ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Știri, evenimente, noutăți, discutii și documentații feroviare

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde punmeister » Mie, 24 Iul 2019, 08:49

Cu atat mai mult ca Siemens si Alstom nu prea se baga la licitatii pentru EMU in Europa de est, stiind clar ca vor fi adjudecate celor de la Skoda sau Stadler Polonia.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3920
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde shoppy » Mie, 24 Iul 2019, 11:29

Concurenta vede ca Siemens si Alstom deja au centre de intretinere material rulant pe aici deci o sa le fie mai ieftin decat celor care nu au nimic, deci o sa vina cu un pret mai bun.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8777
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde puidemorosan » Mie, 24 Iul 2019, 15:04

Ptr Marian Andrei, uite un EMU adevarat...
Fişiere ataşate
FB_IMG_1563664250548.jpg
FB_IMG_1563664250548.jpg (164.22 KiB) Vizualizat de 521 ori
Avatar utilizator
puidemorosan
Membru Bronze
 
Mesaje: 519
Membru din: Vin, 25 Oct 2013, 15:14
Localitate: Popesti Leordeni

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde bercenicity » Joi, 25 Iul 2019, 12:11

Nu cred ca are rost o comparație cu produsele pentru UK. Sunt alte mâncare de peste (gabarit mai mic, podea înaltă). La cerințele licitației de fata (acces de la peroane de 550mm al persoanelor în carucior) soluțiile constructive sunt mai complicate decât la produsele pt UK - scări, rampe, podea înaltă, podea joasa, scaune pe esafodaje.

In UK cam toate EMU-urile arata la fel - single deck cu doua boghiuri pe vagon. In Europa continentala avem single deck, double deck, boghiuri jacobs si combinatii de acestea.

Siemens probabil vine cu Desiro HC sau Mireo.
Alstom probabil vine cu Coradia Regiolis (Polyvalent)
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1483
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde punmeister » Joi, 25 Iul 2019, 12:33

Siemens vine cu Mireo, avand in vedere ca se cere o capacitate de minimum 200 de calatori pe scaune, maximum 250. Desiro HC cu 4 module de pilda depaseste lejer 400 de locuri pe scaune.
Iar Alstom vine cu Coradia Stream, fix ce a comandat Trenitalia si NS. Cu Coradia Polyvalent nu pot veni pentru ca este bi-modal (BMU - adica si diesel si electric).
bercenicity scrie:In UK cam toate EMU-urile arata la fel - single deck cu doua boghiuri pe vagon.

Mai putin Stadler FLIRT 3 pentru Greater Anglia, boghiuri jacobs sub articulatii si cate un boghiu motor la ambele capete.
Fişiere ataşate
1280px-GA_Class_755_4.png
1280px-GA_Class_755_4.png (39.5 KiB) Vizualizat de 417 ori
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3920
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde George » Joi, 25 Iul 2019, 15:05

Desiro HC era mult mai ok din pdv al capacităţii, l-am văzut recent în Germania şi e super din toate pdv....obsesia de a cumpăra trenuri scurte...
Apoi, pentru rute de tip Bucureşti - Braşov - Sibiu şi retur era perfect să fie şi diesel şi electric (adică cu alimentare prin catenară).
Rutele anunţate de ARF sunt glume şi sper să fie înlocuite în timp de Buc - Craiova, Buc-Constanţa, Buc - Bv.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2087
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde punmeister » Joi, 25 Iul 2019, 15:06

Rutele alea de care zici tu s-ar putea sa fie echipate cu RE-IR.
viewtopic.php?f=34&t=4760
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3920
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde shoppy » Joi, 25 Iul 2019, 15:34

Hai ca Bucuresti - Brasov asa la limita limitei o mai fi ruta regionala, daca ne ducem si mai departe deja este ridicol.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8777
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde George » Joi, 25 Iul 2019, 16:19

Nu musai Bucureşti - Braşov - Sibiu, dar un Braşov - Sibiu de ex e rută regională.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2087
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde shoppy » Joi, 25 Iul 2019, 16:41

Hibridele sunt pentru rute partial electrificate, nu merita hibrid pe ruta total neelectrificata, acolo pui diesel si gata.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8777
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde George » Joi, 25 Iul 2019, 17:12

Of, încăpăţânat eşti :)
Un hibrid care să fie folosit eficient în timpul zilei şi să facă mai multe curse, eventual Bucureşti - Braşov, apoi, în funcţie de ore şi cerinţe, Braşov - Sibiu, Sibiu - Braşov, pe seară din nou Braşov - Bucureşti etc., pentru a nu mai vorbi de un tren direct Bucureşti - Mangalia (nu neapărat în vărful sezonului, desigur) care nu mai stă la schimbat locomotive...sau mai elocvent în zona Clujului, unde poţi acoperi cu acelaşi tip de tren trasee electrificate (Cluj - Bistriţa), electrificate parţial (Cluj-Dej-Baia Mare) sau neelectrificate (Cluj-Oradea), având o flexibilitate şi modularitate care lipseşte acum la CFR.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2087
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde shoppy » Joi, 25 Iul 2019, 23:13

Nu sunt incapatanat si cred ca hibridele sunt o idee buna doar ca rutele trebuiesc alese foarte bine pentru ca:
- flexibiltiatea nu trebuie sa fie de dragul flexibilitatii ci al realitatii economice, daca raportul de electrificat/neelectrificat nu este apropiat de 0.5 atunci nu are sens sa cari un echipament pe care il vei folosi foarte putin
- pasagerii nu trebuiesc tratati ca animale sa ii pui sa stea peste 1h intr-o rama suburbana (ca si cum ai merge intre orase cu autobuzul in loc de cu autocarul)
- oamenii din toate orasele au aceleasi motive pentru a calatorii deci isi vor dori sa calatoreasca fix la aceleasi ore, nu exista rute cu incarcari la niste anumite ore si rute complementare cu incarcari la niste anumite alte ore
- echipamentele sunt scumpe iar vehiculele au o capacitate maricica si trebuiesc amortizate, deci trebuie sa ai trafic serios tot timpul anului

Acum daca gasesti in reteaua noastra cateva rute care sa indeplineasca conditiile de mai sus si care sa mai fie si deservite de acelasi depou, mai vorbim...
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8777
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde Hawkuletz » Lun, 29 Iul 2019, 16:34

@punmeister usor offtopic, ai idee daca acel Stadler FLIRT 3 pentru Greater Anglia cumva o fi venit in teste la Faurei? Nu de alta dar m-am intalnit cu el in martie la granita si a plecat spre Romania.
Cand ajung acasa caut si poze dar nu stiu daca aici e locul potrivit pentru ele
Hawkuletz
 
Mesaje: 43
Membru din: Mar, 04 Feb 2014, 12:24

Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale

Mesajde punmeister » Lun, 29 Iul 2019, 16:36

Nu, a fost dus la Velim in Cehia pentru teste. Cel mai probabil l-ai confundat cu CAF Civity al Arriva UK care intr-adevar a venit la Faurei.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3920
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori