Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareJurnal de iarnă feroviară

 

Topic: Iarna 2015 / 2016

14 posts, 5467 views
Iarna 2015 / 2016 Robert24

Azi, 17 ianuarie, in plin cod portocaliu au fost perturbari majore in traficul feroviar din sud-estul tarii.
Si inca sunt probleme mari.

In Gara de Nord, situatia a fost groaznica toata ziua. Au fost cateva linii, unde nu a fost curent, astfel in unele situatii, la sosire, trenurile au parcurs distanta Chitila - Bucuresti chiar si intr-o ora.

Iata situatia la 14:30
webcamgn-2.jpg (176.96 KB; downloaded 5204 times)


Situatia la ora 16:00
20160117_160030 (Medium).jpg (313.81 KB; downloaded 5199 times)


Iata si o situatie la ora 20:00. E dezastru!
situatie ora 2000.PNG (861.14 KB; downloaded 5198 times)

 


Re: Iarna 2015 / 2016 Robert24

Una dintre senzatiile zilei o reprezinta trenul IR 1663.
Acesta trebuia sa plece la ora 12:00. A plecat la ora 14:23 (cu doua ore si 23 de minute intarziere).
In Ploiesti Est i s-a defectat locomotiva. Dupa 80 de minute de stationare, a primit o locomotiva de rezerva. Doar ca dupa inca 15 minute in Cricov, s-a stricat si aceasta... Dupa inca o stationare de 2 ore si un sfert, a venit alta locomotiva.
Acum, trenul a plecat din Buzau si are acumulata o intarziere de 370 de minute (6 ore si 10 minute).

1663.PNG (34.51 KB; downloaded 5197 times)

 


Re: Iarna 2015 / 2016 SPA29

Atata bataie de joc... Scump si servicii de rahat, dar care e alternativa in lipsa unei masini personale? Sa iei duba sa ramai in camp? Chiar de fiecare data trebuie sa fim 'suprinsi' de zapada?

 


Re: Iarna 2015 / 2016 Robert24

21:40
CFR Calatori se tine tare! Vrea sa trimita 3 trenuri spre Urziceni... Vrea!...

2140.PNG (799.95 KB; downloaded 5177 times)

 


Re: Iarna 2015 / 2016 stefan_br

Eu am fost unul din cei ce au ales sa mearga cu trenul azi. Va voi povesti cam cum a decurs calatoria mea. De cum m-am trezit am cautat repede site-ul Comandamentului de Iarna, sa aflu daca sunt sectii de circulatie inchise, la ora 6 dimineata totul era perfect iar pe infofer.ro trenurile expediate de la Galati catre Bucuresti mergeau fara probleme.
Ajuns la gara aflu ca trenul 15072 are o intarziere de 20 de minute deja, mi-am  zis "asta e" si am asteptat. Trenul a sosit la 7:55 in statia Braila si a plecat catre Bucuresti. Pana la Faurei nu erau suluri de zapada, doar viscol puternic. La statia Ianca trenul a ratat oprirea cam cu 200m. Odata intrati pe partea neelectrificata a M700 am intapinat un viscol mai sever si suluri de zapada, nu foarte mari, astfel ca automotorul a putut trece fara probleme. La Pogoanele calatoria a luat o pauza de aproximativ 40 minute, pentru a astepta trenul IR1771, intarziat. La Urziceni erau garate 2 garnituri si un automor Desiro, plus un plug care urma sa deszapezeasca linia spre Ploiesti.

Pana la Mogosoaia au mai fost opriri la: Armasesti, Fierbinti, Moara Vlasiei si Mogosoaia.
Dupa iesirea de pe Ramif. Buciumeni am fost tinuti in camp inainte de Chitila, in Chitila (impreuna cu R7002 si Ister) iar apoi in decurs de aproximativ doua ore am inaintat ca melcul prin camp pana la Grivita. Unii calatori au sarit din tren in zona Grivita, atat la acest tren cat si la alte trenuri tinute in zona respectiva. De vina este lipsa de personal a CFR Infrastructura si infrastructura/tehnica veche pe care o au...

Trenul IR15072 a ajuns in jurul orei 14:30 in Bucuresti Nord, urmat de IR1774.
IMG_5023.jpg (147.65 KB; downloaded 5176 times)

 


Re: Iarna 2015 / 2016 Robert24

De mai mult de 3 ore, trenul IR 1822 - Arad - Bucuresti - Constanta a inghetat in Baragan...

1822.PNG (63.13 KB; downloaded 5138 times)


Si 1581 - Bucuresti - Constanta e blocat de 2 ore
1581.PNG (33.14 KB; downloaded 5141 times)

 


Re: Iarna 2015 / 2016 stefan_br

Spre si dinspre Galati, la fel, intarzieri mari:

IR1771: 26 minute intarziere.
IR1772: 155 minute intarziere.
R7002: 164 (momentan, nu a mai fost raportat de la 10:35)
IR1571: 17 minute intarziere, facute intre Buzau si Braila
IR15072: 118 minute intarziere.

