Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Accidente și incidente în România

951 posts, 334522 views
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 68
 
 

📖 Pagination options

Re: Accidente si incidente in Romania BodoMinea

Deranjamente pe M900

Trenul REGIO 9305, circulând pe relația Bucuresti Nord Gr. B (Gara BASARAB)-Rosiori Nord, a acumulat o întârziere de 148 minute. Acesta a staționat aproximativ 2 ore în câmp, în arșiță, fără climatizare, pe unicul fir de circulație deschis în zonă și după lăsarea barierei automate din stația următoare - Domneștii de Sus, după ce locomotiva EA 626 care îl remorca s-a defectat după câteva smucituri și oftaturi...

Luând în calcul și cele 37 de grade de afară și lipsa oricărei ventilații ca urmare a lipsei alimentării, atmosfera în vagoane era insuportabilă. Călătorii au pornit pe jos spre următoarea stație, sperând să găsească adăpost - au ajuns și au avut timp să stea și la bar, pentru că trenul a rămas nemișcat pentru mult timp, blocând UNICUL fir deschis circulației în această zonă, în timp ce trenurile se adunau la coadă în Chiajna, Bucureștii Noi...

Următorul tren Regio de pe aceași relație a plecat cu 94 de minute întârziere din stația Chiajna, unde a așteptat eliberarea de către trenul defect a singurului fir de cale ferată utilizabil pe distanța Chiajna-Grădinari a aceastei magistrale cu trafic intens.

Și circulația trenului sezonier CFR InterRegio 1993 Mangalia-Craiova a fost afectată, acesta făcând o oprire ne-itinerarică de peste o oră în stația Bucureștii Noi. Și trenul privat Softrans InterRegio 15932-1 a efectuat o oprire ne-itinerarică de peste o oră ca urmare a acestui deranjament.

Să vedem cât va dura ca traficul feroviar spre/dinspre Videle, Roșiori, Craiova, Cluj, Timișoara să își revină în urma unui eveniment care se putea preveni sau rezolva într-un mod mult mai eficient.

m900.png (317.19 KB; downloaded 3855 times)

Ulterior situația s-a agravat, R9305 înregistrând o întârziere de 152 de minute, R9003 de 105 minute, sezonierul 1993 100 de minute, iar privatul 15932-1 111 minute.

Deci doamnelor și domnilor, stimată audiență, se observă cât de prompt și eficient s-a putut interveni pe o magistrală principală, la o aruncătură de băț de capitala europeană București, pentru a debloca traficul feroviar intens regional, de navetă, interurban și de distanță lungă...

Ar merita să menționăm și că în momentul defectării, trenul acumulase deja peste 20 de minute întârziere la plecarea din Chiajna iar discomfortul termic era deja major. Deși trenul, compus dintr-un cuplu de vagoane TE avea climatizare, unii călători blocaseră ușile în poziția DESCHIS, folosind abuziv mecanismele de deschidere de urgență și comutatorul tehnologic pentru anularea alarmei sonore. Deci la peste 60 de km/h, punând pasagerii în pericol, trenul mergea cu ușile deschise pe ambele părți iar călătorii fumau și scuipau semințe prin ușile forțate deschis, iar arșița străbătea saloanele prin ușile interioare nefuncționale. Minunat și european.


WARNING - o dau în off-topic.

Dacă tot vorbim de cele două companii CFR, Infra și Călători, în aceași măsură vinovate de astfel de experiențe horror ocazionale, merită să menționăm și starea stației Domneștii de Sus.

domnesti.png (1023.3 KB; downloaded 3768 times)

Această „stație”, ce deservește o zonă limitrofă în dezvoltare a Bucureștiului, arată în felul următor. Peroanele mai scurte ca unele de tramvai și prea înguste să stai efectiv pe ele, sunt alcătuite din niște „pietre” care între timp s-au mai răsfirat. Semnul cu numele stației este o ruginitură îndoită. Clădirea dezafectată servește drept coș de gunoi anumitor călători „foarte civilizați”. Poate dacă trenurile ar avea o punctualitate mai mare și taxare mai flexibilă, ar atrage o altă categorie de locuitori tineri care lucrează în București dar aleg zona Domnești ca reședință. Poate peste niște ani își vor putea lăsa mașinile „la gară” și să ajungă direct în inima orașului grație transportului feroviar.

parc.jpg (263.8 KB; downloaded 3778 times)

