Pagina 1 din 3

CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Joi, 13 Iun 2019, 19:30
de Marian Andrei
CFR Călători consultă piața pe SEAP pentru achiziția a 50 de rame diesel noi de scurt și mediu parcurs


CFR Călători a lansat o procedură de consultare a pieței pentru „Punct de vedere tehnico economic, asupra Caietului de Sarcini nr. DT6/05/148/2019, in vederea initierii procedurii de achizitie sectoriala avand ca obiect furnizare – Rame diesel noi pentru scurt si mediu parcurs”. Data finalizării consultării publice este 28.06.2019. Proiectul prevede achiziția a 50 de rame, ce vor fi livrate remizelor București, Timișoara, Sibiu, Cluj și Iași.

SNTFC CFR Calatori SA intentioneaza sa organizeze procedura de achizitie sectoriala in vederea achizitionarii “Rame diesel noi pentru scurt si mediu parcurs”, destinate transportului feroviar de calatori. Tehnic, ramele vor avea viteza maximă de minim 120 km/h și o capacitate de minim 150 de locuri, inclusiv spații pentru persoanele cu dizabilități. Durata minimă de exploatare zilnică trebuie să fie de 15 ore, iar parcursul anual va fi de minim 150.000 km. Automotoarele vor avea o durată de viață de minim 30 de ani. De asemenea, conform caietului de sarcini atașat consultării, livrarea trebuie să aibă loc la 6 luni de la semnarea contractului, pentru prima ramă.

In vederea obtinerii eventualelor puncte de vedere de la potentialii furnizori/producatori de material rulant interesati, asupra Caietului de Sarcini nr. DT6/05/148/2019, prezenta consultare a pietei de profil va viza urmatoarele:
– Punct de vedere tehnic asupra cerintelor tehnice;
– Punct de vedere cu privire la Metodologia de punctare a factorilor de evaluare descrisa in Caietul de sarcini, din punct de vedere tehnic si a costurilor pentru fiecare factor de evaluare.
– Pret achizitie rame diesel noi;
– Cost mentenanta pe durata de viata;
– Consumul de combustibil al ramei diesel, avand in vedere un parcurs mediu zilnic de 450 km;
– Cost mentenanta rama diesel pe perioada de garantie, pentru efectuarea mentenantei preventive, defalcat pe tip de revizie si reparatie planificata daca e cazul, conform ciclului de mentenanta al producatorului.

https://mobilitate.eu/cfr-calatori-consultare-diesel/
https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/n ... /100046452

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Joi, 13 Iun 2019, 19:59
de punmeister
Sa inteleg ca vor sa le dea celor de la Alstom un contract pe tava? Ca infara de ei cu LINT n-am mai gasit altii care fac DMU pentru distante scurte/medii.

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Joi, 13 Iun 2019, 22:02
de Razvan021
Cred ca majoritatea DMU-urilor sunt pentru distante scurte :D .Practic se cauta un Desiro ceva mai mare.Bombardier Aventra (sau Talent, versiunea mai pentru saraci), PESA ATR220, Stadler WINK, din cate stiu si CRRC e interesat de contracte in Romania.O sa vedem cine raspunde consultarii initiate de CFR Calatori.

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Joi, 13 Iun 2019, 22:05
de punmeister
Aventra e parca doar pentru UK, iar Talent 3 au doar EMU.
Deci aici pot lua contractul Alstom cu LINT si Stadler cu WINK, nu cred ca se baga PESA sau CRRC aici.

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Joi, 13 Iun 2019, 22:10
de Razvan021
Corect, si e EMU, nu exista Diesel.Nu stiu la ce ma gandeam cand am scris asta :lol:

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Vin, 14 Iun 2019, 08:25
de George
De ce doar diesel, nu și ceva electrice? Și de ce nu hibrid, adică și și?

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Vin, 14 Iun 2019, 08:28
de WT_fan06
La asta mă gândeam şi eu. În loc să ia Lint mai bine luau iLint, trenul pe hidrogen, care circula cu succes şi e comandat în număr semnificativ în Germania.

Dar de ce să avem viziune şi să folosim fondurile europene?...

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Vin, 14 Iun 2019, 08:28
de Marian Andrei
In cazul in care caietul de sarcini ramane asa nu se baga nimeni. Ei vor prima rama la 6 luni de la semnarea contractului. :popa: Lasa doar diesel momentan, iar umplem o licitatie cu nu stiu cate modele sa se anuleze....

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Vin, 14 Iun 2019, 08:50
de George
Pe de altă parte ar fi bine și doar diesel, ca să scape de locomotivele diesel alea antice și de consumul lor imens...nu mai zic de confortul pe rutele respective....un Brașov - Sibiu decent ai putea face cu aceste AM! Și multe altele...inclusiv noua linie spre aeroport! :lol:

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Vin, 14 Iun 2019, 08:56
de Marian Andrei
Daca ar avea active zilnic 110 din 120 Desiro deja ar fi bine oricum. Ce fac ei cu DA/GM si 1-2 vagoane e dezastru economic. Plus ca trebuie scapat odata de antichitatile Malaxa.

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Vin, 14 Iun 2019, 09:18
de lecter
Marian Andrei scrie:Plus ca trebuie scapat odata de antichitatile Malaxa.


Au si ele avantajele lor, in gara Marasesti ai astfel trenuri produse fix in aceeasi perioada cu mausoleul :D O entitate mai cu cap decat CJ Vrancea ar fi in stare sa exploateze turistic o astfel de oportunitate...

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Vin, 14 Iun 2019, 09:39
de Razvan021
Nu o sa ramana asa cu 6 luni, se va modifica ori dupa consultarea pietei ori in timpul eventualei licitatii, clar ca nimeni nu poate livra asa repede.

Fondurile europene nu pot fi folosite de CFR Calatori, distorsionezi piata.Ramele electrice din fonduri europene se pot cumpara doar de ARF, care apoi sa le inchirieze companiilor de transport feroviar de calatori.Probabil se bazeaza ca primesc EMU de la ARF si de aia vor sa completeze cu DMU, sa scapam cat de cat de cazanele diesel de pe sine. :lol:

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Vin, 14 Iun 2019, 13:19
de shoppy
Dar Siemens de ce nu ar putea sa se bage?

Re: CFR Călători - Achiziția a 50 de rame diesel

MesajScris: Vin, 14 Iun 2019, 13:49
de punmeister
Siemens au doar EMU.