Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareExpoziții, simpozioane și proiecte feroviare

 

Topic: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviară(20

85 posts, 38594 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

O serie de imagini care surprind actiunea de la expozitie, a fost foarte vizitata sambata dar si duminica pana la final, cand deja majoritatea exponatelor erau inchise lumea continua sa vina.

expo (1).JPG (218.08 KB; downloaded 5471 times)


expo (2).JPG (255.6 KB; downloaded 5471 times)


expo (3).JPG (245.49 KB; downloaded 5466 times)


expo (4).JPG (213.34 KB; downloaded 5470 times)


expo (5).JPG (273.45 KB; downloaded 5470 times)


expo (6).JPG (284.57 KB; downloaded 5472 times)


expo (7).JPG (265.73 KB; downloaded 5468 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

......

expo (8).JPG (234.93 KB; downloaded 5471 times)


expo (9).JPG (291.53 KB; downloaded 5471 times)


expo (10).JPG (297.25 KB; downloaded 5471 times)


expo (11).JPG (271.32 KB; downloaded 5472 times)


expo (12).JPG (302.46 KB; downloaded 5469 times)


expo (13).JPG (271.26 KB; downloaded 5470 times)


expo (14).JPG (275.36 KB; downloaded 5471 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

.....

expo (15).JPG (296.26 KB; downloaded 5470 times)


expo (16).JPG (297.3 KB; downloaded 5479 times)


expo (17).JPG (316.65 KB; downloaded 5471 times)


expo (18).JPG (286.2 KB; downloaded 5472 times)


expo (19).JPG (247.35 KB; downloaded 5472 times)


expo (20).JPG (387.13 KB; downloaded 5469 times)


expo (21).JPG (294.03 KB; downloaded 5467 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

In final pot spune ca expozitia a fost foarte bine organizata ca exponate si actiuni, in special cele doua locomotive cu aburi functionale au facut o mare parte din farmecul evenimentului, la fel si numarul mare de exponate precum si variatia acestora, de la modern la vechi. Un minus al evenimentului ar fi lipsa unor panouri de informare la majoritatea exponatelor, dar si lipsa pazei care a dus la cateva incidente neplacute, paza a aparut abia sambata. A fost o ocazie buna pentru deschiderea larga a muzeului CFR in noul sau format si promovarea acestuia. Asemenea evenimente ar trebui promovate si mai mult si ar trebui sa aiba loc macar odata la 1-2 ani, fiind vazute bine de catre public si putand aduce o promovare a transportului feroviar, aflat intr-o cadere libera spre rau.

Din fericire noi ne bucuram acum de istoria lasata de stramosii nostri, de parintii, bunicii si strabunicii nostri care au pus suflet, bani si timp nelimitat pentru dezvoltarea continua a caii ferate, extinderea acesteia, dezvoltarea materialui rulant, de la primele locomotive cu aburi pana la electrice performante. Din pacate daca conducerea actuala si viitoare nu face urgent ceva pentru revenirea la normal, pentru ca ceea ce se intampla acum este departe de normal, singura istorie pe care o vom lasa urmasilor nostri va fi pana prin anii 90, apoi toata istoria va fi legata de casari, inchideri de linii si km de cale ferata disparuti anual. Lacomia unora dar si insistenta asa zisei ere moderne a mersului cu masina personala, dorinta hotilor care ne conduc, care profita de naivitatea poporului care nu este mai dur in exprimarea nemultumirilor, au dus si vor duce inevitabil la disparitia caii ferate. O schimbare nu mai poate avea loc spre bine, doar o schimbare dura si brusca, schimbare care sa aduca condamnari aspre pentru cei care distrug si vor distruge o fosta a doua armata a tarii.

Ca sa nu fie mesajul gol, va invit la o plimbare pe langa exponatele de epoca ale expozitiei, dar si pe langa cele ceva mai noi !