Pentru a putea compara, stația (deschisă doar în timpul sezonului) imediat dinainte de Domneștii de Sus (care deservește zona Domnești-Țegheș-Ciorogârla, în plină dezvoltare) este halta P.O. Parc Chiajna. Aceasta a fost construită pentru parcul acvatic de distracții DIVERTILAND, și din fondurile proprii ale acestuia, investiția la momentul respectiv fiind în jur de 300.000 EURO (aprobări, proiectare, construcția stației, programarea unor opriri în programul trenurilor CFR care permiteau acest lucru, contractarea unui operator feroviar privat să suplimenteze traficul într-un anumit an). Are două peroane asfaltate, late, lungi, bine delimitate, semnalizate și cu bandă de siguranță, bănci și în aer liber și acoperite, foi cu programul de circulație, și chiar și o pasarelă pentru a traversa liniile. Aduce a S-Bahn și este îngrijită.

 


Re: Accidente si incidente in Romania BodoMinea

Incidentul nu este neapărat de actualitate, fiind din urmă cu o săptămână, dar nu putem trece cu vederea inconștiența.

În data de 23.06.2017, automotorul care forma trenul 15193 s-a ciocnit cu o betonieră la pasajul de la Km 34+220 dintre haltele Frunzănești si Plătărești (secția neinteroperabilă Titan Sud/Buc. Sud-Oltenița).

Câteva secunde de neatenție și/sau inconștiență a șoferului de betonieră care nu s-a asigurat... la un punct de trecere semnalizat, vizibil, cu vizibilitate bună, în mijlocul zilei... din fericire NU au dus la rănirea nimănui, dar au cauzat pagube semnificative garniturii și traficului feroviar, atât pe moment cât și în viitor, automotorul repartizat pentru compunerea unor trenuri de pe această secție necesitând reparații majore asupra unui post de conducere.

SURSA FOTO: Tudose Dumitru, Facebook
19248119_1690592810970133_3786068682335251387_n.jpg (60.24 KB; downloaded 3790 times)
19423980_1690592770970137_5583668522347827207_n.jpg (104.9 KB; downloaded 3762 times)
19399637_1690592767636804_931537731414286827_n.jpg (103.91 KB; downloaded 3761 times)
19430112_1690592774303470_7987021609947420501_n.jpg (112 KB; downloaded 3780 times)
screenshot.png (265.75 KB; downloaded 3759 times)

 


Re: Accidente si incidente in Romania shoppy

Cladirea misterioasa  pare sa fie un cantar de cale, ramas abandonat.

 


Re: Accidente si incidente in Romania BodoMinea

IMG-20170718-WA0010.jpg (141.98 KB; downloaded 3614 times)

Trenul Inter Regio Timișoara - București din această dimineață s-a desprins de locomotivă. A rămas timp de o oră pe un câmp (din județul Olt) până când mecanicii și-au dat seama că au pierdut trenul și s-au întors să-l recupereze.
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...ce=biziday

Nici nu am ce comenta..

 


Re: Accidente si incidente in Romania shoppy

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Aia de pe locomotive mergeau cu frana izolata ca sa nu toceasca sabotii, deh, riscurile meseriei :lol:  :lol:  :lol: .

 


Re: Accidente si incidente in Romania misterr

Incident uluitor. O garnitura a ramas pe camp, dupa ce legatura dintre locomotiva si vagoane a cedat. Reactia CFR Calatori

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/07/18/61898764-2.mp4

Incident grav, pe calea ferata. Locomotiva unui tren de calatori, pornit de la Timisoara catre Bucuresti, s-a desprins de vagoane, dupa ce piesa care le racorda a cedat. Vagoanele s-au oprit, iar locomotiva a mers cateva zeci de metri.

Totul s-a petrecut in jurul orei 08.00, in apropierea localitatii Radomiresti, judetul Olt. La un moment dat, calatorii au simtit ca trenul se opreste in camp, iar atunci cand au coborat si-au dat seama ca locomotiva nu mai este legata de vagoane.

Au fost anuntati reprezentantii CFR si, dupa o ora, problema a fost remediata.

Noi probleme au aparut insa si cu 50 de kilometri inainte de a ajunge la destinatie. Mecanicii au oprit din nou garnitura, pentru verificari suplimentare la sistemul de franare.

Potrivit reprezentantilor companiei, in tren se aflau aproximativ 300 de persoane, care nu au fost puse in pericol.

O comisie de ancheta a CFR cerceteaza acest incident. Calatorii au ajuns in Gara Bucuresti Nord cu 200 de minute de intarziere.

CFR Calatori: “Cei aproximativ 300 pasageri si-au continuat calatoria in acelasi tren, fara a fi pusa in pericol siguranta si securitatea acestora. Garnitura si-a reluat traseul, dupa aproximativ o ora de stationare si dupa realizarea tuturor probelor care se impun prin reglementarile in vigoare.”

UPDATE 14.12 Compania CFR Calatori a anuntat marti ca trenul InterRegio care circula de la Timisoara la Bucuresti a franat automat in zona Radomiresti, in jurul orei 08.00, dar garnitura si-a reluat traseul, dupa aproximativ o ora de stationare.

UPDATE 16:00 Alina Vitcovschi, de profesie psiholog si pasagera in trenul ramas fara locomotiva, a povestit pentru pressone.ro: "S-a auzit un sunet ca de ruptura metalica, apoi trenul a incetinit si s-a oprit. Am stat o ora in camp, fara locomotiva. Controlorii erau si ei stupefiati. Dupa o ora s-a intors si locomotiva, care isi daduse intr-un final seama ca ne-a pierdut.

Am facut haz de necaz, ne-am distrat pe cinste. Era si SRI-ul cu noi, era un echipaj de sereisti in tren".

 


Re: Accidente si incidente in Romania andrei11

Asta nu o mai cred, când s-a rupt cupla si s-au  sectionat furtunele  in mod normal s-a frânat si locomotiva.

 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

Asa este...
Si vagoanele, si locomotiva s-au franat automat (ce naiba, nu suntem ziaristi sa credem ca "nu a avut cine sa calce frana"... :lol: )

Evident ca locomotiva a franat mai greu si s-a distantat la vreo 200 de metri.
Mecanicul a constatat ca ramasese pe zona macazelor, asa ca s-a dus in gara si a completat "formularele" de incident.
In timpul asta s-a inlocuit cupla rupta.
S-a intors, a recuplat trenul si a pornit...

Sursa "foarte inalta" din CFR care mi-a povestit asta (ieri) spunea ca se fac controale feroflux la cuple cam la fiecare 6 luni...
Si ca astfel de incidente se intampla peste tot. Dar ca in Romania incidentul precedent a fost cu vreo 30 de ani in urma, si ca nu a fost cu un tren cu calatori...

Cupla respectiva cica NU  avea semne de rupere prin oboseala. Avea insa o fisura care ii micsorase sectiunea de lucru cu 20%.
"Teoretic" cupla este insa proiectata "sa tina" la eforturi normale si cu 2/3 din sectiune.

De aceea se lucra (ieri) la "citirea" tahografului ca sa afle daca a existat vreun alt "soc" pe traseu...

 


Re: Accidente si incidente in Romania BodoMinea

Nu prea am avut timp de nimic săptămâna asta, deci nu am studiat fenomenul în detaliu dar abordarea presei oricum e stupidă. Vagoanele și locomotivele oricum trec prin teste de rupere a cuplei, se fac și inspecții in acest sens, e rar dar nu nemaiauzit să se întâmple și oricum CFR nu excelează la întreținere... Dar sistemele de frânare automată existente pentru astfel de situații au funcțional în parametrii. Vor stabili autoritățile abilitate ce și cum s-a întâmplat.

Avem aici și un alt punct de vedere asupra incidentului - https://mihaialexandrucraciun.construim...at-nimeni/

Una peste alta, o altă situație mult mai șocantă... Nu știu dacă s-a discutat pe aici și nici dacă este topicul potrivit dar voi posta.
Screenshot_20170721-082015.jpg (491.61 KB; downloaded 3478 times)

Via Facebook

Un poliţist a fost înjunghiat mortal, joi seară, într-o gară din judeţul Suceava (Suceava - Burdujeni). Poliţistul care şi-a pierdut viaţa avea 38 de ani şi era tatăl a doi copii.
http://m.digi24.ro/stiri/actualitate/ev...ara-764444

Se crede că este vorba de un călător ce fusese amendat de respectivul agent pentru călătorie fără bilet. ANIMALE, NU OAMENI!
Condoleanțe.

 


Re: Accidente si incidente in Romania shoppy

Evident ca mecanicii au observat ca doar le-a disparut presiunea din conducta de frana, ce vroiam eu sa spun este ca am mai auzit un zvon conform caruia mecanicii izoleaza frana de pe locomotiva ca sa nu se toceasca sabotii de pe locomotiva si franeaza doar cu vagoanele(chestie perfect posibila si care nu pune in pericol siguranta pentru ca, coeficientul de franare este indeplinit); singura problema aici este ca daca ti se rupe cupla dintre locomotiva si primul vagon degeaba dispare presiunea din conducta de frana de la locomotiva, ca tu ai cilindrii de frana izolati, asa ca tu te duci mai departe ca si cum nu ai avea nici un fel de frana si opresti cu frana de mana, cativa kilometrii mai incolo.

Explicatia lui Mihai Craciun este una pentru persoanele interesate de domeniu, nu se putea astepta ca Infra sau Calatori sa posteze o polologhie asemanatoare.

Marea problema a incidentului este ca seful de tren nu a putut sa comunice cu mecanicul de pe locomotiva pentru a afla ca totul este sub control si apoi sa linisteasca pasagerii(bine, chiar si daca pasagerii ar fi fost linistiti tot puteau sa spuna ca seful de tren habar nu avea).

 


Re: Accidente si incidente in Romania Victor92

Ziua şi incidentul la CFR | Trenul IR 1585 Bucureşti-Constanţa, blocat în câmp din cauză că s-a rupt pantograful locomotivei

Trenul InterRegio 1585 s-a oprit vineri din parcursul Bucureşti-Constanţa în zona localităţii Pasărea, după ce pantograful de alimentare al locomotivei s-a rupt. Trenul va întârzia câteva zeci de minute, precizează CFR Călători.

„Linia de contact a avut o problemă de ordin tehnic, astfel că pantograful locomotivei s-a rupt. O drezină pentru remedierea defecţiunii la linia de contact este în drum spre locul incidentului – între staţiile Pajura şi Pasărea. De asemenea, o locomotivă de ajutor va prelua trenul pentru continuarea parcursului. Estimăm o întârziere de câteva zeci de minute şi ne cerem scuze pentru acest incident”, a declarat, pentru Mediafax, purtătorul de cuvânt al CFR Călători, Alina Predescu.

Trenul InterRegio 1585 a plecat de la Bucureşti la ora 14.00 şi avea programată sosirea la Constanţa la ora 16.00.

Sursa: http://www.mediafax.ro/social/ziua-si-i...i-16614089

 


Re: Accidente si incidente in Romania Robert24

Zeci de minute.... Mama ei de comunicare...  :evil:

zeci de min.PNG (28.27 KB; downloaded 3405 times)

 


Re: Accidente si incidente in Romania misterr

500 de calatori au trait un adevarat cosmar in drumul spre mare, din cauza unei defectiuni la locomotiva.Reactia CFR Calatori (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/07/21/61899476-2.mp4

Drumul spre mare cu trenul a fost unul de cosmar pentru 500 de calatori plecati vineri de la Bucuresti la Constanta. Pantograful locomotivei s-a rupt, iar trenul a ramas fara curent, intr-o gara uitata de lume.

Bietii oameni au stat doua ore intr-o caldura sufocanta. Incredibil este ca in toata aceasta poveste, reprezentantii CFR spun ca locomotivele sunt atat de vechi, incat ne putem astepta la astfel de situatii in orice zi.

Imaginile au fost suprinse de unul dintre cei 500 de calatori care au avut de indurat o caldura insuportabila in trenul care ii ducea spre mare.

"Ce organizare e cfr-ul asta? Nu mai putem. Sunt cardiaca. Nu mai pot sa stau aici, sa ne dea drumul ca mergem pe jos".

"De cat timp stati aici?
-De doua ore".

La scurt timp dupa ce a plecat din Bucuresti, trenul s-a oprit in Gara Pasarea, aflata in plin camp. Totul, dupa ce pantograful care face legatura cu cablurile electrice, s-a rupt. Cei mai multi dintre pasageri s-au inghesuit la usa, pentru a lua o gura de aer.

"Sa repare domne intai locomotiva, nu stiu, sa o controleze si apoi sa ii dea drumul, nu asa aiurea, ne vine rau. Ce facem? Fara apa, fara nimic. "

Dupa doua ore de asteptare, trenul Bucuresti - Constanta a plecat. Oamenii nemultumiti spun, insa, ca isi vor banii inapoi pentru timpul petrecut in acest calvar.

Doar cei care nu si-au mai continuat drumul vor primii banii inapoi, spun reprezentantii CFR Calatori. Tot acestia fac, insa, o afirmatie incredibila.

ALINA PREDESCU, purtator de cuvant CFR Calatori: "CFR Calatori are zilnic in circulatie 1200 de trenuri. Practic, sunt posibile 1200 de astfel de situatii".

"- De ce sunt posibile? Sunt foarte vechi locomotivele?
-  Da. Locomotivele au o vechime medie de aproximativ 30 de ani"

CFR Calatori sustine ca incepand cu anul viitor va demara o licitatie pentru achizitia unor noi locomotive.

 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420528 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use