 


Re: Iarna 2015 / 2016 Robert24

Vedeta cea mare de azi este perechea de trenuri IR 1521 / 1522 - Bucuresti Nord - Pausa - Bucuresti Nord

La dus, automotorul Desiro s-a defectat, si pana l-au schimbat cu altul, pasagerii au stat in Caracal aproape 200 de minute!!!
Automotorul a fost in final limitat la Rm Valcea, unde a sosit la ora 17:14 cu o intarziere de 211 minute.
1521.PNG (22.18 KB; downloaded 5076 times)


La intors, a plecat imediat din Rm Valcea (la ora 17:20), cu o intarziere de 155 minute.
Primele stationari semnificative le-a avut in Piatra Olt si din nou in Caracal.
In Videle a ajuns acum o ora, si sta... Deja are peste 270 de minute intarziere!
1522.PNG (37.43 KB; downloaded 5074 times)


tabela 2240.PNG (285.84 KB; downloaded 5073 times)

 


Re: Iarna 2015 / 2016 stefan_br

Ieri 7039 a avut o intarziere de 303 minute, facand 7 ore pana la Urziceni....
7039.jpg (78.46 KB; downloaded 5058 times)

 


Re: Iarna 2015 / 2016 SPA29

78 km in 7 ore? Cred ca si pe jos ajungi mai repede. Cu bicicleta sigur ajungi mai repede decat cu CFR-ul. Acum care a mai fost motivul?

 


Re: Iarna 2015 / 2016 Robert24

S-a stricat Desiro si pana au gasit ceva sa il inlocuiasca...
A mers la Urziceni doar pentru a aduce dimineata calatorii inapoi.

 


Re: Iarna 2015 / 2016 TibiV

Prefer să scriu după ce urgia este departe şi nervii s-au mai destins...

Aceeaşi problemă a primit un răspuns detaliat de la userul frunzaverde de pe forumul PeUndeMerg....

Răspunsul a venit la o întrebare despre utilajele de deszapezit calea ferată, aşa că sar peste detaliile despre asemenea utilaje...
Vă spun doar că omul a explicat că respectivele utilaje se folosesc doar după viscol, nu în timpul viscolului, pentru că ar fi inutil....

frunzaverde wrote:
Si la intrebarea da scandinavii cum fac, ca e zapada acolo x luni pe an, raspunsul e simplu (first hand experience, locuiesc in Scandinavia): nu se face nimic.

In Romania, cand e viscol, romanii incearca sa-si continue viata pe viscol ca si cum e o zi obisnuita, si cand nimic nu functioneaza, bineinteles, in cel mai bun caz se plang ca autoritatile in sus si in jos si ca iarna iar ne ia pe nepregatite.

In Scandinavia, societatea se adapteaza vremii. In SE, FI si DK avem un sistem cu coduri (verde/alb, galben, portocaliu, rosu, exact ca in Romania). Cand e cod galben (in general ninsori abundenta FARA vant), se adapteaza trasele, se asteapta intarzieri la trenuri, se reduc tururile de ranforsare, se inchid punctual portiuni de circulatie, si se recomanda utilizatorilor retelei sa se inarmeze cu rabdare, si uneori se ofera cafea calda in gari.

Cand e cod portocaliu (viscoluri medii, furtuni medii de zapada), se inchide COMPLET partea din retea afectata. Punct. Cand e viscol ca in pozele de mai sus, de exemplu, sute de kilometri de linie sunt inchisi, catenara scoasa de sub tensiune, trenurile oprite in gari. Daca s-ar folosi codurile suedeze de urgenta in Romania, cand se anunta "maine viscol in Baragan", in acelasi timp s-ar anunta si "toate trenurile cu plecare din Bucuresti, Galati, Braila, Constanta..." sunt anulate pentru 24-48 etc. ore. La fel, drumurile ce sunt prezise sa se inzapezeasca sunt inchise in prealabil, sa nu mori pe ele. Nu se incearca expedierea de trenuri cu orice pret, nu se incearca mentinerea programului de circulatie pana in ultimul moment, cand totul crapa, cu oameni inzapeziti in campuri.

Inclusiv macazurile incalzite sunt OPRITE, pentru ca ultimul lucru pe care il vrei e sa se topeasca zapada de pe ele, apa rezultata sa fie acoperita de zapada suflata din laterale, si sa inghete mixtura de apa si zapada, cu rezultatul defectarea macazului.

Si, dupa ce trece urgia, 8-12-24h, se reporneste circulatia. Nu moare nimeni din atata lucru... Si daca n-ajungi la munca, nu-i nimic, pentru ca oricum nici seful nu ajunge. Si toata lumea intelege de ce.

 


Re: Iarna 2015 / 2016 shoppy

In scandinavia seful oamenilor este tot un scandinav civilizat care intelege problema, in republica bananiera seful este ori un roman incult pe care nu il duce capul ori un strain pe care-l doare in cot.
Apoi in scandinavia daca sunt intarzieri pe tren/metrou orice atunci se anunta pe site ori se impart bilete doveditoare calatorilor si in codul muncii scrie clar ca in astfel de situatii nu se poate scoate vinovat angajatul, la noi daca intarzii 5min iti taie toata ora sau stai la servici pana cand pontezi 8 ore indiferent de cand ajungi sau norma e tot aia si daca nu iti faci norma iti taie din salariu.
De acea romanii o sa se calce mereu in picioare ca vitele pe la metrou sau o sa se urce in trenuri ce pleaca spre linii inzapezite sau o sa forteze drumurile declarate inchise.

In other news, in Predeal s-au burat liniile si saptamana trecuta a fost remizat UAM-MB 215-015 pentru cateva zile.

 


Re: Iarna 2015 / 2016 TibiV

Deci totul este o problemă de mentalitate...

Noi vrem să plecăm la drum pe cod portocaliu de viscol şi după aia plângem la TV că "ăia" (CFR, CNADNR, whatever...) nu fac nimic.

Şi dacă ăia ar face ce trebuie, adică să închidă preventiv, am ţipa că avem de mers la muncă...

Dar, între noi fie spus, cred că nici 10% dintre inzapeziti nu mergeau la/de la muncă....

Mai degrabă cumetrii, nunţi & botezuri...

Să ne amintim că iarna a venit pe 16 ianuarie, adică sâmbătă seara !...

 


Home page  • 
Parent forum: Jurnal de iarnă feroviară  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use