 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar AlexD

Din punct de vedere al unui interesat(nu spun pasionat) feroviar a fost ceva superb, mai ales ca s-a nimerit fix in concediu, am fost prezent in toate zilele(mai putin duminica). Ce pot sa spun, personalul care a stat cu exponatele a fost de milioane, imi pare rau pentru ei ca oameni dar au avut multe probleme duminica cu butoane/comenzi rupte/lipsa din cauza multor copii pana in 10-12 ani fara nici un fel de educatie si conform spuselor lor a catorva 'pasionati' feroviari care au incercat sa plece cu anumite manete/comenzi acasa, noroc ca i-au vazut pe peron si au recuperat piesele.
Am facut si ceva munca voluntara si pe aceasta cale urez succes personalului de la Depoul Dej in salvarea locomorivei 060 EA 0012 originala ASEA.
Sa speram ca vor mai fi astfel de expozitii dar cu vizitatori mai educati data viitoare.
Rusine atelierele grivita pentru felul in care i-au tratat pe cei care au incercat sa urce in vagonul "expus" in Gara da Nord, mai bine nu veneau.
Mi-am mai pastrat 4 zile de concediu(in afara de cel principal din septembrie  :mrgreen: prietenii stiu de ce "2 sept") pentru luna octombrie, poate sa vor face din nou Zilele feroviare, cine stie...
Pacat ca 90% din exponate au fost despre trecut si doar 2 despre viitorul in domeniul feroviar...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

AlexD wrote:
Pacat ca 90% din exponate au fost despre trecut si doar 2 despre viitorul in domeniul feroviar...


Pentru ca viitorul nu mai exista. Iminenta inchidere a 10.000 km de cale ferata va insemna reducerea cu peste 80% a traficului feroviar din tara si va duce automat la continuarea inchiderii de linii. In vreo doi ani calea ferata pe care o stim acum nu va mai fi.

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar AlexD

Se stie de mult ca CFR vrea sa ramana doar pe magistrale si electrificate, dar sa ofere conditii si privatilor sa preia secundarele si nu sa ceara preturi astronimoce de inchiriere pentru niste linii care unele aproape nici nu mai exista fizic, asa cum au bagat pe gat TFCului Caciulati-Snagov plaje...si multe altele.

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar aztec

Deci nu sunt singurul ce a remarcat amabilitatea si serviabilitatea personalul de la fata locului...  :)
Insa insist asupra spatiului meschin oferit muzeului, unde se poate expune doar cateva machete si unei diorame.
CFR-ul merita un muzeu adevarat, unde se poate expune permanent  cel putin o parte din ce a fost acum prezent. Si insist pe zona Garii Cotroceni, cu o investitie( se pot atrage bani europeni pt un muzeu?) poate fi poate chiar un muzeu al transporturilor in general ( si feroviar si rutier).
 Oricum bravo organizatorilor pt efort.

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar ByOnu

AlexD wrote:
...cu vizitatori mai educati data viitoare...


Mie-mi zici... am fost voluntar "repartizat" in vagonul salon al Moldovitei. N-aveai cui sa-i explici sa nu mai traga de geamuri (cel putin un geam a fost stricat, au tras de el pana ce i-au rupt sfoara care-l tinea ridicat - asa era sistemul de inchidere). De persoanele care-si urcau copii cu picioarele pe canapele nici nu mai zic. In rest, toti s-au pozat in oglinda si care mai de care stia mai multe, ca el circula cu astfel de vagoane acum 30 de ani. Altii, mai perspicace, cand vedeau masa din salon scoteau pachetelul cu mancare... pana ce ii trimiti cu frumosul la plimbare.

Sa mai zic si de aia care se urcau pe 142 pe scara de pe cazan sub linia de inalta tensiune? (motiv pentru care intr-un final a fost si scoasa de sub tensiune)

N-ai cu cine, sincer, nu pricep, tot aud ca pe timpul lui Ceausescu se facea scoala si ca toti elevii si studentii erau nespus de ascultatori si civilizati. Atunci cum de s-a trasformat si o mare parte din generatia de varsta a II-a si a III-a intr-o gloata de needucati? Hai ca de noi, astia micii, parca as mai intelege din moment ce sistemul de educatie a fost distrus de la radacina - traiesc asta pe pielea mea. Care este viitorul nostru?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

ByOnu wrote:
N-ai cu cine, sincer, nu pricep, tot aud ca pe timpul lui Ceausescu se facea scoala si ca toti elevii si studentii erau nespus de ascultatori si civilizati. Atunci cum de s-a trasformat si o mare parte din generatia de varsta a II-a si a III-a intr-o gloata de needucati? Hai ca de noi, astia micii, parca as mai intelege din moment ce sistemul de educatie a fost distrus de la radacina - traiesc asta pe pielea mea. Care este viitorul nostru?


Astia micii majoritatea sunt niste jigodii de copii, daca nu ne impunem sa vezi ce o sa ne bata peste 10-20 ani.  :evil:

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar AlexD

Numai parintii sunt de vina  :popa:

ByOnu wrote:
Sa mai zic si de aia care se urcau pe 142 pe scara de pe cazan sub linia de inalta tensiune? (motiv pentru care intr-un final a fost si scoasa de sub tensiune)


Prima si a2a zi am ragusit cat am tipat la inconstienti, a3a zi am renuntat...

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar SPA29

Alex, ti-am unit ultimele doua mesaje, fiind postate la un interval de doua minute. Foloseste cu incredere butonul de edit.

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Baiazid

Intr-adevar, evenimentul a fost cea mai mare reusita de dupa 1989. Si asta nu e putin lucru.

Insa lucrurile trebuie privite in perspectiva si putin mai optimist. Pentru ca acest eveniment este deja al cincilea din seria de evenimente de promovare a istoriei feroviare din ultimii 2 ani. Saltul pe care l-am facut in acest timp este urias, pentru ca acum doi ani trenurile istorice erau cazute in uitare, azi sunt in atentia publicului larg.

Fiecare eveniment a contat enorm si va amintesc expunerile Trenului Regal in Gara de Nord din 2013 si 2014, cand Trenul Regal si Muzeul CFR au fost vizitate de zece mii de oameni platitori in fiecare saptamana. Apoi am reusit pas cu pas sa punem in miscare, chiar daca in stare rece, locomotivele cu abur:
- 230.516, nemiscata de 2 ani
- 150.025, nemiscata de 6 ani
- 50.065 de la Oravita, nemiscata de 4 ani si despre care multi nici nu stiau ca exista
- 142.044, nemiscata de 5 ani

Si adevarul este ca acestea sunt doar jumatate din locomotivele cu abur pe care am vrut sa le aducem in Gara de Nord. Insa nu-i nimic, avem ce sa facem data viitoare.

Dar important este ca efortul produce rezultate! Asa ca in loc de pesimism, va invit sa va alaturati si voi efortului. Ati vazut cu totii cat de bine aratau 230.516, 150.025 si 142.044. Aratau asa pentru ca niste oameni, nu multi, am dat bani de la noi si am muncit cate 2-3 zile la fiecare dintre ele, ca sa le pregatim de expunere. Singura Cenusareasa a fost 50.065, de care nu s-a ocupat nimeni, ca n-a avut nici cine, nici cand. Ne-am trezit cu ea murdara direct in Gara de Nord si-am facut ce-am mai putut.

Asadar, cu efort colectiv astfel de evenimente se vor putea organiza mai des si mai ample. Si in cele din urma vom putea a repunem locomotivele cu abur in functiune. Este doar foarte mult de munca. Cei care doresc sa sustina prin donatii sau sa fie voluntari la intretinerea 230.516 si 150.025 ma pot contacta la contact@construim-romania.ro

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Catalin

Merita felicitari cei care s-au straduit si au facut posibila aceasta actiune, e o crestere substantiala in calitate si atitudine.
Pacat insa ca pentru istoria transportului feroviar (si nu numai) din Romania nu se gaseste un loc adecvat unde materialul rulant sa fie expus permanent si in conditii optime.
Desi multa lume insista pe (fosta) Gara Filaret, eu cred ca mult mai indicata si accesibila este o locatie in imediata apropiere a Garii de Nord.
Mie cea mai buna locatie mi se pare terenul delimitat de linia 14, Muzeul CFR, Calea Grivitei si Pasajul Basarab, acel teren folosit actualmente pe post de autogara si piata. Acel teren, ingradit si amenajat corespunzator, cred ca ar indeplini mai multe criterii, printre care si vecinatatea Muzeului CFR si a Garii de Nord, accesul facil, atat feroviar, cat si rutier, atat al vizitatorilor, cat si al exponatelor.
Gara Filaret, desi are o istorie in spate, eu unul o percep ca fiind greu accesibila.
O alta idee, poate traznita, ar fi re-construirea liniilor care ajungeau in zonele caselor de bilete clasa I, spatiu ocupat actualmente de acele magazine-farmacii-etc si de tot felul de tarabe cu tiganii "traditionale". Acele linii reconstruite, ingradite si puse in valoare prin panouri de sticla si sisteme de iluminare, ar face posibila vizualizarea exponatelor, eventual contra cost, si ar deveni o atractie pentru pasionati si calatori si ar mai aduce o nota de civilizatie Garii de Nord, actualmente acaparata de bandele de taximetristi, de tiganii-bisnitari cu ziare si telefoane, de cersetori "muti", "surzi" sau "schiopi", de pestii si de prostituatele din zona Coloanelor...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Expoziții, simpozioane și proiecte feroviare  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use