3634
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06


Înapoi la Turcia / Türkiye


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori